Klaus Bremerin
Blogi
Minä, vapaa Suomen kansalainen, ja minua suurempi: HERRA VIRKAHERRA PDF Tulosta Sähköposti
29.04.2024 00:00

Herra Ympäristövirkaherra asettaa määräyksistä poikkeava pysäköintikiellon yli 4 metrin tolpan nokkaan, josta lähestyvän auton tuulilasin yläreuna peittää sen kokonaan näkyvistä. Sitten Herra Ympäristöherra järjestää mahtavat autohinaustalkoot ja ankarat rikemaksut poikkeusmääräyksen rikkojille.

Suomalaiset, Suomen kansa, on veroeuroillaan perustanut joukon apulaisia, virastoja, hoitamaan yhteisiä asioitaan.
 
Virastojen ja virkamiesten määrä on kuitenkin Suomessa kasvanut yli äyräidensä. Apulaisiksi tarkoitetut ovat kasvaneet herrakansaksi, joka avokätisillä palkkaeduilla ja kiireettömällä työtahdilla ohjaa ja kurittaa kansaa laittominkin keinoin.
 
Sattui että tiettyä lupakirjaa varten viranomainen vaati tavallista monipuolisempaa, huippukallista terveysselvitystä ja lääkärinlausuntoja. Kun lopulta ylin lääkäritaho näytti vihreää valoa ja hyväksytty lääkärilausunto oli kädessä, Traficom-virasto vaatisiitä vielä itselleen oman osuuden. Se oli antanut sille nimikkeen ”Terveydentilaan liittyvä lupa/todistus” ja vaati siitä 120 euroa.
 
Laskun liitteestä ”Maksut ja perusteet”, sai käsityksen, että 60 euroa olisi ollut oikea hinta.
 
Traficomin lasku oli päivätty 28.3 ja huomautusaika 7 päivää. Lasku tipahti postiluukusta 8.4. eli vasta 4 päivää huomautusrajan jo umpeuduttua!
 
Kuluta siinä sitten aikaa oikeuksiesi toivottomaan peräämiseen erilaisten Herra Virkaherrojen kanssa. KIROTTU POSTI JA TRAFICOM!
 
VIELÄ PAHEMPI
Mökkitontille nousi vuonna 1964 ohuesta hirrestä 25 m2:n rantasauna. Merenrannan tuulet ja tuiverrukset lahottivat sitä niin, että se oli käyttämättömänä vuodesta 2008.
 
Uusi 30 m2 rantasauna nousi pilareille 100 m päähän noin 1978 ja sitä uusittiin 1993.
 
Vuonna 2014 Herra Veroherra oli ilman selitystä merkinnyt molemmat rantasaunat ”vapaa-ajan asunnoiksi” ja alkanutperiä niistä vastaavaa kiinteistöveroa. Ilmeisesti näin oli tehty kautta linjan, ajateltiin. Eihän verottaja voi eikä saa tehdä mitään laitonta, ajateltiin.
 
Sitten palsta, jolla saunat seisoivat, haluttiin jakaa kahtia. Kunta ilmoitti ykskantaan, että käytöstä poistettu vanha ”romusauna” oli edelleen rakennusluvan mukainen sauna eikä suinkaan veroviraston omin päin merkitsemä ”vapaa-ajan asunto”! Ja että sama koski myöhemmin rakennettua saunaa. Sekin oli sauna eikä ”vapaa-ajan asunto”. Kunta käski selvittää asia Veroviraston kanssa.
 
Veroviraston Herra Veroherra vastasi tylysti korjauspyyntöön, että olisitte tehnyt heti valituksen vuonna 2014 saunojen väärästänimikkeestä ja vastaavan kiinteistöveron perimisestä. ”Sitähän varten lähetämme teille verotusehdotuksen, että tarkistaisitte, onko asia kunnossa”, Herra Virkahenkilö opasti ja jatkoi: ”Tehkää kirjallisesti muutosvaatimus perusteluineen. Jos muutosvaatimus hyväksytään, saatte perityt kiinteistöverot takaisin enintään kolme vuotta taannehtivasti.”
 
Eli kuusi vuotta laittomasti perityt kiinteistöverot kahdesta vanhasta saunasta jää Herra Verovirastolle. KIROTTU VEROVIRASTO!


Vuotoksen allas antaisi 37 MW sähköenergiaa ja lisäisi vuotuista energiatuotantoa 0,35 TWh kasvaneelle sähkötarpeellemme. Allassuunnitelma torpedoitiin tylysti Herra Ympäristöherrojen toimesta vastoin kaikkia asiantuntijoita.

KUNNISSAKIN HERRA VIRKAHERRA
Tuore esimerkki kertoo Herra Virkaherrasta Helsingissä, jossa autojen pysäköintisäännöt muuttuvat yön yli ilman ennakkovaroitusta ja vain Lappuliisojen ja kaupungin Herra Katuherran iloksi.
 
Vaskiniemenkatu on yksi 150:sta nk. tonttikadusta, joilla saa pysäköidä vain yhdelle puolelle, jalkakäytävän puolelle.
 
Yhtenä aamuna 15.4.2024 asukkaat heräsivät täydelliseen autokaaokseen. Autoja oli pysäköity kummallekin puolelle eikä välistä päässyt autolla katua pitkin ajamaan. Lopulta ajettiin jalkakäytävää pitkin ja pihojen kautta. Pysäköintimääräys oli muuttunut yöllä, minkä jälkeen jalkakäytävän reuna oli kiellettyä aluetta ja kadun toinen reuna oli yksin sallittu pysäköintiin.
 
Helsingin vastaava Ympäristövirkaherra totesi tylysti, ettei Helsinki pystytä erikseen mitään varoituskylttejä moisista muutoksista. ”Kaupunki ilmoitti noin 150 tonttikatua koskevista muutoksista asukasillassa helmikuussa 2023”, Herra Ympäristövirkaherra sanoi 15.4.2024 tuohtuneille kansalaisille. KIROTTU YMPÄRISTÖVIRKAHERRA!
 
VÄÄRINKÄYTÖKSIÄ PALJON
Näitä arjen esimerkkejä suomalaisten Herra Virkaherrojen omavaltaisuuksista, jopa laittomuuksilta haiskahtavista ala-arvoisista palveluista on jo lähes jokaisella sekä suomalaisella että maahantulijalla.
 
Tuorein esimerkki on tätä kirjoitettaessa ilmestyneessä päivän Helsingin Sanomissa. Siinä kerrotaan Maahanmuuttoviraston vakavista laiminlyönneistä ja virheistä Suomessa opiskellutta ja sairaanhoitajaksi kouluttautunutta HUSin teho-osastolla työskennellyttä Anudari Boldbaataria kohtaan.
 
Runsaan kolmen vuoden kiduttavien oikeustaistelujen jälkeen Herra Virkaherra on tuomittu maksamaan Boldbaatarille 5 300 euron korvaus Mahanmuuttoviraston laittomasta toiminnasta. Suurin menetys on luonnollisesti, että Boldbaatar on tässä vaiheessa jo paennut uuteen kotimaahansa Englantiin vieden mukanaan Suomessa opiskelemansa ja saavuttamansa ammattipätevyyden.
 
Suomalaiset veronmaksajat ovat tyhmyyttään päästäneet Herra Virkaherransa kasvamaan valtaa ja lisääntymään jopa paljon enemmän kuin missään muualla Euroopassa.
 
Suomessa lasketaan olevan yksi Herra Virkaherra jokaista 8:aa suomalaista määräilemässä. Esimerkiksi Sveitsissä riittää Yksi Virkaherra 32:lle sveitsiläiselle.
 
Hämmästyttävintä on, etteivät suomalaiset maksajat kyseenalaista julkisen vallan liikakasvua maassaan.
 
Tulee HERRA VIRKAHERRA kalliiksi suomalaisille!
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä

 

Blogissa aiemmin:

Minä, vapaa Suomen kansalainen, ja minua suurempi: HERRA VIRKAHERRA (29.4.2024)
Jäikö tärkein näkemättä, Jyri Häkämies? (22.3.2024)
Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi