Mainospalkki

Uusi MAN TGX Suomessa

Sähköposti Tulosta PDF

MAN-uutuus valmiina Auto, tekniikka ja kuljetuksen koeajoon. Autoon pääsee tutustumaan Suomen kiertueella elo-syyskuussa.

Koronaviruksen vuoksi erilaiset näyttelyt ja suuremmat tapahtumat peruttiin kevään ja kesä ajalta. Uutuuksien esittely oli myös MAN-organisaatiossa mietitty PowerTruck-näyttelyyn. Nyt mallistoon tutustuminen ja koeajot hoidetaan laajalla koko maan kattavalla syyskiertueella.
 

Hyötyajoneuvoala positiivisella tiellä

Sähköposti Tulosta PDF

Ivecon brändijohtaja Thomas Hilsen mukaan tällä kertaa valtiot ja pankkisektori ovat paremmin varautuneita talousnäkymien äkilliseen notkahdukseen. Hyötyautosektori on osaltaan tehnyt toimia tilanteesta selviytymiseksi. Kuljetusyritysten pyörät ovat myös pyörineet koronasta huolimatta, tai osittain sen takia.

Koronapandemian perässä tulivat synkät pilvet talouden taivaalle. Ivecon brändijohtaja Thomas Hilse toteaa International Van of the Year -tuomaristolle antamassaan haastattelussa, että synkästä taloustilanteesta huolimatta hyötyajoneuvoalalla on tällä kertaa huomattavasti paremmat mahdollisuudet elpymiseen.
 

Mihin kelpaa ympärivuotinen rengas

Sähköposti Tulosta PDF

Pohjoismainen talvirengas painottaa esim. lumi- ja jääpitoa. Keskieurooppalaisessa all season -renkaassa puolestaan esim. hyvä märkäpito on tärkeää.

Vuodesta 2020 lähtien henkilöautolla saa ajaa kesäkäyttöön valmistetuilla renkailla myös hyvissä olosuhteissa talvella. Aiheuttavatko ympärivuotisia eli ns. all season -renkaita käyttävät henkilöautot vaaraa liikenteessä? Onko läpi vuoden hyviä renkaita edes olemassa?
 

Suuri sähköauto

Sähköposti Tulosta PDF

Volkswagen e-Crafter kehitettiin samaan aikaan kuin mallit, joilla on Euro-6-luokkaan kuuluva dieselmoottori. Kuten kaikki Crafterit myös e-Crafter valmistetaan Wrzesnian tehtaalla Puolassa. Komponenttien lopullinen kokoonpano tapahtuu puolestaan Volkswagen Hyötyautojen päätehtaalla Hannoverissa.

Täyssähköinen Volkswagen e-Crafter laajentaa sähköistä lähijakelua pykälän suurempaan luokkaan.
 

Selviydytään ja luodaan tulevaisuutta

Sähköposti Tulosta PDF

Nuorempana kerättyä autonkuljettajan työn kokemustaan professori Jouni Juntunen ylläpitää ajamalla ja pitämällä yhteyttä kuljetusalan kontakteihinsa.

Koronavirus heitti varjon kuljetusalan päälle. Miten päästään jälleen liikkeelle? Jo 10 vuotta sitten tutkimukset kertoivat kuljetusalan ongelmista. Tulokset kaikuivat kuuroille korville. Tulevien 10 vuoden aikana toimialan elinvoimaisuus luodaan yhteistuumin. Näin sanoo aiempi autonkuljettaja ja nykyinen professori Jouni Juntunen.
 

Kvarken Link – Autolla Vaasasta Uumajaan

Sähköposti Tulosta PDF

Halvin ajotie yhdistää Uumajan ja Vaasan Ostnäs-Björkö välillä matalinta merenpohjaa noudattaen pengerrettyjä teitä ja kahta siltaa pitkin, ilman tunneleita. Siltojen "jalkojen" teko merenpohjaan on tänään sarjatyötä.

Vaasa-Uumaja välillä keskimääräinen ajoaika rekalla on noin 6 tuntia, Ahola Transportin kehitysjohtaja Mika Sorvisto sanoo. Muun muassa Kalottspedition ja Williamsson Transport vahvistavat tämän. Merenkurkun ylittävä ajoväylä tarjoaisi välin runsaassa tunnissa, millä olisi suuri merkitys ajo- ja lepoajoissa. Kuljetukset Ruotsiin, Norjaan ja Atlantin satamiin eivät olisi sidottuja aikatauluihin. Kvarken Link vähentäisi myös monia ailahtelevia kustannuksia kuten jäänmurtajatoimintoja, lakon uhkia, ja parantaisi tuntuvasti just-in-time toimitusvarmuutta ja huoltovarmuutta.
 

Kiviaineksen kuljetukseen

Sähköposti Tulosta PDF

Trakker on kuin kotonaan vaikeakulkuisemmilla metsäteillä ja soramontuilla. Maastokykyä tuovat korkea maavara, hyvät lähestymiskulmat ja vääntävä moottori.

Ivecon maansiirtoauto Trakker MY13 AT410T50-E6d C13 8x4 on varsin maastokelpo työkalu. Sen lähestymiskulmat ja maavara ovat kohdallaan ja vääntöä löytyy soramontulla etenemiseen. Jousitus on suunniteltu suurille kuormille, mutta toimii maantielläkin.
 

Tuotekehittäjä pärjää

Sähköposti Tulosta PDF

Vaikka syksyllä 2018 lavajärjestelijä toimi hyvin, sitä on sittemmin kehitetty edelleen.

Ennen ei ollut kaikki paremmin, kun ajatellaan teknisiä laitteita. Kehitys etenee oivaltamisen ja tuotekehityksen kautta. Suomalaiselle metalliteollisuudelle tärkein vientimarkkina on Eurooppa. Markkinointi sanelee osaltaan, mikä kilpailevista vaihtoehdoista menestyy.
 

Räjähteitä ja polttoaineita

Sähköposti Tulosta PDF

Puolustusvoimien kalustolla kuljetetaan paljon erilaisia asioita, tavaroista ja kalustosta miehistöön.

Puolustusvoimien on tarvittaessa kyettävä vaikuttamaan vastustajan toimintaan. Vaikuttamiseen käytettävä puolustusmateriaali voi sisältää vaarallisia aineita.
 

Huoltoverkoston tärkein lenkki

Sähköposti Tulosta PDF

Viinikkalan uuden varaston pinta-ala on 4 000 neliömetriä ja hyllyistä löytyy jatkuvasti 21 000 Volvon varaosaa.

Vantaan Volvo Truck Centerin lähelle on noussut uusi logistiikkakeskus, joka toimittaa varaosia asiakkaille ympäri Suomen vuoden jokaisena päivänä.
 


Sivu 3 / 63

Lue uusimmasta numerosta

KÄYNNISTYYKÖ KAASUMURROS?
Kaasukuorma-autojen hankintatuella pyritään vähentämään päästöjä. Samalla se tasoittaa hintaeroa perinteiseen tekniikkaan nähden.

LEVC NV5
Vaihtoehtoja sähköiseen kaupunkijakeluun alkaa olla. Englannissa teille kurvaa Lontoon taksista tehty sähköhybridipakettiauto.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Pienikin kuoppa tien pinnassa pomputtaa viallisilla iskunvaimentimilla etenevän auton rengasta. Syntyy pienempiä kuoppia peräjälkeen...""  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 28.01.2021 09:25 ]
feed-image Feed Entries