Klaus Bremerin
Blogi
Voitto ei ole voitto PDF Tulosta Sähköposti
28.10.2013 09:50
Jokaisella on mielestään selvä käsitys voitosta. ”Se on karmee summa rahaa, joka jää firmalle ja jolla omistaja pääsee mälläämään sikana”, olen kuullut.
 
Voitto on vaikeinta maailmassa selittää. Ettei se ole rahaa, joka on tossa noin nippuna käytettävissä mihin vain. Tai ettei sitä ole edes rahana. Ettei se välttämättä ole edes niin iso miltä näyttää. Tai että se voi todellisuudessa olla isompikin.
.
Ei päästy vielä edes kate 1, kate 2, kate 3:een, katetuottoon, myyntikate%:iin, käyttökatteeseen, oman/sijoitetun/kokopääoman tuottoasteeseen, Ouick/Current Ratioon, omavaraisuusasteeseen...
 
Silti voitto ei ole miltä näyttää. Ei pidä mennä pomolle sanomaan, että oon ottanut verottajalta selvää. Firma tekee voittoa ja mun pitää nyt saada palkankorotus! Firmalla voi ”voitosta” huolimatta olla maksamattomia velkoja, loppuunkuluneita työkaluja, tulossa jyrkästi kohoavia kustannuksia, pakollisia sijoituskohteita, joihin ”voitto” hupenee eikä vielä riitäkään.
 
Voitolta näyttävä tuloksen ajattelematon ulosmittaus on tyhmin virhe liiketoiminnassa. Vain juuri näin moni tekee - eikä vähiten ay-liike!
 
Olisi helpoo jatkaa todistelemalla, miten ay-liike, jossa tyhmyys tiivistyy jäsenistössä ja kuinka sen johtajat ajavat tyhmän lauman voimalla ensisijaisesti omia etujaan. Usuttavat jopa kylmästi vierestä katsoen tyhmien sahata omaa oksaansa, työpaikkanasa ja toimeentulonsa. Demokratian suurin  ongelma on, että tyhmilläkin on yksi ääni.
 
Valtionyhtiöiden voitot ovat omaa lajia
Valtionyhtiön tärkein tehtävä on tehdä voittoa, jonka se voi luovuttaa valtion kassaan vähentämään veronmaksajiin kohdistettavaa veronkantoa. Perustavoitteesta on aina tehty törkeitä sivuaskelia. Monopoliasema liiketoiminnassa on aina ollut vastuun ja moraalin osalta pettävintä.
 
Alkossa oli aikanaan 11 korkeapalkkaista johtajaa. He eivät säästelleet. Jokaisella puolueella piti ola oma lahjapaikka. Törsäilyllä ja pimeillä rahavirroilla ei ollut rajaa. Kaikki oli pois valtion kassasta. Vaikka kallispalkkaisen pääjohtajan tilalla olisi juoksupoika, Alko ei kaatuisi!
 
Neste oli yksinvaltias Suomessa öljynjalostuksessa. Rahaa tuli ovista ja ikkunoista. Sitä on aina käytetty täysin hällä väliä – milloin ”maailman suurimpaan bio-polttoainetehtaaseen Ranskassa, sähköauton maailmanvalloitukseen, palmuöljypolttoaineeseen. Aikanaan oltiin jo valloittamassa maailman muoviputkimarkkinat omilla tehtailla Euroopassa ja Kanadaa myöten. Kaikki on kaatunut. Sadat miljardit ovat poissa valtion kassasta vähentämästä kansan veronmaksupaineita.
 
Nyt on otsikoissa Arctia Shipping. Sillä on monopoli Suomen rannikon jäänmurtoon. Siitä se periin törkeää ylihintaa. Voitot se sijoittaa hallituksensa puheenjohtajan Matti Virtaalan curlingseurasta alkaen tekemään kirjanpidolla jäämurtoseikkailun Kanadassa kannattavaksi. Sitä se todistaa myös ”unohtamalla”, että kolme  ”kanadamurtajaa” maksoi 150 M€ /kpl siinä missä ”suomimurtaja” vain 100M€/kpla, ja että ”kanadamurtajat” sopivat huonosti Suomen jääoloihin. Törsäilyn maksaa lopulta kansa veromarkoillaan.
 
Entinen Suomen Posti, Itella, nauttii yhä monopoliasemasta postitoiminnoissa. Samalla se on lähtenyt monopolinsa turvin kuljetusyrittäjäksi.Se voittaa tarjouskilpailun toisen jälkeen suurimmista kuljetustehtävistä. Se hintatarjous alittaa halvimman yksityisen kuljetusyrityksen jopa 30%. Tiedetään että halvin yksityinen jo tarjoaa alle kannattavuusrajan tukeakseen kokonaistoimintojaan.
 
Ja kun Itella on urakkatarjoukset voittanut, siltä loppuvat autot. Se joutuu pyytämään tarjouskilpailussa hävinneiltä autoja ja maksaa niille enemmän kuin mitä itse saa urakkatarjouksen voittajana. Tappioiden rahoittaminen käy helposti. Pitää vain nostaa postimerkkien ja palvelujen hintaa! on Suomen Posti perustellut ennenkin. Ja taas raha riittää ajaa nurin suomalaisia kuljetusliikkeitä, ammattikuljettajia, ja avata suomalaisia työpaikkoja ulkomaalaisille.
 
Helppoa, eikö totta? Siitä joutaisi linnaan! Ei ihme, että ”perussuomalaisten” määrä kasvaa Suomessa kohisten.
 
Puna-vihersokeus on paha ongelma PDF Tulosta Sähköposti
25.09.2013 10:03
Puna-vihersokeus on miehillä varsin yleinen. Siitä kärsii noin 8% miehistä, naisista vain noin 0,4%. Jotkut eivät koskaan erota punaista ja vihreää. Jotkut sekoittavat ne keskenään kun ne ovat lähekkäin. Värisokeus on yleensä perinnöllistä. Joissakin tapauksissa se voi johtua myös alkoholimyrkytyksestä. (Wikipedia)
 
Tuli kesällä autoiltua 14 EU-maassa. Joissakin ajettiin villimmin kuin muissa. Etelässä tuntui, ettei ole liikennesääntöjä ollenkaan. Rapiat 3 miljoonan auton Suomi on kuitenkin yhdessä asiassa kaikkein villein. Meillä puna-vihersokeus liikennevaloissa on pahinta.
 
Syy ei ole yksin autoilijoissa. Syitä on liikenteen kaikissa osapuolissa: myös pyöräilijöissä, jalankulkijoissa sekä liikennesunnittelijoissa ja -viranomaisissa.
 
35 miljoonan auton Ranskassa tuntuu, ettei liikennesääntöjä ole ollenkaan. Siellä tehdään mitä tahansa, mutta punaisia vastaan ei ajeta! 40 miljoonan auton Saksassa liikenne on tiukassa järjestyksessä eikä siellä ajeta päin punaisia. Silti siellä rapsahtaa uudistetun virhepistejärjestelmän myötä yli yhden sekunnin punaisia päin ajamisesta sakkoa jopa kuukausipalkan verran ja kortti hyllytetään heti.
 
Millä tavalla suomalaisia opetetaan erottamaan punainen liikennevalo vihreästä? Kertokaa jos tiedätte!
 
Vain todella tuntuvalla sakolla, meidänkin vieranomainen uskoo. Se on toteutumassa tuloillaan olevan virhepistejärjestelmän myötä - jos se tulee. Trafin, Liikenneviraston, Liikenneturvan ja  LVM:n sekopäät eivät valitettavasti vieläkään tajua yhteiskuntarauhaa keikauttavan rikoksen ja toisaalta rikkeen eroa.
 
Jos, ja kun, meillä aletaan rangaista autoilijoita todella rankasti punaisia vastaan ajamisesta, on syytä vaatia samaa vastuuta myös liikennesuunnittelijoilta ja -viranomaisilta liikennevalojärjestelmien suhteen.
 
1) Pitämällä liikennevalot toiminnassa ajankohtina, jolloin liikenne on minimissään, liikennesuunnittelijat ja -viranomaiset oikein kouluttavat liikenteen kaikkia osapuolia puna-vihersokeiksi. ”Iso Veli” viranomainen ei usko, että kansalla olisi kykyä ja harkintaa itse ratkaista miten risteysalueen voi ylittää turvallisesti ilman liikennevalo-opastusta.
 
2) Suomessa liikennevalojen keltainen ennakkovaroitus on niin lyhyt, ettei liikennevirta ehdi reagoida siihen edellytetyllä tavalla. Se suorastaan pakottaa ajamaan punaisia päin - useinkin mm. peräänajon välttämiseksi ja liikenneturvallisuuden varmistamiseksi.
 
3) Suomen liikennevalot ovat tekniikaltaan ajastaan jäljessä. Muualla EU:ssa ja maailmalla käytetään liikennevaloja, joissa digitalinen sekuntimittari kertoo, paljonko on aikaa valojen vaihtumiseen. Se rauhoittaa ratkaisevalla tavalla ylitystä odottavaa jalankulkijaa ja muita osapuolia. Se lieventäisi puna-vihersokeutta myös Suomessa.
 
4) Suomessa muiden kuin autoilijoiden puna-vihersokeutta katsotaan sormien välistä  Se luo epätasa-arvoa ja ennalta arvaamattomuutta liikenteeseen turvallisuuden kustannuksella.
 
Liikenteessä puna-vihersokeus on lievennettävissä hyvin merkittävästi paitsi rangaistuksia koventamalla myös liikennesuunnittelijoiden ja -viranomaisten toimin. Yksipuolisella parantamisella ei saavuteta yhteiskunnalle edullisinta tulosta. Jokaisen osapuolen tulee kantaa vastuunsa puna-vihersokeuden lieventämiseksi liikenteessä.
 
Liikennekieli PDF Tulosta Sähköposti
29.08.2013 13:37
Puhun suomea, ruotsia ja liikennekieltä.
 
Liikennekielen oppiminen on paljon vaikeampaa kuin pakkoruotsi. Se vaatii paljon enemmän aikaa. Ja satoja tuhansia kilometrejä auton ratissa. Kaikissa olosuhteissa, kaikilla keleillä, kaikissa liikenneympäristöissä. Muuallakin kuin vain Suomessa.
 
Liikennekielen oppii vain vähitellen. Ja vain kantapään kautta. Hyvien ja pahojen, ja etenkin yllättävien kokemusten myötä. Mitään pikakursseja ei ole. Eikä teoriakoulutusta.
 
Mitä erilaisimpien, ja eri kokoisten ajoneuvojen  ratissa on kulkenut, sitä paremmin oppii liikennekieltä. Jalankulkija ja pyöräilijää saavat vain pintakosketuksen liikennekieleen. Silti kummankin liikennemuodon kokemukset ja osaaminen ovat välttämättömiä liikennekielen oppimisessa.
 
Kun puhun toisen ihmisen kanssa liikenteestä, havaitsen hetkessä, puhuuko hän liikennekieltä. Riippumatta siitä, onko hän suomalainen, ruotsalainen, saksalainen, italialainen, espanjalainen, britti; eurooppalainen tai amerikkalainen tai aasialainen, aussi tai seelantilainen tai afrikkalainen.
Kaikki jotka hallitsevat liikennekielen, ymmärtävät toisiaan, vaikka lähtökohdat ja olosuhteet olisivat aivan erilaiset. Puhutaan samoista syistä ja seurauksista, samoista ilmiöistä liikenteessä. Ymmärretään ne samalla tavalla.
 
Liikennekieltä ei opi, vaikka olisi lukenut vuosia liikenneteoriaa. Ei vaikka olisi suorittanut teoreettisessa liikenneopissa maisterin tai arkkitehdin tutkinnot ja selviytynyt liikennetutkijaksi, -psykologiksi tai -dosentiksi tai professoriksi saakka. Jos perusteelliset käytännön kokemukset ratin ja tuulilasin takana puuttuvat, liikennekieli jää puutteelliseksi.
 
Tästä on loputtomasti kokemuksia ja todisteita.
 
Vanha ”UUJ”, jonka osaamista suuresti kunnioitan, oli automies vimoisen päälle, autotekniikan DI, tehnyt nyrkit rasvassa katsastusinsinöörin töitä, ja oli lopulta vuosikaudet ministeriössä Suomen tieliikennetekniikan itsevaltias johtaja. Häneltä puuttui liikennekielen edellyttämät käytännön kokemukset tien päällä. Niinpä hän ei ymmärtänyt ylös nostetun jarruvalon merkitystä. Eikä hyväksynyt kaksikerrosbussia Suomeen hyvin erikoisesta syystä. Ym.
 
Sama koski Liikenneviraston entistä pääjohtajaa, tierakentaja juurta jaksain. Hänelle puhuit kuin Pukille tien käyttäjän ehdoista.
 
Olin vuodesta 1993 kahdeksan vuotta Helsingin kaupunkisuunnittelu- (ja liikennesuunnittelu-) lautakunnan jäsen. Vuonna 1971 nimitetty Helsingin liikennesuunnittelupäällikkö oli kirjanoppinut, hyvin kokenut liikenneasuunnittelija. Hän ei ajanut itse autoa. Kulki vaimon ja työkaverien kyydissä. Samaa oli hänen oikea kätensä, seuraajansa, Helsingin liikennesuunnittelupäällikkö aina vuoteen 2012. Kumpikaan ei asunut Helsingissä vaan kulkivat työmatkansa autokyydissä tai julkisilla.
 
He eivät puhuneet liikennekieltä. Me emme ymmärtäneet toisiamme. Väliin, epätoivoisissa tilanteissa, kun yritin ”rautalangasta” taivuttaa asioita ymmärrettäviksi, Helsingin  kaavapäällikkö tuli yllättäen tuekseni. Yhdessä saimme liikennesuunnittelupäälliköt ymmärtämään, mitä ajoin takaa.
 
Kysyin myöhemmin kaavapäälliköltä, miten ihmeessä hän ymmärsi mitä tarkoitin kun liikennesuunnittelupäälliköt eivät. Selvisi että hän oli arkkitehti-insinööriksi opiskellessaan ansainnut Berliinissä opeiskelurahansa taksinkuljettajana. Hän puhui liikennekieltä!
 
Olen ammatikseni joutunut puhumaan Suomessa auktoriteeteiksi nostettujen liikennepsykologien, liikennesuunnittelijoiden, poliisipäälliköiden sekä liikenneministeriön tieliikenne- ja liikenneturvallisuusjohtajien kanssa. Emme koskaan ole ymmärtäneet toisiamme. He puhuvat teoriaa arvovaltaansa takertuen, minä liikennekieltä. Se on kuin päätä seinään takoisi.
 
Sillä tavalla liikennesuunnittelu sitten eteneekin Suomessa: virheestä toiseen kokemusta keräten. Ja kansa maksaa, loukaantuu ja kuolee turhaan liikenteessä. Se on kaikkein kallein tapa yrittää oppia liikennekieltä.
 
Pelko on avain valtaan PDF Tulosta Sähköposti
17.06.2013 09:55
MIKSI PELOTELLAAN ETTÄ:
 
- YK:n alaisen IPCC ilmastonmuutospanelin todistelun mukaan ilmastonmuutos johtaa katastrofiin 2050 mennessä. Fossiilisten polttoaineiden tuottaman CO2:n tuplaantuminen ihmisen aiheuttamana johtaa jopa 7 asteen keskilämpötilan nousuun, kun katastrofiraja on jo 2 asteen nousussa? 
 
IPCC:n 18 055:stä ”tieteellisestä” todisteesta (2007) peräti 5587 on paljastettu ulkoparlamentaaristen ja epätieteelisten  järjestöjen esiteaineistoiksi, opiskelijoiden harjoitusselvityksisi ja toimittajien lehtiartikkeleiksi (Laframboise, Costella, NIPCC, ym.). IPCC jäi kiinni 17.11.2009 (nk. Climategate)  tutkimustulosten vääristelystä ja vain valikoitujen ”totuuksien” julkaisemisesta. Ilmasto ei ole lämmennyt 16 vuoteen lisääntyneestä CO2:sta huolimatta. IPCC on myöntänyt ilmaston lämpiämisen hiipuneen 2000-luvulla. Maailman etevimpiin kuuluvan, moninkertaisesti palkitun maapallon ilmamassan  ja energiakuljetuksen termodynamiikkaan erikoistuneen professori Jyrki Kauppisen tuore tutkimus todistaa, että CO2:n kaksinkertaistuminen nostaisi maapallon keskilämpötilaa vain 0,31 astetta. Professori Kauppinen ja tunnettu ympäristötekniikan dosentti, professori Jarl Ahlbeck eivät ole kelvanneet ympäristöministeri Ville Niinistön Ilmastopaneliin!
 
- Napajäätiköt ja jäävuoret sulavat, vedenpinta nousee Suomenkin rannikoilla jopa 7 metriä? 
 
Etelänavan jääpeite oli 9.4.2013 yli miljoona km2 eli n. 25% laajempi kuin keskiarvo 1979-2008 (Illinoisin ja Bremenin yliopistot). Pohjoisnavan jääpeite on 2013 yhtä suuri kuin koko 2000-luvun keskiarvo (mm. Alaskan yliopisto). Napojen jääpeite on yhteensä 500 000 km2 suurempi kuin keskiarvo 1979-2008 eli n. 18 Mkm2 (http://arctic.atmos.uiuc.edu/cryosphere/)!
 
- Maapallon energiavarat loppuvat? 
 
Ympäristönsuojelijat vähät välittävät,  miten tuulivoimaloiden neodymium-metallin jalostaminen tuhoaa ympäristöä. Ja miten aurinkopaneleja valmistavien kiinalaisten työläisten terveys tuhoutuu. Kuten biopolttoaineiden tuotanto tuhoaa sademetsiä ja viljelysmaita. Ja paljonko köyhiä kuolee nälkään, kun 40% USA:n maissisadosta keitetään ”ympäristöystävälliseksi” bioetanoliksi? Kulmaporaustekniikan myötä liuskekaasua löytyy yhtäkkiä rajattomasti maapallolta. Yksin Islannin kuumien lähteiden tuottama energia tyydyttäisi koko läntisen maapallon energiantarpeen. Ja vähän syvemmällä odottaa 4 000-asteinen magma käsittämättömän suurena energianlähteenä!
 
- Maapallon väkiluku kasvaa 6,8 miljardista yli 9 miljardiin 2050 mennessä (YK 2010)? 
 
Väkiluvun kasvu on vähentynyt 80-luvun yli 90 miljardista alle 80 miljardiin vuodessa (YK 2012)!
 
- Ruoka loppuu maan päältä 2050 mennessä (YK:n ruokaraportti 11/2011)? 
 
Ruuan riittävyys maapallolla on poliittinen ja logistinen ongelma. Eikä vedenalaista kasvillisuutta ole hyödynnetty vielä alkuunkaan (NASA)!
 
- Puhdas vesi loppuu, vain 2,5% maapallon vedestä on juomakelpoista (Yle 24.5.13: 500 tutkijaa Bonnissa)? 
 
Puhdas vesi ei lopu. Se ei ole tekninen vaan logististinen ongelma!
 
- Aavikoituminen uhkaa maapallon viljelysmaita?

Esim. Saharan aavikoituminen on paljon esitettyä vähäisempää (Science News -91, Haggett -98)! 
 
Suomessa lapsetkin aivopestään IPCC:n ilmasto-opilla. Opetusneuvos Lea Houtsonen toteaa ”Me tukeudumme  IPCC:n käsityksiin”. Opettajien liiton puheenjohtaja Sirpa Lappalainen selittää itsevarmasti, ettei ilmastonmuutosepäilijöillä ole sijaa, koska ”meillä on niin vankka koulutus”. Mitä nämä opettajat tietävät ilmastoon vaikuttavista differentiaaliyhtälöistä, termodynamiikasta,  kaasujen ja nesteiden virtausopista ja niiden energiankuljetustehoista, ei-koveriantista kvanttielektyrodynamiikasta, aerosolivirtauksista troposfäärissä, jne. jää arvattavaksi.
 
Tosiasiaksi jää, että lapsiamme aivopestään kouluiästä alkaen IPCC:n politiikkaa ajavilla ilmasto- ja ympäristöraporteilla. Iloisista pojista tehdään säikkyjä tätejä. Se ei voi olla eettisesti eikä moraalisesti oikein!
 
Eliitti tietää, ettei valta kasva  kiväärin piipusta vaan siitä, että peloitellut, ahdistuneet ihmiset antavat laillistamansa vallan pelastajiksi julistautuville. Avain valtaan on pelkotilojen ruokkiminen - uskonnosta ja politiikasta alkaen aina terveydenhoidon Sote-sotkuun, josta potilaat pakenevat yksityisiin terveysasemiin.
 
Peilistä lukemisen taito PDF Tulosta Sähköposti
20.05.2013 12:25
Puolet ajoradasta oli suljettu katutyön vuoksi. Rinnalla oli bussipysäkin levennys. Bussin perässä kulki 12 henkilö- ja pakettiautoa. Bussi käänty huolimattomasti pysäkkilevennykselle siten, että sen sivuitse jäi hiukkasen liian vähän tilaa ohittaa. Koko henkilö- ja pakettautoletka jäi seisomaan bussin taakse. Pysäkkilevennystä jatkui bussin nokan edessä vielä reilut 15 metriä, jolla kuljettaja olisi voinut ajaa lähemmäksi pysäkin reunaa. Sitä kuljettaja ei tehnyt, vaikka takaa annettiin varovasti äänimerkkiä. Autoletka pysyi vankina bussin takana.

Bussi seisoi pitkään pysäkillä. Matkustajilla ei ollut kiire ulos eikä pysäkillä odottavilla ollut kiire astua bussiin. Kun kuljettaja kurvasi bussin ulos pysäkkilevennyksellä, hän ei antanut 25 auton jonoksi kasvaneelle letkalle mahdollisuutta ohittaa. Koko letka jatkoi bussikuskin määrämässä tahdissa seuraavalle pysäkille.

Tällaista näkee joka päivä liikenteessä. Samalla puutteella, taidottomuudella lukea peileistä liikennettä peileistä myös auton takana, on tuhannet kasvot.

Vain vähän myöhemmin autonjono pysähtyi liikennevaloihin. Jono oli pitkä ja tukki 20 metriä taaempana olevan risteyksen estäen risteävältä kadulta tulon pääkadulle. Keskellä pitää jonoa seisoi moottoripyöräilijä, joka oli jättänyt puolentoista henkilöauton mitan välimatkaa edessään seisovaan autoon. Jos moottoripyöräilijä olisi ymmärtänyt vilkaista peiliin ja siirtyä edessään seisovan auton taakse, ja jos moottoripyöräilijän takana seisseet kolme henkilöautoilijaa olisivat ymmärtäneet täyttää jonoa ”oikein”, risteys niiden takana olisi auennut ja päästänyt sielltä jonottavat autot ulos pääkadun liikenteeseen.

Mutta kun ei. Ei Suomessa opeteta autokouluissa ”lukemaan” liikennettä omista peileistä ja toimimaan sen mukaan. Sitä ”taitoa” eivät hallitse edes monet autokoulun opettajatkaan ainakaan Helsingin liikennevilinässä. Peilistä lukemisen taito edellyttäisi varmasti erillistä viiden tunnin jatko-opetusta autokoulussa erikosavalmennettujen opettajien johdolla!

Jokapäiväinen katu- ja tieliikenne todistaa surullisella tavalla, että ylivoimaisesti suurin osa autoilijoista katsoo vain eteenpäin, ja peileihin vain peruuttaessa, jos silloinkaan. Ja naiset käyttävät liian usein sisäpeiliä kasvojensa meikkaamiseen ja tukan pörröttämiseen viehkeäksi. Sitä todistavat naiskuljettajien autoissa alas ja kuljettajaan päin käännetyt sisäpeilit silloinkin, kun liikenne virtaa kadulla eteenpäin.

Henkilöautoissa peilien asianmukainen käyttö ja liikenteen lukeminen peileistä ylittää ”kovinakin” itseään pitävien kuljettajien hilserajan. Nehän ovat autossa koristeita, eikö! Siihen tulokseen tulee, valitettavasti.
 
<< Alkuun < Edellinen 21 22 23 24 25 26 27 Seuraava > Loppuun >>

Sivu 21 / 27
feed-image Feed Entries

 

Blogissa aiemmin:

Jäikö tärkein näkemättä, Jyri Häkämies? (22.3.2024)
Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi