Klaus Bremerin
Blogi
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa PDF Tulosta Sähköposti
31.10.2012 06:32
Sekä puutalo- että sahateollisuus katsovat Vihreiden metsiensuojelun vääristyneen ja kääntyneen haitaksi koko Suomelle (Atk 8/12). Puu- ja paperiteollisuutemme sanoi saman jo vuosia sitten. Se on paennut maasta jättäen tehtaansa ja lopettaen työpaikkansa. Nyt viimeisetkin uhkaavat lähteä. Sahateollisuudessa käy sama meno.
 
Suomi on kuljetusriippuvainen. Suomi on pitkien etäisyyksien maa. Lisäksi Suomi sijaitsee merien eristämänä EU:n etäisimmässä koilliskolkassa, kauimpana suurimmista vientimarkkinoista,
 
Avainsatamamme ja merenkulkumme sanoo tässä lehdessä saman kuin puu-, paperi- ja sahateollisuutemme rikkidirektiivistä. Suomen Vihreät ajoivat sen voimaan ensimmäisenä Euroopassa. Sen seurauksena Suomen merikuljetukset kallistuvat yli 30% laakista. Peräti 80% kaikesta mitä Suomi tuo ja vie kulkee merikuljetuksina. Rajusti kohoavat kuljetuskustannukset siirtyvät tuotteiden hintoihin ja ostajien maksettaviksi. Vihreät onnistuivat rikkirajoituksellaan nostamaan kaikkien hyödykkeiden hintoja ensimmäiseksi suomalaisille.
 
Kun kauppasatamamme menettävät asiakkaitaan rikkidirektiivin johdosta, ne jäävät entistä enemmän veronmaksajien rahoitettaviksi. Samalla tavaravirrat siirtyvät kumipyörille ja naapurimaidemme tiemaksuja maksamaan.
 
Vihreä sortovalta on jo vuosia nostanut kuljetuskustannuksia tavallisten ”Matti Meikäläisten” maksettaviksi. Liian lyhyillä siirtymäajoilla esiin pakotetut Euro-moottorit, uusimpana Euro6, ovat tulleet tuhottoman kalliiksi kehittää ja ottaa hätäisesti käyttöön. Kumipyöräkuljetuksille ne ovat merkinneet rajuja hinnankorotuksia ja lisäkustannuksia alan yrityksille ja asiakkaille. Loppupäässä kuluttajat sen maksavat. Ja suomalaiset pisimpine kuljetusmatkoineen kaikkein eniten.
 
Vihreät puuhaavat ympäristöministeri Ville Niinistön johdolla tietulleja ja uusia veroja autoilijoille ikivanhalla poliittisella keinolla: syyllistämällä ja tekosyillä. Pitkien välimatkojen Suomessa autoilijat maksavat kaikkineen jo nyt eniten maailmassa auton käytöstä. Niinistö ja Vihreät haluavat vielä enemmän: pakottaa suomalaiset julkisiin kulkuneuvoihin, busseihin, juniin ja raitiovaunuihin. Häikäilemättömästä, keinoja kaihtamattomasta vallanhalusta on kysymys. Ei muusta.
 
Harvaan asutussa Suomessa julkiseen liikenteeseen pakottaminen pysäyttää elämää maaseudulla. Asutustaajamissa se hidastaisi elinkeinoelämän rattaita, heikentäisi maan kilpailukykyä ja tulisi ennen kaikkea sikakalliiksi jokaiselle suomalaiselle. Vihreät ovat sen jo todistaneet.
 
Vihreiden hallinnassa ja johdolla julkisen liikenteen käyttäminen nelihenkiselle perheelle maksaa pääkaupunkiseudulla jo nyt käytännössä enemmän kuin pikkuauton käyttö. Julkinen liikenne ei mahdollista suomalaiseen elämänmuotoon kuuluvia perustoimintoja kuten useimpia nuorisoharrastuksia, mökkeilyn iloja, jne.
 
Kunnallisvaaliväittelyissä Ville Niinistö puhui tavoitteellista potaskaa Tukholman ruuhkamaksujen vaikutuksista muka ilmanlaatuun ja perheiden ja lasten viihtyvyyteen. Hän jätti kertomatta kustannuksista, Tukholman ilmastollisen sijainnin erosta Helsingin vastaavaan, ilmanlaatuun pääasiallisesti vaikuttavan energiateollisuuden eroista ja Etelä-Suomeen naapurimaistamme kantautuvista ilmansaasteista.
 
Vihreä huuma ei välitä taloudellisista taloudellisista laskelmista. Vihreiden hallitseman pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen todelliset kustannukset ovat suhteettomia jokaiselle veronmaksajalle - autottomille kuin myös autoilijoille. Joukkoliikennebussien täysin järjetön pisteytysjärjestelmä nostaa Vihreiden hoidossa kustannukset taivaisiin. Yhden euron matkahinnalla päästäisiin samaan taloudelliseen kustannustehokkuuteen kuin nykyisellä Vihreällä ”menetelmällä”, jos vain osaaminen olisi tehtävien tasalla.
 
Vihreät ylistävät energiasyöpöksi todistettua raideliikennettä(vrt. Liikenneviraston pimitetyt laskelmat, Atk 5/2011 pääkirjoitus ”Vihreä kupla” ja  ”Raideliikenteen paremmuus on sumutusta” sekä Atk 5/2012 ”Suuri illuusio ja totuus henkilöraideliikenteestä”). Samalla pimitetään veronmaksajilta raideliikenteen mielettömän kalliit perustamis-, kunnossapito- ja kalustokustannukset verrattuna joukkoliikenteeseen kumpipyörillä.
 
Vihreän logiikan helmi on väite raideliikenteen saastettomuudesta. Niitä päästöjä ei lasketa, jotka syntyvät raideliikenteen vaatiman energian tuotannossa. Autojen päästöt ovat energiatuotannon päästöihin verrattuina vain murto-osa.
 
Vihreä huuma panee viimein lentoliikenteenkin matalaksi kyseenalaisin väittämin CO2-pelotteella, melurajoilla, energia- ja polttoainevaatimuksilla, päästömaksuilla, jäänpoistoakaan unohtamatta. Ettei vain mitään jäisi, jolla ihmiset pääsevät keskiaikaa helpommin liikkumaan maapallolla.
 
Peloilla ja syyllistämällä pelataan. Valta on Vihreille huumetta, jolla totuudet jyrätään.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä

 

Blogissa aiemmin:

Jos vain haluaa, taksi naruttaa aina (8.11.2024)
Lulu Ranne, lopeta taksipelleily! (15.10.2024)
Ylinopeus ja nopeusrajoitukset – Suomalaisten aivotulppa (16.9.2024)
Viranomaiset ja liikenneturvallisuus: Mössötystä riittää, kukaan ei valvo (20.8.2024)
Risteysalueen tappava ristiriita (12.6.2024)
Minä, vapaa Suomen kansalainen, ja minua suurempi: HERRA VIRKAHERRA (29.4.2024)
Jäikö tärkein näkemättä, Jyri Häkämies? (22.3.2024)
Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi