Klaus Bremerin
Blogi
Voiko tyhmempää sakkia olla PDF Tulosta Sähköposti
25.06.2015 00:00
kuin demarit, Arhinmäen vaslaiset ja ay-pomot?
Ja ay-jäsenet jotka seuraavat pomojaan kuin elukat teuraalle?


Vaativat syvimmän laman keskellä “lisää palkkaa!”, “töitä!” ja “irtisanomissuojaa!” puolueidensa ja ay-pomojensa suulla – niiden jotka eivät itse kykene luomaan uusia työpaikkoja. Sen sijaan ovat laittomine lakkoineen ja epärealistisine vaatimuksineen onnistuneet tuhoamaan suomalaisia työpaikkoja sadoin tuhansin. Ja levittämään kateutta ja vihaa niitä kohtaan, jotka todella pystyvät luomaan kaikkien kaipaamia uusia työpaikkoja.

10 vuoden aikana Suomeen on tehty 100 000 uutta työpaikkaa. Pk-yrittäjät ovat tehneet niistä 95%! Suuryritysten ja valtionyritysten osuus on mitätön. Silti demarit, vaslaiset ja ay-liike polkevat pk-yrityksiä ja hellivät suuryrityksiä. Suuryrityksissä niillä on duunarien hyväksikäyttäjinä valtaa. Pk-yrityksissä ne ovat kädettömiä. Pk-yritysten työntekijät eivät liity ay-liikkeen jäseniksi, eivät maksa jäsenmaksuja. Ovat ay:lle menetettyjä sieluja, menetettyä valtaa.

Puhutaan työajan pidentämisestä. Sitä ajavat ne, jotka ovat todistaneet pystyvänsä luomaan uusia työpaikkoja: pk-yritykset ja työnantajat. Ja Suomen Pankin asiantuntijat, joiden mukaan Suomen talous elpyisi työaikoja pidentämällä, talouskasvu kiihtyisi, kustannuskilpailukyky paranisi, yksityinen kulutus ja investoinnit piristyisivät, bruttokansantuotteen taso olisi 2021 runsaat 11 miljardia euroa eli lähes 6% perusennustetta korkeampi.

Valtiovarainministeriö on samaa mieltä. Pääministeri Juha Sipilä on omiin yrittäjäja yritysjohtajakokemuksiinsa nojaten samaa mieltä. Myös hallitusammattilainen, liikenneministeri Anne Berner on samaa mieltä.

Vain eivät ay-liitot ja palkansaajajohtajat. Eivät liioin kaiken maailman talousteoreetikot vailla käytännön kokemusta uusien työpaikkojen luomisesta. Ne todistavat varmuudella, jonka täydellinen tietämättömyys suo, että työaikojen lisääminen vähentää työpaikkoja ja työtehoa.

Jokainen pk-yrittäjä sen tietää: Suomessa jokaisen vakinaistetun työntekijän palkkaamista on vältettävä ja varottava viimeiseen asti. Viranomaissääntelyt, verot, työnantajamaksut, loma-, työaika-, terveydenhoito- ym. velvoitteet ay-jäsenmaksuja myöten kasvattavat talousriskiä suhteettomasti.

Pk-yrittäjät ovat tämän päivän sorretuinta duunariporukkaa, vaikka jo nyt luovat 95% kaikista uusista työpaikoista. Ja ilman ay-duunarien palkka-, ylityö-, loma- , sosiaali-, terveydenhuolto-, työaika-, eläke-, ymv. turvaa. Pk-yrittäjä jatkaa päivää yöhön siinä missä hänen palkatut työntekijänsä lähtevät kotiin, lomille, sairaspäiville, jne. Jokainen lisätyötunti työntekijöiden toimesta vähentäisi uusien työntekijöiden palkkaamistarvetta, pitäisi työ- ja tuotantokustannukset alhaalla ja parantaisi pkyrityksen kilpailukykyä. Samalla paranisivat myös yrityksen mahdollisuudet kasvaa ja palkata uusia työntekijöitä!

Tämä syy- ja seurausketju ei vain mahdu ay-johtajien eikä kaikenkarvaisten talousteoreetikkojen päähän!

Jos demarit ja vaslaiset ottaisivat sorretuimman duunariporukan, pk-yrittäjät, erikoissuojelukseensa, ne saisivat vastalahjaksi enemmän uusia työpaikkoja kuin ylipäätään tajuavat. Samalla jouduttaisivat huimasti Suomen nousua aallonpohjasta.

Ay-liitoista kaikkein typerryttävin on Autoja kuljetusalan Työntekijäliitto, AKT. Hetkeäkään epäröimättä se on ilmoittanut panevansa maan kuljetukset ja satamat kiinni, lakkoon, jos työaikoja pidennettäisiin.

Siis sama ay-liitto, AKT, joka ei ole tehnyt elettäkään torjuakseen ulkomaalaisten kuljettajien osuuden kasvua jo peräti 80 %:iin Suomen ulkomaankuljetuksissa. Joka ei ole eleelläkään torjunut ulkomaisten kuorma-autojen päivittäin ajamaa ilmaista 1,2 miljoonaa kilometriä kuljetuksissa Suomen sisällä. Joka ei ole ryhtynyt mitenkään torjumaan ulkomaalaisten laitonta kabotaasia naapuriemme Ruotsin ja Norjan tapaan. Joka ei millään tavalla ole vaatinut omien jäseniensä työturvallisuuden turvaamiseksi edes henkilöautoilijoiden kesärenkailta vaadittavia vähimmäisurasyvyyksiä parempia renkaita Suomen talvikeleille! Joka on ala-arvoisella edunvalvonnallaan hukannut omilta jäseniltään satoja tuhansia ammattikuljettaja-työpaikkoja ulkomaalaisille.

Yritä siinä sitten ylös lamasta!
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä

 

Blogissa aiemmin:

Jäikö tärkein näkemättä, Jyri Häkämies? (22.3.2024)
Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi