Klaus Bremerin
Blogi
Siunattu hulluus PDF Tulosta Sähköposti
29.03.2011 18:22
Lukekaapa huviksenne ”Valtiovarainvaliokunnan mietintö 51/2010 vp”. Lukekaa millä perusteilla eduskunta päätti korottaa energiaveroja löpöstä ja bensasta turpeeseen. Ette tule ymmärtämään hölkäsen pöläystä. Kysykää sitten ovatko kansanedustajat teitä viisaampia.

Kun työnantajan Kela-maksut poistettiin, valtio menetti 730 miljoonan verotulot. Valtiovarainministeriö (VM) päätti ottaa ne takaisin korottamalla energiaveroja. Se teki esityksen hallituksen kautta eduskunnalle, valtiovarainvaliokunta käsitteli, antoi hyväksyvän mietintönsä 51/2010 vp ja eduskunta löi asian lukkoon.

Kansanedustajat ovat puolustelleet, että kun VM näin päätti. VM ei päätä! Se ehdottaa. Eduskunta päättää, eikä sen ole pakko päättää mitä VM ehdottaa!

Suomi verottaa nyt sitten turvetta. Ruotsi ei verota turvetta. EU ei vaadi turpeen verottamista. Suomessa kansanedustajat panivat turpeen verolle asteittain 3,9 €/Mwh. Seurauksena kuitupuuta, josta voisi tehdä paperia, poltetaan pienvoimaloissa, koska se tulee turvetta halvemmaksi. Turveteollisuus työllistää 12 350 henkilötyövuotta ja tuottaa valtiolle 120 miljoonan verotulot. Turveveron arvioidaan vähentävän turpeen käyttöä kolmanneksella. Lisääntyvä puun käyttö johtaa sähköntuotantotuen kasvuun jopa 25 miljoonalla eurolla, jolloin turvevero ei johda valtion tulojen lisääntymiseen. Turpeen tilalle tuodaan kivihiiltä, jolloin kaikki raha menee ulkomaille. Eihän tällaisessa verottamisessa ole mitään järkeä!

Suomen haketuotanto on ajettu kuolemanlaaksoon Työ- ja elinkeinoministeriön (TEM) ja eduskunnan kömmähdyksestä. TEM:ssä kansliapäällikkö vaihtui eikä ministerikään huomannut, että laki tuotantotuesta päättyi viime vuonna. Uutta lakia ei ole saatu aikaan. Metsurien ja hakeurakoitsijoiden työt seisovat metsissä ja hakkeen kuljetusyrittäjät metsäteillä. Kevät tulee, metsätiet sulavat ajokelvottomiksi. Uusi laki ehtii aikaisintaan voimaan heinäkuussa, tuskin vielä silloinkaan. Koko seisokin ajan laivat kuljettavat voimaloihin kivihiiltä ja rahaa valuu ulkomaille. Haketta päästään taas kuljettamaan vasta, kun metsätiet jäätyvät ensi talvena. Eihän tässä ole mitään järkeä. (Vrt. juttu s. 59 )

Sattuu sitä kaikissa ministeriöissä erottamattomille virkamiehille, joita ei vastuu eikä kiire paina.

Oulun lyseo huomasi 1990-luvun puolivälissä tekniikan kehittyneen etäopetuksellekin suosiolliseksi. Tyrnävällä ja Ylikiimingissä oli liian vähän lukiolaisia lukion ylläpitämiseen. Oulusta alettiin antaa video-etäopetusta Tyrnävällä entisessä meijerirakennuksessa. Ulkomaita myöten käytiin ihastelemassa. VM kiitteli kustannustehokkuudesta ja nykyaikaisesta kuntarajat ylittävästä yhteistyöstä. Lyseo tarkisti ministeriöstäkin, että toiminta voi jatkua.

Kunnes tämän vuoden alussa opetusministeriöstä tuli 700 000 euron lasku Oulun lyseolle valtionosuuksien takasin perintänä luvattomasta kuntarajat ylittävästä opetuksesta ! Eihän tällaisessa ole mitään järkeä !

Tässä lehdessä kerrotaan myös EU:n esityksestä kuorma-autojen ja perävaunujen uusiksi enimmäismitoiksi ja -painoiksi (vrt. juttu s. 36-40). Eihän siinäkään ole mitään järkeä, mitä virkamiehemme, euroedustajamme ja ministerimme ovat menneet hyväksymään !

Aivokääpiöiksi haukuttiin meillä Norssin lukiossa. Ei siinäkään ole järkeä.
 
Muotoilun sokea piste PDF Tulosta Sähköposti
02.03.2011 18:28
Mersu järjesti helmikuussa kuorma-autotoimittajille työpajan otsikolla ”Muotoilu kohtaa käytännön”. Muotoiluguru Peter Zec ja Mersun muotoilujohtajat Kai Sieber ja Bertrand Janssen selvittivät lähtökohtia ja haasteita. Sen jälkeen toimittajat pantiin muotoilemaan omiaan. Syntyi järeitä Mersu-nuppeja lokinsiipi-, liuku-, kulmanympäri-ovilla ja -askelmilla ja mitä huimimmilla keulamuotoiluilla. Useimmat mahdottomia arkisessa työympäristössä, mutta ammattimuotoilijat löysivät ehkä myös jokusen ideajyväsen. Nupin muotoilun mahdollisuudet todettiin hyvin rajallisiksi ajokin pituusmitan sekä moottorin ja etenkin jäähdyttimen koon kuristuksessa.

Toimittajien pääkohde oli automaattisesti ulkomuoto. Vain parissa ehdotuksessa noin 40:stä sivuttiin sisätiloja. Näin tuntuu olevan myös kehityksellä, jota ammattimuotoilijat johtavat. Vaikka työvaatimukset ja teknologinen kehitys ovat mullistaneet työympäristöjä, kuorma-autojen ohjaamot ovat säilyttäneet perusrakenteensa vuodesta toiseen.

Sivulla 48 tässä lehdessä kerrotaan saksalaisen Spedition Boden mielenkiintoisesta kokeilusta, kouluttautumisesta vapaa-aikana, jolla saattaa olla kauaskantoiset seuraukset. ”Ikääntyminen ja kunnossa pysyminen” on noussut kuljettajien aihetoivomuksissa kärkeen tutkijoiden yllätykseksi. Myös internetin avaamat mahdollisuudet ja suosio on yllättänyt.

Näiden havaintojen luulisi vauhdittavan kuorma-autojen muotoilijat suunnittelemaan ohjaamojen sisätilat paremmin ajan vaatimuksia vastaaviksi. Koska muotoilun lähtökohtana on hulluimpienkin ideoiden aivoriihi, heitettäköön muutama joukkoon.

Ohjauspyörä vie valtavasti tilaa. Miksi ei ylös-eteen taitettava tai peräti Formula-tyyppinen irroitettava, seinälle ripustettava?

Pääsääntöisesti kuorma-autossa on yksin kuljettaja. Toinen etuistuin kulkee tyhjänä ja vie paljon tilaa. Poistetaan tai korvataan kokoon taitettavalla, piilotettavalla kevytversiolla. Miksi alapunkka on yleensä kiinteä. Korvataan tilaa säästävällä, kokoon taitettavalla.

Korkeissa ohjaamoissa jää paljon hyödyntämätöntä ylätilaa haastamaan kekseliäisyyttä.

Näin saatuun käytettävissä olevaan tilaan uusi ajan vaatimukset täyttävä sisustus. Kuljettajille kuntokoulujen mikkihiiri-koneista sovellettuja kunnon kohottajia kuten kuntopyöräpolkimet, leuanvetotanko, ”voimistelurenkaat”, punkasta suoritettava punnerruslaite, vatsa- ja selkälihasvastus… Mielikuvituksella ja suunnittelulla löytyy ratkaisuja.

Kuivakäymälä, minikeittiö ja pesumahdollisuus pelastavat kun tullijonot tai piirturi pakottavat pysähtymään tienvarteen. Suihkukin on jo oven ulkopuolella. Kunnon läppäri-työpöytä itseopiskelua varten on ”pakko” nykyaikaisessa ka-ohjamossa! Asuntoautojen sisustusratkaisuista parannettuja kehitelmiä kehään!

Tässä muutama Mersun muotoilutyöpajan innoittama lonkalta heitetty haaste kuorma-automuotoilun sokean pisteen korjaamiseksi. Uusia ideoita otetaan vastaan ja julkaistaan lisää.
 
On sulla poka pimiät jutut PDF Tulosta Sähköposti
31.01.2011 18:39
Keskustelu katsastustoiminnan laajentamisesta autokorjaamoille on saanut vainoharhaisia piirteitä. Osasyynä ovat 80% markkinoista hallussaan pitävät A-Katsastus ja K1-Katsastajat, joiden kautta suomalaisten katsastusmaksut valuvat satojen miljoonien eurojen voittoina englantilaisille ja espanjalaisille omistajille. On luonnollista, että nämä puolustavat kynsin hampain tuottavaa bisnestään levittämällä kaikenlaisia roskapuheita autoilijan kuluttajansuojan ja oikeusturvan heikennyksestä, liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, jos korjaamot saavat katsastusoikeuden.

Luonnotonta on sen sijaan, että tämä puhe tarttuu valveutuneinakin pidettyihin kansalaisiin ja jopa johtavissa asemissa saakka.

Yksi sellainen on palkansaajajärjestö Pardian puheenjohtaja Antti Palola, joka toistaa valtamedian yleisönosastossa, että muutoksella poistetaan katsastuksen riippumattomuus. Hänestä katsastus ei voi olla puolueetonta ja riippumatonta, jos se sekä korjaa että katsastaa.

On se vain kummaa, että korjaamokatsastus on toiminut Iso-Britanniassa iät ajat, ja toimii myös Ranskassa, Hollannissa, Norjassa ja Itävallassa ja ilmeisesti muuallakin autoilijoiden, viranomaisten ja liikenneturvallisuuden suureksi tyydytykseksi.

Tulipa itsekin kokeiltua Ranskassa suomalaisrekisterissä olevan auton katsastamista. Kerrostalon katutasossa alle 200 m2 tiloissa toimiva Garage Verdun vastasi kysymykseeni, että ”tottakai voimme katsastaa suomalaisen auton, jättäkää se kadulle kello 18 ja hakekaa pois kello 20 mennessä”.

Kello 20 auto seisoi korjaamon edessä katsastettuna. Takaikkunassa oli korjaamon pieni ”katsastettu”-tarra. Käteen lyötiin tietokoneen printtaama katsastuspöytäkirja, joka kertoi testerien ja mittarien tulokset, tarkat päästölukemat, valomittaustulokset, jarrujen hidastuvuuslukemat ja yleisarvostelu auton kunnosta. Kaksi huomautusta kertoivat, että vasemman takapyörän hidastuvuus jarrutuksessa oli hivenen pienempi kuin oikean takapyörän, ja että suuntavilkun ilmaisinvalo kojelaudassa ei palanut mutta tikitys kuului, ja että ne eivät edellyttäneet uusintakatsastusta. Takanumerokilpeä valaiseva polttimo oli ollut pimeänä ja se oli korvattu uudella. Se oli ainoa korjaus, joka tehtiin. Alla oli ”hyväksytty”-leima ja merkintä, jolla toivotettiin 2002 vuosimallia oleva auto tervetulleeksi katsastukseen taas kahden (!) vuoden kuluttua.

Katsastus perustui 74 euron tuntiveloitukseen ja maksoi 59,50 euroa. Eli alle tunnin oli tehty katsastusta. Asentaja joka oli katsastuksen suorittanut, ja ”korjannut” sammuneen takavalon, sanoi luovuttaessaan katsastustodistuksen, että ”autonne oli niin puhdas, että emme pesseet sitä, mutta imuroimme kuitenkin matot ja vaihdoin oikeaan eturenkaaseen tubeless-venttilin, koska se vuoti neljän ilmakehän koeponnistuksessa”. Kysymykseeni paljonko olin tästä velkaa, hän vastasi, ettei sellainen mitään maksa ja tervetuloa meille uudelleen jos autonne aiheuttaa kyseltävää tai huolia.

Että sillä tavalla korjaamokatsastus toimii, eikä vain Ranskassa vaan kokemuksen mukaan ainakin myös Iso-Britanniassa. Ja nähtävästi jatkossa myös Suomessa, kun kilpailu todella kiristyy ja korjaamot kilpailevat siitä, kuka saa pidettyä kiinni omasta asiakkaastaan.

Notta ristus ku mun rupee rasat pärkyämähän, kun näitä paloloita kuunteloo. Ovatkohan koskaan käyneet mamman pyykkivesiä kauempana kattomassa mualiman menoa.
 
Naisistuminen PDF Tulosta Sähköposti
01.12.2010 18:44
Pikkutytöt leikkivät nukeilla, pojat autoilla. Teinitytöt kilpailevat koulussa, pojat muualla. Naiset kasvavat kotihengettäriksi, miehet urametsästäjiksi. Naiset ja miehet ovat erilaisia.

Eduskunnan liikennevaliokunta päätyi 10 vuotta sitten yksimielisesti ehdottamaan, että Suomessakin kokeiltaisiin punaisista liikennevaloista oikealle kääntymistä. Jopa vasemmiston ja vihreiden edustajat, jotka yleensä aina vastustivat kaikkea, puolsivat kokeilua. Eduskunta hyväksyy periaatteessa aina erikoisvaliokuntansa esityksen, joka on syntynyt kaikkien mahdollisten asiantuntijoiden kuulemisen pohjalta. Näin ei tässä tapauksessa käynyt. Eduskuntakäsittelyssä naiskansanedustaja toisen jälkeen marssi puhujapönttöön liikenteen ”asiantuntijana”. Sanoma oli kaikilla sama: ”Niin, niin – voi olla että se toimii kaikkialla muualla maailmassa, mutta suomalainen autoilija on erilainen. Kas, suomalainen autoilija AJAA JALANKULKIJAN PÄÄLLE!” Niin puoluerajat ylittävä naisverkosto, johon aina kuuluu pieni joukko akkoja miesten vaatteissa, onnistui kaatamaan muualla ympäri maailmaa hyvin toimivan, joustavan liikennevalokäytännön.

Huterat 3-pyöräiset mopoautot, joissa oli vaijerikäyttöiset jarrut ja vain takapyörissä, ei lämminilmapuhallusta tuulilasiin eikä turvavöitä, kehittyivät 4-pyöräisiksi hydraulisilla jarruilla kaikissa pyörissä, lämmityslaitteella, huurteenpoistolla tuulilasiin, kolmipisteturvavöillä ymv. Valtio pelkäsi autoveron menetyksiä jos ne yleistyisivät. Se vaati liikenneministeriön (LVM) edustajaa eduskuntaan torjumaan 4-pyörämopoautojen tuloa Suomeen. Ilmeisesti LVM:ssä ajoneuvotekniikan päälliköt Kärki ja Saari kieltäytyivät antamasta väärää todistusta uudesta kehitysaskeleesta. Tehtävän otti liikenneinsinööri Anna-Liisa Tarvainen. Hän tuli eduskuntaan ja vakuutteli LVM:n liikenneturvallisuusyksikön hallitusneuvoksen koko arvovallalla liikennevaliokunnan jäsenille, että 4-pyörämopoauto oli epävakaa ja hengenvaarallinen ajopeli verrattuna vanhaan 3-pyörämopoautoon, kunnes valiokunnan puheenjohtaja Pulliainen kehotti häntä lopettamaan.

Naiset eivät osaa lukea liikennettä

5.3.2009 asetettu Liikenneturvallisuusasiain neuvottelukunta määrittelee liikenneturvallisuuden päälinjat vuoteen 2015. Jäseniä on 15, joista 7 naista. LVM:llä on johtava asema. Sen kolme jäsentä ovat neuvottelukunnan pj. Minna Kivimäki, vpj. Anneli Tanttu, jäsenenä Anna-Liisa Tarvainen. Yhteyshenkilönä toimii LVM:n Eija Maunu. Oikeus- sekä ympäristöministeriötä, Kuntaliittoa ja Liikennevirastoa edustavat jäsenet ovat naisia. Tulokset ja päätökset naisistuvat.

Hallitusneuvos Tarvainen vuoti ennen aikojaan, että nopeusrajoituksia valmistaudutaan alentamaan kahden vuoden sisällä nykyisistä (80-100-120 km/t) 70:een ja 90:een. Liikenneministeri Anu Vehviläinen säikähti ja kiisti. Ennen eduskuntavaaleja sillä voisi laajalla maaseudulla olla paha vaikutus Kepun kannatukseen. Vaalien jälkeen naisten sanelemat alennetut nopeusrajoitukset tulevat.

Viimeisten vuosien aikana naisministerit ovat hallinneet sosiaali- ja terveysministeriötä 15 vuotta, opetusministeriötä 14 vuotta, liikenneministeriötä 10 vuotta, oikeusministeriötä yli 5 vuotta, ja nyt sisä- eli poliisiministerinäkin on nainen. Naisministerit uskovat naiselliseen tapaan olevansa miesten alistamia. He täyttävät tasa-arvoon vedoten ministeriönsä naisilla. Ministeriöiden ajatus-, työ- ja tavoitehakuisuus naisistuu. Kaikilla em. ministeriöillä on sanansa sanottavana Suomen liikennepolitiikan muotoutumiseen. Tieliikennepolitiikkamme, sitä määräävät lait ja asetukset naisistuvat.

Naiset ovat huonoja autoilijoita. He eivät osaa lukea liikennettä auton käsittelytaidosta puhumattakaan. He ovat arkoja, toimivat epäjohdonmukaisesti ja yllätyksellisesti, keskittymättä. He ovat vaarallisia liikenteessä. Liikennepolitiikkamme muovataan nyt naisautoilijoiden ehdoilla. Heidän kanssaan on opittava elämään liikenteessä. Naiset ovat ottaneet määräysvallan myös tieliikenteestämme. Onko se sitten parasta kokonaisuuden kannalta, onkin ihan toinen juttu.
 
VR, näköalattomuuden huippu PDF Tulosta Sähköposti
19.11.2010 18:52
Nokialla hetkellinen näköalattomuus on johtanut pysähtymiseen. Menestyminen yritystoiminnassa edellyttää jatkuvasti tuoreita visioita tulevaisuudesta. Ay-linnakkeiksi muodostuneita valtion yrityksiä leimaa yleensä täydellinen näköalattomuus.

VR on tyyppiesimerkki. Sen seinien sisällä vallitsee totaalinen rauha menivät liiketoimet miten tahansa. Valtio takaa turvalliset työpaikat, monopolin kiskoilla ja myöntää tappiotakuut. VR voi tehdä mitä järjettömimpiä kauppoja ja hankintoja. Korkeintaan ylin johto protestoi ja lähtee kävelemään.

Jo aikanaan Eino Saarinen ihmetteli VR:n pääjohtajana, miksi valtio eli valtiovarain- ja liikenneministeriöt, ja tietysti maan hallitus ja eduskunta, eivät nähneet Hangon sataman suuria etuja ja mahdollisuuksia palvella maan vientiä ja tuontia. Ylivertaisen helposti rakennettava maapohja kiskoliikenteelle, avomeri edessä, suora ja helppohoitoinen meriväylä, ei jäänmurtajatarpeita, lyhin matka manner-Eurooppaan olivat verrattomia valtteja. Kun VR:n tavaravaunu kerran on lastattu, kuljetuskustannus kiskoja pitkin sata kilometriä enemmän tai vähemmän tekee minimaalisen eron, Saarinen todisteli.

Tänään Hangon satamalla on vielä enemmän valtteja. Meriliikenne Hankoon vapautuu kaikista riskeistä, joita kasautuu Suomenlahden yhä vilkkaampaan laivaliikenteeseen tiheän nopeakulkuisen poikittaisliikenteen läpi sekä Paldiskin, Tallinnan, Muugan, Sillamäen, Uts-Lugan, Pietarin, Primorskin, Viipurin, Kotka-Haminan, Kilpilahden, Vuosaaren, Kantvikin ja Inkoon syväsataman päivittäisen laivaliikenteen seassa. Hangon etu kasvaa vielä lisää vuoteen 2015 mennessä toteutuvan EU:n rikkirajoituksen myötä.

Suomessa on 23 kauppasatamaa. Valtion kannalta mikään ei yllä Hangon sataman kannattavuuteen suhteutettuna liikennemäärään. Hanko avittaa kaikista eniten muiden satamien jäänmurtajakustannuksia.

Monopoliasemaansa turvaava tehoton ja veronmarkoista riippuvainen VR taistelee kynsin hampain EU:n kilpailutusvaatimusta vastaan. VR Cargon menot ylittävät tulot 30%. Tässä tilanteessa VR Cargon johto sanoo päätehtäväkseen kuljetusasiakkaidensa ja huolintaliikkeiden palveleminen siellä missä ne ovat. Visioita ei ole siitä, mihin satamaan kannattaisi investoida tuottojen maksimoimiseksi tulevaisuudessa. Ei juolahda mieleen, että asiakkaat ja huolintaliikkeet ovat ulkomaanliikenteessä nopeita siirtymään entistä edullisempiin satamiin kunhan ne ensin luodaan.

VR:n hallintoneuvoston tehtävä on ”valvoa että yhtiötä hoidetaan kannattavuutta silmällä pitäen, ja se antaa hallitukselle ohjeita laajakantoisista asioista”. Tulevaisuuden visioita ja liiketaloudellista ymmärrystä on turha toivoa hallintoneuvostolta, joka on koottu eduskuntapuolueiden palkkiokonkkaronkasta ja viiden ay-järjestön puheenjohtajista. Ihmetyttää vain paikallisen kansanedustajan eleetön osallistuminen sakkiin.

Paikallisen ymmärtämättömyys näkyy eleettömyytenä myös valtatie 25 Hanko-Hyvinkään sekä valtatie 51 Karjaa-Helsingin lukuisissa huonosti perustelluissa 60 km/t nopeusrajoituksissa. Ne vaikeuttavat maantiekuljetuksia, lisäävät päästöjä ja rakentuvat esteiksi Hangon sataman kehitykselle.

”Saatanan tunarit”, sanoisi Kekkonen, jos vielä eläisi.
 
<< Alkuun < Edellinen 21 22 23 24 25 26 27 Seuraava > Loppuun >>

Sivu 26 / 27
feed-image Feed Entries

 

Blogissa aiemmin:

Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi