Pakettiautoja töihin tai vapaa-ajalle

Sähköposti Tulosta PDF

Hyötyajoneuvokeskus on erikoistunut myös pick-up -ajoneuvojen varusteluun ja tuotteisiin. Yrityksellä on laaja valikoima käytettävyyttä lisääviä varusteita kuten lavakatteita ja lavakansia, jotka toimivat Suomen vaihtelevissa sääolosuhteissa.

Oikeilla varusteilla peruspakettiauto tai pick-up taipuu tehokkaaksi työvälineeksi moneen käyttötarkoitukseen. Hyötyajoneuvokeskus räätälöi ajoneuvot pitkällä kokemuksella.
 

Romanian suurmielenosoitukset

Sähköposti Tulosta PDF

Romanian mielenosoitukset eivät 15. tammikuuta mennessä olleet valitettavasti vielä päättyneet. Päinvastoin, paikoin ne olivat kasvaneet 10 kertaa suuremmiksi, kun maanviljelijät ovat liittyneet massiivisesti mukaan ja väittävät pyrkivänsä kieltämään viljan kauttakuljetuksen Ukrainasta. Protestin järjestäjien mukaan dsa Ukrainasta lähtöisin olevista jyvistä ilmeisesti jää maahan vaikuttaen alentavasti viljelijöiden viljastaan markkinoilla saamaan hintaan Romaniassa.

Romaniassa hallituksen ja viranomaisten suosio laahaa pohjalukemissa. Mielenosoittajat ovat tukkineet Bukarestiin kiertävän kehätien ja kaupunkiin sisään johtavia väyliä tammikuun 9. päivästä alkaen.
 

Kuljetustehokkuutta hollantilaisittain

Sähköposti Tulosta PDF

Suomen ensimmäinen BE-Combi-yhdistelmä toimitettiin keväällä 2021 Kuljetus T. Laaksonen Oy:lle elintarvikejakeluun. Eristetyllä korilla, lämmönsäätölaitteella ja takalaitanostimella varustetun yhdistelmän kantavuus on reilut 2 600 kiloa.
- Konsepti on varsin toimiva, mutta suomalaisen lainsäätäjän tulkinta ajokorttiasiassa löi kynsille aika kovaa, harmittelee Timo Laaksonen.


Hollantilaistoimijan käsissä 3,5 tonnin pakettiautosta ja siihen kytketystä perävaunusta saadaan aikaan 2,5 tonnin kantavuuden tarjoava ajoneuvoyhdistelmä. Edullinen hankintahinta yhdessä alhaisten käyttökulujen kanssa tekevät konseptista kiinnostavan.
 

Vuoden pakettiauto ei petä odotuksia

Sähköposti Tulosta PDF


Uusi Transit vaikutti heti ensivaikutelmaltaan tilavalta ja jämäkältä työautolta. Miinuksia viikon mittaisen koeajon perusteella oli vaikea löytää.
 

Oireena alhainen öljynpaine

Sähköposti Tulosta PDF

Pekant Oulun korjaamopäällikkö Iikka Lukka tyytyväisenä työssään.

Kuorma-auton öljynpainemittarin alhaiset lukemat säikäyttivät. Toisiaan seuranneet viat kuitenkin olivat ehtineet auton omistajan nopean reagoinnin edelle. Korjauskertomuksen antoi oululaislähtöisen Pekantin korjaamopäällikkö Iikka Lukka.
 

Harppaus paremmaksi

Sähköposti Tulosta PDF

Prototyypin koeajossa auto oli vielä voimakkaasti teipattuna.

Marraskuussa uusiutunut 3,5-tonninen pakettiauto Renault Master tarjoaa kuljettajalleen merkittävästi parantuneet ajo-ominaisuudet ja käytettävyyden. Pakettiauto loistaa aerodynamiikallaan uhraamatta tälle umpikorin kuormatilaa. Autoon sisäänrakennetun ohjelmistoympäristön käyttöönotto vie hetken, mutta nopeuttaa tämän jälkeen työntekoa. 
 

Intissä ammattikuljettajaksi

Sähköposti Tulosta PDF

Kuljettajiksi koulutettavien palvelusaika on lähes aina 11,5 kuukautta, jotta kortin hankittua keretään vielä harjoittelemaan käytännön tehtäviä armeijassa.

Puolustusvoimat on maamme suurin raskaan liikenteen kouluttaja. Joka vuosi se kouluttaa noin 3 000 uutta raskaan liikenteen kuljettajaa.
 

Suomalainen osaaminen kantaa

Sähköposti Tulosta PDF

Näyttävä Volvo 9700 DD valmiina Englantiin.

Linja-autojen korivalmistuksella Suomessa on pitkät perinteet. Nyt perinnettä jatkaa Carrus Delta Liedossa. Volvon yhteistyökumppanina yritys on erikoistunut kaksikerrosbusseihin. Näiden bussien kysyntä näyttää olevan kasvussa. Tässä lienee yksi tekijä suurempi matkustajamäärä, ja sitä kautta myös matkustajaa kohti tulevat päästöt jäävät pienemmiksi. Useassa tapauksessa myös kuljettajapula puoltaa suurempien bussien käyttöä.
 

Sähköinen kuljetin

Sähköposti Tulosta PDF

Auto on ulkoisesti helppo tunnistaa Mersuksi.

Mersun pienempi pakumalli on uudistunut yhteistyössä Renaultin kanssa. Eli Citan on pitkälti sama auto kuin Kangoo, mutta kyllä Citan tuntuu ihan Mersulta kun autoon astuu.
 

Laaja mallisto eri käyttötarkoituksiin

Sähköposti Tulosta PDF

Neljä konttialustaa kätevästi tehtaalta kerralla Kit Loading kuljetuksena.

Elefanttilogo on tuttu perävaunuissa koko Euroopassa. 100 vuotta yritys toimi nimellä Schmitz-Anhänger. Vuodesta 1998 nimi on ollut Schmitz Cargobull ja sininen norsu on ollut tavaramerkkinä. Valmistus on valtaosin Saksassa, missä Schmitz onkin selvästi suurin puoliperävaunuvalmistaja. Liettuassa valmistetaan pienempien sarjojen tuotteita. Kaikkiaan Schmitz-tuotemerkillä valmistui viime vuonna yli 58 000 yksikköä.
 


Sivu 1 / 78

Lue uusimmasta numerosta

ETANOLIVOIMALA
Lahtelainen Kuljetusliike Helokivi Oy on operoinut etanolikäyttöisellä säiliöyhdistelmällä kohta miljoonan kilometrin verran. Käyttökokemukset ovat olleet myönteisiä.

12 KONTTIA KERRALLA
Qube Logistics Oy haluaa siirtää mahdollisimman paljon tyhiä kontteja kerralla. Uuden innovaation myötä luku on jo 12.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Isot henkilöautot ovat vuosikymmenen aikana kasvaneet julmiin mittoihin. Ne ovat lisääntyneet myö lukumäärältään niin, että ne valloittavat liikaakin katu- ja pysäköintitilaa..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 04.03.2024 23:29 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki