Klaus Bremerin
Blogi
Kiina valloittaa maailmaa RAHALLA! PDF Tulosta Sähköposti
12.05.2025 00:00

Kiinan Xi Jinping juhlistaa Vladimir Putinin kanssa Venäjän Voitonpäivän juhlia Moskovassa 9. toukokuuta 2025.

Kautta maailmanhistorian maita ja kansoja on perinteisesti valloitettu sotajoukoilla ja aseilla, sodilla.
 
Kiina näyttää maailmalle uuden keinon: rahalla!
 
Norja on yhtäkkiä herännyt Kiinan busseihin. Norjalainen tekniikkalehti "Teknisk Ukeblad" hälyttää, että parin viimevuoden aikana 90% Norjaan tilatuista uusista busseista tulee Kiinasta.
 
Norjan kruunujen viennistä bussikaupoissa Kiinaan on Norjan eduskunnan kyselytunnilla vaadittu hallituksen vastausta. Norjaan on lähivuosina tulossa liki 1000 kiinalaista bussia. Bussikaupoissa Norja on tarjouskilpailuissa ohittanut eurooppalaiset kilpailijat; Volvo, MAN, Solaris, VDL. Norjalaisten rahat on annettu BYD:lle ja Yutongille.
 
Vaikka Norja ei ole EU:n jäsen, sen vienti ja tuonti, kaupallinen ja taloudellinen hyvinvointi, on ankkuroitu EU:hun ja Eurooppaan, todetaan bussikauppojen kansallisessa kohussa.
 
RUOTSI HERÄSI JO AIEMMIN
Ruotsissa valmistui jo 2023 selvitys, joka nosti esille epäilyn kiinalaisten bussivalmistajien käyttämästä pakkotyövoimasta. Taustalla esitettiin myös pelkoja kiinalaisbussien elektronisten komponenttien mahdollisesta ”vakoilukäytöstä” ja toimitusrajoituksista sotilaallisessa ja taloudellisessa kriisitilanteessa.
 
Ruotsi määräsikin julkisen liikenteen hankinnoissa vaatimuksiksi ihmisoikeuksien toteutumisen ja varmistuksen ulkomaisissa valmistusmaissa.
 
Seurauksena mm. Nobina joutui ensimmäisenä hankkimaan Etelä-Ruotsin kattavassa liikenneverkossaan eurooppalaisvalmisteisia busseja.


Kiinalaiset bussit, BYD ja Yutong, jylläävät Suomessa.
 
HERÄÄKÖ SUOMI?
Suomalainen valtionyhtiö VR nousi parrasvaloihin 50 kiinalaisen Yutong-bussin tilauksellaan valloitusretkellään Ruotsissa. Samalla VR-yhtymään kuuluva Pohjolan Liikenne on tehnyt kaupat 30 Yutong-bussista Helsingin seudun liikenteessä.
 
Yutong on tullut ryminällä Suomeen perustamalla poikkeuksellisen vahvasti ammattitaidolla ja bussikokemuksella miehitetyn markkinointiyhtiön. Menestykset puhuvat puolestaan.
 
Jo ennen Yutong-bussien maahantuloa Nobina tunnetaan kiinalaisten BYD-bussien suurostajana Suomeen.
 
Samalla kiinalaisten henkilöja pakettiautojen myynti Suomessa lyö entiset ennätykset. Suomalaisten rahat valuvat solkenaan Kiinaan, vaikka Suomi nojaa teollisuuden ja kaupan, elinkeinoelämän tukirahoissa EU:hun.
 
KIINA VALTAA MAAILMAA RAHALLA
Kiinan maailmanvalloituksen näkyvimpänä aseena on autokauppa. Sen menestys ja kasvava voima näkyy koko Euroopassa.
 
Kiinan tehokkain raha-ase näkyy vähemmän julkisuudessa. Se valloittaa maailmaa eri maiden talouselämässä, pörssissä, elinkeinorakenteissa. Niissä Kiinan talousmaihdin voima kasvaa päivä päivältä maailmanlaajuisesti. Myös Suomessa.
 
Kiinalainen raha näkyy Lapissa, lehdet kirjoittavat. Vähemmän kirjoitettiin Kiinan yrityksistä ostaa Kemijärven lentokenttä. Enemmänkin kirjoitettiin Kiina- keskuksesta Kouvolassa.
 
Tarkemmin katsoen nähdään kiinalaisen rahan liittyvän lähes kaikkeen suuren luokan yritystoimintaan ja uusien suuryritysten perustamiseen Suomessa – akkutehtaista vihreän vedyn tuotantoon ja moneen muuhun. Kiinan raha kummittelee joka nurkassa.
 
Onko Kiinan raha mukana norjalaisvoimin Inkoon vihreän teräksen tehdassuunnitelmissa, kysytään. Se takaisi mittavan kasvun ja kehityksen myös Inkoon satamalle. Kiina omistaa jo pitkän rivin Euroopan suurimmista satamista, lentokentistä ja muusta kriittisestä infrastruktuurista.
 
Kiina on suuri omistaja Helsingin suurimmassa rahtisatamassa, Vuosaaren satamassa.
 
Kukaan ei näytä tietävän, mitä kaikkea Kiina jo omistaa Suomesta.


Kiinalaiset autot, Mini ja BYD ja kymmenet muut, valloittavat Eurooppaa.
 
OMISTAAKO KIINA VENÄJÄN?
Sanktioiden alainen Venäjä pelastaa taloutensa Kiinan varassa. Kiinasta on tullut Venäjän öljyn ja energian suurostaja, kun Eurooppa on kääntänyt selkänsä venäjänkaupalle.
 
Kiina on aseistamassa Venäjää ja järjestämässä Venäjälle sotavoimia Pohjois-Koreasta. Paljonko Venäjä on jo velkaa Kiinalle, paljonko Kiina todellisuudessa omistaa Venäjästä, kysytään Lännessä.
 
Milloin Venäjä luovuttaa Kiinalle suuret maa-alueet itärannikollaan, jotka se aikanaan epäoikeudenmukaiseksi koetulla tavalla joutui luovuttamaan Venäjälle?
 
Milloin Suomi lopettaa veronmaksajiensa rahojen luovuttamisen Kiinalle eri tarkoituksissa, sietäisi kysyä Suomessa!
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä

 

Blogissa aiemmin:

Peilisokeat amatöörit (10.6.2025)
Kiina valloittaa maailmaa RAHALLA! (12.5.2025)
Liikenneturva, Suomen Poliisi, Traficom, Liikenneministeriö – Entä keskinäyttö? (7.4.2025)
Vihreät ja vasemmisto ylsivät ilmansaaste-ennätykseen! (3.3.2025)
Poliisi on ongelma (3.2.2025)

2024

Hävittäjä-Hopalla Suomi irti lamasta! (12.12.2024)
Jos vain haluaa, taksi naruttaa aina (8.11.2024)
Lulu Ranne, lopeta taksipelleily! (15.10.2024)
Ylinopeus ja nopeusrajoitukset – Suomalaisten aivotulppa (16.9.2024)
Viranomaiset ja liikenneturvallisuus: Mössötystä riittää, kukaan ei valvo (20.8.2024)
Risteysalueen tappava ristiriita (12.6.2024)
Minä, vapaa Suomen kansalainen, ja minua suurempi: HERRA VIRKAHERRA (29.4.2024)
Jäikö tärkein näkemättä, Jyri Häkämies? (22.3.2024)
Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi