Klaus Bremerin
Blogi
On sulla poka pimiät jutut PDF Tulosta Sähköposti
31.01.2011 18:39
Keskustelu katsastustoiminnan laajentamisesta autokorjaamoille on saanut vainoharhaisia piirteitä. Osasyynä ovat 80% markkinoista hallussaan pitävät A-Katsastus ja K1-Katsastajat, joiden kautta suomalaisten katsastusmaksut valuvat satojen miljoonien eurojen voittoina englantilaisille ja espanjalaisille omistajille. On luonnollista, että nämä puolustavat kynsin hampain tuottavaa bisnestään levittämällä kaikenlaisia roskapuheita autoilijan kuluttajansuojan ja oikeusturvan heikennyksestä, liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, jos korjaamot saavat katsastusoikeuden.

Luonnotonta on sen sijaan, että tämä puhe tarttuu valveutuneinakin pidettyihin kansalaisiin ja jopa johtavissa asemissa saakka.

Yksi sellainen on palkansaajajärjestö Pardian puheenjohtaja Antti Palola, joka toistaa valtamedian yleisönosastossa, että muutoksella poistetaan katsastuksen riippumattomuus. Hänestä katsastus ei voi olla puolueetonta ja riippumatonta, jos se sekä korjaa että katsastaa.

On se vain kummaa, että korjaamokatsastus on toiminut Iso-Britanniassa iät ajat, ja toimii myös Ranskassa, Hollannissa, Norjassa ja Itävallassa ja ilmeisesti muuallakin autoilijoiden, viranomaisten ja liikenneturvallisuuden suureksi tyydytykseksi.

Tulipa itsekin kokeiltua Ranskassa suomalaisrekisterissä olevan auton katsastamista. Kerrostalon katutasossa alle 200 m2 tiloissa toimiva Garage Verdun vastasi kysymykseeni, että ”tottakai voimme katsastaa suomalaisen auton, jättäkää se kadulle kello 18 ja hakekaa pois kello 20 mennessä”.

Kello 20 auto seisoi korjaamon edessä katsastettuna. Takaikkunassa oli korjaamon pieni ”katsastettu”-tarra. Käteen lyötiin tietokoneen printtaama katsastuspöytäkirja, joka kertoi testerien ja mittarien tulokset, tarkat päästölukemat, valomittaustulokset, jarrujen hidastuvuuslukemat ja yleisarvostelu auton kunnosta. Kaksi huomautusta kertoivat, että vasemman takapyörän hidastuvuus jarrutuksessa oli hivenen pienempi kuin oikean takapyörän, ja että suuntavilkun ilmaisinvalo kojelaudassa ei palanut mutta tikitys kuului, ja että ne eivät edellyttäneet uusintakatsastusta. Takanumerokilpeä valaiseva polttimo oli ollut pimeänä ja se oli korvattu uudella. Se oli ainoa korjaus, joka tehtiin. Alla oli ”hyväksytty”-leima ja merkintä, jolla toivotettiin 2002 vuosimallia oleva auto tervetulleeksi katsastukseen taas kahden (!) vuoden kuluttua.

Katsastus perustui 74 euron tuntiveloitukseen ja maksoi 59,50 euroa. Eli alle tunnin oli tehty katsastusta. Asentaja joka oli katsastuksen suorittanut, ja ”korjannut” sammuneen takavalon, sanoi luovuttaessaan katsastustodistuksen, että ”autonne oli niin puhdas, että emme pesseet sitä, mutta imuroimme kuitenkin matot ja vaihdoin oikeaan eturenkaaseen tubeless-venttilin, koska se vuoti neljän ilmakehän koeponnistuksessa”. Kysymykseeni paljonko olin tästä velkaa, hän vastasi, ettei sellainen mitään maksa ja tervetuloa meille uudelleen jos autonne aiheuttaa kyseltävää tai huolia.

Että sillä tavalla korjaamokatsastus toimii, eikä vain Ranskassa vaan kokemuksen mukaan ainakin myös Iso-Britanniassa. Ja nähtävästi jatkossa myös Suomessa, kun kilpailu todella kiristyy ja korjaamot kilpailevat siitä, kuka saa pidettyä kiinni omasta asiakkaastaan.

Notta ristus ku mun rupee rasat pärkyämähän, kun näitä paloloita kuunteloo. Ovatkohan koskaan käyneet mamman pyykkivesiä kauempana kattomassa mualiman menoa.
 
Naisistuminen PDF Tulosta Sähköposti
01.12.2010 18:44
Pikkutytöt leikkivät nukeilla, pojat autoilla. Teinitytöt kilpailevat koulussa, pojat muualla. Naiset kasvavat kotihengettäriksi, miehet urametsästäjiksi. Naiset ja miehet ovat erilaisia.

Eduskunnan liikennevaliokunta päätyi 10 vuotta sitten yksimielisesti ehdottamaan, että Suomessakin kokeiltaisiin punaisista liikennevaloista oikealle kääntymistä. Jopa vasemmiston ja vihreiden edustajat, jotka yleensä aina vastustivat kaikkea, puolsivat kokeilua. Eduskunta hyväksyy periaatteessa aina erikoisvaliokuntansa esityksen, joka on syntynyt kaikkien mahdollisten asiantuntijoiden kuulemisen pohjalta. Näin ei tässä tapauksessa käynyt. Eduskuntakäsittelyssä naiskansanedustaja toisen jälkeen marssi puhujapönttöön liikenteen ”asiantuntijana”. Sanoma oli kaikilla sama: ”Niin, niin – voi olla että se toimii kaikkialla muualla maailmassa, mutta suomalainen autoilija on erilainen. Kas, suomalainen autoilija AJAA JALANKULKIJAN PÄÄLLE!” Niin puoluerajat ylittävä naisverkosto, johon aina kuuluu pieni joukko akkoja miesten vaatteissa, onnistui kaatamaan muualla ympäri maailmaa hyvin toimivan, joustavan liikennevalokäytännön.

Huterat 3-pyöräiset mopoautot, joissa oli vaijerikäyttöiset jarrut ja vain takapyörissä, ei lämminilmapuhallusta tuulilasiin eikä turvavöitä, kehittyivät 4-pyöräisiksi hydraulisilla jarruilla kaikissa pyörissä, lämmityslaitteella, huurteenpoistolla tuulilasiin, kolmipisteturvavöillä ymv. Valtio pelkäsi autoveron menetyksiä jos ne yleistyisivät. Se vaati liikenneministeriön (LVM) edustajaa eduskuntaan torjumaan 4-pyörämopoautojen tuloa Suomeen. Ilmeisesti LVM:ssä ajoneuvotekniikan päälliköt Kärki ja Saari kieltäytyivät antamasta väärää todistusta uudesta kehitysaskeleesta. Tehtävän otti liikenneinsinööri Anna-Liisa Tarvainen. Hän tuli eduskuntaan ja vakuutteli LVM:n liikenneturvallisuusyksikön hallitusneuvoksen koko arvovallalla liikennevaliokunnan jäsenille, että 4-pyörämopoauto oli epävakaa ja hengenvaarallinen ajopeli verrattuna vanhaan 3-pyörämopoautoon, kunnes valiokunnan puheenjohtaja Pulliainen kehotti häntä lopettamaan.

Naiset eivät osaa lukea liikennettä

5.3.2009 asetettu Liikenneturvallisuusasiain neuvottelukunta määrittelee liikenneturvallisuuden päälinjat vuoteen 2015. Jäseniä on 15, joista 7 naista. LVM:llä on johtava asema. Sen kolme jäsentä ovat neuvottelukunnan pj. Minna Kivimäki, vpj. Anneli Tanttu, jäsenenä Anna-Liisa Tarvainen. Yhteyshenkilönä toimii LVM:n Eija Maunu. Oikeus- sekä ympäristöministeriötä, Kuntaliittoa ja Liikennevirastoa edustavat jäsenet ovat naisia. Tulokset ja päätökset naisistuvat.

Hallitusneuvos Tarvainen vuoti ennen aikojaan, että nopeusrajoituksia valmistaudutaan alentamaan kahden vuoden sisällä nykyisistä (80-100-120 km/t) 70:een ja 90:een. Liikenneministeri Anu Vehviläinen säikähti ja kiisti. Ennen eduskuntavaaleja sillä voisi laajalla maaseudulla olla paha vaikutus Kepun kannatukseen. Vaalien jälkeen naisten sanelemat alennetut nopeusrajoitukset tulevat.

Viimeisten vuosien aikana naisministerit ovat hallinneet sosiaali- ja terveysministeriötä 15 vuotta, opetusministeriötä 14 vuotta, liikenneministeriötä 10 vuotta, oikeusministeriötä yli 5 vuotta, ja nyt sisä- eli poliisiministerinäkin on nainen. Naisministerit uskovat naiselliseen tapaan olevansa miesten alistamia. He täyttävät tasa-arvoon vedoten ministeriönsä naisilla. Ministeriöiden ajatus-, työ- ja tavoitehakuisuus naisistuu. Kaikilla em. ministeriöillä on sanansa sanottavana Suomen liikennepolitiikan muotoutumiseen. Tieliikennepolitiikkamme, sitä määräävät lait ja asetukset naisistuvat.

Naiset ovat huonoja autoilijoita. He eivät osaa lukea liikennettä auton käsittelytaidosta puhumattakaan. He ovat arkoja, toimivat epäjohdonmukaisesti ja yllätyksellisesti, keskittymättä. He ovat vaarallisia liikenteessä. Liikennepolitiikkamme muovataan nyt naisautoilijoiden ehdoilla. Heidän kanssaan on opittava elämään liikenteessä. Naiset ovat ottaneet määräysvallan myös tieliikenteestämme. Onko se sitten parasta kokonaisuuden kannalta, onkin ihan toinen juttu.
 
VR, näköalattomuuden huippu PDF Tulosta Sähköposti
19.11.2010 18:52
Nokialla hetkellinen näköalattomuus on johtanut pysähtymiseen. Menestyminen yritystoiminnassa edellyttää jatkuvasti tuoreita visioita tulevaisuudesta. Ay-linnakkeiksi muodostuneita valtion yrityksiä leimaa yleensä täydellinen näköalattomuus.

VR on tyyppiesimerkki. Sen seinien sisällä vallitsee totaalinen rauha menivät liiketoimet miten tahansa. Valtio takaa turvalliset työpaikat, monopolin kiskoilla ja myöntää tappiotakuut. VR voi tehdä mitä järjettömimpiä kauppoja ja hankintoja. Korkeintaan ylin johto protestoi ja lähtee kävelemään.

Jo aikanaan Eino Saarinen ihmetteli VR:n pääjohtajana, miksi valtio eli valtiovarain- ja liikenneministeriöt, ja tietysti maan hallitus ja eduskunta, eivät nähneet Hangon sataman suuria etuja ja mahdollisuuksia palvella maan vientiä ja tuontia. Ylivertaisen helposti rakennettava maapohja kiskoliikenteelle, avomeri edessä, suora ja helppohoitoinen meriväylä, ei jäänmurtajatarpeita, lyhin matka manner-Eurooppaan olivat verrattomia valtteja. Kun VR:n tavaravaunu kerran on lastattu, kuljetuskustannus kiskoja pitkin sata kilometriä enemmän tai vähemmän tekee minimaalisen eron, Saarinen todisteli.

Tänään Hangon satamalla on vielä enemmän valtteja. Meriliikenne Hankoon vapautuu kaikista riskeistä, joita kasautuu Suomenlahden yhä vilkkaampaan laivaliikenteeseen tiheän nopeakulkuisen poikittaisliikenteen läpi sekä Paldiskin, Tallinnan, Muugan, Sillamäen, Uts-Lugan, Pietarin, Primorskin, Viipurin, Kotka-Haminan, Kilpilahden, Vuosaaren, Kantvikin ja Inkoon syväsataman päivittäisen laivaliikenteen seassa. Hangon etu kasvaa vielä lisää vuoteen 2015 mennessä toteutuvan EU:n rikkirajoituksen myötä.

Suomessa on 23 kauppasatamaa. Valtion kannalta mikään ei yllä Hangon sataman kannattavuuteen suhteutettuna liikennemäärään. Hanko avittaa kaikista eniten muiden satamien jäänmurtajakustannuksia.

Monopoliasemaansa turvaava tehoton ja veronmarkoista riippuvainen VR taistelee kynsin hampain EU:n kilpailutusvaatimusta vastaan. VR Cargon menot ylittävät tulot 30%. Tässä tilanteessa VR Cargon johto sanoo päätehtäväkseen kuljetusasiakkaidensa ja huolintaliikkeiden palveleminen siellä missä ne ovat. Visioita ei ole siitä, mihin satamaan kannattaisi investoida tuottojen maksimoimiseksi tulevaisuudessa. Ei juolahda mieleen, että asiakkaat ja huolintaliikkeet ovat ulkomaanliikenteessä nopeita siirtymään entistä edullisempiin satamiin kunhan ne ensin luodaan.

VR:n hallintoneuvoston tehtävä on ”valvoa että yhtiötä hoidetaan kannattavuutta silmällä pitäen, ja se antaa hallitukselle ohjeita laajakantoisista asioista”. Tulevaisuuden visioita ja liiketaloudellista ymmärrystä on turha toivoa hallintoneuvostolta, joka on koottu eduskuntapuolueiden palkkiokonkkaronkasta ja viiden ay-järjestön puheenjohtajista. Ihmetyttää vain paikallisen kansanedustajan eleetön osallistuminen sakkiin.

Paikallisen ymmärtämättömyys näkyy eleettömyytenä myös valtatie 25 Hanko-Hyvinkään sekä valtatie 51 Karjaa-Helsingin lukuisissa huonosti perustelluissa 60 km/t nopeusrajoituksissa. Ne vaikeuttavat maantiekuljetuksia, lisäävät päästöjä ja rakentuvat esteiksi Hangon sataman kehitykselle.

”Saatanan tunarit”, sanoisi Kekkonen, jos vielä eläisi.
 
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! PDF Tulosta Sähköposti
11.10.2010 18:58
Vuosikymmenen alusta alati kasvaneesta ja villiintyneestä laittomasta bussi- ja taksiliikenteestä on kirjoitettu kilometrikaupalla. Yksi pahimmista keskuksista on Joensuu, liikenneministeri Anu Vehviläisen kotipaikkakunta. Laiton ammattiliikenne on levinnyt kuin syöpä koko maahan. Vehviläinen ei ole tietävinään. Nyt jo kiinalaisetkin ovat tulleet Suomeen hyödyntämään laitonta tilaa.

SKAL on turhaan pyytänyt viranomaisilta teillämme liikkuvien ulkomaalaisten kuorma-autojen laskentaa. Ministeriö on ilmoittanut määräksi alle 0,5%. SKAL:in lopulta itse toteuttamassa laskennassa päädytään 7,3%:iin! Suomalaisten työpaikkojen menetyksen lisäksi ulkomaalaiset kuluttavat teitämme ilmaiseksi. Suomalaiset maksavat veromarkoillaan tiestönsä valtavat investointi- ja hoitokustannukset – Viron ja Latvian lisäksi ainoana Euroopassa! Ja väitetään että jo 70% pääkaupunkiseudun jakeluliikenteestä on lähinnä virolaisten hallinnassa. Vehviläinen ei reagoi.

Laittomuuksilla on menetetty tuhansia yrittäjiä ja kymmeniä tuhansia työpaikkoja ulkomaalaisille. Suomalaiselle kuuluva työpaikka on osa kansallisomaisuuttamme. Vehviläisen toiminta vahingoittaa kansallisomaisuuttamme.

Valtiontalouden tarkastusvirasto suomii isojen väylähankkeiden puutteellisia ja virheellisiä hyötykustannuslaskelmia ja epäpätevää suunnittelua. Virheet kaatuvat kalliisti suomalaisten syliin.. Vehviläinen myöntää puutteita vasta asian noustessa julkisuuteen. Hän juhlistaa maan tapaa: tärkeintä on väylärahojen vetäminen omaan vaalipiiriin, kansan parhaasta viis!

Autokatsastustoiminta on lähtenyt kokonaan liikenneministerin käsistä. Hinnat ovat Euroopan kalleimmat ja miljardivoitot suomalaisautoilijoiden katsastuksista kääritään brittiläisiin ja espanjalaisiin taskuihin. Vehviläinen panttaa valmista esitystä katsastusjärjestelmän uudistamiseksi ja hintojen kohtuullistamiseksi. Hän ei anna sitä eduskunnalle hyväksyttäväksi lähestyvien eduskuntavaalien takia.

Mopokortin ehtojen uudistamisesta sovittiin jo 2008. Uusien koulutusvaatimusten piti astua voimaan 2009, ja sitten 2010 alusta. Vehviläinen ei anna esitystä eduskunnalle hyväksyttäviksi lähestyvien eduskuntavaalien takia.

Myös auton ajokoulutukseen kuuluva uudistusesitys on Vehviläisen takana, ja pysynee ensi kevään vaaleihin asti. Luetteloa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään.

Liikenneministeri Anu Vehviläinen haluaa tulla Suomen pitkäikäisimmäksi liikenneministeriksi. Tavoite täyttynee eduskuntavaaleihin mennessä. Siihen saakka suomalaiset menettävät työpaikkoja, kiinalaisetkin ovat jo apajilla, ja liikenneturvallisuudesta viis.

Eduskuntavaalien jälkeen muodostetaan uusi hallitus ja nimitetään uusi liikenneministeri. Suomella vain ei ole enää varaa uuteen kävelevään kansalliseen katastrofiin!
 
Taas autoilijaa kusetetaan PDF Tulosta Sähköposti
15.09.2010 19:04
A-Katsastuksen konsernijohtaja Juha Tukiainen taivastelee, että ”yli 100 vuotta korkeisiin vaatimuksiin perustuvalta suomalaiselta katsastusjärjestelmältä viedään luottamus ja laatu, heikennetään kuluttajansuojaa ja oikeusturvaa ja vaarannetaan liikenneturvallisuutta, jos autokorjaamot saavat katsastusoikeuden”.

Ressukka ei tiedä omasta alastaan sen vertaa, että esimerkiksi 1964 koko silloinen katsastusjärjestelmämme hajosi tutkivan journalistin paljastettua kaikkialle levinneen ”100 markan setelikatsastuksen”. Siinä kaatui jopa hallituspuolueen varapuheenjohtajana, kansanedustajana ja presidentin valitsijamiehenä toimiva katsastusmies leimattuaan hyväksytyksi auton, jossa oli kaksi koivuhalkoa jousina, jossa ei ollut mäntiä moottorissa ja joka hinattiin katsastuskonttorille. Valtion otettua huostaansa koko autokatsastuksen samanlaisia ”setelikatsastuksia” on ilmennyt kaiken aikaa.

Tukiainen puhuu sairaan mummonsa puolesta. Ranskassa, Hollannissa, Iso-Britanniassa, ja varmaan muuallakin, korjaamokatsastus on toiminut vuosia saavuttaen suurta suosiota autonomistajien joukossa. Omakohtainenkin kokemus todistaa, ettei ole pakkomyyty mitään tarpeetonta, katsastus on suoritettu tavallisen öljynvaihdon yhteydessä joustavasti ja pilkkahintaan A-Katsastuksen hintoihin verrattuna.

Vain hölmö ihmettelee Suomessa autokatsastusten korkeita hintoja. Englantilaisten omistama A-Katsastus ja espanjalaisten omistama K1-Katsastajat hallitsevat 80 % Suomen autokatsastuksista ja määräävät hintatason sellaiseksi, jolle loputkin pienet itsenäiset katsastusyritykset asettuvat hyvin mieluusti. Sikahinnoilla nyljetään suomalaisilta sikamaisia voittoja.

Vuonna 1994 Suomessa oli 77 katsastusasemaa ja henkilöauton katsastus maksoi 15–25 euroa. Nyt on noin 320 katsastusasemaa ja katsastusmaksu 2½-kertainen, A-Katsastuksella jopa viisinkertainen. Siinä missä lama kaataa suomalaisia pk-yrityksiä, katsastusyrittäjien voitto on ollut noin 27 % liikevaihdosta! A-Katsastuksen viidellä johtajalla on noin 2,7 miljoonan euron vuositulot yrityksestään, joka tekee melkein 100 miljoonaa euroa voittoa vuosittain!

Eivätkä suomalais-ressukat autonomistajat tajua, että kun vievät autonsa A-Katsastukseen tai K1-Katsastajille, heidän rahansa menevät hirmuvoittoina ulkomaille.

Korjaamokatsastukset ovat enemmän kuin tervetulleita puhdistamaan alaa, joka mädäntyi kun valtiomme liikemiestä leikkivät virkamiehet myivät Suomen Autokatsastuksen toimivalle johdolle. Toimiva johto mahtoi nauraa maha kippuralla virkamiesten typeryydelle, joka teki heistä monimiljonäärejä hetkessä. He myivät A-Katsastukseksi ristimänsä yrityksen edelleen englantilaiselle Bridgeport Capitalille, joka nyt vuolee kultaa suomalaisten autokatsastuksista.

Yksi vielä puuttuu, ja se lisäys olis mahdollista tehdä vielä korjaamokatsastusten rinnalle: liikkuva autokatsastus Saksan, Hollannin, Ranskan, Sveitsin Dekran malliin. Koko katsastusvarustus pakataan rekkaan, ja viedään autokatsastus asiakkaan luo. Se on nykyaikaa, että palvelu tulee asiakkaan luo. Katsastus menee kylään ja katsastaa kylän kaikki autot kerralla, minkä jälkeen jatkaa seuraavaan kylään. Pitkien välimatkojen Suomessa tälle olisi ankara tilaus. Tätä tehdään jo Ruotsissakin.

Ehkä se tulee vielä Suomeenkin, kunhan Esko-Juhani Tennilä tajuaa, että eduskunnan ulkopuolella on nykyaika ja lakkaa huutelemasta, että se on pelkkää kermankuorintaa.

(Julkaistu Auto, tekniikka ja kuljetus 7/2010 -lehdessä)
 
<< Alkuun < Edellinen 21 22 23 Seuraava > Loppuun >>

Sivu 23 / 23
feed-image Feed Entries

 

Blogissa aiemmin:

MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi