Sivulastaajalla maailmanvalloitukseen

Sähköposti Tulosta PDF

Drumloader 550 on tarkoitettu suurten jopa 50 tonnin kaapelirumpujen lastaukseen. Se on testattu 65 tonnin nostolla CE-merkintää varten. Samalla se rikkoi Guinnessin ennätyskirjassa noteeratun sivulastaajaennätyksen.

Hammar Maskin AB täyttää tänä vuonna 50 vuotta. Kaikki alkoi 1970-luvun alussa, kun Bengt-Olof Hammar, vastavalmistunut diplomi-insinööri Chalmersin teknillisestä korkeakoulusta, näki sivulastaajien lupaukset ja mahdollisuudet. Bengt-Olofin diplomityö johti työsuhteeseen erään sivulastaaja-valmistajan kanssa.
 

DAF XF 530 FAW 8x4 koukkulava – Riuska hollantilainen

Sähköposti Tulosta PDF

Läpivetävällä Tridem-teliakselistolla varustettu nelikko on tyypillinen perusleipäkone moneen käyttöön.

Väkevimmän moottorin, Vantaalainen Nordic Truckcenter on saanut ryhtiä maahantuomiensa DAF kuorma-autojen myyntiin. Pari vuotta sitten esitellyt uuden sukupolven mallisarjan edustajat alkavat olla yleinen näky myös meidän valtaväylillämme.
 

Yli miljoona muunnelmavaihtoehtoa

Sähköposti Tulosta PDF

MAN näkee valtavan kysyntäpotentiaalin uudelle eTruckille: Tätä tarkoitusta varten hyötyajoneuvojen valmistaja on asemoitunut vahvaan ja joustavaan eTruck-portfolioon, joka oli kokonaisuudessaan esillä syksyn IAA Transportation 2024 -messuilla: Se mahdollistaa yli miljoona konfiguroitavaa muunnelmaa sekä pitkän matkan että jakelukuljetuksiin tai kunnalliseen ja erikoiskäyttöön. MAN esitteli puoliperävaunuvetureitaan Saalfeldenissä Itävallassa jo ennen IAA:ta. eTGX on mahdollista tunnistaa sen punaisista korostuksista sivusuojissa, puskurissa, jäähdyttimen säleikön lamelleissa ja aurinkolipassa. Ne luovat urheilullista vaikutelmaa ja tarjoavat viitteitä ajonautinnosta. Sähkökonevaihtoehtoja on 245, 330 tai 400 kW, joista kaksi jälkimmäistä on yhdistetty nelivaihteiseen vaihteistoon. Sähkökone ”roikkuu” voimalinjassa akselivälillä. Akuston maksimikapasiteetti: 6 x 80 kWh eli käytettävissä olevaa energiareserviä on tarjolla 480 kWh.

MANille on näyttänyt olevan hyvin tärkeää pitää alan toimittajat ja asiakkaat mukana energiamuutoksen matkassa, mikä käytännössä on tarkoittanut jännityksen rakentamista ja ylläpitämistä sähkökuorma-autojen sarjatuotannon käynnistymiseen asti. Se, mikä vielä vuosi sitten kuulosti ja vaikutti vallankumoukselta, tuntui Itävallan koeajotiestöllä nyt heti erittäin tutulta.
 

Virkkuna turvallisemmin

Sähköposti Tulosta PDF

- Väsyneenä ajamisen vähentämisen poistamisessa toimenpiteiden kohderyhmiä täytyy laajentaa käsittämään muitakin kuin ammattikuljettajia. Liikaa vastuuta on vieritetty kuljettajan harteille, sanoo Mia Nyholm.

Kun tiedotusvälineet kertovat liikenneonnettomuudesta, siinä mahdollisesti mukana ollut raskas ajoneuvo lähes takuuvarmasti nostetaan otsikkoon.
 

MAN eTGL – Jakoleijona

Sähköposti Tulosta PDF

MAN täydentää täyssähköisten kuorma-autojensa valikoimaa eTGL:llä. Valmistaa juhlii tuoreen 12 tonnin kuorma-autonsa maailmanensi-iltaa IAA Transportationissa Hannoverissa. eTGL mahdollistaa jopa 6,6 tonnin hyötykuorman. Kuvan kuormatilan kanssa kantavuutta jää vajaat viisi tonnia. eTGL on uusi vaihtoehto hiljaisiin ja paikallisesti CO2-vapaasiin kuljetuksiin kaupunkien tavaralogistiikassa elintarvikeketjuille, jälleenmyyjille tai ravintola-alalle. Jakeluauton myynti käynnistyy huhtikuussa 2025.

MAN eTGL maailmanensi-ilta ajoitettiin IAA 2024 -tapahtumaan. eTGL laajentaa nykyisiä eTruck-kokoonpanovaihtoehtoja kattamaan kevyen jakelukuljetuksen. MAN tarjoaa nyt kattavan valikoiman eTruck-autoja, painoluokassa 12-42 tonnia.
 

Kylmäkuljetuksiin jättiparannus

Sähköposti Tulosta PDF

Molempia paneelimalleja käytetään perävaunun lattiarakenteessa. Vasemmanpuoleisen LiteShellin kuitumuovinen poikittaispalkki on huomattavasti kapeampi kuin oikeanpuoleisen, nyt valmistuksesssa olevan PurFerron puinen poikittaispalkki. Lämpöeristeen määrä pinta-alaa kohti on LiteShellillä suurempi.

Kögel kehittää uutuutta, erityisen kevyttä ja energiatehokasta lämpösäädeltyä kuormakoria. Kyse on valmistajan historian suurimmasta tuoteinvestoinnista.
 

Kilpailu kiristyy

Sähköposti Tulosta PDF

Maxus e-Deliver 7 on tonniluokan uusi tulokas.

Suomessa selvästi suosituin pakettiautojen kokoluokka on ns. tonniluokka. Tähän kokoluokkaan luetaan yleisesti myös alle 1 000 kg kantavuuden autot. 1 000 kg kantavuuden omaavia autoja on selvästi vähemmän erityisesti sähköisten pakettiautojen parissa.
 

Henkilöauton tuntuma

Sähköposti Tulosta PDF

Uuden mallin tunnistaa isommasta maskista.

Runsas puoli vuotta sitten uudistunut Mercedes Benz Vito tarjoaa hienoa matkantekoa. Kun sähköautojen hype tuntuu valtaavan alaa, on hyvä perehtyä myös dieselmalliin, jota Mercedes jatkuvasti kehittää.
 

Toimitusjohtaja Juha Ruotsalainen, Veho Oy: Automarkkinoiden erot suuria nykytilanteessa

Sähköposti Tulosta PDF

"Tulevaisuus on nähtävä positiivisena ja täynnä mahdollisuuksia", Juha Ruotsalainen painottaa!

Juha Ruotsalainen puhuu mielellään tulevaisuudesta.
 

MAN TGE NEXT – Kohti tulevaa

Sähköposti Tulosta PDF

Neliveto MAN TGE Next taipui mainiosti upeissa Itävallan maisemissa.

Laaja hyötyajoneuvojen ja kuljetuksen parissa toteutuva näyttely Hannoverissa oli pohjalla, kun MAN esitteli näyttelyyn tulevia uutuuksiaan koeajon merkeissä Itävallassa heinäkuun alussa. Esillä oli laaja mallisto kuorma-autoja eri kokoisina ja eri käyttövoimin.
 


Sivu 1 / 81

Lue uusimmasta numerosta

KULJETUSALAN TULEVAISUUS
Vaihtoehtoiset polttoaineet sekä aasialaisten yritysten mukanaolo olivat yksi näkyvimmistä asioista tämän vuoden IAA Transportation -näyttelyssä.

NOSTUREISSA VALINNANVARAA
Hydrauliset autonosturit ovat mullistaneet kappaletavara- kuljetukset samaan tapaan kuin kontit merellä.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Liikenneministeri Anne Berner ajoi läpi Suomen taksiuudistuksen 2017, vaikka Ruotsin kokemukset samanlaisesta "uudistuksesta" 1990 olivat osoittautuneet täydelliseksi katastrofiksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 06.11.2024 07:00 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki