Kvarken Link – Autolla Vaasasta Uumajaan

Sähköposti Tulosta PDF

Halvin ajotie yhdistää Uumajan ja Vaasan Ostnäs-Björkö välillä matalinta merenpohjaa noudattaen pengerrettyjä teitä ja kahta siltaa pitkin, ilman tunneleita. Siltojen "jalkojen" teko merenpohjaan on tänään sarjatyötä.

Vaasa-Uumaja välillä keskimääräinen ajoaika rekalla on noin 6 tuntia, Ahola Transportin kehitysjohtaja Mika Sorvisto sanoo. Muun muassa Kalottspedition ja Williamsson Transport vahvistavat tämän. Merenkurkun ylittävä ajoväylä tarjoaisi välin runsaassa tunnissa, millä olisi suuri merkitys ajo- ja lepoajoissa. Kuljetukset Ruotsiin, Norjaan ja Atlantin satamiin eivät olisi sidottuja aikatauluihin. Kvarken Link vähentäisi myös monia ailahtelevia kustannuksia kuten jäänmurtajatoimintoja, lakon uhkia, ja parantaisi tuntuvasti just-in-time toimitusvarmuutta ja huoltovarmuutta.
 

Kiviaineksen kuljetukseen

Sähköposti Tulosta PDF

Trakker on kuin kotonaan vaikeakulkuisemmilla metsäteillä ja soramontuilla. Maastokykyä tuovat korkea maavara, hyvät lähestymiskulmat ja vääntävä moottori.

Ivecon maansiirtoauto Trakker MY13 AT410T50-E6d C13 8x4 on varsin maastokelpo työkalu. Sen lähestymiskulmat ja maavara ovat kohdallaan ja vääntöä löytyy soramontulla etenemiseen. Jousitus on suunniteltu suurille kuormille, mutta toimii maantielläkin.
 

Tuotekehittäjä pärjää

Sähköposti Tulosta PDF

Vaikka syksyllä 2018 lavajärjestelijä toimi hyvin, sitä on sittemmin kehitetty edelleen.

Ennen ei ollut kaikki paremmin, kun ajatellaan teknisiä laitteita. Kehitys etenee oivaltamisen ja tuotekehityksen kautta. Suomalaiselle metalliteollisuudelle tärkein vientimarkkina on Eurooppa. Markkinointi sanelee osaltaan, mikä kilpailevista vaihtoehdoista menestyy.
 

Räjähteitä ja polttoaineita

Sähköposti Tulosta PDF

Puolustusvoimien kalustolla kuljetetaan paljon erilaisia asioita, tavaroista ja kalustosta miehistöön.

Puolustusvoimien on tarvittaessa kyettävä vaikuttamaan vastustajan toimintaan. Vaikuttamiseen käytettävä puolustusmateriaali voi sisältää vaarallisia aineita.
 

Huoltoverkoston tärkein lenkki

Sähköposti Tulosta PDF

Viinikkalan uuden varaston pinta-ala on 4 000 neliömetriä ja hyllyistä löytyy jatkuvasti 21 000 Volvon varaosaa.

Vantaan Volvo Truck Centerin lähelle on noussut uusi logistiikkakeskus, joka toimittaa varaosia asiakkaille ympäri Suomen vuoden jokaisena päivänä.
 

Jos logistiikka pysähtyy, maailma pysähtyy

Sähköposti Tulosta PDF

Suomessa on mentävä logistiikkaan suomenkieli edellä!

Reijo Rautauoma, 83, puhuu yhtä paljon käsillään kuin suullaan. Kuulijaa viedään kuin litran mittaa. Kaiken keskipisteenä on logistiikka. Rautauoma iskee sitä suoraan suoneen.
 

Neljällä pyörällä

Sähköposti Tulosta PDF

Neliveto on nyt saatavissa Peugeotin pieneen pakettiautoon.

Kolmannen sukupolven Peugeot Partner BlueHDi 130 XL:n saa nelivetomallina. Kätevästi kaupungissa kulkeva ranskalainen pieni pakettiauto yllättää myös maastokyvykkyydellään.
 

Auto, tekniikka ja kuljetus 4/2020 ei ilmesty, 5/2020 tekee tuloa

Sähköposti Tulosta PDF
Koronaviruksen seurauksena maamme auto- ja kuljetusala kärsii yhä pahasti. Liikenne on hiljentynyt jopa yli 40%. Polttoaine- ja öljykauppa on hiipunut vastaavasti. Hyötyautojen, perävaunujen, päällirakenteiden ja tarvikkeiden myynti on käytännössä pysähtynyt.
 

Maksa käytöstä -malli

Sähköposti Tulosta PDF

Ensimmäinen 2 MW:n elektrolyysilaitos ”vihreän” vedyn tuottamiseksi otetaan käyttöön Gösgenin vesivoimalassa Sveitsissä tämän vuoden lopulla. Hyndai Hydrogen Mobilityn (HHM) ja Hydrospiderin muodostama yhteisyritys kehittää nyt yhdessä huoltoasemaketjujen, logistiikan ja kaupan alan kumppanien kanssa Euroopan ensimmäistä teollista vetyekosysteemiä. Gösgenin laitos tuottaa vetyä silloin kun sähkönkulutus alhainen. Suuren sähkön kysynnän aikana koko tuotanto syötetään sähköverkkoon. Gösgenin elektrolyysilaitos kykenee tuottamaan 300 tonnia vetyä vuodessa.

Eri puolilta maailmaa kantautuvien uutisten valossa alkaa vahvasti vaikuttamaan siltä, että polttomoottoriautojen noin 120 vuotta kestänyt kukoistuskausi alkaa kääntyä iltaan. Elektrolyysilaitoksen avaaminen oli tällä saralla ratkaiseva virstanpylväs.
 

Pieni Daavid ja järeä Goljat!

Sähköposti Tulosta PDF

Fenniarail operoi vielä sähköistämättömillä rataosuuksilla. Tulevaisuuden kasvu perustuu sähkövetureihin.

Kului yli 150 vuotta ennen kuinVR sai varteenotettavan kilpailijan rautateiden tavaraliikenteeseen. Vuonna 2016 Fenniarail Oy aloitti teollisuuden kuljetukset. Yrityksen tavoitteena on ottaa Suomen tavarakuljetuksista noin kymmenen prosenttia. Kilpailun aloittanut pioneeri on vielä pieni toimija, joka on joutunut raivaamaan elintilaa VR:n monopoliasemaa vastaan.
 


Sivu 1 / 61

Lue uusimmasta numerosta

VOIMALINJAT VERTAILUSSA
Vuoden 2020 kansain- väliseksi pakettiautoksi valitut Ford Transit Customin hybridimallit laitettiin Norjassa testiin dieselversion kanssa.

VIITASEN SORAJUNAT
Olemme seuranneet aitiopaikalta kahden ruotsalaisen ja yhden karjaalaisen vaiheita soran ajossa.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Vastaantulevassa autossa pistävän valkoiset valot sokaisevat. Tiedätkö että ne aiheuttavat toimintahäiriön näkösoluille silmissäsi..."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 12.08.2020 12:18 ]
feed-image Feed Entries