Klaus Bremerin
Blogi
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein PDF Tulosta Sähköposti
03.10.2014 21:32
PUHUTAAN LIIKENTEEN ROBOTISOINNISTA 
Jonka tulon vuoteen 2017 mennessä ”johtavat erityisasiantuntijat” Suomessa näkevät todellisena. Peruskoulupohjalta. Ei niin hulluja voisi suoltaa paremmalla koulutuksella. Pinnallinenkin autoilun historian tunteminen auttaisi näkemään selvemmin.
 
ALOITETAAN SÄHKÖAUTOSTA
Se hallitsi tieliikennettä 1910-luvulla. Sen ongelmana oli vain 150-180 km:n toimintamatka yhdellä akkujen latauksella. Kuuluisa Thomas Alva Edison lupasi ratkaista ongelman. Kun kävi selväksi ettei Edison onnistuisi, otto-moottoriautot olivat jo rakentaneet bensa-asemaverkoston yli koko Amerikan. Sähköauton menestys katkesi kuin kanan lento.
 
Sen jälkeen suuret autonvalmistajat ovat vähän väliä yrittäneet ratkaista akkuongelmaa onnistumatta. Ilmastonmuutosuhka vauhditti uuteen kehitysaaltoon. Se näyttää hiipuvan johtavan Toyotan lopettamisilmoitukseen syynä ratkaisematon akkuongelma. Samalla hybridiautotkin häviävät  ”pihistyskilpailuissa” dieselautoille.
 
Vaihtoehtoisia energialähteitä on haettu 1910-luvulta saakka. On kehitetty höyry-, sähkö-, kaasu-, suihku-, kaasuturbiini-, vauhtipyörä-, aurinkoenergia- ja mitä-ikinä-muita moottoreita huomiota herättävään alkuun… lopahtamiseen vähin äänin.

Suomessa kotimainen autotehdas ratkaisi suurin suin polttoaineongelman petrolimoottorilla. Se kuoli pian huumaavine tuoksuineen monen uskovan menettäessä sijoituksensa.

Sama autotehdas halusi valloittaa markkinat farmariautostaan tekemällä sähköautolla. Meikäläinenkin ehti koeajaa ja raportoida autosta ennen kuin tehtaan ruotsalainen omistaja taisi lopettaa aikeet.

Suomessa valtion öljy-yhtiö päätti uranuurtajana valloittaa koko maailma sähköautolla. Rahaa ei talon tapaan säästetty millään maailmanvalloitusretkellä, ei tälläkään. Kehittäjää oli kuin pilveä ja koko Pohjois-Suomikin oli jo paperilla peitetty latausverkostolla. Osallistuminen tämän lehden Arctic Testiin jäädytti koko projektin Syötekylän pakkasiin.
 
STANDARDISOINTI ON "IKUISUUSONGELMA"
Kautta autoilun historian on haluttu jo yksin liikenneturvallisuuden nimissä standardisoida autojen hallintalaitteiden sijoitus ja toiminta – turhaan. Jokainen autonvalmistaja on pitänyt kiinni omasta ”persoonallisuudestaan”. Milloin äänimerkkikytkin on ratin keskellä, milloin minkäkin vivun päässä; valojen, tuulettimen, tuulilasipyyhkimien ymv. sähkökatkaisimien, lämmityslaitteen säätövipujen sijoittelu mittaristoa myöten milloin missäkin. Paljon olisi onnettomuuksia estetty, jos autosta toiseen siirtynyt kuljettaja olisi hätätilanteessa löytänyt oikean nappulan heti!
 
TULLAAN ROBOTISOINTIIN 
Se alkoi suurvarastojen trukeilla jo viime vuosisadan puolella. Kehitys tämän päivän suorituskykyyn kulki monen yllättävän vaikeuden kautta ja kesti paljon ennustettua kauemmin.

USAn robottiautokehitelmien täydennyksenä Saksan jättiläinen Daimler esitteli tuoreeltaan Mercedes Future Truck prototyyppinsä. Mahtava rekka-auto on kulkenut moottoritien vilkkaassa liikenteessä muiden seassa sen 150 km ilman kuljettajan apua. Se on mahtava saavutus (lue yksityiskohtainen selvitys tämän lehden sivuilta xx-xx). Seuraavana on siirtyminen Autobahnilta Landstrasselle, pienemmille risteäville teille, kylien ja kaupunkien läpiajoon, liikenneruuhkiin,  ja maaliikennekeskuksiin ja lastaus- ja kuormauspaikoille. Ne tuovat uusia haasteita - joihin Mersulla on periaatteessa tekninen valmius.

Paljon kauempana kuin kotikutoiset ”johtavat erityisasiantuntijat” ennustavat, siintää yhä koko liikenneympäristön robotisointi. Toteutuminen edellyttää muun muassa tutkajärjestelmien standardisointia, yhteen sovittamista  –  sitä mikä ei autojen hallintalaitteiden sijoittelun ja toimintojen kohdalla ole onnistunut yli vuosisataan. Liikenneympäristössä pahimmassa ruuhkaliikenteessä kaikkien osallistujien lukuisten elektronisten järjestelmien on puhuttava samaa kieltä keskenään. Ei voi olla Mersun, Fordin, Toyotan, Tatan, Ladan, Fiatin, Citroenin järjestelmää, ei edes venäläistä, kiinalaista, eurooppalaista, amerikkalaista, jne. järjestelmää. Eikä ainakaan Trafin järjestelmää.

Mistä näitä kaikkien alojen ”erityisasiantuntijoita”, ”johtavista erityisasiantuntijoista” puhumattakaan, pöllähtääkään meille?
 
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan PDF Tulosta Sähköposti
05.09.2014 09:25
Liikenneministeriö siirsi uudelle Liikenneturvallisuusvirasto Trafille tie-, ilma-, raide- ja vesiliikenteen hallinnoinnin vuonna 2010. Trafin vuosibudjetti  vuonna 2013 oli 136 M€. Se sai valtiolta vain 48 M€. Loput 88 M€ se peri kansalta erilaisina liikennemaksuina. Trafi on kasvanut 526 virkamiehen jättivirastoksi. Keskipalkka vahtimestareista ylijohtajiin on 4 318 €/kk (erään arvion mukaan 5 188 €/kk) verrattuna valtion virkamiesten 3 647€/kk ja meidän tavallisten alamaisten 3 278 €/kk keskipalkkaan. Lisänä trafilaisille on kahden kuukauden lomat ja ylelliset harrastus-, sosiaali- ja terveydenhoitoedut.

Jokaisen trafilaisen palkasta yli puolet tulee palkkabonuksena alamaisilta perityistä liikennemaksuista. Se panee jokaisen trafilaisen keksimään lisää rokotettavaa ihan joka raosta.

Venerekisteri  siirtyi 1.8. 2014 maistraatilta Trafille rekisteröinti-, omistajanmuutos- ym. asiapaperimaksuineen. Veneilyn hallinta tuo Trafilla uutta henkilökuntaa ja paljon uutta maksuunpantavaa. Seuraavassa visio veneilijöitä odottavasta tulevaisuudesta. Se perustuu Trafin perimiin maksuihin muilta liikennemuodoilta.

Veneilijät saivat esimakua jo kesällä, kun Trafin uudet määräykset lopettivat sisävesien vanhoja höyrylaivoja. Trafi katsastaa ammattiliikenteen alukset erikseen runkokatsastajalla, kansikatsastajalla ja radiokatsastajalla. Katsastajat saapuvat Helsingissä usein viikonloppuisin täysillä km-, päivä ja ylityömaksuin (vrt. myös ilmailu).

Vesiliikenteestä vastaava ylijohtaja Tuomas Routa on alusta asti ajanut veneilyajokorttia pakolliseksi.  Tie- ja ilmaliikennerahastus avaa samalla mallilla Trafille uusia suuria apajia veneilystä. Visio lienee jo olemassa – pieni esimaku on tässä!

Veneilyajokortti voidaan vaatia kaikille yli 5,5 m pitkille vesiliikenteessä kulkeville laitteille (vrt. mopot). Kortteja tullee koon ja moottoritehon mukaan ainakin kolme sekä purje- että moottoriveneille erikseen. Jokaisesta on maksettava erikseen (vrt. ultralight-, lentokone-, helikopterilupakirjat, autonajokortit). Jokaiseen johtaa oma koulutus, josta Trafi perii oman osuuden. Jokainen veneilyajokortti vaatii myös oman ”inssiajonsa”, josta Trafi perii omansa (vrt. tie- ja ilmaliikenne).

Jokaisen veneajokortin edellytys tulee olemaan, että sen haltija on kyllin terve ja hyväkuntoinen ollakseen aiheuttamatta varaa muille vesiliikenteessä. Se vaatii erillisen lääkärintarkastuksen jokaista veneilyajokorttia varten. Lääkärintarkastus maksetaan lääkärille. Maksun saatuaan lääkäri lähettää selvityksen tutkitun terveydentilasta Trafiin, joka toimittaa hakijalle rahaa vastaan Trafin hyväksymän ”medikaalin”. Vasta se oikeuttaa kuljettamaan venettä vesiliikenteessä (vrt. ilmailu). Veneilyn hyväksytty lääkärintarkastus ei kelpaa uusimaan liikenteen muita lupakirjoja (vrt. lento- ja merimiesluvat). Trafi perii jo nyt jokaisesta oman osuutensa.

Kaikille yli 5,5 metriä pitkille tullee vuotuinen katsastuspakko. Jokaisesta katsastuksesta Trafi kerää oman osuutensa (vrt. tie- ja ilmaliikenne). Jokainen venekatsastaja joutuu kouluttautumaan tehtävään. Jokaisesta katsastajakoulutuksesta kuin myös valtuuskirjasta Trafi perii oman maksunsa. Sen lisäksi Trafi veloittaa jokaiselta veneenomistajalta vuotuista ”venerekisterin ylläpitomaksua” vaikka venettä ei olisi katsastettu eikä ollut vesillä moneen vuoteen (vrt. ilmailu). Edelleen Trafi velottaa veneen omistajalta vuosittain ”veneilykelpoisuuden ylläpitomaksua” vaikkei venettä olisi katsastettu eikä ollut käytössä moneen vuoteen (vrt. ilmailu).

Trafi tulee katsastamaan myös jokaisen pien­venesataman, että se täyttää veneilyliikenteen turvavaatimukset. Katsastukseen tarvitaan Trafilta kolme eri lajin katsastajaa: veneliikenne-, maaliikenne- ja saniteettikatsastajat. Katsastus tulee olemaan hyvin kallis, mutta vesiliikenneturvallisuudesta ja Itämeren elpymisestä ei ole tinkimistä. Se on meidän kaikkien yhteinen asia, Trafi perustelee. Onhan kansalla rahaa!

 
”Kaikkea ne venäläiset keksii” ja Maailman suurin keksijä PDF Tulosta Sähköposti
26.06.2014 10:57
Neuvostoliiton (Nl) teollisuus oli ennen WW2 10-15 vuotta jäljessa länsimaiden teknologisesta kehityksestä. Ilman USAn materiaaliapua (Antti Saarialho: USAn Lend-Lease apu Neuvostoliitolle. Sotahist. aikakauskirja 26,2007, s. 225-251, ISSN 0357-816X) Nl olisi ollut WW2:ssa ollut suuri häviäjä.

Sotien jälkeen Nl:n johdolle tuli kova tehtävä yhdistää maa kommunistisen aatteen ja yhteisen kansallistunteen taakse. Oli luotava kansallisylpeyttä yhteisestä Nl:sta maan yli 200 eri kansan ja yli 250 eri kieliryhmän kesken propagandastrategisin välinein.

Yhtenä osana propagandastrategiaaan kuului - paitsi edustusurheilun ottaminen valtion sekä ulko- että sisäpolitiikan viralliseksi välineeksi - neuvostokansalaisten etevämmyyden todistaminen länsimaihin verrattuna. Siitä alkoi neuvostomedian, Pravdan, Isvestijan ym. kampanja, jolla todistettiin kaikki maailman merkittävät keksinnöt tehdyiksi alun alkaen neuvostokansalaisten toimesta.

Oli sitten kyse keksijöistä kuten James Watt, Alfred Nobel, Thomas Alva Edison, James Hargreaves, Nikola Tesla, Marie Curie, Charles Darwin tai Alfred Einstein, aina oli joku Ivan Ivanovish tai Pjotr Rudikoff keksinyt saman jo vuotta tai kuukausia aikaisemmin Nl:ssa.

Tästä syntyi tietysti  (Krimin sodan kahden kelvottoman tykkiveneen aiheuttama) sanonta uudestaa: 1950- ja 60-luvun valloittanut hilpeä, jokseenkin jokaiseen arkiseen tilanteeseen kotona ja työpaikoilla sovellettu: ”Kaikkea ne venäläiset keksii”. Se sopi yhtä hyvin teelusikan uuteen muotoiluun kuin vaatekaapin pettäviin saranoihin.

Samalla löytyi myös Venäjän kaikkien aikojen suurin keksijä, jonka rinnalla jopa Leonardo da Vinci kalpeni: Regus Patoff!  Toveri Regus Patoff pelasti näet muiden keksintöjensä ohessa neuvostokansan ja neuvostojoukot nälkäkuolemalta tuottamalla mm. 3 800 000 000 kg (3,8 miljoonaa tonnia) ruokatarvikkeita, 15 miljoonaa paria sotilasjalkineita nimissään. Jokaisessa ruoka- ja jalkinepaketissa luki näet Patoffin nimi: Reg.US. Pat.Off !

Että tällainen tausta.

Todettakoon ohimennen, että Neuvostoliitto sai USAlta myös 2,3 miljoonaa tonnia terästä panssarivaunuihinsa, 229 000 tonnia alumiinia ja kokonaisen huippumodernin aluminitehtaan lentokoneteollisuudelleen (ilman sitä kaikki Nl:n sotakoneet olisivat WWII:ssa olleet ”rättikoneita”), 18791 kpl nykyaikaisia amerikkalaisia pommi- ja hävittäjäkoneita, 409 526 sota-autoa, suurin osa 6x6 Studebakeria ja White`ja, "joita ilman Nl:n joukot eivät olisi ehtineet Berliiniin ennen sodan loppua" (Nl:n sotamarsalkka Zhukov),  jne, jne.

Ehtona Lend-Lease`lle oli, että Nl maksaa sodan päätyttyä materiaaliavun arvon takaisin USAlle. Nl maksoi 5-15% takaisin, minkä jälkeen kieltäytyi maksamasta enemmän vedoten Nl:n diktaattorin Josef Stalinin virittämään nk. kylmään sotaan USAn ja Nl:n välillä.

Kannattaa lukea Antti Saarialhon koko selvitys. 99% lukijoista ei usko sitä todeksi!

 
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy PDF Tulosta Sähköposti
19.06.2014 12:26
Ette tietenkään usko, että Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi toimii lainvastaisesti. Ja että liikenneministeriö (LVM) katsoo vierestä ja hyväksyy. Näin on kuitenkin jatkunut vuosikausia.
 
Ilmailulääkärin hyväksyttyä lentäjän jatkamaan lentämistä, hän allekirjoittaa hyväksymisen ja lentäjä maksaa lääkärintarkastuksesta. Se on siinä - muualla maailmassa. Vain ei Suomessa.
 
Meillä ilmailulääkäri ottaa lentäjältä maksun tarkastuksesta. Sitten lähettää tarkastuskertomuksen Trafiin. Trafilta lentäjä saa jonkun ajan kuluttua Trafin virkamiehen allekirjoittaman lääkärintarkastustodistuksen, jolla voi jatkaa lentämistä. Trafi kiskaisee siitä satasen välistä, korvauksen tietokoneen sylkäisemästä virkamiehen allekirjoittamasta lääkärintodistuksesta. Se on vastoin lakia!
 
Kirjoituspöytävirkamiehellä ei ole oikeutta allekirjoittaa lääkärintodistusta. Vain laillistettu lääkäri saa sen tehdä.
 
Näin Trafi on rahanhimossaan tehnyt vuosia. Nyt lainvastainen menettely on paljastettu. Trafi vain ei luovu kymmenyksis... ei, vaan satasistaan.
 
Nyt ilmailulääkäri allekirjoittaa lääkärintodistuksen, mutta joutuu sisällyttämään lääkärinpalkkioonsa Trafin vaatiman satasen. Trafi näet lähettää ilmailulääkärille satasen laskun sen jälkeen kun lääkäri on toimittanut ilmailulääkärintarkastuksensa Trafille tiedoksi. Ja Trafilta tulee ilmailijalle edelleen lopullinen hyväksyntä – ei kuitenkaan lääkärintarkastuksen suorittaneen ilmailulääkärin allekirjoituksella vaan Trafin lääkärin allekirjoittamana.
 
Trafi perii näin satasen periaatteessa tekemättömästä työstä. Se on täysin moraalitonta sanoisitte. Mielestäni se on sikamaista! Ja liikenneministeriö, Trafin valvoja ja vastuunkantaja, katsoo vierestä ja hyväksyy.
 
Kansa, me, palkkaamme virkamiehet hoitamaan yhteisiä asioitamme mahdollisimman edullisesti. Seurauksella että virkamiehet vetävät välistä jopa tekemättömistä töistä nauttien itse irtisanomis-, palkka-, terveydenhoito- ja lomaturvasta, josta me, heidän etujensa maksajat voimme vain uneksia!
 
EIKÄ TÄSSÄ VIELÄ KAIKKI!
Lentäjän lääkärintarkastuksessa otetaan monia verinäytteitä, testataan lähi- ja kaukonäkö laseilla ja ilman, otetaan sydänfilmiä, analysoidaan pissanäyte, tarkistetaan molempien korvien kuulo ja täytetään satakohtainen terveysselvitys kunnian ja omatunnon kautta – kerran tai kaksi kertaa vuodessa!
 
Autoilijan lääkärintarkastuksessa ajokortin uusimiseksi kysytään tiheimmillään kerran viidessä vuodessa mm. onko vaikeuksia pysyä hereillä ajaessa, oletko ollut peltikolarissa  viime vuoden aikana, pystytkö ajamaan turvallisesti ilman vieressä istuvan ohjeita, ja muuta aivotonta. Lääkärintarkastus auton ajokorttia varten on täyttä pelleilyä lentolupakirjan lääkärintarkastukseen verrattuna!
 
Silti Trafi kyltymättömässä rahanhimossaan puristaa viimeisetkin palkanmaksajaltaan: lentolupakirjan lääkärintarkastus ei riitä Trafille auton ajokortin uusimiseksi, vaan lentäjän on perään mentävä auton ajokortin lääkärintarkastukseen saadakaseen myös ajoluvan auton kuljettamiseen!
 
En tiedä mitä merimiehen ”lupakirjan” lääkärintarkastukseen kuuluu, mutta paljon enemmän kuin auton ajokortin lääkärintarkastukseen. Silti merimiehen lääkärintarkastuskaan ei kelpaa auton ajokortin uusimiseen. Merimehemkin pitää käydä vielä auton ajokortin lääkärintarkastuksessa kelvatakseen Trafin mielestä ajamaan autoa.
 
Kaikki vain, että Trafi pääsee rokottamaan itselleen välistä satasensa jokaisesta eri lajin ajokortista. Se on palkanmaksajansa härskeintä ulosmittausta viimeisen päälle.
 
Tämän siitä saa, kun 600-henkisen, miljoonia pyörittävän valtionyrityksen johtajaksi pannaan pitkän linja virkamies, jonka ainoaksi huoleksi jää keksiä pöhötystautia sairastavan   virkamieseliitin palkan maksamiseen alati uusia tekosyitä kansan maksettaviksi. Että Trafin lukemattomat ”erityisasiantuntijoiksi” ja ”johtaviksi erityisasiantuntijoiksi” nostetut enemmän tai vähemmän kirjanoppineet, amatöörit ja vasta-alkajat eri liikennemuotojen kohdalla saadaan elätettyä Trafin komeissa öky-puitteissa
 
Valitettavasti edellä oleva on vain pieni alkupala Liikenneturvallisuusvirasto Trafin siivottomuuksista, joita LVM sormi suussa vierestä katselee.
 
Seuraavassa numerossa lisää Trafin kansalta maksattamista tekemättömistä töistään. Onhan kansalla rahaa, ainakin virkamiestensä lihottamiseksi!
 
Ei voi olla totta! PDF Tulosta Sähköposti
26.05.2014 10:50
Sitä tyhmempi jo luuli, että liikenteen parissa leipänsä ansaitsevat olisivat astuneet alas puusta. Ettei enää väitettäisi arvovaltaisella suulla, että ylinopeus on toiseksi pahin tappaja tieliikenteessä.
 
Niin vain käy, että vuodet tuovat alati uusia maistereita, humantereita ja pitsinnyplääjiä ministeriöihin ja virastoihin kuten Trafiin, Liikennevirastoon, Liikenneturvaan ja vastaaviin. Ja tehdäkseen vaikutuksen nämä maisterit ja pitsinnyplääjät syvällä rintaäänellä laukovat hyvin pian kirjoituspöytiensä takaa liikenteestä ja turvallisuudesta ”totuuksia” - joista ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
 
Viimeksi taas joku päällikkö Liikenneturvassa julisti arvovaltaisesti julkisuuteen, että liikenteen pahimmat tappajat ovat humalatila ja ylinopeus. Ei ressun päähän ole pölähtänyt, että ylinopeus on vain ja ainoastaan tekninen termi, joka osoittaa että on ajettu kovempaa kuin paikallinen nopeusrajoitus sallii.
 
Ylinopeus ei ole tappanut eikä vahingoittanut yhtään ketään!
 
Ylinopeudella on liikenteen kehitysmaa Suomessa kuitenkin helposti kuitattu onnettomuussyyt  ja leimattu ylinopeutta ajanut tappajaksi ja roistoksi. Ihan niin että tantat ovat ottaneet täydestä. Helppoa humantereille! Siinä yhteydessä olisi aina pitänyt kysyä edes: oliko nopeusrajoitus oikein asetettu!
 
Tietysti humantereille olisi ollut ylivoimaista selvittää ihan oikea syy: miksi onnettomuuskuski menetti tilanteessa ajoneuvonsa hallinnan. Eikä hallinnan menetykseen aina tarvita edes ylinopeutta. Hallinnan menetyksiä sattuu yhtä paljon ali- kuin ylinopeuksissa. Ainoaksi oikeaksi syyksi ja selvitettäväksi jää kaikissa nopeuksissa: miksi kuljettaja menetti ajoneuvonsa hallinnan. Sen selvittäminen voisi antaa ihan tosissaan liikenneturvallisuutta palvelevia tietoja.
 
HUMANTERIT OVAT NYT ”ERIKOISASIANTUNTIJOITA”.
Kun liikenneministeriölle päävastuuksi määrättiin liikenneturvallisuus, ja kun liikenneministeriön jäsenkirjamaisterit, -humanterit ja pitsinnyplääjät eivät enää kunnolla erottaneet junaa linja-autosta, vastuu liikenneturvallisuudesta ”ulkoistettiin”. Siitä tuli komeasti kalskahtava ”Liikenteen Turvallisuusvirasto Trafi”.  Ja suuri vastuuhan paisutti ja lihotti Trafia niin, ettei kukaan yksittäinen virkamies enää joutuisi ottamaan henkilökohtaiselle vastuulleen mitään, vaan aina kaikessa päätöksenteossa vastuu olisi kokonaisella työryhmällä. Siinä missä liikenneministeriön alaisuudessa 60 humanteria hoiti hommat, Trafissa istuu nyt 600 erikoisasiantuntijaa ja johtajaa pyörittämässä päätöksiä kollektiivisesti.
 
Trafissa ja Liikennevirastossa jokaisella työntekijällä on komea titteli. Se takaa kovan luokan palkan. ”Erikoisasiantuntija” vastannee - ainakin lausunnoissa ja julkisuudessa - sitä mistä ennen käytettiin nimitystä ”oppilas”. Tulee heti mieleen naispuolinen ”erikoisasiantuntija”, joka pontevasti perusteli ajo-opetuksen monivaiheisuuden tärkeyttä Suomessa. Ja toinen, joka pahoitteli Suomen liikenneturvallisuuden hidasta paranemista  verrattuna Ranskan suuriin saavutuksiin. Ja miespuolinen erikoisasiantuntija, joka tv:ssä vakaasti väitti, että ajokortin ”inssiajo” on yhtä vaativa jossain tuppukylässä kuin Helsingissä.
 
HALUAN LIIKENTEEN ERIKOISASIANTUNTIJAKSI!
Se olisi poikaa, kun voisi astua saluunaan tuplaovet läpättäen, että tässä sitä tulee ”Erikoisasiantuntija”! Haluan tietää mitä siihen tarvitaan. Minulla olisi koulu käytyä. Uimamaisterin paperit jäivät viittä vaille Primusmaisteri-titteliä, kun Kauhavan jokipahasen uimalassa ei ollut 5 metrin kerrosta. Pääsi hyppäämään vain 3 metristä. Olin minä sentään parempi siinä kuin Virrankosken pojat, joista siitä huonommasta tuli kova maajoukkue- ja maaottelu-urheilija ja rehtori ja kansanedustaja! Ja puolueen jäsenkirjan lunastan heti, kun vain kerrotaan että minkä puolueen jäsenkirja olisi vuorossa
 
Sitten alkaisin ladella totuuksia liikenteen ongelmista ja miten niitä ratkaistaan. Olisinhan sentään ERIKOISASIANTUNTIJA! Jo vain paranisi Suomen liikenneturvallisuus niin, että Ranskaa hävettäisi!
 
<< Alkuun < Edellinen 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Seuraava > Loppuun >>

Sivu 19 / 27
feed-image Feed Entries

 

Blogissa aiemmin:

Jäikö tärkein näkemättä, Jyri Häkämies? (22.3.2024)
Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi