Sähköinen voimanpesä

Sähköposti Tulosta PDF

Päällepäin eCanter on kuten fossiilikäyttöinen veljensä, eroa ei huomaa.

Portugalin Tramagalissa valmistetaan Mitsubishi Fuso Canteria ja sitä saa myös sähköisellä voimalinjalla, silloin se on eCanter malliltaan. Fuso brändi on jo kymmenen vuotta ollut Daimler AG:n omistuksessa ja siksi sitä Suomessa myy Veho. Alustaa saa usealla eri alustamitoituksella. Neljä eri painoluokkaa 4…9 tn ja peräti kuusi eri akselivälivaihtoehtoa. Jousiksi saa vain rautajouset, ilmajousista alustaa ei ole tarjolla.
 

Laadukas hollantilainen kampittaa kiinalaisia

Sähköposti Tulosta PDF

Suomessa on nyt noin 700 VDL-bussia, joista yli 90 prosenttia on kaupunkiliikenteessä käytettäviä Citea-malleja.
- Uuden mallisarjan tuotanto on pääsyt vauhtiin ja asiakasautojen luovutukset ovat käynnistyneet myös Suomessa, kertovat Timo Vainio ja Peter Sandin.

Hollantilainen VDL rantautui suomalaisille bussimarkkinoille kohta kaksi vuosikymmentä sitten. Tänään merkki on yksi murroksessa olevan alan vakiintuneista toimijoista. Palvelu, tuotekehitys ja uudet voimanlähteet ovat toiminnan keskiössä.
 

Pikkuveli on kasvanut

Sähköposti Tulosta PDF


Vuoden Pakettiautoksi valitun Ford Transitin pienempi malli Ford Transit Courier on entistä suurempi. Tavaratila on kasvanut jopa 25 %.
 

Voitelulla toimivuutta, turvallisuutta ja taloudellisuutta

Sähköposti Tulosta PDF

Takalaitanostimen pumppuyksikkö asennettuna.

Autoissa ja koneissa on erilaisia laakeripintoja ja niveliä, jotka on tarpeen voidella säännöllisesti. Kuorma-autoissa tämä voidaan toteuttaa keskusvoitelujärjestelmällä. MovaLube keskuspumpun energia saadaan sähköttömästi ja säännöllisesti hydraulipaineena.
 

Tilaa ja mukavuutta

Sähköposti Tulosta PDF

Vaikka lähtöaika olisi jäänyt ohjelmoitua, hytti ja lasit lämpenevät nopeasti.

Volkswagen ID. 7:ssa on ainesta taksiksi: sisätilat ovat harvinaisen tilavat ja kuskin mukavuus kunnossa.
 

Uutta energiaa kylmäkontteihin

Sähköposti Tulosta PDF

Thermo King E-COOLPAC -akkuratkaisut on suunnitellut, testannut ja valmistanut sveitsiläinen energiajärjestelmien kehittäjä AKSA (AKSA Würenlos AG) yhteistyössä Thermo Kingin kanssa. Akkugeneraattoriratkaisu mahdollistaa kylmäkonttien päivittäiset kuljetukset ja satamasta jakelukeskukseen siirrot ilman suoria päästöjä. Täysin dieselvapaana se mahdollistaa kuljetusyritysten pääsyn erittäin vähäpäästöisille ja nollapäästöisille vyöhykkeille sekä matalan melun kaupunkialueille.

ECS on ensimmäinen logistiikkayhtiö, joka hyödyntää Thermo Kingin E-COOLPAC -akkugeneraattoripaketin etuja kylmäkonttien energialähteenä.
 

Purkuosilla riittää kysyntää

Sähköposti Tulosta PDF

- Mielestäni taloudellisesti haastava aika ei näy suoranaisesti purkuosien suosiossa. Mutta kuljetettavan tavaran vähentyminen näkyy liikennemäärien vähentymisenä, mikä edelleen näkyy korjaustarpeen vähentymisenä, maalaa Jari Kauppila Kauppilan Autohajottamo Oy:stä.

Kierrättäminen ja vihreät arvot ovat 2000-luvulla viljeltyjä muotisanoja. Kauppilan Autohajottamo Oy on toiminut samojen asioiden parissa jo 1950-luvulta alkaen.
 

Rengasalan ketterä toimija

Sähköposti Tulosta PDF

- Renkaiden pinnoitus on meille tärkein sektori, jota kaikki muut toimintomme tukevat, kertoo Colmec Oy:n myyntijohtaja Henri Krogerus. Hänen mukaansa heidän etunaan on konsepti, joka pitää sisällään kaikki renkaisiin liittyvät asiat kuljetuksineen.

Ruotsalaislähtöinen Colmec Oy on palvellut ammattiautoilijoita rengasasioissa kohta kuuden vuosikymmenen ajan. Renkaiden pinnoituksen ohella Colmec uudistaa myös teräsvanteet.
 

12 konttia kyytiin kerralla

Sähköposti Tulosta PDF

Brisbanen sataman asiakas ja maailmanlaajuisesti operoiva logistiikkayritys Qube Logistics on onnistuneesti testannut uutta Super B Double Stacked -yhdistelmää Brisbanen satamassa. Kokeilussa ovat vahvasti mukana National Heavy Vehicle Regulator (NHVR), Port of Brisbane Pty Ltd (PBPL) ja Australian Road Research Board (ARRB). Quben Super B Double Double Stacked-yhdistelmää vetää Scania.

Logistiikkayhtiö Qube Logistics, O’Phee Trailers ja Drake Group sekä Brisbanen satama ovat yltäneet merkittävään virstanpylvääseen. Niiden tavoitteena on siirtää mahdollisimman paljon tyhjiä kontteja mahdollisimman tehokkaalla tavalla Brisbanen satama-alueella.
 

Kylmänpelkoinen

Sähköposti Tulosta PDF


Fiksulle perheauton ja pakettiauton yhdistelmälle Suomen talvi on kovin haaste.

Peugeot ePartner Crew Cabin perusidea on hyvä. Viisipaikkaisena kaikilla matkustajilla on mukavat tilat ja silti tavaratilaakin on käytössä reippaasti. Puolessa minuutissa auton saa muunnettua tilavaksi pakettiautoksi, kun kaataa takarivin penkit ja siirtää väliseinää eteenpäin katossa kulkevien kiskojen varassa. Muutos on helppoa ja nopeaa kumpaankin suuntaan.
 


Sivu 6 / 84

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 15.06.2025 17:41 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki