Klaus Bremerin
Blogi
Onko Päivi Räsänen sokea? PDF Tulosta Sähköposti
26.04.2012 16:48
Suomessa tehtiin 3 255 059 omaisuusrikosta vuosina 2000-2/2012. Kun tunnetut tekijät poistetaan, jää 2 222 893 omaisuusrikosta, joista poliisi selvitti vain 12,1 %.

Henkeen ja terveyteen kohdistuneiden rikosten selvitys-% on pudonnut 78,6:sta vain 40,6 %:iin. Selvitettyjen raiskausten määrä on pudonnut 77,9 %:sta vain 44,6 %:iin. (US verkkolehti) Jos syyllinen ei heti ole tiedossa, rikos jää todennäköisesti selvittämättä. (HS)

Poliisiylijohtaja Mikko Paatero on perustanut sisäministeriöön suuren Poliisihallituksen, jolla ministeriön ohjaus ja poliisitoimen operatiivinen johtaminen on erotettu toisistaan. Myös ministeriön poliisiosastoa on kasvatettu. Paatero johtaa siellä poliisihallinnon ”Hyvä Veli” järjestön päämajaa suojatyöpaikkoineen. Kenttätyössä paineet ja turhautuminen on suurta, ja mielikuva omasta hallinnosta on heikentynyt. Mielikuva paisuvasta poliisijohdosta ja uupuvista poliiseista on sietämätön. (HS)

Entinen sisäministeri Kari Rajamäki (sdp.) on hyökännyt voimakkaasti poliisiylijohtaja Paateron vallankäyttöä ja ”Paateron palatsia” vastaan samaan aikaan kun kenttätyöhön riittää yhä vähemmän varoja. (TS) Arvosteluun on yhtynyt Poliisien liiton puheenjohtaja Yrjö Suhonen syyttäen ”pelon ilmapiiristä” sekä ”vihasta, katkeruudesta ja turhautumisesta”. Helsingin poliisikomentaja Jukka Riikonen on arvostellut Paateroa ja ehdottanut, että poliisihallinnosta siirrettäisiin voimavaroja varsinaisiin poliisitöihin.

Rajamäen seuraaja sisäministerinä, Anne Holmlund (kok.) nimitti 2008 Mikko Paateron ylipoliisijohtajaksi. Anne Holmlundin erityisavustaja oli Sami Paatero, Mikko Paateron poika, nyt Kokoomuksen eduskuntaryhmän pääsihteeri.

Ylipoliisijohtaja Paatero tuli tunnetuksi Länsi-Suomen läänin poliisijohtajana kaahatessaan 78 km/h nopeudella tutkaan tietyömaan 30 km/h nopeusrajoitusalueella. Paatero pääsi paikalta kuin koira veräjästä, mutta kun asia jälkeenpäin paljastui, hänelle määrättiin 30 päiväsakon rangaistus. Moisesta olisi poliisijohtaja muualla länsimaissa ymmärtänyt erota. Tavalliselta kansalaiselta olisi ajokorttikin otettu paikalla pois.

Poliisin tehottomuuden keskellä harmaa talous jyllää, rikollisuus kannattaa, huumekauppa leviää, väkivaltarikokset raaistuvat ja lisääntyvät, järjestäytynyt rikollisuus vahvistaa otettaan Suomessa. Kuljetuselinkeinossa laittomuudet rehottavat, elinkeinolupia loukataan kaikissa tieliikennemuodoissa, kabotaasi on hallitsematonta, poliisivalvonta puuttuu tyystin teiltämme – paitsi kun kuljettajiin käydään kiinni.

Samanaikaisesti poliisiylijohtaja Paatero haluaa kieltää kansalaisilta kerhojen jäsenyyden ja vaatetuksen, vaatii alkolukon kaikkiin autoihin, promillerajan alentamista 0,2:een, nollatoleranssia ylinopeusvalvontaan (sic!), rikollisjengien jäsenyyden kieltoa, jengiliivien kieltämistä… Poliisi kentällä vastustaa ylipoliisijohtajaa!

Sisäministeri, nyt Päivi Räsänen (krist.), on yhä korkein “poliisijohtaja” maassa. Hän tarjoaa Paaterolle 30 M€ lisärahaa, jos Paatero suostuu keventämään poliisihallintoaan. Sitä hänen pitää vaatia ilman lunnasrahojakin! Eikä hän ole sokea. “Ei-ei” Räsänen vain on samalla tasolla kuin poliisiylijohtaja ja KRP:n piiloutuva poliisineuvos Rauno Ranta. Räsänenkin vain näpertelee turvallisesti pikkuasioiden kanssa.
 
Liikenneturvallisuusnäpertelijät PDF Tulosta Sähköposti
30.03.2012 16:52
Liikenneturvallisuutta ohjaavat Suomessa Liikenneministeriö, Sisäministeriö (Poliisi), Oikeusministeriö (rikoslain alaiset), Liikennevirasto (väylät), Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi, Liikenneturva, Liikenneturvallisuusasiain neuvottelukunta, Liikenneonnnettomuuksien tutkijalautakunta, Liikenneonnettomuuksien tutkinnan neuvottelukunta, ja tietysti eduskunta ja liikennevaliokunta, Tulli, Rajavartiolaitos, Destia (tielaitos), kunnat ja liikennesuunnittelulautakunnat, VTT ja tielaboratorio - vain eräitä mainitakseni. Veronmaksajien rahaa uppoaa niihin kasapäin. Maksajalle hyöty on kyseenalainen, ”ohjaajille” rahan arvoinen.

Kädettömin on Trafi. Suuren organisatiouudistuksen jälkeen kaikki asiat ovat entistä pahemmin sekaisin. Paljon enemmän kuin Finnairissa. Tarkkaa työnjakoa ei tiedä kukaan. Vain vanhan johtoportaan erottaminen Finnairin tyyliin voi panna asiat järjestykseen.

Saamattomin on liikenneministeriö. ”Aivomyrsky” Kyllönen pitää ulkomaailman mielenkiintoa yllä hervottomalla idearipulillaan (ruuhkamaksut, km-korvaukset, tienkäyttömaksu, 0,2 promillen pikkuhuppelit, joukkoliikennepakotus, jne.). Tärkeät asiat muhivat ministeriön kirjoituspöytälaatikoissa. Tulosta ei tule.

Äänekkäin on Liikenneturva. Se näpertelee pikkuasioissa. Kärkiongelmiksi huudetaan mopoholhous, ylinopeus, turvavyön käyttämättä jättäminen ja puhuminen kännykkään ilman handsfreetä. Ylinopeus ei ole koskaan tappanut ketään yhtä vähän kuin liukas keli on suistanut ojaan. Tosiasiat ylittävät tätien tajunnan rajan.

Poliisijohto säestää promilletasolla. Isoihin asioihin ei ymmärretä tai uskalleta puuttua.

Nuorten liikennekuolemiin ei saada otetta. Entä uusille kuljettajille määräaikainen 0 %o raja huumaaville aineille. Ja ratkaisuja nuorten työttömyyteen ja syrjäytymiseen, jotka ”pubin” kautta johtavat itsetuhoiseen rajojen etsimiseen. Ja nuorisoidolien hyödyntämiseen: ”on cool pysyä raittiina ja tiellä”, asennevammojen oikaisuja.

Entä erityisesti talvirengassuositukset. Ylileveät ”läskit” ovat hengenvaarallista muotia lumessa ja loskassa ja myös kuivien teiden kulumaurissa. Maanlaajuinen turvallisuusongelma ylittää kuitenkin ”neuvojien” ymmärryksen.

Entä raskaan liikenteen talvirengasmääräykset. Suomessa saa ajaa vaarallisellakin kuormalla kesärengasurasyvyyksillä, jopa täysin sileillä renkailla, ei vaadita edes MS- tai M+S-renkaita eikä ulkomailta tulevilta edes Suomen ”kesärengasvaatimusten” täyttämistä. Tämä on skandaali, josta suurisuiset ”neuvojat” vaikenevat.

Entä ulkomailta tulevan raskaan liikenteen ajoneuvojen kunnnon valvonta. Ja kuljettajien ajokorttien todenperäisyyden sekä ajo- ja lepoaikojen valvonta. Ja liikennerikkeiden seuranta. Raskaimmankin luokan ajokortteja saa ”Viipurin torilta” pilkkahinnalla. Näpertelijöiden mielestä ei niistä kannata puhua.

Entä EU:n valomääräykset. Kuka idiootti on hyväksynyt olosuhteisiimme perävalottomia autoja, sanoi EU mitä hyvänsä ! Sama koskee referenssiluvulla pelleileminen, joka estää lisävalojen käytön Ruotsin tapaan maailman pahimmissa talviolosuhteissa.

Ajoharjoittelun kieltäminen jääradoilla on kirjoituspöytävirkamiesten ja -tätien anteeksiantamaton moka. Se maksaa jatkuvasti turhia liikennekuolemia. Hyödyntämätön luonnonvaramme korvataan miljoonien eurojen keino-liukasteluradoilla, jotka eivät vastaa luonnonolosuhteita. Täti-ihmisten mielestä luiston hallinta muka ”ulosmitataan yleisillä teillä”. Se on täyttä höpötystä. Yllättävässä sivuluisussa tärkeintä on välttää säikähdystä ja ylireagointia. Siihen täti-ihmisten tajunta ei riitä.

Luulisi jonkun hyväkkäistä nostavan todellisen äläkän pääteidemme väärien rakenteiden - väärät kallistukset, vesikaatojen puuttumiset, peruskorjauspuutteet, tilapäiskorjausten valvonnan täydellinen puuttuminen ja sen mukainen ala-arvoinen laatu, ymv. - tappavasta vaikutuksesta. Mutta ei. Näperrellään vain ja tehdään asiaa lillukanvarsista.

Uskaltaisipa joku suurista “neuvojista” edes nostaa poliisin tueksi kunnon protesti poliisivoimien leikkauksista. Vain kun ei. Näperrellessä aika kuluu mukavammin ja turvallisemmin.
 
Liikenneturvallisuuden rahanreikä PDF Tulosta Sähköposti
27.02.2012 17:01
Tapaturmantorjuntayhdistykseen perustettiin vuonna 1938 liikennejaos Talja viemään liikenneturvallisuus sanomaa kansalle. Talja kampanjoi ja opasti yksinvaltiaan tavoin lauluin ja iskulausein rahaa säästämättä. Se perusteli toimintaansa tyhjänpäiväisillä liikenneturvallisuustutkimuksilla. Rahaa riitti toiminnanjohtajan omiinkin tarkoituksiin. Talja politisoitui. Tunnetut vasemmistolaiset ohjailivat toimintaa. Toimistoajan jälkeen taistolaisnuoret käyttivät Taljan toimistotarvikkeita ja monistuskonetta. Taljan postitus levitti aatetta ympäri maata.

Paha tutkiva journalisti paljasti Taljan paheet. Talja lakkautettiin väärinkäytösten perusteella vuonna 1971.

Taljan työn jatkajaksi perustettiin 22.10.1971 noin 30 järjestön liikenneturvallisuus- ajatusten kattojärjestöksi ”vapaaehtoisen liikenneturvallisuustyön keskusjärjestö” Liikenneturva. Sillä on tänään toimipiste 12 paikkakunnalla Suomessa. Se tukeutuu 55 jäsenjärjestöön kuten Aivovammaliitto, Autojoukkokiltojen Liitto, Moottoripyöräkerho 69:än, Mönkkärit ry, TUL, Terveys ry ja Työsuojelupäälliköt ry. Kaikki vakuutusyhtiöt ovat sen jäseniä kuten myös AL, SKAL, AKT, SML, Rahtarit ja kaikki muut, jotka haluavat näyttää, että liikenneturvallisuus on tärkeä asia.

Paha tutkiva journalisti joutui pian huomaamaan ajautuneensa ojasta allikkoon. Paha jonka hän oli puhkaissut, oli uudessa muodossaan Liikenneturvana tullut edeltäjääkin tyhjänpäiväisemmäksi.

Liikenneturva panee 6,3 miljoonaa euroa vuodessa haisemaan liikenneturvallisuuden ”edistämiseksi”. Se tuhlaa rahansa yhtä mitättömiin ja tavoitteellisiin ”liikenneturvallisuustutkimuksiin” kun Talja aikoinaan.Yhteistä tuntuu olevan ennalta määrätty lopputulos, jota ”tutkimuksella” todistetaan oikeaksi. Tutkimus- ja tiedotustoimintaa hallitsevat viimeisen 10 vuoden aikana vaatimukset promillerajan alentamisesta 0,2:een, ajonopeuksien alentaminen kaikkialla ja handsfree-kiellon todistelu oikeaksi. Talja jätti sentään jälkeensä tusinan verran vahvoja, mieliin painuvia vuotuisia iskulauseita. Liikenneturva ei ole yltänyt siihenkään.

Eduskunnan liikennevaliokunta päätti vuonna 1993 yksimielisesti esittää eduskunnan hyväksyttäväksi kokeilun, että punaisista liikennevaloista saisi pysähtymisen jälkeen kääntyä oikealle. Näinhän on kaikkialla maailmassa. Eduskunnan naisverkosto yli puoluerajojen teki tuolloin läpimurtonsa tyrmäten esityksen perustelulla, että: ”niin, niin, se voi onnistua muualla, mutta Suomessa autoilija ajaa jalankulkijan päälle”! Autoilija on suomineitojen silmissä kaiken pahan alku ja juuri.

Sen jälkeen naisistuminen on jatkanut liikenneturvallisuuden johtoasemien ja määräysvallan valloitusta Suomessa. Sitä ovat voimalla pönkittäneet jo vuodesta 1995 Suomessa valtaa pitäneet naispuoliset liikenneministerit. Liikenne ja viestintäministeriö on tänään täysin naisistunut. Liikenneturvaa johtavat naiset, ja henkilökunta tukee sitä 26 naisella 18 miestä vastaan. Maan liikennepolitiikkaa tulevaisuuteen paaluttava Liikenneturvallisuusasiain neuvottelukunta on vahvasti naisjohtoinen, virkamiesvaltainen ja huutavasti vailla jokapäiväisen autoliikenteen arjen osaamista ja ymmärrystä.

Sen siitä sitten saa: yliäidillistä holhousta ja turvamääräyksiä. Mitään ei jätetä autoilijan oman tilannearvion varaan. Aja isi hiljaa, älä puhu kännykkään ilman hands-freetä, käytä aina turvavöitä, alkolukko pakolliseksi kaikkiin autoihin, ajoradat kapeammiksi, älä ajattele ratin takana omilla aivoillasi, äiti tekee kieltoympäristön puolestasi, ajat vain kuin lautapelissä tai ajokorttisi hyllytetään vaikkapa väsymyksestä. Aja isi vielä hiljempaa!
 
Virkamiesvalta selättää kansanvallan PDF Tulosta Sähköposti
30.01.2012 17:06
Vantaalainen Raimo Sohkanen sai ensimmäisen liikennelupansa kuusikymmentäluvun puolivälissä. Päivät satunnaisten ajojen varassa mehujarrukalustolla ja yöt taksissa. Taksia päivystettiin kotoa, Leila vaimo päivällä ja Raimo yöllä. Autokaupan vapautuminen toi sitten uusia mahdollisuuksia. Autojen kuljetuksissa oli Sohkasen perheyrityksen sauma.

Kahdeksankymmentäluvulle tultaessa perheellä oli kaksikin autojen kuljetukseen erikoistunutta yritystä. Autokuljetusten päällirakenteet ja merkittävä osa huolloista tehtiin kotona. Raimo Sohkanen tuskin ajoi enää itse taksikeikkaa, vaikka liikennelupa oli henkilökohtaisesti hänen.

Kaksituhattaluvun alussa Sohkanen täytti 70. Hän oli kovassa kunnossa ja aikoi jatkaa ainakin siihen, että neljäkymmentä vuotta itsenäisenä yrittäjänä tulisi täyteen.

Toisin kävi. Vantaan poliisi pyysi tuomaan taksin liikenneluvan pois. EU:n vanhimman, Suomen vuoden 1952 ajokorttiasetuksen mukaan 70-vuotias liikennöitsijä ei täyttänyt taksin kuljettajalle asetettavia vaatimuksia. Kun ei niitä ollut, ei voinut harjoittaa liikennettäkään, kuului pikkuvirkamiehen tulkinta.

Poliisi-kansanedustaja Erkki Kanerva oli aikanaan ajanut Sohkaselle sekä taksia että kuorma-autoa. Jämpti talo, Sohkanen oli läpirehellinen mies, joka vaivautui tilittämään pennilleen tulonsa viranomaiselle, Kanerva todistaa.

Kanerva yritti vedota poliisikollegoihinsa Vantaalla ja pyysi eduskunnassa liikenneministeri Kimmo Sasilta tulkintaa perustuslaillisen elinkeino-oikeuden ja ajokorttisäännösten väliltä, että 70 täyttänyt Sohkanen voisi jatkaa työuraansa.

Poliisi pysyi kannassaan. Ministerin vastaus oli mitään sanomaton. Niin oli perheen luovuttava elinkeinosta. Osaamista taksiliikenteen jatkamiseen olisi ollut koko perheellä tytärtä myöten. Vasta ostetusta autosta jouduttiin maksamaan verot ja ottamaan yksityiskäyttöön. Sohkaselle vielä jälkeenpäin tulleet mielivaltaisen arvion seuraamukset ovat häpeäksi valtaa pitäville.

***

Kesälahtelainen taksiautoilija Jaakko Uuksulainen aloitti kohta viisikymmentä vuotta sitten. Hän toimi myös Kesälahden kunnanvaltuutettuna 42 vuotta.

Tietoisena siitä, että 70. ikä veisi luvan ajaa taksia, Uuksulainen hankki joukkoliikenneluvan. Lääkäri ei puuttunut hänen kaikki kirjaimet sisältävään ajokorttiinsa. Uuksulainen ajaa yhä mm. koululaisia linja-autolla.

Jos sanomalehti Karjalaista (03.01.2012) on uskominen, Pohjois-Karjalassa viranomaiset näyttäisivät tulkitsevan perustuslaillista elinkeino-oikeutta toisin kuin poliisi ja liikenneministeriö aikanaan. Uuksulaisen Sortavalasta lähtöisin oleva avopuoliso ajaa Uuksulaisen taksia. Haastattelussa Uuksulainen uskoo eduskunnan liikennevaliokunnan ymmärtäneen häntä asiantuntijana, mutta epäilee Taksiliiton näkemyksen sitten kuitenkin kävelevän kokemuksen yli.

***

Suomikaan ei ole oikeudenmukainen, tiedetään. Se että liikenneministeriö ja sen etäispääte AHK (vsta 2010 Trafi) pitivät vuoden 1952 ajokorttiasetuksen, joka määräsi yhdistelmä-, bussi- ja taksi-kortin haltijan yläikärajaksi 70 vuotta, voimassa vuoteen 2010 saakka, on ministeriön virkamiesten anteeksi antamaton välinpitämättömyyden osoitus. Sen räikeyttä lisää tosiasia, että samat virkamiehet olivat jo viisi vuotta aikaisemmin, vuonna 2005, liittäneet Suomen EU:n ajokorttidirektiiviin, joka poisti 70 vuoden yläikärajan. Sadoilta suomalaisilta liikenteenharjoittajilta vietiin turhen takia elinkeino ja perheeltä leipä.

Puhukaa sitten vielä työuran pidentämisestä Suomessa!

Oman mielenkiintoisen lukunsa muodostaa edellä kerrottu Sohkasen/Uuksulaisen tapaus. Kuinka oikeusvaltioksi itseään kehuva Suomi voi selittää sen, että Sohkaselta vietiin elinkeino ja Uuksulainen sai jatkaa samassa tilanteessa! Kelvottomasti toimiva Trafi, ent. AHK, se vain porskuttaa.
 
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat PDF Tulosta Sähköposti
05.12.2011 17:31
On luonnostaan lahjakkaita juoksijoita, ja on lahjattomia. Erikoiskoulutuksella lahjattomat voivat parantaa juoksuaan, mutta hyviksi eivät tule koskaan.

On luonnostaan lahjakkaita taiteilijoita, ja on lahjattomia. Erikoiskursseilla lahjattomat voivat parantaa taitojaan, mutta hyviksi eivät tule koskaan.

Sama koskee kaikkia osaamisen lajeja.

On luontaisia johtajia, ja on lahjattomia. Johtajakoulutuksilla lahjattomat voivat parantaa osaamistaan, mutta hyviksi eivät tule koskaan.

Elinkeinoelämässä ja yritystoiminnassa luontaiset johtajaominaisuudet punnitaan päivittäin. Huipulle valikoituu eritasoisia johtajalahjakkuuksia.

Julkisella sektorilla tilanne on toinen. Puolueen jäsenkirja ja ”oikeat” poliittiset suhteet tasoittavat tietä johtajiksi täysin lahjattomillekin.

Kaupallisista johtajakoulutuksista on tullut miljardibisnes maailmalla. Se todistaa epätoivoa. Ne eivät tee lahjattomista hyviä johtajia. Niillä täytetään muodollisia vaatimuksia. Ne vapauttavat nimittäjät vastuusta, kun ”sopivia” nimitetään johtajiksi.

Sattuu että muodollisesti pätevä johtaja kuitenkin paljastuu vaarallisen lahjattomaksi. Hänet on pakko siirtää. Virkamiesjohtajaakaan ei voi erottaa, jollei hän ole syyllistynyt virkavirheeseen. Kyvyttömyys ei ole virkavirhe. Ratkaisuksi jää tarjota hänelle virkaa, jonka hän itse hyväksyy. On nähty, että hän hyväksyy vain tehtävän, joka antaa viisinkertaisen palkan ja kymmenkertaisesti alaisia.

Tällä tavalla ministeriöiden alaisten valtionyhtiöiden ja virastojen johtajiksi nousee muodollisesti päteviä kyvyttömiksi todettuja, lahjattomia ja epäpäteviä johtajia.

Liikenneministeriö on malliesimerkki. Sen alaisuudessa on useita valtionyhtiöitä täynnä johtajantuoleja. Tarpeen vaatiessa ministeriö on perustanut jopa uusia virastoja, joiden johtoon kyvyttömiksi osoittautuneet ovat suostuneet siirtymään. Samalla on voitu siirtää ministeriössä hankalia vastuukenttiä uusien virastojen kannettaviksi kuten esimerkiksi Finavia, Trafi ja Liikennevirasto. Tulokset ovat sen mukaiset. Ja kansa maksaa.

Pääjohtajana on esimerkiksi ylioppilaaksi 19-vuotiaana, kandidaatiksi 24-vuotiaana, ja sen jälkeen seitsemällä ”Johdon koulutuskurssilla pätevöitynyt”. Tulos on sen mukainen.

Virkamiesjohtajiksi edenneiden liikemiestaidot ovat sen mukaisia. Valtio vaatii virastoilta ja valtionyrityksiltä kustannusvastaavuutta ja voittoa. Virkamiesjohtajille se merkitsee monopoliasemaan turvautuen hintojen korottamista ja uusien maksujen keksimistä. Kun ylihinnoittelun seurauksena asiakkaat vähenevät, hintoja ja maksuja korotetaan, minkä seurauksena asiakkaat vähenevät entisestään, ja hintoja ja maksuja korotetaan taas…

Jollette usko, katsokaa vaikkapa vain Trafia, liikennevirastoa ja Finaviaa!
 
<< Alkuun < Edellinen 21 22 23 24 25 26 27 Seuraava > Loppuun >>

Sivu 24 / 27
feed-image Feed Entries

 

Blogissa aiemmin:

Jäikö tärkein näkemättä, Jyri Häkämies? (22.3.2024)
Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi