Klaus Bremerin
Blogi
Demokratiakato PDF Tulosta Sähköposti
20.01.2016 00:00
Pyöräilystä täydelliseen demokratiahalveksuntaan. Sitä ihmettelevät pääkaupunkiseudun liikennejärjestelyistä jo taivahan talikynttilätkin.
 
Kehäradan asemapaljoutta ja kustannusrakennetta on ihmetelty asiantuntijapiireissä. Pisara-rata ei poistu suunnitelmista ankarimmankaan arvostelun jälkeen. Raide-Jokerina pysyy Jokeri-väylä kansainvälisten joukkoliikenne-asiantuntijoiden ihmettelystä huolimatta. Nykyajan sähköbusseihin ja BRT bussimetroon ei ole herätty Suomessa. Vyöhykejako tulee edeltäneistä katastrofi kokemuksista huolimatta uudestaan HSL:n bussiliikenteeseen. Raideverkostolla peitetään tulevaisuudessa koko pääkaupunki ja lähiseudut. Yltiöpäisistä perustamisja käyttökuluista hällä väliä. Kaupunkibulevardeiksi muutetaan Helsingin pääsisääntuloväylät.
 
Asiantuntijoiden varoittavat sanat kaikuvat kuuroille korville. Asukkaiden ääni kuuluu muodollisuuksiin.
 
Pääkaupungin korkein päättävä elin, kaupunginvaltuusto, on huuli pyöreänä. Oma asiantuntemus ei riitä ymmärtämään mitä virkamiehet vyöryttävät. Joukkoliikenteestä vastaavien HSL:n ja HKL:n hallitukset on täytetty Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton nuorilla tulevaisuuden lupauksilla. Polkupyöräily on vahvinta osaamisaluetta. Kaupunkirakennuksen ja liikennesuunnittelun virkamiesmafi a jyrää ne alleen.
 
PYÖRÄTIEKSI muutetaan Hämeentie, toinen pääkaupunkiliikenteen perusväylistä. 12 000 allekirjoitusta kansalaisaloitteessa sai valtuuston päättämään, että Hämeentielle pyrkivistä 23 000 ajoneuvosta/vrk (KSV) johdetaan 18 000 (HSY) entuudestaan pahastikin tukkeutuneen Sörkän Rantatien 45 000 autoa/vrk (KSV) joukkoon. 5000 autoa/vrk kääntyy sitten keskustareitille Kallion ja Töölön kivitalokorttelien välistä. Muutokset maksavat Helsingin asukkaille noin 50 miljoonaa euroa.
 
23 000 autossa kulkee 1,3 henkilöä/auto (KSV).

Siis: Yhteensä 36 400 henkilöä joutuu muuttamaan päivittäistä reittiään, koska 12 000 henkilön allekirjoituksella muutetaan Hämeentie pyörätieksi! 29 900 henkilöä joutuu päivittäin ennestään tukkeutuneelle 58 500 henkilön ajoreitille, ja 6 500 henkilöä joutuu kääntymään Kallion ja Töölön kivitalokorttelien liikenneriskejä lisäämään.
 
Entä kuinka moni 12 000 pyörätie-allekirjoittajasta todellisuudessa pyöräilee? Ja kuinka moni käyttää päivittäin Hämeentietä pyöräilyreittinään? Entä talvikuukausina, moniko silloin kulkee pyörällä Hämeentietä pitkin? Järjettömyydelle ei ole vastauksia.
 
Siinä vihervasemmistolainen demokratia kukkeimmillaan. Ja Helsingin valtuuston liikenneosaaminen paljaaksi riisuttuna.
 
Pitää muistaa, että ”hullu ei ole se, joka pyytää, vaan se joka antaa”. Päätös Hämeentien muuttamiseksi pyörätieksi nuijittiin pöytään Helsingin valtuustossa Vihreiden lisäksi SDP:n ja Vasemmistoliiton voimin. Sama tahti jatkuu pääkaupungissa samojen puolueiden raidehysterialla tarkoituksella ihmisten sosiaalinen pakkoasutus ratojen varsille.
 
Vetäjät tunnetaan: Otso Kivekäs on Vihreiden valtuustoryhmän pj., kaupunginhallituksen jäsen, Kaupungin liikennelaitoksen hallituksen pj. 2013-15, samalla Helsingin Pyöräilijöiden vpj., ’Kriittisten pyöräretkien’ järjestäjä ja 2014 perustetun valtakunnallisen pyöräilijöiden etujärjestön Pyöräilyliiton pj.
 
Hannu Oskala on Vihreiden valtuustoryhmän vpj. ja kaupunginhallituksen jäsen. Oskala on vaatinut Mannerheimintien muuttamista kävelykaduksi.
 
Timo Hämäläinen, ”suunnittelumaantieteilijä”, vaatii Helsingin Sanomien artikkelissa 13.1.2016 Vihreisiin kuuluvan kaupunkiaktivistiryhmä Urban Helsingin puolesta Helsingin päärautatieaseman ympäristön ”kehittämistä”, autojen pysäköintipaikkojen poistamista, Elielinaukion bussien siirtämistä Kamppiin, ja tilalle pyöräparkkeja ja penkkejä. Urban Helsinki on tehnyt asiasta kansalaisaloitteen tapaisen kansalaiskyselyn. Kyselyyn vastasi 203 asiasta kiinnostunutta.
 
Näin se menee, vihervasemmistolainen ”demokratia” pääkaupunkiseudulla.
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä

 

Blogissa aiemmin:

Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi