Klaus Bremerin
Blogi
Psykoottiset PDF Tulosta Sähköposti
03.11.2011 17:40
Psykoosi on mielenterveyden häiriö, jossa henkilöllä on vaikeuksia erottaa tosi epätodesta. Psykoottiselle ihmiselle luulot muuttuvat todeksi.

EU:n korkeimmalle johdolle luulo Kreikan maksukyvystä muuttui todeksi, vaikka terve järki näki sen mahdottomaksi. Myös Suomen poliittinen huippu vakuutti luuloa todeksi.

EU-komissaari Siim Kallas´n liikennekomissio on Valkoisella kirjalla paaluttanut EU-liikenteen kilpailukykyiseksi maailmanlaajuisesti luulolla 40 vuodeksi eteenpäin. Ilmaliikenne ei ole päässyt ”luulolla” etenemään vuottakaan, kun mikään luulo ei toteudu. Suomelle elintärkeän meriliikenteen rikkipäästörajat kaatuilevat päälle heti alkuaskelilla. Todet paljastuvat luuloksi.

Maantieliikenteessä Valkoinen kirja luulee, että päästötön ottomoottori tulee halvemmaksi kuin vähäpäästöinen, ja että kaikkein halvimmaksi yhteiskunnalle ja EU:n kilpailukyvylle tulee rautatie. Luulo ohittaa toden, että kiskoliikenne tulee aina tarvitsemaan kumipyöräkuljetuksia ja välilastauksia alkuun ja loppuun.

Valkoinen kirja vaatii rautateiden rakentamista pääteiden rinnalle vastaamaan 300 km pitemmistä rahtikuljetuksista, vaikka EU:ssa on seitsemän erilaista raideleveyttä. Se kieltää, että raskailla rautavaunuilla kuljetetut tonni-km ja henkilö-km tulevat fysiikan lakien mukaan aina vaatimaan enemmän energiaa ja tekemään enemmän haitallisia päästöjä kuin kumipyöräkuljetukset. Se ohittaa sen, että raskaiden rautavaunujen kiskopohja tulee aina paljon kalliimmaksi rakentaa kuin autotie.

Liikennekomission Valkoinen kirja puolittaa tieliikenteen uhrien määrän 10 vuodessa ja poistaa ne kokonaan 2050 mennessä. Vuosi on kulunut ja luulosta ollaan toivottomasti jäljessä. Kun hallitsemattomat autokatsastukset eri EU-maissa päästävät ”ajomiinoja” EU:n tieverkostoon liikenteen joukkoon, komission ”luulee” sen merkityksettömäksi.

Myös Suomen ”kirjoituspöytäkomissaareja” vaivaa psykoosi. Nekin pitävät luuloa 0-visiosta totena. Luullaan että 2025 liikenteessä kuolee alle 100 ihmistä. Siihen päästään lisäämällä valvontakameroita neljässä vuodessa 4000 tiekilometrille, vähentämällä henkilöautoliikennettä joukkoliikenteen avulla, rauhoittamalla taajamaliikennettä ja vähentämällä rattijuoppoja ja päätiekuolemia.

Se on totta kuin 0-visio.
 
Edesvastuuton vasemmistoliitto PDF Tulosta Sähköposti
04.10.2011 17:45
Menestyvä yritystoiminta luo sekä uusi suoria työpaikkoja omien seinien sisällä että uusia epäsuoria työpaikkoja alihankkijoille ja asiakkaille. Menestyminen edellyttää toiminnan lisäksi riittävästi rahaa sijoituksiin tulevaisuuden varmistamiseksi.

Yrityksen menestymisen ohittamaton ehto on löytää pätevin ja osaavin toimitusjohtaja. Ehdokkaiden kokemusta, johtamistaitoa ja asiantuntemusta selvitetään ja punnitaan. Epäonnistuminen kaataa suurimmatkin yritykset.

Liikenne- ja viestintäministeriö, LVM, on ”jättiyritys”. LVM:n budjetti, yli 2000 miljoonaa euroa, vetää vertoja suurimpiin monikansallisiin liikeyrityksiimme. Ministerin vastuualue on vielä suurempi kuin suurimpien yritysten pääjohtajien. LVM:n ”osakkaita” ovat näet 5,5 miljoonaa suomalaista, joiden veromarkkojen käytöstä LVM:n ”pääjohtaja”, liikenneministeri päättää. Osaamattomilla, väärillä ja huonoilla valinnoilla on kohtalokkaita seurauksia ”osakkaille”.

On hämmästyttävää, miten kevytmielisesti ja hällä väliä kokemuksesta, asiantuntemuksesta hallituspuolueet valitsevat ministerinsä pääjohtajiksi eri ministeriöihin. Valinnat ovat usein läimäys päin kansalaisten ja osakkaiden kasvoja. Karmaisevin esimerkki on Vasemmistoliitto.

Vaalitaktiikka on usein ohittanut pätevyyden ministerivalinnassa. Niin kävi 1995, kun Vasemmistoliitto valitsi Terttu Huttu-Juntusen Suomussalmelta 2. sosiaali- ja terveysministeriksi. Piti saada ministeriksi ”joku” syrjäseudultakin, Kainuusta Suomussalmelta. Se oli liikaa vaadittu Huttu-Juntuselta, joka putosi Eduskunnasta heti seuraavissa vaaleissa.

Takaisin hallitukseen päästyään 2011 Vasemmistoliitto osoitti julmaa pilkkaa LVM:n ”osakkaita”, kansalaisia ja veronmaksajia kohtaan. Se istutti toistamiseen Kainuusta Suomussalmelta kokemattoman Merja Kyllösen pääjohtajaksi miljoonabudjetin LVM:öön. 34-vuotiaalta laboratorionhoitajalta puuttuu takuuvarmasti sekä hallinnonalan asiantuntemus että suuryrityksen johtamistaito. CV:n harrastuksekseen mainitsema runolausunta puoluekokouksissa ei riitä edes viestintäasioiden hoitoon. Sen rinnalla tavanomainen ote LVM:n viikkotiedotteesta, 26.- 27.9. kuulostaa suorastaan mauttomalta pilalta: ”Ministeri Merja Kyllönen neuvottelee ajankohtaisista liikenneasioista Venäjän liikenneministeri Igor Levitinin kanssa Moskovassa mm. rautatie- ja maantieliikennesopimusten uudistamisesta sekä lentoliikenteen sopimustilasta.” Saatatko sen selvemmin sanoa: laboratorionhoitaja on viimeistä karvaa myöten täysin LVM:n virkamiesten armoilla.

Vasemmistoliiton täydellistä piittaamattomuutta kansalaisten etuja kohtaan todistaa tosiasia, että sillä olisi ollut valittavana eduskuntaryhmästään myös täysin pätevä liikenneministerin haasteelliselle paikalle: ministerikokemuksella varustettu, puolueensa johtamiskokemuksella varustettu, Eduskunnan liikennevaliokunnan monivuotinen puheenjohtaja, auto- ja kuljetusalan teknisen koulutuksen ja myös työkokemuksen hankkinut, ja myös Pohjois-Suomea edustava Martti Korhonen. Mutta kun ei. Olisi ollut liian pätevä puolueen nykyisen puheenjohtajan, Paavo Arhinmäen kulttuuriministeri-toilailujen ja nuoren söpön Merja Kyllösen rinnalla.
 
Trafi kuristaa suomalaisia PDF Tulosta Sähköposti
29.08.2011 17:50
Ennen autoilijat saivat odottaessa tarvitsemansa palvelut läänin, maistraatin ja liikenneministeriön harvoilta virkamiehiltä vastineina maksamilleen veroille. Sitten tuli virkamiesten pikku liikeyritys Autorekisterikeskus, ARK, ja siitä se alkoi: palveluhinnasto joka haastoi virkamiehen mielikuvituksen. Neuvojakaan ei enää saanut ilman maksua. Ja ARK kasvoi virkamiehiä kuin pullataikina.

ARK:n menestys synnytti seuraajakseen ”Liikenteen turvallisuusvirasto" Trafin. Se sai hallinnoitavakseen kaiken liikenteen: tie-, raide-, vesi- ja ilmaliikenteen. Trafi kasvoi jättiläiseksi ARK:een verrattuna. Virkamiehet osaavat lisätä byrokratiaa, ja lisä byrokratia perustelee lisää virkamiehiä. Trafi pursuaa yli äyräidensä virkamiehistä, niitä on peräti 516, jotka tuottavat palkkansa liikennemuodot kattavalla hinnastolla.

Liikenneturvallisuuteen vetoaminen antaa näköjään virkamiehille vapaat kädet mille tahansa. Hinnaston monipuolisuutta rajaa vain virkamiehen mielikuvituksen vajavuus. Hinnasto takaa Trafin virkamiehille pomminvarman, kiireettömän työpaikan täysillä loma-, sosiaali- ja terveydenhoitoetuisuuksilla. Palkka napsahtaa tilille kuin amen kirkossa olivatpa maa ja kansa miten syvässä lamassa tahansa. Trafin hinnastoa voi ihailla netissä www.trafi.fi/maksutaulukko

Trafin rautatiehinnasto täyttää kaksi A4-sivua. Korkein kiinteä hinta on turvallisuustodistuksella yhdellä rataosuudella liikennöivälle yritykselle, 3000 €. Junankuljettajan lupakirja maksaa 150 €, poikkeusluvat 140 €.

Tieliikenteen hinnasto vaatii 4½ A4-sivua. Eniten eli 950 € peritään mm. tyyppihyväksyntä- sekä tuotannon vaatimustenmukaisuuden valvontatyöstä päivää kohti. Autokoululupa maksaa 370 € ja kuljettajatutkinnon ajokoe raskaalla E-luokan ajoneuvoyhdistelmällä 95 €, liikenneyrittäjäkoe 200 €.

Meriliikenteen hinnasto on 5½ sivua pitkä. Suurnopeusmatkustaja-aluksen liikennelupa maksaa 520 €, ammattiveneen tyyppihyväksyntä 104 €, luotsin ohjauskirja 109 €, käsisammuttimien huoltajatodistus 52 €, Ei rekisterissä -todistus 122 €, jne.

Ilmailun hinnasto täyttää peräti17½ A4-sivua ! Toimilupa peruskoulutukseen maksaa 2500 €, lentokoneen tyyppikoulutuslupa 2000 € eli 4 – 5 kertaa enemmän kuin suurnopeusmatkustaja-aluksen liikennelupa ! Lentoonlähtöpainoltaan yli 50 t painavan lentokoneen pelkkä lentotoimintalupa maksaa enimillään jopa yli 140 000 € eli 47 kertaa enemmän kuin yhtä rataosuutta liikennöivältä junalta vaadittu turvatodistus. Alle 10 t painavien lentolaitteiden liikenneluvasta peritään 1500 €, harrastelentäjän eli valoisan ajan ”poutahaukan” lentolupakirja maksaa 120 € eli enemmän kuin luotsin ohjauskirja ja lähes saman kuin junankuljettajan lupakirja.

Lentolupakirjan, vuosittain uusittavan tyyppikelpuutuslupakirjan ja lääketieteellisen kelpuutustodistuksen käsittelyaika on kaksi viikkoa, Jonottajien käsittely kestää kauemminkin, mutta jos maksaa Trafi-ilmailulle sen pyytämän ”lahjuksen” 600 €, jonottavat ohitetaan eli jonottajia syrjitään, ja ”lahjuksen” maksajan anomus käskitellään seuraavana arkipäivänä. Jos henkilöstöllä on tulospalkkaus, se on lahjus!

Trafin eettisesti ja moraalisesti arveluttavat hinnastot ovat useimmille tuntemattomia. Esimerkiksi tieliikenteessä ärsyttävävät katsastus- ja ajokorttitutkintomonopolit ovat kansallinen häpeä. Eri liikennemuotojen ammattilaiset tuomitsevat Trafin toiminnan, jossa kauttaaltaan on astian maku, pahasti! Kasan päällimmäisenä rahaa tienaa pääjohtaja Kari Wihlman. Pinnan alla asioita riittää vielä lisää.
 
Tehtävänä ruikuttaa? PDF Tulosta Sähköposti
22.06.2011 17:57
Suomalaiset kuljetusyritykset on ajettu ahtaalle. Siitä ei ole epäilyksiä. Maan hallitus on täysin ”pihalla” kuljetuselinkeinon merkityksestä ja sen vaikutuksista. Syy ei ole niinkään yksittäisten ministerien, vaan kyvyttömien virkamiesten, joiden tehtävä ja vastuu olisi pitää ministerit oikein informoituina kuljetusten vaikutuksista hyödykkeiden hintatasoon ja maan kansainväliseen kilpailukykyyn.

On pakko ihmetellä valtiovarainministeriön ja tulevan pääministerin Jyrki Kataisen kevytmielistä tapaa korjata valtion rahanpuutetta korottamalla jatkuvasti helppona keinona polttonesteiden hintoja. Ja hallituksen muut typerykset taputtavat käsiään, että autoilijoilla on aina varaa. Typerykset unohtavat, että mikään hyödyke ei liiku kansan ulottuville ilman kuljetuksia. Suomi on pitkien välimatkojen maa, ja kuljetusmatkat EU:n isoille myyntimarkkinoille Euroopan pisimmät. Ja kun kuljetusten hinta nousee, hinnan nousu siirtyy tietysti kuljetettavaan tavaraan, jok´ikiseen elintarvikkeeseen, jok´ikiseen kulutustavaraan, jok´ikiseen vienti- ja tuontituotteeseen. Ja koko kansa maksaa, eivät pelkästään autoilijat. On sitten silkkaa valhetta lohduttaa kansalaisia näennäisillä pienillä veronkevennyksillä ja vastaavilla silmänkääntötempuilla.

SKAL on oikeassa vastustaessaan hallituksen ajattelemattomia päätöksiä ja markkinasokeutta, mutta että jäädään ruikuttamaan kuin pikku lapsi pahaa valtiota, ei palvele ketään ja vähiten omaa jäsenistöä.

Sen sijaan SKAL:n kuuluu eritellä eloonjäämisehdot ja rohkaista jäseniään kehittämään laatua ja tarvittavia vahvuuksia pärjätäkseen kovenevassa kansainvälisessä kilpailussa. Harmaata taloutta, tuhannen euron kuukausipalkkaan tyytyviä kuljettajia, alihintaan ajavia epätoivoisia yrittäjiä ja laitonta kabotaasia on kaikissa maissa, ei yksin Suomessa. On aivan naivia vaatia kuljetusten antajilta ”moraalia ja vastuuntuntoa olla hyväksymättä edullisinta hintaa” korostamatta laadun merkitystä.

Suomi yksin on pumpulipoika EU:ssa. Brysselissä se ei paina mitään. Se pitäisi jo nähdä ja tunnustaa. Ainoa tapa saada äänensä kuuluviin on hakea lisää painoa ja voimaa taistelukaverista. Suomella on yksi ja ainoa luontainen taistelukaveri, jolla on samat ongelmat kuin Suomella. Se on Ruotsi. Yhdessä Suomi ja Ruotsi alkavat jo painaa Brysselissä.

SKAL on jo hakenut yhteistyötä Ruotsin kanssa kuljettajien ja yrittäjien työaikatulkinnoissa. Se on hyvä asia. Seuraavaksi SKAL:n pitää johdonmukaisesti tiukata myös liikenneministeriötä yhteistyöhön Ruotsin kanssa Brysselin suuntaan. Ruotsi on joka asiassa Suomea pari askelta edellä, todetaan Evan tuoreessa raportissa. Sen kyytiin kannattaa heittäytyä.
 
On lehtiä ja lehtiä PDF Tulosta Sähköposti
30.05.2011 18:01
On upeaa tehdä lehteä, jolla pystyy vaikuttamaan asioihin.

Tämän lehden numerossa 2/2011 hälytimme EU:n asetusluonnoksesta, joka on muuttamassa radikaalisti kuorma-autojen ja yhdistelmien enimmäismittoja ja -painoja. Uudet mitat on sovitettu tiheään asutetun Keski- ja Etelä-Euroopan maihin, mutta ovat hyvin epäedullisia Suomen ja Ruotsin pitkille välimatkoille ja ankarille sää- ja tieolosuhteille. Moitimme Suomen viranomaisia, jotka olivat olleet mukana asetuksen syntyvaiheessa ja olivat hyväksyneet meille epäedulliset mitat ja painot. Vaadimme ripeitä vastatoimenpiteitä.

Emme vaatineet turhaan. Tässä lehdessä on uutinen, jossa kerrotaan että Suomi on vaatimustemme mukaan lyöttäytynyt yhteen Ruotsin kanssa vaatien yhteisrintamana kansallista liikkumavaraa EU:n kaavailemista mitoista ja painoista. Ja että tulevasta direktiivistä päätetään EU:ssa vasta syksyllä, mikä antaa aikaa vastatoimiin.

Samassa lehdessämme 2/2011 arvostelimme kirpeästi Suomen nk. siltasääntöä hatusta vedettynä, epäjohdonmukaisena ja kuorma-autovalintoja vääristävänä. Eikä arvosteltu turhaan. Nyt meille vahvistetaan, että siltasääntöä ja kokonaismassoja on tarkoitus käsitellä EU:n lyötyä syksyllä lukkoon tulevan mitta- ja painodirektiivinsä.

Se lämmittää sielua. Emme turhaan nostaneet hälyä näistäkään asioista. Eikä siinä kaikki.

Tämän lehden numerossa 1/2011 arvostelimme ankarasti Suomen autokatsastusjärjestelmää. Esitimme Ruotsin mallin mukaista parannusta ja ihmettelimme EU:n jäsenmaiden yhteistyökyvyttömyyttä. Tivasimme kuusi kysymystä asiasta EU:n liikennekomissaari Siim Kallasilta, joka istuu asioidenn ja yhtenäistämisehtojen päällä.

Jouduimme kysymään vastausten perään kymmenkunta kertaa - puhelimitse ja e-maililla. Kallas ei (alentunut?) vastaamaan millään tavalla, eikä liioin hänen sihteerinsä Helen Kearns. Tuntui että virolaisen Kallasin mielestä Suomenlahden pohjoisrannan “poroille” ei viitsinyt korvaansa kallistaa.

Lopulta vastaukset kuitenkin tulivat, ja ne ovat luettavissa auto, tekniikka ja kuljetus 5/2011 lehdessä. Saattaa olla, että mainintamme 24 eurooppalaisen “kollegalehtemme” kiinnostuksesta asiaan pani liikettä komissaariin. Sama se. Vastaukset tulivat, ja ne paljastavat mielenkiintoisia tietoja EU:n kelvottomasta katsastusjärjestelmästä ja myös liikennekomissaarin asioiden tärkeysjärjestyksestä. Tämä oli meiltä ensimmäinen askel katsastusasiassa. Jatkoa seuraa.

Että tuntuu hyvältä, palkitsevalta, kun huomaa että Auto, tekniikka ja kuljetus pystyy vaikuttamaan, ja vauhdittamaan asioita kuljetus- ja logistiikkaelinkeinojen hyväksi ei vain Suomen, vaan koko Euroopan tasolla.
 
<< Alkuun < Edellinen 21 22 23 24 25 26 27 Seuraava > Loppuun >>

Sivu 25 / 27
feed-image Feed Entries

 

Blogissa aiemmin:

Jäikö tärkein näkemättä, Jyri Häkämies? (22.3.2024)
Miksi niin paljon turhaa? (22.2.2024)
2020 – 2024 samoilla renkailla kesät talvet – Nyt jo neljänteen talveen! (22.1.2024)

2023

Soita LVM, Traficom, Väylävirasto... tulee kuka, mitä, häh...? (12.12.2023)
Taksit ilman kuluttajansuojaa (14.11.2023)
Miksi hyväksytään vääriä liikenneympyröitä? (12.10.2023)
Suomalainen ei kiitä! (15.09.2023)
Minne menet, Helsinki? (21.08.2023)
Päästöistä ja saasteista viis – Vihreät lamaannuttavat Helsingin (14.06.2023)
Mikä Helsinkiä riivaa? (15.05.2023)
Petkuta vakuutusyhtiötä ja maksat kaiken itse (26.03.2023)
Terroristit joukossamme (03.03.2023)
Ympärivuotisilla lumihelvettiin (12.12.2023)

2022

MIKSI... (12.12.2022)
HSL – Itkeäkö vai nauraa? (16.10.2022)
Kuljettajapula ajateltava täysin uusiksi (26.10.2022)
Auton ajokortti 17-vuotiaille – Virheillä kuten ennenkin? (29.09.2022)
Onko Suomessa järki pysähtynyt? (25.08.2022)
MIKSI? (14.06.2022)
EU:n tietosuojalaki on kaupan este (03.05.2022)
Suomi – nukkuvien maa (04.04.2022)
Sirkus Töölöntori (01.03.2022)
Suomi pilkkaa veronmaksajia (03.02.2022)

2021

Kyvyttömyydem kukkaset – Tietyömaat (11.11.2021)
Ei kannata yrittää (10.9.2021)
Etanoli – ilmastomuuttajien sokea piste (13.8.2021)
Helsingin (ja muiden kaupunkien) hölmöily näivettää keskustoja (18.6.2021)
Quo vadis, nokian? (20.5.2021)
Manipuloitu LP-raportti on vain jäävuoren huippu (15.4.2021)
Suuri puhallus! (5.3.2021)
Kuskeja ja renkaita (3.1.2021)

2020

Valheellinen liikennepolitiikka – Liikenneturvallisuuden surma (11.12.2020)
Yli kymmenen hyvää syytä rakentaa Vaasa – Umeå linkki, Kvarkentie (19.11.2020)
Mikä hiljensi Harakan? (15.10.2020)
Maantiekuljetukset polvilleen (11.9.2020)
Avuttomuuden ratinkääntäjät (14.8.2020)
Montako henkeä taas uhrataan LVM:n alttarilla (9.3.2020)
Tappavat valot (3.2.2020)

2019

Sähköauto kaatuu vetyautoon! (13.12.2019)
Liikennenäkeminen on monesta kiinni (15.11.2019)
Tervetuloa Tivoli Keskustatunneliin (17.10.2019)
LVM pantava holhoukseen (19.9.2019)
Tunnustan, olen taparikollinen (20.8.2019)
LP:n ylösnousemus (12.6.2019)
Elävä lentohistoria Malmille! (30.4.2019)
Malmin Vihreä miljardihauta (4.4.2019)
Minä ja Mäntyranta – Ei, ei tätä kestä selvinpäin (14.3.2019)
Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi), osa 2 (31.1.2019)

2018

Pääkaupungin kelvoton liikenne (poliisi) (19.12.2018)
Kultakaivos (20.11.2018)
Nastarenkaat tappavat enemmän kuin pelastavat (25.10.2018)
Jussi Poliisi katselee liikennettä Jussi Poliisi ei ajattele (28.9.2018)
Vihreät kaatuvat liikenteeseen (24.8.2018)
Elää ja antaa elää (26.6.2018)
Hengenvaaralliset talvirenkaat (11.5.2018)
Sähköauton seuraava askel (6.4.2018)
Raidejoke kansan hallintaan (5.3.2018)
Suurten lupausten Raidejoke (30.1.2018)

2017

Kateus maan perii (20.12.2017)
"Vihreä Helsinki" tappaa päästöillä (13.11.2017)
Jakelumullistus (19.10.2017)
HCT-rekoista päätöksiin – Näin ei voi jatkua (20.9.2017)
Sähköauto – ilmastohirviö bensa-autoon verrattuna (31.8.2017)
Tässä ei ole tulevaisuus (20.6.2017)
Näin meitä huiputetaan! (10.5.2017)
Rengasmääräykset hullujen hommaa! (3.4.2017)
Liikenteen huutavin vääryys! (6.3.2017)
Ylinopeus, tilannenopeus ja kohtuuttomat rangaistukset (23.1.2017)

2016

Usko nujertaa faktat vihreässä liikennetekniikassa (1.12.2016)
Niin niin automies että! (31.10.2016)
Silmitöntä tuhlausta – kansa maksaa (3.10.2016)
Antti Vehviläinen, yllytätte väheksymään liikennesääntöjä (24.8.2016)
Helsinki ja Espoo kusettavat (27.6.2016)
VW-moka opiksi kaikille (20.5.2016)
Pääkaupunkiseudun PanamanPaperit (15.4.2016)
Renkaita rengasmeressä (18.3.2016)
Kohtalokkaita virheitä 1. (26.2.2016)
Demokratiakato (20.1.2016)

2015

Hölmöläisten joukkoliikennelait (2.12.2015)
Se mikä ei näy, sitä ei ole (20.10.2015)
Kansa pannaan maksamaan liikenteen miljoonamokat (18.9.2015)
...sillä he eivät tiedä mitä tekevät (21.8.2015)
Voiko tyhmempää sakkia olla (25.6.2015)
Autotehtaan käsi on jo lompakossasi (28.5.2015)
Hölmöläiset liikemiehinä (22.4.2015)
Joukkoliikenteen Vihreä uskonto (19.3.2015)
Aatos Erkko "kaatoi" Sanomia (20.2.2015)
Eljas Erkko "kaatoi" autotuojat (21.1.2015)

2014

Julkinen liikenne, Suomalaisen hulluuden huippu (5.12.2014)
Kumipyöräliikenteen tuska (7.11.2014)
Johtavia erityisasiantuntijoita pilvin pimein (3.10.2014)
Trafi veneilijöille: Vielä me teidätkin opetetaan (26.6.2014)
Kaikkea ne venäläiset keksii (26.6.2014)
Trafi rokottaa lainvastaisesti, ministeriö hyväksyy (19.6.2014)
Ei voi olla totta (26.5.2014)
Kaiken maailman turvatarkastuksia (25.4.2014)
Helsinki rakkaani, koita kestää (29.3.2014)
Yhteiskunnalla on syöpä (1.3.2014)
"Kyllä kansalla on rahaa!" (27.1.2014)

2013

Nastarenkaat pitää jo kieltää (3.12.2013)
Voitto ei ole voitto (28.10.2013)
Puna-vihersokeus on paha ongelma (25.9.2013)
Liikennekieli (29.8.2013)
Pelko on avain valtaan (17.6.2013)
Peilistä lukemisen taito (20.5.2013)
Älä usko kataisen hallitusta (19.4.2013)
Logiikan puutteesta (25.3.2013)
Liikennetantta-mafia on kansallinen katastrofi (26.2.2013)
Ymmärtävätkö koskaan? (29.1.2013)

2012

Suomen salainen ase: Joulupukki! (5.12.2012)
Vihreä valta on kultaakin kalliimpaa (31.10.2012)
Suojatie ei ole suojatie! (1.10.2012)
Sokaiseva ylinopeushysteria (4.9.2012)
Vihreiden Waterloo (20.6.2012)
Kerjäläisarmeija (29.5.2012)
Onko Päivi Räsänen sokea? (26.4.2012)
Liikenneturvallisuusnäpertelijät (30.3.2012)
Liikenneturvallisuuden rahanreikä (27.2.2012)
Virkamiesvalta selättää kansanvallan (30.1.2012)
Liikenneturvallisuusongelma no.1: Kyvyttömät johtajat (5.12.2012)
Psykoottiset (3.11.2012)
Edesvastuuton vasemmistoliitto (4.10.2012)

2011

Trafi kuristaa suomalaisia (29.8.2011)
Tehtävänä ruikuttaa? (22.6.2011)
On lehtiä ja lehtiä (30.5.2011)
Epämiellyttävä ilmiö (3.5.2011)
Siunattu hulluus (29.3.2011)
Muotoilun sokea piste (2.3.2011)
On sulla poka pimiät jutut (31.1.2011)

2010

Naisistuminen (1.12.2010)
VR, näköalattomuuden huippu (19.11.2010)
Kelvoton liikenneministeri on erotettava! (11.10.2010)
Taas autoilijaa kusetetaan (15.9.2010)
© Auto, tekniikka ja kuljetus 2011-2012 
B Yhtiöt Oy  |  Nuijamiestentie 5 A 00400 Helsinki  | Puhelin (vaihde) (09) 547 621  |  etunimi.sukunimi@boy.fi