Klaus Bremerin
Blogi
Peilistä lukemisen taito PDF Tulosta Sähköposti
20.05.2013 12:25
Puolet ajoradasta oli suljettu katutyön vuoksi. Rinnalla oli bussipysäkin levennys. Bussin perässä kulki 12 henkilö- ja pakettiautoa. Bussi käänty huolimattomasti pysäkkilevennykselle siten, että sen sivuitse jäi hiukkasen liian vähän tilaa ohittaa. Koko henkilö- ja pakettautoletka jäi seisomaan bussin taakse. Pysäkkilevennystä jatkui bussin nokan edessä vielä reilut 15 metriä, jolla kuljettaja olisi voinut ajaa lähemmäksi pysäkin reunaa. Sitä kuljettaja ei tehnyt, vaikka takaa annettiin varovasti äänimerkkiä. Autoletka pysyi vankina bussin takana.

Bussi seisoi pitkään pysäkillä. Matkustajilla ei ollut kiire ulos eikä pysäkillä odottavilla ollut kiire astua bussiin. Kun kuljettaja kurvasi bussin ulos pysäkkilevennyksellä, hän ei antanut 25 auton jonoksi kasvaneelle letkalle mahdollisuutta ohittaa. Koko letka jatkoi bussikuskin määrämässä tahdissa seuraavalle pysäkille.

Tällaista näkee joka päivä liikenteessä. Samalla puutteella, taidottomuudella lukea peileistä liikennettä peileistä myös auton takana, on tuhannet kasvot.

Vain vähän myöhemmin autonjono pysähtyi liikennevaloihin. Jono oli pitkä ja tukki 20 metriä taaempana olevan risteyksen estäen risteävältä kadulta tulon pääkadulle. Keskellä pitää jonoa seisoi moottoripyöräilijä, joka oli jättänyt puolentoista henkilöauton mitan välimatkaa edessään seisovaan autoon. Jos moottoripyöräilijä olisi ymmärtänyt vilkaista peiliin ja siirtyä edessään seisovan auton taakse, ja jos moottoripyöräilijän takana seisseet kolme henkilöautoilijaa olisivat ymmärtäneet täyttää jonoa ”oikein”, risteys niiden takana olisi auennut ja päästänyt sielltä jonottavat autot ulos pääkadun liikenteeseen.

Mutta kun ei. Ei Suomessa opeteta autokouluissa ”lukemaan” liikennettä omista peileistä ja toimimaan sen mukaan. Sitä ”taitoa” eivät hallitse edes monet autokoulun opettajatkaan ainakaan Helsingin liikennevilinässä. Peilistä lukemisen taito edellyttäisi varmasti erillistä viiden tunnin jatko-opetusta autokoulussa erikosavalmennettujen opettajien johdolla!

Jokapäiväinen katu- ja tieliikenne todistaa surullisella tavalla, että ylivoimaisesti suurin osa autoilijoista katsoo vain eteenpäin, ja peileihin vain peruuttaessa, jos silloinkaan. Ja naiset käyttävät liian usein sisäpeiliä kasvojensa meikkaamiseen ja tukan pörröttämiseen viehkeäksi. Sitä todistavat naiskuljettajien autoissa alas ja kuljettajaan päin käännetyt sisäpeilit silloinkin, kun liikenne virtaa kadulla eteenpäin.

Henkilöautoissa peilien asianmukainen käyttö ja liikenteen lukeminen peileistä ylittää ”kovinakin” itseään pitävien kuljettajien hilserajan. Nehän ovat autossa koristeita, eikö! Siihen tulokseen tulee, valitettavasti.
 
Älä usko Kataisen hallitusta! PDF Tulosta Sähköposti
19.04.2013 23:40
PK-YRITTÄJIÄ on Suomessa aina kohdeltu kuin rikollisia. Vaikka ne jo puolentoista vuosikymmenen ajan ovat olleet maan suurin uusien työpaikkojen luoja, ay-liike ja juoksupojat,  Demarit (sdp) ja Vasemmistoliitto (vas) tekevät parhaansa pk-yrittäjien listimiseksi.
 
Hallitus ja valtiovalta ovat saattaneet puhua myönteisesti pk-yrittäjyydestä. Kun samalla eduskunnassa on käsitelty mitä tahansa pk-yrittäjyyttä helpottavaa asiaa, sdp- ja vas-kansanedustajat ovat järjestäin pyytäneet asian pöydälle, että ehtisivät kysyä ammattiliitoilta niiden kantaa, minkä mukaan sitten äänestävät. Näin siksi, että valtaosa sdp- ja vas-edustajista ovat saaneet vaalirahoituksensa ammattiliitoilta. Jotka eivät sitä saaneet, kysyvät niin ikään ammattiliitoilta toivossa, että saisivat rahaa seuraaviin vaaleihin.
 
Ammattiliitot ovat aina yksituumaisesti vastustaneet pk-yrittäjyyttä. Jokainen pk-yrityksiin ”menetetty” työntekijä heikentää ay-liikkeen voimaa ja on menetetty jäsenmaksun suorittaja.
 
KATAISEN hallitus myöntää ensimmäisenä, että uudet, kipeästi kaivatut uudet työpaikat ovat pk-yrittäjistä kiinni. Valtion yritykset ja suuryritykset vain vähentävät työpaikkoja. Hallitus kiristää kaikilta ja leikkaa kuluja sairaasti eläkeläisiltä. Samalla se on yltynyt puhumaan hunajaa pk-yrittäjyydestä. Yritystukien määrä on kasvanut yli 50% vuosikymmenessä. Pelkästään ensi vuonna yritystuet lisääntyvät 10-25 miljoonaa euroa.
 
ÄLÄ USKO HALLITUKSEN PUHEITA, PK-YRITTÄJÄ! Unohda verohallinnnon uuden johtajan Pekka Ruuhosen puheet! Ay-liike ja sen liitot ovat entisensä. Ja työministeri Lauri Ihalainen. Ne eivät ole suden vaatteitaan heittäneet. Eikä liioin valtiovalta. Päin vastoin! Verottaja on vain entisestään kiristänyt pk-yrittäjien hirttosilmukkaa.
 
Verottaja ui nyt yhä julmemmin pk-yrittäjän liiviin. Jos yritykselläsi on myynnin edistämiseksi hankittu vene tmv, joka on todistettavasti seissyt  käyttämättömänä 10 vuotta, sinua verotetaan silti sen henkilökohtaisesta nautintaoikeudesta. Jos Lapin paritalossa omistat itse puoliskon ja yrityksesi toisen puoliskon työntekijöitäsi varten, sinua verotetaan mielivaltaisesti nautintaoikeudesta senkin osalta. Jos lunastat itsellesi firmasi rakennuksen, ja olet pyytänyt verottajalta hinta-arviota (saamatta sitä), ja olet ottanut kolmelta kiinteistövälittäjältä hinta-arvion ...  kun ostat sen korkeimman arvion hinnalla, verottaja iskeekin pöytään oman arvionsa, joka on kaikista korkein, ja rankaisee sinua veropetoksesta. Älä ikinä yritä ostaa firman käytetyn auton vaikkapa pojallesi, verottaja arvioi auton paljon kalliimmaksi kuin mikään autoliike. Työntekijäsi saa sen kyllä ostaa reiluun alihintaan. Äläkä koskaan lainaa omalta firmaltasi rahaa. Työntekijällesi saat antaa lainaa miten alhaisella korolla tahansa. Mene itse hattu kädessä pankkiin, sillä se on halvin laina, minkä verottaja sinulle myöntää. Jos olet luomassa uutta liiketoimintaa, älä erehdyksessäkään pane firmasi maksamaan investointikuluja tarjoilujen tai matkakulujen muodossa. Verottaja panee ne ilmoittamattomiin tuloihisi. Jne.
 
Tätä luetteloa voisi jatkaa loputtomiin. Verottaja tietää aina sinua paremmin, miten yritystoimintaasi vedetään parhaiten.
 
VALTION yritysen tärkein tehtävä on tienata mahdollisimman paljon rahaa tilitettäväksi valtion kassaan vähentämään kansalaisiin kohdistuvaa verotuspaineita. Tavoitteen saavuttamiseksi valtion yritykset eivät kuitenkaan saa kilpailla omia veronmaksajiaan nurin ja siirtää niitä sosiaali- ja  työttömyyskorvausten saajiksi. UNOHDA KOKO JUTTU!
 
Valtion yritykset ovat jo pitkään siirtäneet voittovaroja veroparatiiseihin eri tavoin samalla kun ne seikkailevat villisti varoillaan ja syytävät niitä mitä kevytmielisimpiin veronkierto- ja riskitoimintoihin kuten Finnair, Neste, Sonera, VR, Itella, jne. Miljoonatappiot kuitataan olan kohautuksella. On helppo toimia ja törsätä, kun selkänojana on valtio ja monopoliasema. On edullisempaa maksaa kotimaan tieniksiä keveinä veroina veroparatiiseihin kuin kotimaan verottajalle.
 
Entä mitä tekee verottaja? Ei mitään! Ei näet parane käydä valtion yhtiön kimppuun. Vastaan tulee huippujuristeja. Verotuskiemuroiden erikoisosaajat jalllittavat leikiten verottajan pikku osaajat. Turvallisinta on pysyä siinä minkä hallitsee ja keskittyä pk-yrittäjien kukistamiseen!
 
Logiikan puutteesta PDF Tulosta Sähköposti
25.03.2013 13:40
Patologinen ylinopeushysteria, joka vaivaa suomalaisia liikennepäättäjiä, ei pelasta  liikenneonnetomuuksilta. Eikä vie metriäkään lähemmäksi tavoiteltua nollavisiota. Valtaosa onnettomuuksista sattuu nopeusrajoitukset reilusti alittavissa nopeuksissa. Päättäjien syyllistämä väite, että “taustalla on ollut ylinopeus”, on sentään pieni korjaus tähän astiseen “ylinopeus aiheutti onnettomuuden”. Ylinopeus kun ei aiheuta ainuttakaan onnettomuutta. Sitä syvemmälle päättäjien ymmärrys vain ei yllä.

Johdonmukaisen, ennalta arvattavan ajotavan ratkaiseva merkitys on jäänyt suomalaisiltaliikennepäättäjiltä ja oikeusasteilta tajunnan ulkopuolelle. Se ei ole yleisavain nollavisioon, mutta se on yksi ratkaisevista tekijöistä.

Peräänajajan automaattinen syyllistäminen ilman vaihtoehtoa on levinnyt jopa poliisiin, oikeusasteista puhumattakaan. Käräjä- ja sitä korkeammissa oikeusistuimissa peräänajajan tuo- Logiikan puutteesta.tuomitseminen on helppo ja yksinkertainen ratkaisu. Oikeusmurhan mahdollisuuta ei tarvitse edes ajatella. Ennen oikeuslaitos oli viisaampi.

1960-luvulla Ruotsin Ljungbyhedin pitkillä suorilla naisautoilija teki yllättäen täysjarrutuksen aiheuttaen 12 auton peräänajosuman. “Halusin vain poimia ihania kukkia, joita näin tienposkessa” nainen selitti. Hän sai kovan rangaistuksen. Oikeus perusteli, että jokaisella autoilijalla liikenteessä pitää olla oikeus edellyttää, että jokainen toimii liikennetilanteessa johdonmukaisesti ja ennalta arvattavasti.

Helsingissä sattui pian Ljungbyhedin tapauksen jälkeen Hämeentiellä, että autoilija “MA” teki korttelin keskivälillä täysjarrutksen. Hänen peräänsä törmäsi bussi ja sen perään neljä muuta autoa. “MA” oli nähnyt jalkakäytävän reunaan pysäköityjen autojen välissä vapaan pysäköintitilan, johon oli äkkiä päättänyt pyrkiä. “MA” tuomittiin lopulta syylliseksi KKO:n ennakkopäätöksellä. “Liikennevirrassa tulee voida luottaa siihen, että jokainen toimii johdonmukaisesti ja ennalta arvattavasti”, KKO perusteli.

Tänä päivänä liikenteessä on paljon enemmän liikennepelaajia kuin 1960-luvulla. Se korostaa vaatimusta loogisesta toiminnasta, ennalta arvattavuudesta ja johdonmukaisuudesta jokaisen liikennepelaajan kohdalla onnettomuuksien välttämiseksi.

Autoilija joka moottoritielle pyrkiessään liittymäkaistan päässä äkkiä jarruttaa; joka etuajooikeutetulla tiellä tai liikenneympyrässä äkkiä jarruttaa päästääkseen oikealta kolmion takaa tulevan eteensä; joka liikennevaloista vihreän syttyessä kaasuttaa menemään iskeäkseen jarrut pohjaan risteyksessä antaakseen tietä jalkakäytävällä odottavalle jalankulkijalle; joka suojatien takaa lähtee rivakasti liikkeelle tehdäkseen suojatien ylitettyään risteyksessä täysjarrutuksen, aiheuttaen takaa tulevan törmäysken peräänsä, ei ole toiminut johdonmukaisesti ja ennalta arvattavasti.

Poliisi joka tulee selvittämään onnettomuutta, toteaa tänä päivänä silmääkään räpäyttämättä peräänajajalle: “No, myönnättehän syyllisyytenne. Kyllähän te tiedätte, että peräänajaja on syyllinen”! Poliisiopistossako sellaista opetetaan? Ja käräjäoikeudet, hovioikeudetkin, selviävät tänä päivänä helposti ja enempää vaivautumatta päättämällä, että peräänajaja on aina syyllinen.

Poliisilta ja päättäjiltä pitäisi voida edellyttää enemmän liikennetuntemusta, mutta kun ei. Elämme aikaa, jossa kynänpyörittäjät, paperipinojen siirtäjät, kirjoituspöytävirkamiehet ja liikennepsykologit rakentavast teorioita ja päätelmiä ilman riittävää kokemusta jokapäiväisestä liikenteestä ja sen kirjoittamattomista laeista.
Olis kirveellä töitä.
 
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi PDF Tulosta Sähköposti
26.02.2013 09:35
Liikenneturvallisuus ON vakava asia! Se ansaitsisi PARHAIDEN asiantuntijoiden johtoa. Se siltä puuttuu. Kotikutoisia puoskareita riittää sitäkin enemmän. Liikenne- ja sosiaalitantat muodostavat mafian, joka hallitsee liikenneturvallisuustyötä. Liikenneturvallisuutta ”parannetaan” feminismin itseriittoisuudella, suurella tunteella ja olemattomalla osaamisella. Tämä on vuodesta 1995 lähtien 7 kautta johdossa istuneiden naispuolisten liikenneministerien aikaansaannos.

LVM jakautuu liikenne- ja viestintäpolitiikan osastoihin. Liikennepuolen johdossa on ministeri Merja Kyllönen kaksine erityisavustajineen kakkosjohtajana Minna Kivimäki sihteereineen, kaikki naisia. Heidän alapuolellaan liikennepuolta johdetaan 14 naisen yhden miehen voimin. Tiedotustakin muotoillaan 5 naistiedottajan ja 2 miespuolisen sävytyksellä. Suunnan määräävässä Liikenneturvallisuusasiain neuvottelukunnassa puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja ovat naisia ja varsinaisissa jäsenissä 8 naista ja 7 miestä. Liikenneturva on yhtä naisjohtoinen. Maamme liikenneturvallisuuden korkeimmilla tanttajohtajilla on eväinään keskiverto-kotiäidin verran osaamista tieliikenteen lainalaisuuksista.

Tulokset puhuvat puolestaan. Liikennekuolemien piti alittaa 200 (EU-vaatimus) ja 250 (Valtioneuvosto-vaatimus) vuonna 2010. Vuonna 2010 kuoli kuitenkin 272, sitten 292 ja vuonna 2012 ainakin 275. Se ei estänyt sekä Liikenneturvaa että Liikennevakuutuskeskusta julistamasta muka historian parasta liikenneturvallisuustulosta. Tantat pitävät puolensa. Parannusta ei tule.

LIIKENNEKUOLEMIEN vähentäminen ei ole niin vaikeaa kuin tantoista tuntuu. Kolmannes on rattijuopoista kiinni. Kun rattijuoppoja on eniten, poliisia ei näy. Siinä se. Toinen suuri ongelmaryhmä on 17-26 vuotiaat nuoret. He hakevat rajojaan eikä sitä autokoulu ja kaikista vähiten liikennetanttojen neuvot pysty estämään. Kolmas pienempi ongelmaryhmä on liikenteen yli-ikäiset. Kaiken kattava ongelma on liikenneturvallisuustyön monopolisoineet liikennepsykologit, jotka kutistavat liikennetanttojen kallot.

Autokouluista ei löydy lääkkeitä mihinkään edellä mainituista ongelmaryhmistä. Ei vaikka lisäisi pakollista autokoulutusta 5- taikka 10-vaiheiseksi tai ”syventäisi” opetusta pohjamutia myöten. Samalla Suomi tarjoaa 100 000 suonsilmää ja plutakkoa, järvistä puhumattakaan, joilla rajojaan hakevat nuoret ja ajotaidon päivitystä hakevat aikuiset voisivat jäällä hankien välissä turvallisesti opetella oikeita reaktioita, kun auto lähtee käsistä luistoon maantienopeuksissa. Kuolema korjaa satoa vääristä reaktioista maantienopeuksissa, ei liukasteluratojen ”polkuautonopeuksissa”.

LIIKENNETANTTA-MAFIA kieltää jääratojen opetushyödyn väittämällä, että opit ”ulosmitataan” tieliikenteessä. Liikenneturvan Sirpa Rajalin syöttää kuin stalinistista propagandaa tätä ulosmittausta. Hän on patologinen nopeushysteerikko, joka saarnaa alennettuja ajonopeuksia moottoriteitä myöten. Tilannenopeus on hänelle tuntematon käsite. Kaikki ajavat aina liian kovaa tilannenopeutta hänen mielestään. Toinen kanto kaskessa on Tiehallinnon/Liikenneviraston yli-insinööri Saara Toivonen. Kumpikaan tuskin itse ajavat autoa, mutta yksityisautoilun viha toimii bensiininä heidän ”tieteellisten” nollatutkimusten väitteille. Todellisuudessa useimmat autoilijat eivät osaa tarvittaessa ”ulosmitata” edes oman autonsa turvaominaisuuksia kuten ABS-jarrutusta, ESP-väistöjä ym. Sitä ”ulosmittausta” liikenneturvallisuus kaipaa.

AJOKOULUTUKSEN uudistus oli esimerkki ala-arvoisesta virkamiesvalmistelusta - poliisiuudistuksen sekä kuorma-autojen massa- ja mittauudistuksen tasoa. Ainoa hyöty lihottaa autokouluja, muut maksavat. Kaksivaiheisen autokouluopetuksen vieminen kolmanteen, ”syventävään” vaiheeseen asennekoulutuksineen on täyttä pilaa. Opetuslupajärjestelmän pakottaminen autokoulujen kylkiäiseksi yli kaksinkertaistaa sen hinnan. Henkilöautokortin hinta nousee pääkaupunkiseudulla reilusti yli 3000 euron ja kuorma-autokortin hinta 6 000 - 7 000 euroon. Se köyhdyttää vanhempia ja syrjäyttää ja eriarvoistaa nuoria ja lisää ajokortitta ajoa. Sillä tehdään karhunpalvelus kuljettajapulaa potevalle kotimaiselle kuljetuselinkeinolle ja avokätinen työpaikkalahjoitus halpamaiden kuljettajille.

Halpamaisinta valmistelussa on ollut Autokoululiiton vaikutus ja kytky Turun yliopiston ajo-opetuksen kehittämistutkimukseen. Kaikissa lausunto- ja käsittelyvaiheissa kuultiin maksun saajia, vain ei maksajia, esimerkiksi Autoliittoa. Lopputulokseen jää vain ”astian maku”. LVM:ssä ajokorttikoulutuksesta vastaavaa hallitusneuvos Eija Maunua on pidetty liikennetantoista asiallisimpana. Hän on vastannut 12.2. HS:n lukijakirjeiden haukkuihin. Vastaus on kuin huono omatunto: kiertelyä ja tyhjää täynnä.

Paljon on korjattavaa, mutta liikennetantta-mafian osaamisella ja opeilla… unohda koko juttu!
 
Ymmärtävätkö koskaan? PDF Tulosta Sähköposti
29.01.2013 11:45
EU vaati, että vuonna 2010 liikennekuolemien määrä piti Suomessa alittaa 200. Valtioneuvosto vaati 2006, että liikennekuolemia piti 2010 alittaa 250.

Heti 2007 kuoli jo12% enemmän kuin 2006. Vuonna 2010 kuoli 272 ja 20 enemmän eli 292 vuonna 2011. Kun  vuonna 2012 kuoli 275, liikenneturvallisuusviranomaiset ja  -järjestöt kiirehtivät valehtelemaan: ”Se on tutkijalautakuntien vuonna 1968 alkaneen historian paras!” (LVK 15.1.2013).  Tavoitteet vain karkaavat. Missä mättää?

Vastaus on selvä. Vastuulliset YM, LVM, SM, OM, OKM, STM, Liikennevirasto, Trafi, LVK, Liikenneturva ja Kuntaliitto ovat naisistuneet. Tanttajohtajat eivätkä tajua tieliikenteen syy-yhteyksiä. ”Kattojärjestön”, Liikenneturvallisuusasiain neuvottelukunnankin johdossa enemmistö on naisia. Puheenjohtaja on Minna Kivimäki ja varapuheenjohtaja Silja Ruokola.

Ne ovat todistaneet kädettömyytensä nykytilanteessa. Sääntöjä ja rangaistuksia kiristämällä ja autokouluja lihottamalla tilanne ei parane. Liikenteessä on liikaa osaamattomia kuljettajia ja välinpitämättömiä pyöräilijöitä ja jalankulkijoita. Ja käsittämättömiä virheitä.

1960-luvulla ei ollut talvirengaspakkoa eikä edes minimikuviosyvyyksiä. Ajettiin talvet läpi kesärenkailla, ”Silestoneillakin”. Se pakotti ja opetti ennakoimaan. Sen oppi jääradoilla. Kaikille avoimia jääratoja oli joka niemen nokassa, Helsingissäkin kuusi kappaletta joka talvi. Lumivallit antoivat virheet anteeksi. Timo Mäkinen, Aaltonen, Lampinen, Toivonen, Kankkunen, Tommi Mäkinen ja lukemattomat muut kehittyivät mestareiksi jääradoilla.

Itsekin opin Munkan ja Hietsun ja Larun jäillä. Tienasin sikahyvin autokilpailuissa 1963-76. Tuli  SM-kultakin vielä 1982. Kilpaa tuli ajettua vielä 2007. Taito jäi selkäytimeen, luulin.

2011 mokasin ensilumilla yllättävässä sivuluisussa ojaan. Aloittelijan virhe. Potutti kuin pientä hiirtä. Reagoin väärin. Ajotaito on katoavaista. Kaipasin kiivaasti jääradalle. Niitä ei enää ole.

Autokoulujen liukasteluradat ovat lapsellista teoriaa. Onnettomuudet syntyvät suurissa nopeuksissa. Auton luisu ei ole ongelma. Kuljettajan väärä reaktio on se joka tappaa. Sen välttäminen on A ja O. Sen oppii turvallisesti vain jäällä. Tantat vastustavat. ”Jääradoilla opittu ulosmitataan liikenteessä eikä sitä voi hyväksyä”, hallintotantat perustelevat jopa eduskunnalle.

Kitkarenkailla olen ajanut vuodesta 1982 omassa ja nastarenkailla vaimon autossa. Ei ole sellaista keliä ollut, etteikö kitkarenkailla olisi pärjännyt hyvin. Lumessa kitkarengas on ylivoimainen. Ja ne opettavat elintärkeää ennakointia paremmin kuin nastarenkaat. Eivätkä kuluta nastojen tapaan teitä.

Nastat kuluttavat tietä ja synnyttävät terveydelle vaarallista asfvalttipölyä. Ne häviävät kitkoille, kun nastat eivät yllä kovaan pohjaan. Jonossa kitkoilla ja nastoilla on hyvinkin erilaiset jarrutusmatkat. Siinä on vaara. Ja siinä, että nastarenkaan pito luo väärää turvallisuuden tunnetta.

Jääratojen puuttuminen ja julmat nastarenkaat ovat rapauttaneet suomalaisten ajotaidon pohjamutiin. Tantat kieltävät sen. Jääradat ovat vaarallisia suomalaisen autoilijan terveydelle ja ilman nastarenkaita suomalaiset eivät pärjää, Suomen liikenneturvallisutta johtavat tanttajärjestöt ovat päättäneet. Kaikella on rajansa, paitsi typeryydellä.

Tulokset puhuvat puolestaan.
 
<< Alkuun < Edellinen 21 22 23 24 25 26 27 Seuraava > Loppuun >>

Sivu 22 / 27
feed-image Feed Entries

 

Blogissa aiemmin:

Minä, vapaa Suomen kansalainen, ja minua suurempi: HERRA VIRKAHERRA (29.4.2024)
Jäikö tärkein näkemättä, Jyri Häkämies? (22.3.2024)
Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi