
Elefanttilogo on tuttu perävaunuissa koko Euroopassa. 100 vuotta yritys toimi nimellä Schmitz-Anhänger. Vuodesta 1998 nimi on ollut Schmitz Cargobull ja sininen norsu on ollut tavaramerkkinä. Valmistus on valtaosin Saksassa, missä Schmitz onkin selvästi suurin puoliperävaunuvalmistaja. Liettuassa valmistetaan pienempien sarjojen tuotteita. Kaikkiaan Schmitz-tuotemerkillä valmistui viime vuonna yli 58 000 yksikköä.
Perävaunut sähköistymässä

Ilmastonmuutoksen hidastamiseksi on kaikessa toiminnassa pyrittävä vähentämään hiilidioksidipäästöjä. Tämän takia joudutaan pitkällä tähtäyksellä kuljetuskaluston polttomoottorit korvaamaan vähemmän päästöjä tuottavilla voimalaitteilla.
Perusduunari koviin töihin

Sähköautot hallitsevat nykyään vahvasti alan lehtien palstatilaa. Maahantuojien esittelyautot ovat lähes kaikki sähkökäyttöisiä. Silti todellisuudessa esimerkiksi pakettiautoista puhuttaessa diesel on edelleen käyttövoimista selvästi myydyin ja käytetyin erityisesti kaupunkien ulkopuolella.
Nopeus on valttia

Nosturien määräaikaistarkastukset tehdään yhdessä luokittelutarkastajan kanssa.
Jukka Moksin yritys Korihuolto Moksi on toiminut Espoossa korikorjauksen parissa jo yli 20 vuotta.
Sähköllä tonniluokkaan

Maxus EH300 näyttävä kokonaisuus 7.5 tonniluokkaan.
Lähijakelu on sähköistynyt vauhdilla. Pakettiautoja on jo lähes kaikilla valmistajilla tarjolla pienimmistä aina 3.5 tn kokoluokkaan. Myös isompia aina 16 tonnin kokoon on ohjelmassa jo lähes kaikilla suurilla kuorma-autovalmistajilla. 7.5 tonnin luokka on jäänyt hieman pienemmälle huomiolle. Nyt Maxus tuo tähän kokoluokkaan mielenkiintoisen mahdollisuuden. Pääsimme ensimmäisenä Suomessa koeajamaan täyssähköisen Maxus EH300 mallin, joka oli varustettu NEK kevytkorilla.
Kuljetuksia joka puolelle maailmaa

Suomi on erityisen riippuvainen yhteyksistä Eurooppaan ja edelleen ympäri maailmaa. Ukrainan sota on tuonut tähän uuden piirteen, kun kaikki liikenneyhteydet Venäjän kautta ovat poikki. Näin merikuljetusten rooli on kasvanut merkittävästi. Suomen viennistä meritse kulkee 90 % ja tuonnistakin 80 %.
Tinkimättömin tavoittein

Uusi eActros 600 edustaa Mercedes-Benz Trucksin kohdalla merkittävää muutosta ja askelta kohti maanteiden tavaraliikenteen CO2-neutraaliutta.
Kiitosimeon Oy – Yhä laajemmalla

40 vuotta sitten 23.9.1983 liikenneneuvos Juha Lehtinen osti silloisen yhtiökumppaninsa kanssa kuljetusliikkeen. Alussa 5 autoa ajoi Suomessa raskasta öljyä ja 10 autoa kuljetti rahtia eri puolille Suomea ja myös Eurooppaan. Matkoja tehtiin jopa Irakiin, Iraniin ja Saudi-Arabiaan saakka.
Viisipaikkainen kevytkuorma-auto – TruckMasters OX ”Hilux”

Auto- ja ALV-verottomia uusia kevytkuorma-autoja on ollut tarjolla Suomessa jo puolen vuosikymmentä. Vasta nyt ne ovat nousseet suuren yleisön tietoisuuteen hinnaltaan edullisina ”jokamiehen” henkilö- ja kuormankuljettimina. Kevytkuorma-auto näkyy tänä päivänä yhä useamman maatalon ja yksityistalon kotipihalla sekä kylillä että asutuskeskuksissa.
Peruspaku sähköllä

Uusi Fiat E-Doblò on käytännössä sama auto kuin Citroën Berlingo, Peugeot Partner ja Opel Combo. Se tulee luultavasti olemaan joukon halvin ja vähiten varusteltu. Koeajamamme malli vaikutti kuitenkin varsin riittävältä ja sopivan yksinkertaiselta työvälineeltä. Metallivärillä ja vaneroinnilla lisävarusteltuna koeajoauton hinta oli 44 139 €.