Klaus Bremerin
Blogi
Vihreät ja vasemmisto ylsivät Ilmansaaste-ennätykseen! PDF Tulosta Sähköposti
03.02.2025 00:00

Liikennevalojen "vihreä aalto" on käytännössä poistettu Helsingistä Vihreiden johdon toimesta. Seurauksena ajoneuvoliikenteen haitalliset päästöt etenkin pääväylillä kasvavat rajusti.

Suomen väkiluku on 0,7 promillea maapallon väkiluvusta. Myös Suomen maa-ala on vain 0,7 promillea (0,07%) maapallon maa-alasta!
 
Suomen Vihreät vahvistettuina Vasemmistoliitolla ja pääosin SDP:llä toteuttavat yksisilmäistä vihreää saastepolitiikkaa Suomessa.
 
Helsingissä Vihreät-SDPVasemmistoliitto muodostavat määräenemmistön maapallon ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi.
 
Helsingissä autoliikenteen kuristaminen, pysäköintipaikkojen vähentäminen minimiin ja pysäköintimaksujen korotukset ovat ajaneet autoilevat ostajat muualle ja ydinkeskustan kaupat ja kauppiaat pakosalle. Aleksanterinkadun ja esplanadien tyhjyyttään huutavat näyteikkunat kertovat tylyä tarinaa vihervasemmistolaisen politiikan seurauksista.
 
Samalla vihervasemmisto tietoisesti vain kasvattaa haitallisia päästöjä nopeuttaen ilmastonmuutosta Suomessa ja Suomen rajojen ulkopuolella.
 
YKKÖSASEENA LIIKENNEVALOT
Liikennevalojen tahdistus Helsingin suurilla sisääntulo/ulosmenoväylillä ja kehäteillä pysäyttää järjestään raskaan kuorma-autoliikenteen jokaiseen liikennevaloristeykseen. Sillä moninkertaistetaan kuorma-autojen dieselin kulutus ja päästöt. Helsinki on tässä ylivoimainen piina koko Suomessa, kuljetusliikkeet ja kuljettajat todistavat.
 
Sama toteutuu myös kantakaupungissa pääväylillä.
 
Yhtenä esimerkkinä viidestä samanlaisesta on Mechelininkatu. Se kerää aamuisin eteläisten kaupunginosien sekä Espoosta työntyvän työmatka-autot kohti keskustaa ja Töölöä - ja iltapäiväruuhkassa päinvastaiseen suuntaan. Mechelininkadun 1,8 km:llä ruuhkaliikenne pysäytetään 11 liikennevaloristeykseen eli keskimäärin 160 m:n välein. Tuloksena on massiivinen määrä turhia päästöjä joka aamu, joka iltapäivä.
 
Saastemäärä pitää kertoa viiden muun keskustaväylän samalla tavalla tuotetuilla haitallisilla päästöillä.
 
Vihreä apulaispormestari johtaa liikennevalojen käyttöä. Siinä ”vihreää liikenneaaltoa” ei ole.
 
VIHREÄ TUNNELINÄKÖ KAATAA TUNNELITKIN
Keskustatunnelin johdonmukainen teilaaminen johtaa todistetusti valtaviin turhiin päästömassoihin. Tunneli ohjaisi keskustaan pyrkivät autot maan alle ja maanalaisiin pysäköintipaikkoihin pelastamaan keskustan kaupallista elämää. Samalla se kuljettaisi Helsingin läpiajoliikenteen puhtaasti ja liikenneturvallisesti kaupungin läpi.
 
Vihervasemmisto tyrmää tunnelit. Ne muka lisäävät liikennemääriä kaupungissa.
 
Tukholmassa ja Oslossa – kaikissa isoissa kaupungeissa maailmassa – autoliikennettä työnnetään maan alle tunneleihin. Ne todistetusti tyhjentävät kaupungin katuja autoliikenteestä samalla raikastaen ilmanalaa.
 
KATURAKENTEILLA UUSIA SAASTE-ENNÄTYKSIÄ
Katurakennuspolitiikka on Vihervasemmiston uusi lyömäase autojen käyttöä vastaan Helsingissä.
 
Vuonna 2023 valtavat katurakennustyömaat valloittavat kilometrikaupalla pää- ja sivukatuja eri puolilla Helsinkiä. Missään ei nähty yrityksiä sopeuttaa autoliikennettä rakennustyömaiden uusiin ympäristöihin. Töiden edistämisellä ei ole ollut kiirettä. Päivä- ja yökausia työmaita on nähty kokonaan ilman miehitystä.
 
Vihervasemmiston uudet suuret raitiotieverkot ja raitiotielinjat on annettu tehtäviksi muiden katurakenteiden ja alla olevan LVI-verkoston korjausten yhteyteen.
 
Autojen liikennevirrat on jätetty hakemaan omia uusia kulkureittejä jonottaen ja asuinkortteleita kiertäen pikkukatuja pitkin suurilla kulutuslukemilla ja päästömäärillä.
 
Valtiovarainministeriö ja liikenneministeriö ovat rautatieprojektien kohdalla todenneet, että yksin maaperän vahvistamistyöt sekä raiteiden tuottaminen ja asentaminen maahan johtaa CO2-päästömääriin, joiden kuittaantumisaika on 140-330 vuotta. Sama pätee raitiovaunujen raidepohjan tekemiseen.
 
Samalla on todistettu, että missä bussiliikenne tuo rahaa kaupungin kirstuun, raitiotieliikenne tuottaa aina tappiota ja vaatii veroeurojen tukeen. Se ei Vihervasemmistoa haittaa.
 
SAASTEILLA ALAMÄKEEN
Helsingissä Vihervasemmiston johtaja on autovihassa Helsingin kaupunkisuunnittelusta, -rakentamisesta ja ympäristöstä vastaava apulaiskaupunginjohtaja, apulaispormestari, kaupunginvaltuutettu, Vihreiden pitkäaikainen puheenjohtaja ja kaksinkertainen ministeri Anni Sinnemäki.
 
Valtuustoryhmässään Sinnemäen päästötoimia ajavat mm. kansanedustaja ja valtuuston puheenjohtaja Fatim Diarra, kansanedustaja Atte Harjanne, kansanedustaja ja ent. ilmastoministeri Emma Kari, ent. apulaiskaupunginjohtaja, Vihreiden puheenjohtaja ja puoluesihteeri Pekka Sauri, ent. ministeri, 5 kauden kansanedustaja, valtuuston jäsen vuodesta 1985 lähtien Osmo Soininvaara, Otso Kivekäs sekä valtuutettuina ja varavaltuutettuina Hannu Oskala.
 
Helsinki on kouluja, yliopistoja ja ammattikorkeakouluja täynnä. Se vetää opiskelijoita ympäri Suomen Helsinkiin. 18-24 -ikäisten nuorten äänestäjien – ja Vihreän maailmankatsomuksen – määrä on ennätyssuuri. Se hallitsee Helsingissä.
 
Vihreän puolueen autovihan aiheuttamat massiiviset haitalliset päästöt ilmastonmuutoksen edistämiseksi eivät ole jääneet äänestäjiltä huomaamatta. Joitakin vuosia jatkunut Vihreiden alamäki sekä eduskunta- että valtuustovaaleissa on jyrkentynyt nopeasti. Runsaan kuukauden kuluttua, 13. huhtikuuta pidettävät kuntavaalit kertovat totuuden.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä

 

Blogissa aiemmin:

Liikenneturva, Suomen Poliisi, Traficom, Liikenneministeriö – Entä keskinäyttö? (7.4.2025)
Vihreät ja vasemmisto ylsivät ilmansaaste-ennätykseen! (3.3.2025)
Poliisi on ongelma (3.2.2025)

2024

Hävittäjä-Hopalla Suomi irti lamasta! (12.12.2024)
Jos vain haluaa, taksi naruttaa aina (8.11.2024)
Lulu Ranne, lopeta taksipelleily! (15.10.2024)
Ylinopeus ja nopeusrajoitukset – Suomalaisten aivotulppa (16.9.2024)
Viranomaiset ja liikenneturvallisuus: Mössötystä riittää, kukaan ei valvo (20.8.2024)
Risteysalueen tappava ristiriita (12.6.2024)
Minä, vapaa Suomen kansalainen, ja minua suurempi: HERRA VIRKAHERRA (29.4.2024)
Jäikö tärkein näkemättä, Jyri Häkämies? (22.3.2024)
Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi