Klaus Bremerin
Blogi
Kerjäläisarmeija PDF Tulosta Sähköposti
29.05.2012 16:07
Suomenlahti on sotilasteknisesti kapea kanava. Helsingistä näkee toiselle rannalle. Upinniemen kärjestä on vielä 20 km lyhyempi matka toiselle rannalle.

Kanava on Venäjän elämänsuoni. Sen pohjalla juoksee kaasuputki, pian useampiakin. Pinnalla kulkee öljy; jättitankkerit täydessä lastissa Suomen rantoja pyyhkien. Se on Venäjän tärkeimmän tulolähteen, energian, kauppakanava. Sen tärkeimpään vientisatamaan, Koiviston Primorskiin, on vain 100 km matkaa Suomesta – kuin Helsingistä Lahteen.

Venäjällä yhteiskunta on epäjärjestyksessä. Tuloerot ovat jättimäiset, sosiaaliset olot ala-arvoiset. Median kehittyminen ja kasvu ei pysy valtaapitävien valvonnassa kuten ei pysynyt ennen Lokakuun vallankumousta eikä ennen Berliinin muurin kaatumista. Yhteiskunnallinen mullistus uhkaa.

Venäjän vallanpitäjät tietävät sen. He ovat päättäneet 10 vuodessa lisätä 500 miljardia euroa asevoimien vahvistamiseen, uusimpaan aseteknologiaan ja aseisiin. He näyttävät myös toteuttavan sen. He julistavat velvollisuudekseen puolustaa kansalaistensa oikeuksia missä tahansa maapallolla. Saatatko selvemmin sanoa, että elämänsuonensa, kauppakanavansa rantoja myöten!

Samanaikaisesti Venäjän elintärkeän kauppakanavan rantojen ja myös vesien omistaja, Suomi, vähentää omien puolustusvoimiensa pienestä budjetista vielä 200 miljoonaa euroa, lakkauttaa kuusi varuskuntaa, yhdistää neljä varuskuntaa ja vähentää 2100 työpaikkaa.

Maamme suurin kuljetus- ja logistiikkanäyttely, Kuljetus 2012, paljasti kaikelle kansalle alennustilan koko noloudessaan. Puolustusvoimiemme näyttelyosasto oli naapurimaan Ruotsin sotilasajoneuvojen ja -tekniikan valtaama. Kotimainen Sisu, jota se suosii sekä hankinnoissa että alan huipputeknologian pysyttämiseksi Suomessa, oli häivytetty olemattomiin.

Suomi on myöntänyt maanpuolustukselle niin vähän rahaa, ettei sillä ole enää varaa esittäytyä edes julkisuudessa kansalleen, vaan joutuu riippuvaiseksi vieraan maan sponsorista, Scaniasta.

Sinänsä Scaniaa ei sovi moittia siitä, että se maksaa viulut, jolla Suomen puolustusvoimat pääsevät näyttäytymään kansalle edes osalla kalustostaan. Häpeä kuuluu yksin Suomen kansalle, joka tekee puolustusvoimistaan kerjäläisarmeijan.

Venäjän yhteiskunnallinen tila on huolestuttava. Rauhatonta yhteiskuntaa yhdistetään perinteisesti kehittämällä ulkoinen uhkakuva. On sinisilmäistä olla näkemättä sen elämänsuonen, kauppakanavan turvaamisen tärkeyttä. Se on ykkösasioita Venäjän yhteiskuntarauhan säilyttämiseksi. Uhka nähdään selvästi kauppakanavan etelärannalla. Viro tuntee verisesti Venäjänsä eikä luota siihen tippaakaan. Viro, kuten sen naapurit, Baltian maat tietävät kokemuksesta olevansa vain haukkapala Venäjälle, jos Venäjä on sillä päällä. Siksi ne hakivat heti turvaa vahvemmalta, Natolta

Kuvitellaanko yhä, että Suomi selviytyy omin voimin kriisistä, kun Venäjä varmistaa tärkeimmän kauppakanavansa toiminnan rantojen hallinnalla? Kuvitellaanko että suomalainen korpisoturi yhä on lyömätön pimeässä metsässä, puuston suojassa luonnon armoilla.

Ovatko suomalaiset tyhmiä, vai raukkiksia?

Suomi heräsi Talvisotaan minimiin köyhdytetyillä puolustusvoimilla niin, että Mannerheim oli pantava kerjuulle Euroopan metropoleihin anelemaan aseita ja rahaa. En usko, että Suomi koskaan enää haluaa herätä samalla tavalla puolustamaan maataan kerjäläisarmeijalla.

Mitään hyvää ei tule ilman pahaa. Se on nähtävä. On aika harkita tosissaan Naton tarjoamaa hyvää ja pahaa, ja varmistaa kummalla puolella seisomme pahana päivänä. Maailma muuttuu, ihmiset eivät. “Si vis pacem, para bellum”, sanoivat jo vanhat roomalaiset. Jos haluat rauhaa, varustaudu sotaan!
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä

 

Blogissa aiemmin:

Jos vain haluaa, taksi naruttaa aina (8.11.2024)
Lulu Ranne, lopeta taksipelleily! (15.10.2024)
Ylinopeus ja nopeusrajoitukset – Suomalaisten aivotulppa (16.9.2024)
Viranomaiset ja liikenneturvallisuus: Mössötystä riittää, kukaan ei valvo (20.8.2024)
Risteysalueen tappava ristiriita (12.6.2024)
Minä, vapaa Suomen kansalainen, ja minua suurempi: HERRA VIRKAHERRA (29.4.2024)
Jäikö tärkein näkemättä, Jyri Häkämies? (22.3.2024)
Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi