Klaus Bremerin
Blogi
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa PDF Tulosta Sähköposti
31.10.2012 06:32
Sekä puutalo- että sahateollisuus katsovat Vihreiden metsiensuojelun vääristyneen ja kääntyneen haitaksi koko Suomelle (Atk 8/12). Puu- ja paperiteollisuutemme sanoi saman jo vuosia sitten. Se on paennut maasta jättäen tehtaansa ja lopettaen työpaikkansa. Nyt viimeisetkin uhkaavat lähteä. Sahateollisuudessa käy sama meno.
 
Suomi on kuljetusriippuvainen. Suomi on pitkien etäisyyksien maa. Lisäksi Suomi sijaitsee merien eristämänä EU:n etäisimmässä koilliskolkassa, kauimpana suurimmista vientimarkkinoista,
 
Avainsatamamme ja merenkulkumme sanoo tässä lehdessä saman kuin puu-, paperi- ja sahateollisuutemme rikkidirektiivistä. Suomen Vihreät ajoivat sen voimaan ensimmäisenä Euroopassa. Sen seurauksena Suomen merikuljetukset kallistuvat yli 30% laakista. Peräti 80% kaikesta mitä Suomi tuo ja vie kulkee merikuljetuksina. Rajusti kohoavat kuljetuskustannukset siirtyvät tuotteiden hintoihin ja ostajien maksettaviksi. Vihreät onnistuivat rikkirajoituksellaan nostamaan kaikkien hyödykkeiden hintoja ensimmäiseksi suomalaisille.
 
Kun kauppasatamamme menettävät asiakkaitaan rikkidirektiivin johdosta, ne jäävät entistä enemmän veronmaksajien rahoitettaviksi. Samalla tavaravirrat siirtyvät kumipyörille ja naapurimaidemme tiemaksuja maksamaan.
 
Vihreä sortovalta on jo vuosia nostanut kuljetuskustannuksia tavallisten ”Matti Meikäläisten” maksettaviksi. Liian lyhyillä siirtymäajoilla esiin pakotetut Euro-moottorit, uusimpana Euro6, ovat tulleet tuhottoman kalliiksi kehittää ja ottaa hätäisesti käyttöön. Kumipyöräkuljetuksille ne ovat merkinneet rajuja hinnankorotuksia ja lisäkustannuksia alan yrityksille ja asiakkaille. Loppupäässä kuluttajat sen maksavat. Ja suomalaiset pisimpine kuljetusmatkoineen kaikkein eniten.
 
Vihreät puuhaavat ympäristöministeri Ville Niinistön johdolla tietulleja ja uusia veroja autoilijoille ikivanhalla poliittisella keinolla: syyllistämällä ja tekosyillä. Pitkien välimatkojen Suomessa autoilijat maksavat kaikkineen jo nyt eniten maailmassa auton käytöstä. Niinistö ja Vihreät haluavat vielä enemmän: pakottaa suomalaiset julkisiin kulkuneuvoihin, busseihin, juniin ja raitiovaunuihin. Häikäilemättömästä, keinoja kaihtamattomasta vallanhalusta on kysymys. Ei muusta.
 
Harvaan asutussa Suomessa julkiseen liikenteeseen pakottaminen pysäyttää elämää maaseudulla. Asutustaajamissa se hidastaisi elinkeinoelämän rattaita, heikentäisi maan kilpailukykyä ja tulisi ennen kaikkea sikakalliiksi jokaiselle suomalaiselle. Vihreät ovat sen jo todistaneet.
 
Vihreiden hallinnassa ja johdolla julkisen liikenteen käyttäminen nelihenkiselle perheelle maksaa pääkaupunkiseudulla jo nyt käytännössä enemmän kuin pikkuauton käyttö. Julkinen liikenne ei mahdollista suomalaiseen elämänmuotoon kuuluvia perustoimintoja kuten useimpia nuorisoharrastuksia, mökkeilyn iloja, jne.
 
Kunnallisvaaliväittelyissä Ville Niinistö puhui tavoitteellista potaskaa Tukholman ruuhkamaksujen vaikutuksista muka ilmanlaatuun ja perheiden ja lasten viihtyvyyteen. Hän jätti kertomatta kustannuksista, Tukholman ilmastollisen sijainnin erosta Helsingin vastaavaan, ilmanlaatuun pääasiallisesti vaikuttavan energiateollisuuden eroista ja Etelä-Suomeen naapurimaistamme kantautuvista ilmansaasteista.
 
Vihreä huuma ei välitä taloudellisista taloudellisista laskelmista. Vihreiden hallitseman pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen todelliset kustannukset ovat suhteettomia jokaiselle veronmaksajalle - autottomille kuin myös autoilijoille. Joukkoliikennebussien täysin järjetön pisteytysjärjestelmä nostaa Vihreiden hoidossa kustannukset taivaisiin. Yhden euron matkahinnalla päästäisiin samaan taloudelliseen kustannustehokkuuteen kuin nykyisellä Vihreällä ”menetelmällä”, jos vain osaaminen olisi tehtävien tasalla.
 
Vihreät ylistävät energiasyöpöksi todistettua raideliikennettä(vrt. Liikenneviraston pimitetyt laskelmat, Atk 5/2011 pääkirjoitus ”Vihreä kupla” ja  ”Raideliikenteen paremmuus on sumutusta” sekä Atk 5/2012 ”Suuri illuusio ja totuus henkilöraideliikenteestä”). Samalla pimitetään veronmaksajilta raideliikenteen mielettömän kalliit perustamis-, kunnossapito- ja kalustokustannukset verrattuna joukkoliikenteeseen kumpipyörillä.
 
Vihreän logiikan helmi on väite raideliikenteen saastettomuudesta. Niitä päästöjä ei lasketa, jotka syntyvät raideliikenteen vaatiman energian tuotannossa. Autojen päästöt ovat energiatuotannon päästöihin verrattuina vain murto-osa.
 
Vihreä huuma panee viimein lentoliikenteenkin matalaksi kyseenalaisin väittämin CO2-pelotteella, melurajoilla, energia- ja polttoainevaatimuksilla, päästömaksuilla, jäänpoistoakaan unohtamatta. Ettei vain mitään jäisi, jolla ihmiset pääsevät keskiaikaa helpommin liikkumaan maapallolla.
 
Peloilla ja syyllistämällä pelataan. Valta on Vihreille huumetta, jolla totuudet jyrätään.
 
Suojatie ei ole suojatie! PDF Tulosta Sähköposti
01.10.2012 10:06
LIIKENNETURVALLISUUDESTA kilpailevat tahot, Liikenneturva etunenässä, ovat ottaneet suojatieonnettomuudet kampanjan kohteeksi ja autoilijat hampaisiinsa.

Liikenneturva on täti Tarvaisen johdolla kiirehtinyt oikein julistamaan, että ”Suojatiet nimensä veroisiksi”. Ja loveen on rientänyt täti Kyllönen suojelemaan, kuinkas muuten!

Valaistuksena tädeille: Suojatiellä ei ole suojaa! Ei ole panssariseiniä. Ei ole suojelusenkeleitä. ”Suojatie” luo väärän mielikuvan jalankulkijoille. ”Ylityspaikka” osuisi oikeaan. Ruotsissa nimi onkin ”övergångsställe” eikä ”skyddsväg” kuten meillä. Siellä on paljon parempi liikenneturvallisuus kuin meillä.

Liikenneturva syyllistää korostetusti autoilijoita suojatieonnettomuuksista vaikka Helsingin liikennepoliisi Pasterstein yrittää tasoittaa, että ”myös jalankulkijoita velvoitetaan noudattamaan varovaisuutta ja varmistamaan turvallinen kadunylitys. Se ei pysäytä täti Tarvaista, jonka feminismin ryydittämä etuhampaan emalin ohut liikennetuntemus herätti ankaraa vastustusta jo LVM:n virkamiehenä... anteeksi, virkanaisena.

SUOMALAISTEN autoilijoiden huolimaton asenne ylityspaikkaan on ongelma. Niitä ei varota kuten pitää. Se vaatii muutosta. Kohtuullista on nähdä myös autoilijoiden ongelma. Ylityspaikkoja on tuhka tiheään ja puutteellisella johdonmukaisuudella. Petollisimpia ovat  ylityspaikat risteysten välissä, arvaamattomasti keskellä korttelia ja raitioteiden pysäkkilaitureiden molemmissa päissä.  Lisäksi suomalainen jalankulkija harppoilee kadun yli villisti vielä ylityspaikkojen välistäkin.

Suomalaisten autoilijoiden asenne punaisiin liikennevaloihin on yhtä suuri ongelma. Punaisia vastaan ajaminen muistuttaa kansallisurheilulta. Sekin vaatii muutosta. Unohtamatta ylityspaikoilla punaisia päin ryntäilevien jalankulkijoiden käytöstä. Sekin vaatii muutosta.

Näillä eväillä ei ole helppoa olla autoilija, joka ilman jalankulkijoitakin joutuu aistit terävimmillään herkeämättä tarkkailemaan muutakin liikennettä, liikennemerkkejä, poliisiohjausta, ja hirviä ja poroja ja kaikkea muuta. Helsingissä pyöräilijät ovat näyttäneet  jalankulkijoille hiukan, minkälaista on olla autoilija liikenteessä.

LIIKENNETURVA kuitenkin tarttuu ongelmiin yksisilmäisesti yksinkertaistaen kuten edeltäjänsä Talja. Sillä liikenneturvallisuutta ei paranneta. Tavoitteena lieneekin lähinnä oman nimen kirkastaminen liikenneturvalisuudesta kilpailevien hyväkkäiden joukossa. Liikenneturvallisuusasiaa näet tulvii tuuttien täydeltä median välitettäväksi suurelle yleisölle -  päällekkäistä, samanaikaista, kasoittain - Liikenneturvasta, Trafista Liikennevirastosta, Liikenneministeriöstä, Poliisilta, Tullista, ja vähäisemmässä määrin myös katsastusviranomaisilta, tieviranomaisilta, kunnilta, opetustoimelta, STM:stä, YM:stä, OM:stä, Eduskunnasta... you name it! On maalla varaa. Saneeratakin.

Ensimmäisenä  saneerattavana päällekkäisistä on Liikenneturva. Se pitäisi turhana poistaa kuten edeltäjänsä Talja, sulkea se vaikkapa Trafin seinien sisälle. Talja kaatui tarpeettomuuksiinsa. Tilalle synnytettiin Liikenneturva toivossa, että mentäisiin parempaan. Mentiin ojasta allikkoon.

Liikenneturvan omistajarakenteen vuoksi saattaa olla vaikeaa lakkauttaa se. Siinä tapauksessa sille pitäisi rajata selkeä oma sektori liikenneturvallisuudesta. Luontainen sellainen olisi lapset, nuoret, koululaiset, teininuoriso. On ehdotettu myös eläkeikäiset ja vanhukset. Siinä lienee kuitenkin jo liikaa Liikenneturvan osaamiselle.

Ei ole meriitti olla Liikenneturvan johdossa. Meriitti olisi sen nykypäivän ja osaamisen näkeminen ja sillä perusteella sen oikea asemoiminen liikenneturvallisuudesta kilpailevien ponnistajien joukossa. Parhaiten silti: lakkauttaminen.
 
Sokaiseva ylinopeushysteria PDF Tulosta Sähköposti
04.09.2012 08:43
Ylinopeus ei ole syynä yhteenkään liikenneonnettomuuteen. Siitä huolimatta liikenneturvallisuudesta vastaavat jaksavat todistella ylinopeutta syyksi liikenneturmiin. Sillä tasolla kirjoituspöytävirkamiehet ja takapenkin neuvojat laativat meille liikenneturvallisuusohjelmiaan.
 
Ylinopeus on tekninen termi, joka tarkoittaa vain, että ajonopeus on ylittänyt määrätyn nopeusrajoituksen. Onnettomuudet sen sijaan johtuvat ajoneuvon hallinnan menetyksestä. Sitä sattuu sekä nopeusrajoituksen alittavissa että ylittävissä nopeuksissa.
 
Tätä eroa meille liikenneturvallisuusohjelmia ja -määräyksiä laativat eivät näe. He ovat urautuneet vanhoihin, saarnaavat ylinopeushysteriaa ja ihmettelevät miksi Suomi luisuu yhä kauemmaksi liikenneturvallisuuden kärkimaista ja asetetuista tavoitteista.
 
Jos turman syyn ei saisi kuitata ylinopeudella, olisikin haettava todelliset syyt ajohallinnan menetykseen. Paljastuisi aivan uusi maailma erilaisia syitä, jotka syyllistäisivät paljon suurempia tekijöitä: tierakenteista vastaavia, lääkäreitä ja terveydenhuoltoa, liikennevalvontaa, asennekasvatusta ja autokoulujen opetussisältöjä ja -taitoa, jne. Todelliseksi syyksi paljastuisi helposti vaikkapa teräväreunaisen kuopan tai kadun poikki kaivetun uran vaurioittamat ohjauskulmat, jotka ehkä paljonkin myöhemmin yllättävästi riistivät ajokin kuljettajan hallinnasta.
 
Liikenneturva sotkee lisää ylinopeushysteriaa toimitusjohtajansa Anna-Liisa Tarvaisen johdolla oikein tutkimuksen varjolla. Siinä 95 % autoilijoista myöntää ajavansa ylinopeutta eikä yli puolet  pidä sitä kaahailuna. Silti puolet ylinopeutta ajavista pitäisi kohtuullisena laskea nopeusrajoituksia entisestään, lisätä kameravalvontaa ja koventaa ylinopeudesta itselleen määrättävää rangaistusta. Joka kolmas haluaisi lisäksi alentaa poliisin puuttumiskynnystä ylinopeuteen. On siinä meillä masokisteja! Eihän moiseen kukaan usko. Eikä missään muussa EU-maassa tuijotetakaan yhtä sokeasti ylinopeuteen liikenneturvallisuuden ratkaisevana tekijänä, ei edes Ruotsissa. Eikä sanaakaan siitä, että ylinopeus johtuu turhautumisesta väärin asetettuun nopeusrajoitukseen. Ilmankos Suomi luisuu.
 
Kolmannes liikennekuolemista on rattijuoppojen syytä. Se on kauheaa. Sen torjunnassa neuvot loppuvat, mutta se kelpaa Suomessa myös väsymisen mitaksi. 20 tunnin valveilla olo tekee kuljettajasta yhden promillen ”rattijuopon”, Liikenneturva paasaa. Edeltäneestä valvetilasta, henkilökohtaisista unitottumuksista ja vireysasteesta ei sanota mitään, syyllistetään vain. Samalla mitalla voisi väittää, että korkea verenpaine, kova stressi, avioero, huoltajuuskiista – keksi lisää – vastaa yhden promillen humalaa. Siitähän Liikenneturvalle elämänlankaa!
 
Nuorten liikenneasenteet ja -onnettomuudet ovat Suomessa rattijuoppojen tasoa. EU:ssa vain Kreikka, Romania, Puola ja Unkari ovat vielä huonompia. Sen edessä Liikenneturva, Trafi, kirjoituspöytävirkamiehet ja takapenkin neuvojat ovat yhtä avuttomia kuin Suomen luisumisessa yhä kauemmaksi liikenneturvallisuuden kärkimaista. Yksi avuttomimpia lääkkeitä on määrännyt Trafin pääjohtaja Kari Wihlman. Hän peräänkuuluttaa piittaamattomuuden sijaan piittaamista, muuten asetettuja turvallisuustavoitteita ei saavuteta. Hän jättää viisaasti sanomatta. miten piittaamista lisättäisiin, koska sitä hänkään ei tiedä. Saatatko sen ylimmällä suulla avuttomammin sanoa!
 
Suomen liikenneturvallisuuden rapautumiseen ja luisumiseen kauas kärkimaista on selviä syitä, mutta myös toimivia lääkkeitä. Niihin palataan vielä. Turha on syyttää suomalaisia autoilijoita. Kirjoituspöytävirkamiehet ja takapenkin neuvojat menkööt peilin eteen. Siinä syy!
 
Vihreiden Waterloo PDF Tulosta Sähköposti
20.06.2012 18:44
Maa- ja metsätieteiden maisteriopinnot, Kasvis-ravintola ja Uuden Ajan Aura sekä poliittisena kunniavirkana Neste Oilin hallituksen puheenjohtajuus eivät anna valmiuksia valtion suuryritysten valvontaan. Heidi Hautala (Vihr.) onkin todistanut VR- ja Finnair-sekoiluillaan, että osaamista ei ole tehtävässä, jonka on vastuulleen ottanut. Hänen ”valvonnassaan” tj. Mikael Aro saa jatkaa yli 54 000 €:n kk-ansioilla ala-arvoisesti toimivan VR:n johtamista. Eikä hän vaadi yli 40 000 €/kk tienaavaa tj. Jukka Alhoa ryhdistämään Itellan toiminnan (vrt. pikalähetystestimme, Atk 5 ja 6/12). Ja tj. Hannu Leinonen saa nostaa yli 40 000 €/kk, vaikka hänen Destiansa hoitaa kansalliskalleuttamme, tieverkostoa, alle kaiken arvostelun.

Filosofian tohtorina psykologiksi (ilman laillistettua oikeutta) ”Yöradio” ohjelmaan Radio Cityssä ja Yleisradiossa ei anna mitään liiketaloudellisia valmiuksia. Tältä pohjalta Pekka Sauri (Vihr.) kuitenkin käyttää veronmaksajien miljardibudjettia Helsingin rakennus- ja ympäristötoimien kaupunginjohtajana. Tuloksena on mm. rakennusviraston lahjontajupakka. Kuusi miestä on pidätettyinä ja poliisi jatkaa jättirevohkan selvittämistä. Metrosekoilussa tiedetään, että veronmaksajien rahoja on menetetty 20 miljoonaa euroa eikä loppua näy. Kansainvälinen pörssiyhtiö Siemens taluttaa Sauria myös Vuosaaren voimaloiden saneeraajana ja pitää liikennelaitoksen eli HKL:n vihreää johtokuntaa pilkkanaan. Sauri kuittaa, että hän on täyttänyt vain velvollisuutensa.

HKL:n johtokunnan pj. Jessika Karhu (Vihr.), varamiehensä eläkeläinen Ville Komsi (Vihr.) ja johtokunnan jäsen, ”kaikkien alojen asiantuntija” Osmo Soininvaara (Vihr.) ovat nyt itse joukkoliikenteen vallan kahvassa todistaneet osaamisensa. HKL on soutanut ja huovannut kuin sekopää täysin ”ulalla” raideliikenteen rakennevaatimuksista. Puuttuu enää vain 1980-luvun metroskandaalin tapainen uuden lahjusskandaalin paljastuminen. Metromiljoonien törsäämisen lisäksi HKL:n vihreiden idealistien johtama ”bussiyhtiö” HBL tekee vuodesta toiseen miljoonien tappioita. Samalla pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen toimivuudesta vastaava HSL tuhlailee järjettömästi kaupunkilaisten miljoonia turhalla pisteytysleikillään (vrt. Atk 5/2012).

Vihreiden sokeus myöntää fysiikan lait oikeiksi raideliikenteen energiatuhlauksessa (vrt. Atk 5/2012) toistuu linnoittautumisessa EU:n päästökaupan taakse. ETS-päätös (Emission Trading Scheme) uhkaa sytyttää kolmannen maailmansodan ilmaliikenteessä. Muu maailma vastaan EU ei vain anna vihreillekään pärjäämisen mahdollisuuksia. Varmaa on vain satojen miljoonien menetykset Suomessa ja miljardien menetykset maailmalla.

Vuosaareen rakennettava yli 1200 miljoonan euron uusi biolämpövoimala on Helsingin vihreän valtuuston talouspäätösten kukkanen. Se vaatii puuta 80 rekallista päivittäin tai 10 laivalastillista kuukaudessa. Puunkuljetukset lisäävät rajusti raskasta liikennettä, dieselin ja polttoöljyn kulutusta ja haitallisia liikennepäästöjä. Se johtaa puuraaka-aineen häikäilemättömään polttamiseen 200 km:n säteellä Helsingistä. Samalla biovoimalan CO2-päästöt kolminkertaistuvat nykyiseen verrattuna. Lisäksi se vaatii uuden polttoainesataman rakentamisen teineen ja väylineen. Jos verrataan Vuosaaren sataman ensimmäistä hinta-arviota 600 miljoonaa mummonmarkkaa toistaiseksi toteutuneeseen yli 600 miljoonaan euroon, uudesta biovoimalasta tulee vihreiden päätösten mielettömyyden huippu, jonka lopullista hintaa kukaan ei tänään osaa edes kuvitella!

Poliittinen idealismi maksattaa aina veronmaksajilla miljoonansa. Yleensä nuoret poliittiset idealistit järkiintyvät 10 vuodessa kuten esimerkiksi 1960-luvun ”Vanhan valtaajat”. Kun nyt lopulta vihreä tonttu-ukko Soininvaarakin on nähnyt atomivoiman edut ja vaatinut Vihreitä lähestymään realismia energia- ja päästöasioissa, vain yksi 1960-luvun yltiöidealismin mohikaani on enää jäljellä. Hänkin istuu hallituksessa.
 
Kerjäläisarmeija PDF Tulosta Sähköposti
29.05.2012 16:07
Suomenlahti on sotilasteknisesti kapea kanava. Helsingistä näkee toiselle rannalle. Upinniemen kärjestä on vielä 20 km lyhyempi matka toiselle rannalle.

Kanava on Venäjän elämänsuoni. Sen pohjalla juoksee kaasuputki, pian useampiakin. Pinnalla kulkee öljy; jättitankkerit täydessä lastissa Suomen rantoja pyyhkien. Se on Venäjän tärkeimmän tulolähteen, energian, kauppakanava. Sen tärkeimpään vientisatamaan, Koiviston Primorskiin, on vain 100 km matkaa Suomesta – kuin Helsingistä Lahteen.

Venäjällä yhteiskunta on epäjärjestyksessä. Tuloerot ovat jättimäiset, sosiaaliset olot ala-arvoiset. Median kehittyminen ja kasvu ei pysy valtaapitävien valvonnassa kuten ei pysynyt ennen Lokakuun vallankumousta eikä ennen Berliinin muurin kaatumista. Yhteiskunnallinen mullistus uhkaa.

Venäjän vallanpitäjät tietävät sen. He ovat päättäneet 10 vuodessa lisätä 500 miljardia euroa asevoimien vahvistamiseen, uusimpaan aseteknologiaan ja aseisiin. He näyttävät myös toteuttavan sen. He julistavat velvollisuudekseen puolustaa kansalaistensa oikeuksia missä tahansa maapallolla. Saatatko selvemmin sanoa, että elämänsuonensa, kauppakanavansa rantoja myöten!

Samanaikaisesti Venäjän elintärkeän kauppakanavan rantojen ja myös vesien omistaja, Suomi, vähentää omien puolustusvoimiensa pienestä budjetista vielä 200 miljoonaa euroa, lakkauttaa kuusi varuskuntaa, yhdistää neljä varuskuntaa ja vähentää 2100 työpaikkaa.

Maamme suurin kuljetus- ja logistiikkanäyttely, Kuljetus 2012, paljasti kaikelle kansalle alennustilan koko noloudessaan. Puolustusvoimiemme näyttelyosasto oli naapurimaan Ruotsin sotilasajoneuvojen ja -tekniikan valtaama. Kotimainen Sisu, jota se suosii sekä hankinnoissa että alan huipputeknologian pysyttämiseksi Suomessa, oli häivytetty olemattomiin.

Suomi on myöntänyt maanpuolustukselle niin vähän rahaa, ettei sillä ole enää varaa esittäytyä edes julkisuudessa kansalleen, vaan joutuu riippuvaiseksi vieraan maan sponsorista, Scaniasta.

Sinänsä Scaniaa ei sovi moittia siitä, että se maksaa viulut, jolla Suomen puolustusvoimat pääsevät näyttäytymään kansalle edes osalla kalustostaan. Häpeä kuuluu yksin Suomen kansalle, joka tekee puolustusvoimistaan kerjäläisarmeijan.

Venäjän yhteiskunnallinen tila on huolestuttava. Rauhatonta yhteiskuntaa yhdistetään perinteisesti kehittämällä ulkoinen uhkakuva. On sinisilmäistä olla näkemättä sen elämänsuonen, kauppakanavan turvaamisen tärkeyttä. Se on ykkösasioita Venäjän yhteiskuntarauhan säilyttämiseksi. Uhka nähdään selvästi kauppakanavan etelärannalla. Viro tuntee verisesti Venäjänsä eikä luota siihen tippaakaan. Viro, kuten sen naapurit, Baltian maat tietävät kokemuksesta olevansa vain haukkapala Venäjälle, jos Venäjä on sillä päällä. Siksi ne hakivat heti turvaa vahvemmalta, Natolta

Kuvitellaanko yhä, että Suomi selviytyy omin voimin kriisistä, kun Venäjä varmistaa tärkeimmän kauppakanavansa toiminnan rantojen hallinnalla? Kuvitellaanko että suomalainen korpisoturi yhä on lyömätön pimeässä metsässä, puuston suojassa luonnon armoilla.

Ovatko suomalaiset tyhmiä, vai raukkiksia?

Suomi heräsi Talvisotaan minimiin köyhdytetyillä puolustusvoimilla niin, että Mannerheim oli pantava kerjuulle Euroopan metropoleihin anelemaan aseita ja rahaa. En usko, että Suomi koskaan enää haluaa herätä samalla tavalla puolustamaan maataan kerjäläisarmeijalla.

Mitään hyvää ei tule ilman pahaa. Se on nähtävä. On aika harkita tosissaan Naton tarjoamaa hyvää ja pahaa, ja varmistaa kummalla puolella seisomme pahana päivänä. Maailma muuttuu, ihmiset eivät. “Si vis pacem, para bellum”, sanoivat jo vanhat roomalaiset. Jos haluat rauhaa, varustaudu sotaan!
 
<< Alkuun < Edellinen 21 22 23 24 25 26 27 Seuraava > Loppuun >>

Sivu 23 / 27
feed-image Feed Entries

 

Blogissa aiemmin:

Jäikö tärkein näkemättä, Jyri Häkämies? (22.3.2024)
Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi