Klaus Bremerin
Blogi
Vihreiden Waterloo PDF Tulosta Sähköposti
20.06.2012 18:44
Maa- ja metsätieteiden maisteriopinnot, Kasvis-ravintola ja Uuden Ajan Aura sekä poliittisena kunniavirkana Neste Oilin hallituksen puheenjohtajuus eivät anna valmiuksia valtion suuryritysten valvontaan. Heidi Hautala (Vihr.) onkin todistanut VR- ja Finnair-sekoiluillaan, että osaamista ei ole tehtävässä, jonka on vastuulleen ottanut. Hänen ”valvonnassaan” tj. Mikael Aro saa jatkaa yli 54 000 €:n kk-ansioilla ala-arvoisesti toimivan VR:n johtamista. Eikä hän vaadi yli 40 000 €/kk tienaavaa tj. Jukka Alhoa ryhdistämään Itellan toiminnan (vrt. pikalähetystestimme, Atk 5 ja 6/12). Ja tj. Hannu Leinonen saa nostaa yli 40 000 €/kk, vaikka hänen Destiansa hoitaa kansalliskalleuttamme, tieverkostoa, alle kaiken arvostelun.

Filosofian tohtorina psykologiksi (ilman laillistettua oikeutta) ”Yöradio” ohjelmaan Radio Cityssä ja Yleisradiossa ei anna mitään liiketaloudellisia valmiuksia. Tältä pohjalta Pekka Sauri (Vihr.) kuitenkin käyttää veronmaksajien miljardibudjettia Helsingin rakennus- ja ympäristötoimien kaupunginjohtajana. Tuloksena on mm. rakennusviraston lahjontajupakka. Kuusi miestä on pidätettyinä ja poliisi jatkaa jättirevohkan selvittämistä. Metrosekoilussa tiedetään, että veronmaksajien rahoja on menetetty 20 miljoonaa euroa eikä loppua näy. Kansainvälinen pörssiyhtiö Siemens taluttaa Sauria myös Vuosaaren voimaloiden saneeraajana ja pitää liikennelaitoksen eli HKL:n vihreää johtokuntaa pilkkanaan. Sauri kuittaa, että hän on täyttänyt vain velvollisuutensa.

HKL:n johtokunnan pj. Jessika Karhu (Vihr.), varamiehensä eläkeläinen Ville Komsi (Vihr.) ja johtokunnan jäsen, ”kaikkien alojen asiantuntija” Osmo Soininvaara (Vihr.) ovat nyt itse joukkoliikenteen vallan kahvassa todistaneet osaamisensa. HKL on soutanut ja huovannut kuin sekopää täysin ”ulalla” raideliikenteen rakennevaatimuksista. Puuttuu enää vain 1980-luvun metroskandaalin tapainen uuden lahjusskandaalin paljastuminen. Metromiljoonien törsäämisen lisäksi HKL:n vihreiden idealistien johtama ”bussiyhtiö” HBL tekee vuodesta toiseen miljoonien tappioita. Samalla pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen toimivuudesta vastaava HSL tuhlailee järjettömästi kaupunkilaisten miljoonia turhalla pisteytysleikillään (vrt. Atk 5/2012).

Vihreiden sokeus myöntää fysiikan lait oikeiksi raideliikenteen energiatuhlauksessa (vrt. Atk 5/2012) toistuu linnoittautumisessa EU:n päästökaupan taakse. ETS-päätös (Emission Trading Scheme) uhkaa sytyttää kolmannen maailmansodan ilmaliikenteessä. Muu maailma vastaan EU ei vain anna vihreillekään pärjäämisen mahdollisuuksia. Varmaa on vain satojen miljoonien menetykset Suomessa ja miljardien menetykset maailmalla.

Vuosaareen rakennettava yli 1200 miljoonan euron uusi biolämpövoimala on Helsingin vihreän valtuuston talouspäätösten kukkanen. Se vaatii puuta 80 rekallista päivittäin tai 10 laivalastillista kuukaudessa. Puunkuljetukset lisäävät rajusti raskasta liikennettä, dieselin ja polttoöljyn kulutusta ja haitallisia liikennepäästöjä. Se johtaa puuraaka-aineen häikäilemättömään polttamiseen 200 km:n säteellä Helsingistä. Samalla biovoimalan CO2-päästöt kolminkertaistuvat nykyiseen verrattuna. Lisäksi se vaatii uuden polttoainesataman rakentamisen teineen ja väylineen. Jos verrataan Vuosaaren sataman ensimmäistä hinta-arviota 600 miljoonaa mummonmarkkaa toistaiseksi toteutuneeseen yli 600 miljoonaan euroon, uudesta biovoimalasta tulee vihreiden päätösten mielettömyyden huippu, jonka lopullista hintaa kukaan ei tänään osaa edes kuvitella!

Poliittinen idealismi maksattaa aina veronmaksajilla miljoonansa. Yleensä nuoret poliittiset idealistit järkiintyvät 10 vuodessa kuten esimerkiksi 1960-luvun ”Vanhan valtaajat”. Kun nyt lopulta vihreä tonttu-ukko Soininvaarakin on nähnyt atomivoiman edut ja vaatinut Vihreitä lähestymään realismia energia- ja päästöasioissa, vain yksi 1960-luvun yltiöidealismin mohikaani on enää jäljellä. Hänkin istuu hallituksessa.
 
Kerjäläisarmeija PDF Tulosta Sähköposti
29.05.2012 16:07
Suomenlahti on sotilasteknisesti kapea kanava. Helsingistä näkee toiselle rannalle. Upinniemen kärjestä on vielä 20 km lyhyempi matka toiselle rannalle.

Kanava on Venäjän elämänsuoni. Sen pohjalla juoksee kaasuputki, pian useampiakin. Pinnalla kulkee öljy; jättitankkerit täydessä lastissa Suomen rantoja pyyhkien. Se on Venäjän tärkeimmän tulolähteen, energian, kauppakanava. Sen tärkeimpään vientisatamaan, Koiviston Primorskiin, on vain 100 km matkaa Suomesta – kuin Helsingistä Lahteen.

Venäjällä yhteiskunta on epäjärjestyksessä. Tuloerot ovat jättimäiset, sosiaaliset olot ala-arvoiset. Median kehittyminen ja kasvu ei pysy valtaapitävien valvonnassa kuten ei pysynyt ennen Lokakuun vallankumousta eikä ennen Berliinin muurin kaatumista. Yhteiskunnallinen mullistus uhkaa.

Venäjän vallanpitäjät tietävät sen. He ovat päättäneet 10 vuodessa lisätä 500 miljardia euroa asevoimien vahvistamiseen, uusimpaan aseteknologiaan ja aseisiin. He näyttävät myös toteuttavan sen. He julistavat velvollisuudekseen puolustaa kansalaistensa oikeuksia missä tahansa maapallolla. Saatatko selvemmin sanoa, että elämänsuonensa, kauppakanavansa rantoja myöten!

Samanaikaisesti Venäjän elintärkeän kauppakanavan rantojen ja myös vesien omistaja, Suomi, vähentää omien puolustusvoimiensa pienestä budjetista vielä 200 miljoonaa euroa, lakkauttaa kuusi varuskuntaa, yhdistää neljä varuskuntaa ja vähentää 2100 työpaikkaa.

Maamme suurin kuljetus- ja logistiikkanäyttely, Kuljetus 2012, paljasti kaikelle kansalle alennustilan koko noloudessaan. Puolustusvoimiemme näyttelyosasto oli naapurimaan Ruotsin sotilasajoneuvojen ja -tekniikan valtaama. Kotimainen Sisu, jota se suosii sekä hankinnoissa että alan huipputeknologian pysyttämiseksi Suomessa, oli häivytetty olemattomiin.

Suomi on myöntänyt maanpuolustukselle niin vähän rahaa, ettei sillä ole enää varaa esittäytyä edes julkisuudessa kansalleen, vaan joutuu riippuvaiseksi vieraan maan sponsorista, Scaniasta.

Sinänsä Scaniaa ei sovi moittia siitä, että se maksaa viulut, jolla Suomen puolustusvoimat pääsevät näyttäytymään kansalle edes osalla kalustostaan. Häpeä kuuluu yksin Suomen kansalle, joka tekee puolustusvoimistaan kerjäläisarmeijan.

Venäjän yhteiskunnallinen tila on huolestuttava. Rauhatonta yhteiskuntaa yhdistetään perinteisesti kehittämällä ulkoinen uhkakuva. On sinisilmäistä olla näkemättä sen elämänsuonen, kauppakanavan turvaamisen tärkeyttä. Se on ykkösasioita Venäjän yhteiskuntarauhan säilyttämiseksi. Uhka nähdään selvästi kauppakanavan etelärannalla. Viro tuntee verisesti Venäjänsä eikä luota siihen tippaakaan. Viro, kuten sen naapurit, Baltian maat tietävät kokemuksesta olevansa vain haukkapala Venäjälle, jos Venäjä on sillä päällä. Siksi ne hakivat heti turvaa vahvemmalta, Natolta

Kuvitellaanko yhä, että Suomi selviytyy omin voimin kriisistä, kun Venäjä varmistaa tärkeimmän kauppakanavansa toiminnan rantojen hallinnalla? Kuvitellaanko että suomalainen korpisoturi yhä on lyömätön pimeässä metsässä, puuston suojassa luonnon armoilla.

Ovatko suomalaiset tyhmiä, vai raukkiksia?

Suomi heräsi Talvisotaan minimiin köyhdytetyillä puolustusvoimilla niin, että Mannerheim oli pantava kerjuulle Euroopan metropoleihin anelemaan aseita ja rahaa. En usko, että Suomi koskaan enää haluaa herätä samalla tavalla puolustamaan maataan kerjäläisarmeijalla.

Mitään hyvää ei tule ilman pahaa. Se on nähtävä. On aika harkita tosissaan Naton tarjoamaa hyvää ja pahaa, ja varmistaa kummalla puolella seisomme pahana päivänä. Maailma muuttuu, ihmiset eivät. “Si vis pacem, para bellum”, sanoivat jo vanhat roomalaiset. Jos haluat rauhaa, varustaudu sotaan!
 
Onko Päivi Räsänen sokea? PDF Tulosta Sähköposti
26.04.2012 16:48
Suomessa tehtiin 3 255 059 omaisuusrikosta vuosina 2000-2/2012. Kun tunnetut tekijät poistetaan, jää 2 222 893 omaisuusrikosta, joista poliisi selvitti vain 12,1 %.

Henkeen ja terveyteen kohdistuneiden rikosten selvitys-% on pudonnut 78,6:sta vain 40,6 %:iin. Selvitettyjen raiskausten määrä on pudonnut 77,9 %:sta vain 44,6 %:iin. (US verkkolehti) Jos syyllinen ei heti ole tiedossa, rikos jää todennäköisesti selvittämättä. (HS)

Poliisiylijohtaja Mikko Paatero on perustanut sisäministeriöön suuren Poliisihallituksen, jolla ministeriön ohjaus ja poliisitoimen operatiivinen johtaminen on erotettu toisistaan. Myös ministeriön poliisiosastoa on kasvatettu. Paatero johtaa siellä poliisihallinnon ”Hyvä Veli” järjestön päämajaa suojatyöpaikkoineen. Kenttätyössä paineet ja turhautuminen on suurta, ja mielikuva omasta hallinnosta on heikentynyt. Mielikuva paisuvasta poliisijohdosta ja uupuvista poliiseista on sietämätön. (HS)

Entinen sisäministeri Kari Rajamäki (sdp.) on hyökännyt voimakkaasti poliisiylijohtaja Paateron vallankäyttöä ja ”Paateron palatsia” vastaan samaan aikaan kun kenttätyöhön riittää yhä vähemmän varoja. (TS) Arvosteluun on yhtynyt Poliisien liiton puheenjohtaja Yrjö Suhonen syyttäen ”pelon ilmapiiristä” sekä ”vihasta, katkeruudesta ja turhautumisesta”. Helsingin poliisikomentaja Jukka Riikonen on arvostellut Paateroa ja ehdottanut, että poliisihallinnosta siirrettäisiin voimavaroja varsinaisiin poliisitöihin.

Rajamäen seuraaja sisäministerinä, Anne Holmlund (kok.) nimitti 2008 Mikko Paateron ylipoliisijohtajaksi. Anne Holmlundin erityisavustaja oli Sami Paatero, Mikko Paateron poika, nyt Kokoomuksen eduskuntaryhmän pääsihteeri.

Ylipoliisijohtaja Paatero tuli tunnetuksi Länsi-Suomen läänin poliisijohtajana kaahatessaan 78 km/h nopeudella tutkaan tietyömaan 30 km/h nopeusrajoitusalueella. Paatero pääsi paikalta kuin koira veräjästä, mutta kun asia jälkeenpäin paljastui, hänelle määrättiin 30 päiväsakon rangaistus. Moisesta olisi poliisijohtaja muualla länsimaissa ymmärtänyt erota. Tavalliselta kansalaiselta olisi ajokorttikin otettu paikalla pois.

Poliisin tehottomuuden keskellä harmaa talous jyllää, rikollisuus kannattaa, huumekauppa leviää, väkivaltarikokset raaistuvat ja lisääntyvät, järjestäytynyt rikollisuus vahvistaa otettaan Suomessa. Kuljetuselinkeinossa laittomuudet rehottavat, elinkeinolupia loukataan kaikissa tieliikennemuodoissa, kabotaasi on hallitsematonta, poliisivalvonta puuttuu tyystin teiltämme – paitsi kun kuljettajiin käydään kiinni.

Samanaikaisesti poliisiylijohtaja Paatero haluaa kieltää kansalaisilta kerhojen jäsenyyden ja vaatetuksen, vaatii alkolukon kaikkiin autoihin, promillerajan alentamista 0,2:een, nollatoleranssia ylinopeusvalvontaan (sic!), rikollisjengien jäsenyyden kieltoa, jengiliivien kieltämistä… Poliisi kentällä vastustaa ylipoliisijohtajaa!

Sisäministeri, nyt Päivi Räsänen (krist.), on yhä korkein “poliisijohtaja” maassa. Hän tarjoaa Paaterolle 30 M€ lisärahaa, jos Paatero suostuu keventämään poliisihallintoaan. Sitä hänen pitää vaatia ilman lunnasrahojakin! Eikä hän ole sokea. “Ei-ei” Räsänen vain on samalla tasolla kuin poliisiylijohtaja ja KRP:n piiloutuva poliisineuvos Rauno Ranta. Räsänenkin vain näpertelee turvallisesti pikkuasioiden kanssa.
 
Liikenneturvallisuusnäpertelijät PDF Tulosta Sähköposti
30.03.2012 16:52
Liikenneturvallisuutta ohjaavat Suomessa Liikenneministeriö, Sisäministeriö (Poliisi), Oikeusministeriö (rikoslain alaiset), Liikennevirasto (väylät), Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi, Liikenneturva, Liikenneturvallisuusasiain neuvottelukunta, Liikenneonnnettomuuksien tutkijalautakunta, Liikenneonnettomuuksien tutkinnan neuvottelukunta, ja tietysti eduskunta ja liikennevaliokunta, Tulli, Rajavartiolaitos, Destia (tielaitos), kunnat ja liikennesuunnittelulautakunnat, VTT ja tielaboratorio - vain eräitä mainitakseni. Veronmaksajien rahaa uppoaa niihin kasapäin. Maksajalle hyöty on kyseenalainen, ”ohjaajille” rahan arvoinen.

Kädettömin on Trafi. Suuren organisatiouudistuksen jälkeen kaikki asiat ovat entistä pahemmin sekaisin. Paljon enemmän kuin Finnairissa. Tarkkaa työnjakoa ei tiedä kukaan. Vain vanhan johtoportaan erottaminen Finnairin tyyliin voi panna asiat järjestykseen.

Saamattomin on liikenneministeriö. ”Aivomyrsky” Kyllönen pitää ulkomaailman mielenkiintoa yllä hervottomalla idearipulillaan (ruuhkamaksut, km-korvaukset, tienkäyttömaksu, 0,2 promillen pikkuhuppelit, joukkoliikennepakotus, jne.). Tärkeät asiat muhivat ministeriön kirjoituspöytälaatikoissa. Tulosta ei tule.

Äänekkäin on Liikenneturva. Se näpertelee pikkuasioissa. Kärkiongelmiksi huudetaan mopoholhous, ylinopeus, turvavyön käyttämättä jättäminen ja puhuminen kännykkään ilman handsfreetä. Ylinopeus ei ole koskaan tappanut ketään yhtä vähän kuin liukas keli on suistanut ojaan. Tosiasiat ylittävät tätien tajunnan rajan.

Poliisijohto säestää promilletasolla. Isoihin asioihin ei ymmärretä tai uskalleta puuttua.

Nuorten liikennekuolemiin ei saada otetta. Entä uusille kuljettajille määräaikainen 0 %o raja huumaaville aineille. Ja ratkaisuja nuorten työttömyyteen ja syrjäytymiseen, jotka ”pubin” kautta johtavat itsetuhoiseen rajojen etsimiseen. Ja nuorisoidolien hyödyntämiseen: ”on cool pysyä raittiina ja tiellä”, asennevammojen oikaisuja.

Entä erityisesti talvirengassuositukset. Ylileveät ”läskit” ovat hengenvaarallista muotia lumessa ja loskassa ja myös kuivien teiden kulumaurissa. Maanlaajuinen turvallisuusongelma ylittää kuitenkin ”neuvojien” ymmärryksen.

Entä raskaan liikenteen talvirengasmääräykset. Suomessa saa ajaa vaarallisellakin kuormalla kesärengasurasyvyyksillä, jopa täysin sileillä renkailla, ei vaadita edes MS- tai M+S-renkaita eikä ulkomailta tulevilta edes Suomen ”kesärengasvaatimusten” täyttämistä. Tämä on skandaali, josta suurisuiset ”neuvojat” vaikenevat.

Entä ulkomailta tulevan raskaan liikenteen ajoneuvojen kunnnon valvonta. Ja kuljettajien ajokorttien todenperäisyyden sekä ajo- ja lepoaikojen valvonta. Ja liikennerikkeiden seuranta. Raskaimmankin luokan ajokortteja saa ”Viipurin torilta” pilkkahinnalla. Näpertelijöiden mielestä ei niistä kannata puhua.

Entä EU:n valomääräykset. Kuka idiootti on hyväksynyt olosuhteisiimme perävalottomia autoja, sanoi EU mitä hyvänsä ! Sama koskee referenssiluvulla pelleileminen, joka estää lisävalojen käytön Ruotsin tapaan maailman pahimmissa talviolosuhteissa.

Ajoharjoittelun kieltäminen jääradoilla on kirjoituspöytävirkamiesten ja -tätien anteeksiantamaton moka. Se maksaa jatkuvasti turhia liikennekuolemia. Hyödyntämätön luonnonvaramme korvataan miljoonien eurojen keino-liukasteluradoilla, jotka eivät vastaa luonnonolosuhteita. Täti-ihmisten mielestä luiston hallinta muka ”ulosmitataan yleisillä teillä”. Se on täyttä höpötystä. Yllättävässä sivuluisussa tärkeintä on välttää säikähdystä ja ylireagointia. Siihen täti-ihmisten tajunta ei riitä.

Luulisi jonkun hyväkkäistä nostavan todellisen äläkän pääteidemme väärien rakenteiden - väärät kallistukset, vesikaatojen puuttumiset, peruskorjauspuutteet, tilapäiskorjausten valvonnan täydellinen puuttuminen ja sen mukainen ala-arvoinen laatu, ymv. - tappavasta vaikutuksesta. Mutta ei. Näperrellään vain ja tehdään asiaa lillukanvarsista.

Uskaltaisipa joku suurista “neuvojista” edes nostaa poliisin tueksi kunnon protesti poliisivoimien leikkauksista. Vain kun ei. Näperrellessä aika kuluu mukavammin ja turvallisemmin.
 
Liikenneturvallisuuden rahanreikä PDF Tulosta Sähköposti
27.02.2012 17:01
Tapaturmantorjuntayhdistykseen perustettiin vuonna 1938 liikennejaos Talja viemään liikenneturvallisuus sanomaa kansalle. Talja kampanjoi ja opasti yksinvaltiaan tavoin lauluin ja iskulausein rahaa säästämättä. Se perusteli toimintaansa tyhjänpäiväisillä liikenneturvallisuustutkimuksilla. Rahaa riitti toiminnanjohtajan omiinkin tarkoituksiin. Talja politisoitui. Tunnetut vasemmistolaiset ohjailivat toimintaa. Toimistoajan jälkeen taistolaisnuoret käyttivät Taljan toimistotarvikkeita ja monistuskonetta. Taljan postitus levitti aatetta ympäri maata.

Paha tutkiva journalisti paljasti Taljan paheet. Talja lakkautettiin väärinkäytösten perusteella vuonna 1971.

Taljan työn jatkajaksi perustettiin 22.10.1971 noin 30 järjestön liikenneturvallisuus- ajatusten kattojärjestöksi ”vapaaehtoisen liikenneturvallisuustyön keskusjärjestö” Liikenneturva. Sillä on tänään toimipiste 12 paikkakunnalla Suomessa. Se tukeutuu 55 jäsenjärjestöön kuten Aivovammaliitto, Autojoukkokiltojen Liitto, Moottoripyöräkerho 69:än, Mönkkärit ry, TUL, Terveys ry ja Työsuojelupäälliköt ry. Kaikki vakuutusyhtiöt ovat sen jäseniä kuten myös AL, SKAL, AKT, SML, Rahtarit ja kaikki muut, jotka haluavat näyttää, että liikenneturvallisuus on tärkeä asia.

Paha tutkiva journalisti joutui pian huomaamaan ajautuneensa ojasta allikkoon. Paha jonka hän oli puhkaissut, oli uudessa muodossaan Liikenneturvana tullut edeltäjääkin tyhjänpäiväisemmäksi.

Liikenneturva panee 6,3 miljoonaa euroa vuodessa haisemaan liikenneturvallisuuden ”edistämiseksi”. Se tuhlaa rahansa yhtä mitättömiin ja tavoitteellisiin ”liikenneturvallisuustutkimuksiin” kun Talja aikoinaan.Yhteistä tuntuu olevan ennalta määrätty lopputulos, jota ”tutkimuksella” todistetaan oikeaksi. Tutkimus- ja tiedotustoimintaa hallitsevat viimeisen 10 vuoden aikana vaatimukset promillerajan alentamisesta 0,2:een, ajonopeuksien alentaminen kaikkialla ja handsfree-kiellon todistelu oikeaksi. Talja jätti sentään jälkeensä tusinan verran vahvoja, mieliin painuvia vuotuisia iskulauseita. Liikenneturva ei ole yltänyt siihenkään.

Eduskunnan liikennevaliokunta päätti vuonna 1993 yksimielisesti esittää eduskunnan hyväksyttäväksi kokeilun, että punaisista liikennevaloista saisi pysähtymisen jälkeen kääntyä oikealle. Näinhän on kaikkialla maailmassa. Eduskunnan naisverkosto yli puoluerajojen teki tuolloin läpimurtonsa tyrmäten esityksen perustelulla, että: ”niin, niin, se voi onnistua muualla, mutta Suomessa autoilija ajaa jalankulkijan päälle”! Autoilija on suomineitojen silmissä kaiken pahan alku ja juuri.

Sen jälkeen naisistuminen on jatkanut liikenneturvallisuuden johtoasemien ja määräysvallan valloitusta Suomessa. Sitä ovat voimalla pönkittäneet jo vuodesta 1995 Suomessa valtaa pitäneet naispuoliset liikenneministerit. Liikenne ja viestintäministeriö on tänään täysin naisistunut. Liikenneturvaa johtavat naiset, ja henkilökunta tukee sitä 26 naisella 18 miestä vastaan. Maan liikennepolitiikkaa tulevaisuuteen paaluttava Liikenneturvallisuusasiain neuvottelukunta on vahvasti naisjohtoinen, virkamiesvaltainen ja huutavasti vailla jokapäiväisen autoliikenteen arjen osaamista ja ymmärrystä.

Sen siitä sitten saa: yliäidillistä holhousta ja turvamääräyksiä. Mitään ei jätetä autoilijan oman tilannearvion varaan. Aja isi hiljaa, älä puhu kännykkään ilman hands-freetä, käytä aina turvavöitä, alkolukko pakolliseksi kaikkiin autoihin, ajoradat kapeammiksi, älä ajattele ratin takana omilla aivoillasi, äiti tekee kieltoympäristön puolestasi, ajat vain kuin lautapelissä tai ajokorttisi hyllytetään vaikkapa väsymyksestä. Aja isi vielä hiljempaa!
 
<< Alkuun < Edellinen 21 22 23 24 25 26 27 28 29 Seuraava > Loppuun >>

Sivu 26 / 29
feed-image Feed Entries

 

Blogissa aiemmin:

Peilisokeat amatöörit (10.6.2025)
Kiina valloittaa maailmaa RAHALLA! (12.5.2025)
Liikenneturva, Suomen Poliisi, Traficom, Liikenneministeriö – Entä keskinäyttö? (7.4.2025)
Vihreät ja vasemmisto ylsivät ilmansaaste-ennätykseen! (3.3.2025)
Poliisi on ongelma (3.2.2025)

2024

Hävittäjä-Hopalla Suomi irti lamasta! (12.12.2024)
Jos vain haluaa, taksi naruttaa aina (8.11.2024)
Lulu Ranne, lopeta taksipelleily! (15.10.2024)
Ylinopeus ja nopeusrajoitukset – Suomalaisten aivotulppa (16.9.2024)
Viranomaiset ja liikenneturvallisuus: Mössötystä riittää, kukaan ei valvo (20.8.2024)
Risteysalueen tappava ristiriita (12.6.2024)
Minä, vapaa Suomen kansalainen, ja minua suurempi: HERRA VIRKAHERRA (29.4.2024)
Jäikö tärkein näkemättä, Jyri Häkämies? (22.3.2024)
Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi