AM Perniön rullakasettiperävaunu

Sähköposti Tulosta PDF


Taneli ja Antti Seppälän sekä Perniöläisen Automäkinen Oy:n yhteistyössä kehittämää rullakasetointijärjestelmää on nyt kokeiltu muutamia vuosia Ruotsissa. Sikäläisten sora-joonaiden kokemukset kevyestä ja lähes huoltovapaasta rullakasetista ovat olleet kaikin puolin positiivisia. Tässä näkemämme järjestelmä on jo viides naapurimaahan luovutettava kokonaisuus. Auto, tekniikka ja kuljetus –lehti tutustui järjestelmän saloihin juuri ennen valmiin yhdistelmän luovutusta Öölantilaiselle omistajalleen. Lisää aiheesta seuraavassa 3.6. ilmestyvässä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdessä
 

Syväpuhdasta äänellä

Sähköposti Tulosta PDF


Irrotimme Elekma Oy:n tuotevalikoimasta kokeiltavaksemme autonosien pesuun soveltuvan ultraäänipesurin. Se vakuutti positiivisesti ominaisuuksillaan.

Ensin puhdistettiin virranjakaja. Pelkällä vedellä pesutulos jäi hieman laihaksi. Lisäsimme pesuveteen ultraäänipesureille tarkoitettua pesunestettä. Puhdistustehon paraneminen on helposti havaittavissa. Jakajan pesutapahtuma kesti kokonaisuudessaan n. 10 minuuttia.

Lisää aiheesta tuoreessa Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdessä.
 

Vaiettuja miljoonalaskuja

Sähköposti Tulosta PDF


Tattarisuolle rakennetun Malmin lentokentän alla on 18-54 m syvälle suota ja pohjavesikerroksia. Kukaan ei tiedä paljonko siellä on jäteöljyä, lentobensaa ja kerosiinia. Niitä sinne on kaadettu surutta ainakin 50 vuotta. Ei riitä, että jokainen sinne tuleva asuintalo on on paalutettava suopohjia myöten. Jokainen neliömetri on paalutettava: kadut, pihat, vesijohdot, viemärit, LVI, sähkökaapelit, kaikki. Malmin kentän lakkautus poikii veronmaksajille miljoonalaskuja.
 

"Vieläkin parantaisin"

Sähköposti Tulosta PDF

Sampo Puurunen paransi IShiftiä jo kerran. Uuden Volvo 750:n I-Shiftin hän parantaisi toisenkin kerran!

Sampo Puurunen on ajanut 30 vuotta puuta. Kalustoa on kaatunut, uponnut suohon eikä kolareiltakaan ole vältytty. Mutta talousasiat ovat pysyneet neljän auton yrittäjällä hallinnassa, josta vaimolle suuri kiitos.
 

Arvoisat hallitusneuvottelijat!

Sähköposti Tulosta PDF
Suomi elää viennistä. Vienti elää kuljetusten varassa. 90% Suomen kuljetuksista kulkee teitä pitkin. Tieverkon huono kunto on Suomen kuljetusyrittäjien ongelmista pienimpiä. Halpamaiden laiton kilpailu on suurin tappiolähde ei vain yrittäjille vaan erityisesti Suomelle ja kansantaloudelle.
Seuraava Auto, tekniikka ja kuljetus, numero 3/15 kertoo avoimessa kirjeelssä tuleville hallitusneuvottelijoille miksi. Lehti ilmestyy ensi viikolla.
 

Anteeksi

Sähköposti Tulosta PDF

Valitettavan erehdyksen takia Atk 2/15 kannessa luvattiin puuautoilija Sampo Puurusen puhuvan kokemuksistaan I-Shiftistä. Metsäkeikasta Puurusen kanssa tehtiin kaksi juttua. Sen jälkeen toimituksessa puhuttiin paljon I-Shiftistä. Atk meni painoon ennen Ajolinjaa. Atk:n kanteen iskettiin teksti Puurusesta ja I-Shiftistä. Jutut kuitenkin vaihdettiin, Puurusen I-Shift arvio pantiinkin Ajolinjaan. Erehdyksessä kansiteksti Atk:ssa jäi vaihtamatta.

Kaikille lukijoillemme, joilta jäi Atk 2/15 lehdessä pois kansitekstin lupaama Puurusen arvio I-Shiftistä, lähetämme erikseen vastaavan 11.3.2015 ilmestyvän Ajolinja -lehden. Pyydämme ilmoittamaan postiosoitteen sähköpostilla osoitteeseen anu.litja@boy.fi tai puhelimitse 09-547621.

Pahoittelemme syntynyttä erehdystä, jonka pyrimme korjaamaan parhaamme mukaan.

Klaus Bremer

 

Renault T – Maistiaiset

Sähköposti Tulosta PDF


Auto, tekniikka ja kuljetus otti pikamaistit Suomen ensimmäisestä Renault Trucks T HIGH eli tasalattiaohjaamomallin esittelyautosta.
 

29. Arctic Test alkoi

Sähköposti Tulosta PDF
29. Arctic Test ajetaan 27.1. - 6.2. 2015 Mäntsälässä, Oulussa, Isosyötteellä ja Pohjois-Suomessa. Testattavina on kuusi uutta pakettiautoa, kolme 76 t kuorma-autoa sekä uutuus GAZ Transporter. Testiajajina on Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden toimittajien lisäksi 10 ulkomaalaista erikoistoimittajaa.
Katso yksityiskohtainen raportti testitapahtumasta klikkaamalla Kuljetusnet.fi.
 

Ergonomian ehdoilla

Sähköposti Tulosta PDF

Mercedes - Benz Econic

Mersun hyötyajoneuvopuolen erikoismallistoon kuuluvan Econicin ensimmäiset Euro 6 -mallit ovat saapuneet maahan. Tekniikkapäivitys toi kevyitä muutoksia konehuoneen lisäksi myös ohjaamon puolelle. Ohjaamo on yhä läpikäveltävä, joskin lattia on nyt keskiosastaan entistä korkeampi. Koeajossa Jäte-Joonaan työkalu paljastui ajettavuudeltaan ennakoitua ketterämmäksi. Econicin erikoismatalaan hyttiin on helppo kulkea ja se tarjoaa vähintäänkin siedettävät työolosuhteet parhaimmillaan jopa neljälle henkilölle. Erikoisratkaisut, korkeatasoinen viimeistely ja pitkälle viety työergonomia nostavat auton hankintahintaa, mutta vastapainoisesti ovat omiaan parantamaan auton tuottavuutta.
Econicin koeajo on luettavissa seuraavasta Auto, tekniikka ja kuljetus –lehdestä. (Atk 1/2015 ilmestyy 28.1. 2015)
 

Vuoden hyötyautot Suomessa

Sähköposti Tulosta PDF

Auto, tekniikka ja kuljetus -lehti on valinnut Vuoden Kuorma-auton Suomessa ja Vuoden Pakettiauton Suomessa. Valinnan suoritti lehden toimitus taustavoimineen.

Valintaa edelsi huolellinen ja tarkka perehtyminen autojen soveltuvuuteen ja vastaanottoon markkinoilla. Kilpailu alalla on tänään todella kovaa – siksi valinnalla on oma arvonsa. On muistettava, että maassamme ei myydä tänään yhtään huonoa hyötyautomallia. Se on kaikkien alalla toimivien kuljetusyrittäjien etu.
 


Sivu 10 / 53

Lue uusimmasta numerosta

TIEHÖLMÖILY
TULEE KALLIIKSI

Kysyimme Suomen Tieyhdistys ry:ltä onko tieverkko karannut kokonaan valtion käsistä?

MARKKINAHÄIRIKKÖ?
Ford Truks lyö Itä-Euroopassa kukkoileville länsimerkeille nyt vahvasti kapulaa rattaisiin. Kävimme arvioimassa, millaisin eväin uusia markkinoita hakeva haastaja on liikkeellä.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
Yhteistyössä:


"Tavallinen henkilöauton omistaja kuvittelee, että kuorma-auto on lähinnä kaksi teräspalkkia pitkittäin, keulalla moottori ja vaihteisto ja päällä ohjaamo ja lava..."  
Lue lisää >>



[ 28.06.2017 20:30 ]
feed-image Feed Entries

tallinksilja

Mainospalkki