Vuoden Haastaja 2024 on Mercedes-Benz eActros 600

Sähköposti Tulosta PDF

Vuoden Haastaja 2024: Mercedes-Benz eActros 600.

Pyysimme maahantuojilta ehdokkaat Vuoden Haastaja -äänestykseen (Atk 3/2024). Maahantuojien asettamiksi kilpailijoiksi tulivat: MAN eTGX, Volvo Aero, Renault T High, DAF XG+, Scania Super, Mercedes-Benz eActros 600 ja Iveco S-Way.
 

Bussipro yhdistää varaosat ja palvelun

Sähköposti Tulosta PDF

Bussipro ja sen palvelu kulminoituu paljolti perustajaansa Jussi Raunistoon, joka haluaa olla etulinjassa kehittämässä bussialan palveluita.
- Sähköbussien nopea kehitys yllätti monen toimijan. Volvon ja Scanian linjaukset bussituotannon päättämisestä olivat myös yllättäviä seikkoja. Näen kuitenkin sähköistymisessä monia mahdollisuuksia, joita meidän pitää hyödyntää, maalaa Jussi Raunisto.

Varaosien markkinointiin ja hankintaan on 2020-luvun maailmassa monta erilaista tapaa. Bussipro Oy tarjoaa asiakkailleen varaosia puskurista puskuriin kattavaa palvelua unohtamatta. Jussi Rauniston tarjoamalla toimintamallilla ravistellaan vanhoillista toimialaa.
 

Järjestys se olla pitää

Sähköposti Tulosta PDF

Erilaisilla ratkaisuilla saadaan kullekin käyttäjälle parhaiten soveltuva kokonaisuus.

Pakettiautojen käyttö on varsin monipuolista. Puhtaan tavarankuljetuksen rinnalla auto on monesti työpiste ja erilaisten osien ja varusteiden varasto. Hyllyrakenteita rakennettiin aikanaan omaan tarpeeseen sen enempää järjestelmää pohtimatta. Nykyään tarkoin harkitut ratkaisut hyödyntävät auton tarjoamat mahdollisuudet parhaiten. Jokaisella osalla, laitteella ja työkalulla pitää olla oma, mietitty paikkansa.
 

Sähköinen voimanpesä

Sähköposti Tulosta PDF

Päällepäin eCanter on kuten fossiilikäyttöinen veljensä, eroa ei huomaa.

Portugalin Tramagalissa valmistetaan Mitsubishi Fuso Canteria ja sitä saa myös sähköisellä voimalinjalla, silloin se on eCanter malliltaan. Fuso brändi on jo kymmenen vuotta ollut Daimler AG:n omistuksessa ja siksi sitä Suomessa myy Veho. Alustaa saa usealla eri alustamitoituksella. Neljä eri painoluokkaa 4…9 tn ja peräti kuusi eri akselivälivaihtoehtoa. Jousiksi saa vain rautajouset, ilmajousista alustaa ei ole tarjolla.
 

Laadukas hollantilainen kampittaa kiinalaisia

Sähköposti Tulosta PDF

Suomessa on nyt noin 700 VDL-bussia, joista yli 90 prosenttia on kaupunkiliikenteessä käytettäviä Citea-malleja.
- Uuden mallisarjan tuotanto on pääsyt vauhtiin ja asiakasautojen luovutukset ovat käynnistyneet myös Suomessa, kertovat Timo Vainio ja Peter Sandin.

Hollantilainen VDL rantautui suomalaisille bussimarkkinoille kohta kaksi vuosikymmentä sitten. Tänään merkki on yksi murroksessa olevan alan vakiintuneista toimijoista. Palvelu, tuotekehitys ja uudet voimanlähteet ovat toiminnan keskiössä.
 

Pikkuveli on kasvanut

Sähköposti Tulosta PDF


Vuoden Pakettiautoksi valitun Ford Transitin pienempi malli Ford Transit Courier on entistä suurempi. Tavaratila on kasvanut jopa 25 %.
 

Voitelulla toimivuutta, turvallisuutta ja taloudellisuutta

Sähköposti Tulosta PDF

Takalaitanostimen pumppuyksikkö asennettuna.

Autoissa ja koneissa on erilaisia laakeripintoja ja niveliä, jotka on tarpeen voidella säännöllisesti. Kuorma-autoissa tämä voidaan toteuttaa keskusvoitelujärjestelmällä. MovaLube keskuspumpun energia saadaan sähköttömästi ja säännöllisesti hydraulipaineena.
 

Tilaa ja mukavuutta

Sähköposti Tulosta PDF

Vaikka lähtöaika olisi jäänyt ohjelmoitua, hytti ja lasit lämpenevät nopeasti.

Volkswagen ID. 7:ssa on ainesta taksiksi: sisätilat ovat harvinaisen tilavat ja kuskin mukavuus kunnossa.
 

Uutta energiaa kylmäkontteihin

Sähköposti Tulosta PDF

Thermo King E-COOLPAC -akkuratkaisut on suunnitellut, testannut ja valmistanut sveitsiläinen energiajärjestelmien kehittäjä AKSA (AKSA Würenlos AG) yhteistyössä Thermo Kingin kanssa. Akkugeneraattoriratkaisu mahdollistaa kylmäkonttien päivittäiset kuljetukset ja satamasta jakelukeskukseen siirrot ilman suoria päästöjä. Täysin dieselvapaana se mahdollistaa kuljetusyritysten pääsyn erittäin vähäpäästöisille ja nollapäästöisille vyöhykkeille sekä matalan melun kaupunkialueille.

ECS on ensimmäinen logistiikkayhtiö, joka hyödyntää Thermo Kingin E-COOLPAC -akkugeneraattoripaketin etuja kylmäkonttien energialähteenä.
 

Purkuosilla riittää kysyntää

Sähköposti Tulosta PDF

- Mielestäni taloudellisesti haastava aika ei näy suoranaisesti purkuosien suosiossa. Mutta kuljetettavan tavaran vähentyminen näkyy liikennemäärien vähentymisenä, mikä edelleen näkyy korjaustarpeen vähentymisenä, maalaa Jari Kauppila Kauppilan Autohajottamo Oy:stä.

Kierrättäminen ja vihreät arvot ovat 2000-luvulla viljeltyjä muotisanoja. Kauppilan Autohajottamo Oy on toiminut samojen asioiden parissa jo 1950-luvulta alkaen.
 


Sivu 3 / 81

Lue uusimmasta numerosta

LEMPEÄ VALLANKUMOUS
Kävimme Malagassa, jossa DAF esitteli koko vuoden 2025 kuorma-automal- listonsa XG+:sta XB:hen.

UUSI NISSAN INTERSTAR
Uuden Intrerstarin maistiaiset Espanjan Pyreneiden testireiteillä on kiinnostanut autolehdistöä paljon. Auto, tekniikka ja kuljetuskin oli paikalla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Protestoin, sanoin että taksi-infossa ilmoitettiin hinnaksi 25 euroa. Taksikuljettaja solkkasi selityksen espanjaksi, jota en ymmärtänyt ja sitten mentiin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 07.12.2024 15:43 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki