Huolto pitää pyörät pyörimässä

Sähköposti Tulosta PDF

Yritykset pitävät materiaalivarastot minimissä, jolloin täydennyskuljetusten on toimittava. Se edellyttää kuljetuskalustolta toimintavarmuutta.

Kuljetuskaluston kunnossapito on merkittävä kustannuserä yrityksen kulubudjetissa. Ilman toimivaa kalustoa eivät pyörät kuitenkaan pyöri. Kuljetusyrityksen kustannuksista muut kulut haukkaavat noin neljänneksen, johon kakkupalaan kaluston kunnossapitokin sijoittuu.
 

Takana suuria voittoja, edessä suuria haasteita!

Sähköposti Tulosta PDF

- Luottamuksellinen yhteistyö muiden muassa poliisin, Traficomin ja Shell/St1:n kanssa todistaa, että olemme oikealla tiellä nostamassa rahtareiden ammattiosaamista ja arvostusta, Suvi Puntti toteaa tyytyväisenä.

Rahtarit ry:n juuret johtavat Saksan liikenteessä olleelle autolautalle? Suvi Puntti, Kerro vähän lähtötilanteesta!
 

Lahdesta kotoisin

Sähköposti Tulosta PDF


Scanian linja-automallistossa voidaan valita perinteisen ja biodieselin lisäksi kaasun, etanolin, lataushybridin, täyssähköisen välillä. Sähköinen mallisto käsittää 2- ja 3-akseliset ja laajenee myöhemmin myös nivelbussiin.
 

Tyylitelty Trafic

Sähköposti Tulosta PDF

Traficin keulaa on uudistettu reilusti. Led valot ovat vakiona ja maski, puskuri sekä konepeltikin ovat saaneet uuden ilmeen. Koeajoautossa oli lisävarusteiset 17 tuumaiset alumiinivanteet.

Renault Traficin keulan ilme on uudistettu ja se on nyt modernimpi ja tyylikkään näköinen ledivaloineen. Myös konepellin upotukset tuovat uuteen keulaanjämäkkyyttä eivätkä uusi puskuri ja maski sitä vähennä. Etupäähän on tullut 8cm pituutta lisää muun muassa uusien pakokaasujen puhdistuslaitteiden takia.
 

Vihdoin valoa horisontissa

Sähköposti Tulosta PDF

Ammattidiesel olisi ratkaisevan tärkeä maaseudun bussiliikenteelle. Siitä puhutaan. Tuskin sitä saadaan tämän vuoden aikana, Mika Mäkilä sanoo.

Mika Mäkilä, Linja-autoliiton (LaL) toimitus johtaja ei sano, että huonommaksi ei voi enää mennä. Moni jäsenyritys ja linja-autoalan yrittäjä ajattelee niin.
 

Sähköistyminen etenee

Sähköposti Tulosta PDF

Koeajo Scania 25P-jakeluautolla oli leppoisaa. Auto oli varustettu Piakon kokosivuaukeavalla 7,7 metrin pituisella korilla, takalaitanostimella ja kuormakorin lämmittimellä.

Scanialla on ollut jo muutaman vuoden tuotannossa kuorma-auto, joka toimii hybridiperiaatteella. Puhtaalla sähköllä ajo oli kuitenkin varsin lyhyt. Nyt tuotannossa on uusi sähkö-hybridimallisto, jossa 90 kWh akkupaketilla voidaan sähköllä ajaa suotuisissa oloissa jopa 60 km.
 

Sami Ojamo, VDL: Suomen menestyksen lähtökohta on EU:ssa

Sähköposti Tulosta PDF

– Suomalaisen liikennöitsijän, ostajan, pitäisi hyödyntää EU:n bussivalmistajien tarjoamia lukuisia vaihtoehtoja sisustuksen yksityiskohdisssa, rakenteissa ja varustelussa, lisävarustelussa, joilla bussi voidaan tehdä asiakkailleen ja itselle todella "omaksi". Sitä ei Euroopan ulkopuolelta saa, Sami Ojamo innostaa.

”Suomessa viranomaisten kilpailutuksissa painotetaan halvinta hintaa eikä laatua. Kun halvin tuote tai palvelu voittaa, elinkaarikustannuksiltaan ja ympäristövaikutuksiltaan paras häviää. Ostohetkellä halvin on hyvin harvoin paras. Oikeasti halvin selviää vasta elinkaaren lopussa.”
 

Hidasta monipuolistumista

Sähköposti Tulosta PDF

Nikola Tre.

Käyttövoimakeskustelu on laajentunut myös kuorma-autojen pariin. Henkilöautoissa sähkökäyttöon lyönyt vahvasti läpi. Latausinfraa on kevyen käyttöön saatu jo melko laajasti.
 

Kaluston ylläpitohuolto

Sähköposti Tulosta PDF


Suomi hiljentyy kesään Juhannuksesta koulujen alkamiseen elokuussa. Heinäkuussa Suomi on tauolla. Silloin on aikaa kunnostaa kuljetuskalustoa, tehdä ylläpitohuolto, syksyn ja talven varalle.
 

Suomen oloihin

Sähköposti Tulosta PDF

Uudessa S-Crossissa on ledivalot edessä ja takana. Mallin tunnistaa umpioiden pimeällä nähtävistä kolmesta erillistä valosta. Keulalla on kookas kiiltävän musta maski, jonka kromiosasta tosin jo musta maali hiukan irtoili.

S-Cross GLX +SR on Suzukin uusi crossover kokoluokan maastokykyinen henkilöauto, joka esiteltiin marraskuussa 2021, ja on nyt saatu lehdistökoeajoihin. Uutuus sijoittuu Vitaran ja ACrossin väliin ja on Suomessa aina nelivetoinen ja kevythybridi.
 


Sivu 9 / 78

Lue uusimmasta numerosta

VOLVO VNL 2024
Volvon VNL:ssä esitellyt innovaatiot toteutettiin tavoitteena tehdä kuljettajan työstä helpompaa ja truvallisempaa.

AJOPIIRTURIT
Kuljettajan isoveli täyttää 180 vuotta ja älykäs digipiirturi on tulossa. Kattavassa raportissamme tutkimme piirtureita eilen, tänään  ja huomenna.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Entä vienti- ja ulkomaankauppamme ykkönen, EK ja sen toimitusjohtaja Jyri Häkämies: mitä olette tehneet asian hyväksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 19.04.2024 18:52 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki