Klaus Bremerin
Blogi
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi PDF Tulosta Sähköposti
26.02.2013 09:35
Liikenneturvallisuus ON vakava asia! Se ansaitsisi PARHAIDEN asiantuntijoiden johtoa. Se siltä puuttuu. Kotikutoisia puoskareita riittää sitäkin enemmän. Liikenne- ja sosiaalitantat muodostavat mafian, joka hallitsee liikenneturvallisuustyötä. Liikenneturvallisuutta ”parannetaan” feminismin itseriittoisuudella, suurella tunteella ja olemattomalla osaamisella. Tämä on vuodesta 1995 lähtien 7 kautta johdossa istuneiden naispuolisten liikenneministerien aikaansaannos.

LVM jakautuu liikenne- ja viestintäpolitiikan osastoihin. Liikennepuolen johdossa on ministeri Merja Kyllönen kaksine erityisavustajineen kakkosjohtajana Minna Kivimäki sihteereineen, kaikki naisia. Heidän alapuolellaan liikennepuolta johdetaan 14 naisen yhden miehen voimin. Tiedotustakin muotoillaan 5 naistiedottajan ja 2 miespuolisen sävytyksellä. Suunnan määräävässä Liikenneturvallisuusasiain neuvottelukunnassa puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja ovat naisia ja varsinaisissa jäsenissä 8 naista ja 7 miestä. Liikenneturva on yhtä naisjohtoinen. Maamme liikenneturvallisuuden korkeimmilla tanttajohtajilla on eväinään keskiverto-kotiäidin verran osaamista tieliikenteen lainalaisuuksista.

Tulokset puhuvat puolestaan. Liikennekuolemien piti alittaa 200 (EU-vaatimus) ja 250 (Valtioneuvosto-vaatimus) vuonna 2010. Vuonna 2010 kuoli kuitenkin 272, sitten 292 ja vuonna 2012 ainakin 275. Se ei estänyt sekä Liikenneturvaa että Liikennevakuutuskeskusta julistamasta muka historian parasta liikenneturvallisuustulosta. Tantat pitävät puolensa. Parannusta ei tule.

LIIKENNEKUOLEMIEN vähentäminen ei ole niin vaikeaa kuin tantoista tuntuu. Kolmannes on rattijuopoista kiinni. Kun rattijuoppoja on eniten, poliisia ei näy. Siinä se. Toinen suuri ongelmaryhmä on 17-26 vuotiaat nuoret. He hakevat rajojaan eikä sitä autokoulu ja kaikista vähiten liikennetanttojen neuvot pysty estämään. Kolmas pienempi ongelmaryhmä on liikenteen yli-ikäiset. Kaiken kattava ongelma on liikenneturvallisuustyön monopolisoineet liikennepsykologit, jotka kutistavat liikennetanttojen kallot.

Autokouluista ei löydy lääkkeitä mihinkään edellä mainituista ongelmaryhmistä. Ei vaikka lisäisi pakollista autokoulutusta 5- taikka 10-vaiheiseksi tai ”syventäisi” opetusta pohjamutia myöten. Samalla Suomi tarjoaa 100 000 suonsilmää ja plutakkoa, järvistä puhumattakaan, joilla rajojaan hakevat nuoret ja ajotaidon päivitystä hakevat aikuiset voisivat jäällä hankien välissä turvallisesti opetella oikeita reaktioita, kun auto lähtee käsistä luistoon maantienopeuksissa. Kuolema korjaa satoa vääristä reaktioista maantienopeuksissa, ei liukasteluratojen ”polkuautonopeuksissa”.

LIIKENNETANTTA-MAFIA kieltää jääratojen opetushyödyn väittämällä, että opit ”ulosmitataan” tieliikenteessä. Liikenneturvan Sirpa Rajalin syöttää kuin stalinistista propagandaa tätä ulosmittausta. Hän on patologinen nopeushysteerikko, joka saarnaa alennettuja ajonopeuksia moottoriteitä myöten. Tilannenopeus on hänelle tuntematon käsite. Kaikki ajavat aina liian kovaa tilannenopeutta hänen mielestään. Toinen kanto kaskessa on Tiehallinnon/Liikenneviraston yli-insinööri Saara Toivonen. Kumpikaan tuskin itse ajavat autoa, mutta yksityisautoilun viha toimii bensiininä heidän ”tieteellisten” nollatutkimusten väitteille. Todellisuudessa useimmat autoilijat eivät osaa tarvittaessa ”ulosmitata” edes oman autonsa turvaominaisuuksia kuten ABS-jarrutusta, ESP-väistöjä ym. Sitä ”ulosmittausta” liikenneturvallisuus kaipaa.

AJOKOULUTUKSEN uudistus oli esimerkki ala-arvoisesta virkamiesvalmistelusta - poliisiuudistuksen sekä kuorma-autojen massa- ja mittauudistuksen tasoa. Ainoa hyöty lihottaa autokouluja, muut maksavat. Kaksivaiheisen autokouluopetuksen vieminen kolmanteen, ”syventävään” vaiheeseen asennekoulutuksineen on täyttä pilaa. Opetuslupajärjestelmän pakottaminen autokoulujen kylkiäiseksi yli kaksinkertaistaa sen hinnan. Henkilöautokortin hinta nousee pääkaupunkiseudulla reilusti yli 3000 euron ja kuorma-autokortin hinta 6 000 - 7 000 euroon. Se köyhdyttää vanhempia ja syrjäyttää ja eriarvoistaa nuoria ja lisää ajokortitta ajoa. Sillä tehdään karhunpalvelus kuljettajapulaa potevalle kotimaiselle kuljetuselinkeinolle ja avokätinen työpaikkalahjoitus halpamaiden kuljettajille.

Halpamaisinta valmistelussa on ollut Autokoululiiton vaikutus ja kytky Turun yliopiston ajo-opetuksen kehittämistutkimukseen. Kaikissa lausunto- ja käsittelyvaiheissa kuultiin maksun saajia, vain ei maksajia, esimerkiksi Autoliittoa. Lopputulokseen jää vain ”astian maku”. LVM:ssä ajokorttikoulutuksesta vastaavaa hallitusneuvos Eija Maunua on pidetty liikennetantoista asiallisimpana. Hän on vastannut 12.2. HS:n lukijakirjeiden haukkuihin. Vastaus on kuin huono omatunto: kiertelyä ja tyhjää täynnä.

Paljon on korjattavaa, mutta liikennetantta-mafian osaamisella ja opeilla… unohda koko juttu!
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä

 

Blogissa aiemmin:

Lulu Ranne, lopeta taksipelleily! (15.10.2024)
Ylinopeus ja nopeusrajoitukset – Suomalaisten aivotulppa (16.9.2024)
Viranomaiset ja liikenneturvallisuus: Mössötystä riittää, kukaan ei valvo (20.8.2024)
Risteysalueen tappava ristiriita (12.6.2024)
Minä, vapaa Suomen kansalainen, ja minua suurempi: HERRA VIRKAHERRA (29.4.2024)
Jäikö tärkein näkemättä, Jyri Häkämies? (22.3.2024)
Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi