Klaus Bremerin
Blogi
Vihreiden Waterloo PDF Tulosta Sähköposti
20.06.2012 18:44
Maa- ja metsätieteiden maisteriopinnot, Kasvis-ravintola ja Uuden Ajan Aura sekä poliittisena kunniavirkana Neste Oilin hallituksen puheenjohtajuus eivät anna valmiuksia valtion suuryritysten valvontaan. Heidi Hautala (Vihr.) onkin todistanut VR- ja Finnair-sekoiluillaan, että osaamista ei ole tehtävässä, jonka on vastuulleen ottanut. Hänen ”valvonnassaan” tj. Mikael Aro saa jatkaa yli 54 000 €:n kk-ansioilla ala-arvoisesti toimivan VR:n johtamista. Eikä hän vaadi yli 40 000 €/kk tienaavaa tj. Jukka Alhoa ryhdistämään Itellan toiminnan (vrt. pikalähetystestimme, Atk 5 ja 6/12). Ja tj. Hannu Leinonen saa nostaa yli 40 000 €/kk, vaikka hänen Destiansa hoitaa kansalliskalleuttamme, tieverkostoa, alle kaiken arvostelun.

Filosofian tohtorina psykologiksi (ilman laillistettua oikeutta) ”Yöradio” ohjelmaan Radio Cityssä ja Yleisradiossa ei anna mitään liiketaloudellisia valmiuksia. Tältä pohjalta Pekka Sauri (Vihr.) kuitenkin käyttää veronmaksajien miljardibudjettia Helsingin rakennus- ja ympäristötoimien kaupunginjohtajana. Tuloksena on mm. rakennusviraston lahjontajupakka. Kuusi miestä on pidätettyinä ja poliisi jatkaa jättirevohkan selvittämistä. Metrosekoilussa tiedetään, että veronmaksajien rahoja on menetetty 20 miljoonaa euroa eikä loppua näy. Kansainvälinen pörssiyhtiö Siemens taluttaa Sauria myös Vuosaaren voimaloiden saneeraajana ja pitää liikennelaitoksen eli HKL:n vihreää johtokuntaa pilkkanaan. Sauri kuittaa, että hän on täyttänyt vain velvollisuutensa.

HKL:n johtokunnan pj. Jessika Karhu (Vihr.), varamiehensä eläkeläinen Ville Komsi (Vihr.) ja johtokunnan jäsen, ”kaikkien alojen asiantuntija” Osmo Soininvaara (Vihr.) ovat nyt itse joukkoliikenteen vallan kahvassa todistaneet osaamisensa. HKL on soutanut ja huovannut kuin sekopää täysin ”ulalla” raideliikenteen rakennevaatimuksista. Puuttuu enää vain 1980-luvun metroskandaalin tapainen uuden lahjusskandaalin paljastuminen. Metromiljoonien törsäämisen lisäksi HKL:n vihreiden idealistien johtama ”bussiyhtiö” HBL tekee vuodesta toiseen miljoonien tappioita. Samalla pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen toimivuudesta vastaava HSL tuhlailee järjettömästi kaupunkilaisten miljoonia turhalla pisteytysleikillään (vrt. Atk 5/2012).

Vihreiden sokeus myöntää fysiikan lait oikeiksi raideliikenteen energiatuhlauksessa (vrt. Atk 5/2012) toistuu linnoittautumisessa EU:n päästökaupan taakse. ETS-päätös (Emission Trading Scheme) uhkaa sytyttää kolmannen maailmansodan ilmaliikenteessä. Muu maailma vastaan EU ei vain anna vihreillekään pärjäämisen mahdollisuuksia. Varmaa on vain satojen miljoonien menetykset Suomessa ja miljardien menetykset maailmalla.

Vuosaareen rakennettava yli 1200 miljoonan euron uusi biolämpövoimala on Helsingin vihreän valtuuston talouspäätösten kukkanen. Se vaatii puuta 80 rekallista päivittäin tai 10 laivalastillista kuukaudessa. Puunkuljetukset lisäävät rajusti raskasta liikennettä, dieselin ja polttoöljyn kulutusta ja haitallisia liikennepäästöjä. Se johtaa puuraaka-aineen häikäilemättömään polttamiseen 200 km:n säteellä Helsingistä. Samalla biovoimalan CO2-päästöt kolminkertaistuvat nykyiseen verrattuna. Lisäksi se vaatii uuden polttoainesataman rakentamisen teineen ja väylineen. Jos verrataan Vuosaaren sataman ensimmäistä hinta-arviota 600 miljoonaa mummonmarkkaa toistaiseksi toteutuneeseen yli 600 miljoonaan euroon, uudesta biovoimalasta tulee vihreiden päätösten mielettömyyden huippu, jonka lopullista hintaa kukaan ei tänään osaa edes kuvitella!

Poliittinen idealismi maksattaa aina veronmaksajilla miljoonansa. Yleensä nuoret poliittiset idealistit järkiintyvät 10 vuodessa kuten esimerkiksi 1960-luvun ”Vanhan valtaajat”. Kun nyt lopulta vihreä tonttu-ukko Soininvaarakin on nähnyt atomivoiman edut ja vaatinut Vihreitä lähestymään realismia energia- ja päästöasioissa, vain yksi 1960-luvun yltiöidealismin mohikaani on enää jäljellä. Hänkin istuu hallituksessa.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä

 

Blogissa aiemmin:

Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi