Mainospalkki

Rahtikiitäjä-Bulli

Sähköposti Tulosta PDF

Umpi-Bullilla on pituutta 5,3 m, leveyttä 1,9 m ja korkeutta 1,99 m. Se on nautiskelijan rassi tien päällä huonoimmissakin olosuhteissa.

Koeajettu VW Transporter ”Premium Edition” 4Motion ”Bulli” umpipakettiauto pitkällä korilla edustaa vuonna 2021 Suomeen tuotua 50 auton erikoiserää kaikilla herkuilla.
 

Vähemmän päästöjä

Sähköposti Tulosta PDF

Mercedes-Benz Trucksin lippulaiva pitkän matkan kaukokuljetuksiin on lokakuusta 2022 alkaen asiakkaiden tilattavissa kolmannen sukupolven 12,8 litran OM 471 moottorilla. Valmistajan tuorein raskaan malliston moottori tarjoaa laajan valikoiman teknisiä innovaatioita, joiden tavoitteena johdonmukaisesti alentaa ajoneuvon käytön aikaisia kokonaiskustannuksia (TCO), säästää polttoainetta ja vähentää CO2-päästöjä vaikuttamatta ajoneuvon suorituskykyyn, ajodynamiikkaan tai – mukavuuteen.

Mercedes-Benzin lippulaivaveturi tarjoaa lukuisia innovaatioita ja teknisiä ratkaisuja, jotka avaavat kuljetusyrityksille mahdollisuuden hoitaa päivittäiset tehtävänsä entistä tehokkaammin. Päivitetty Actros L tarjoaa samaan pakettiin pakattuna kuljettajalle turvallisen, mukavan ja toiminnallisesti suorituskykyisemmän työkalun.
 

Se on tuttu juttu

Sähköposti Tulosta PDF

Daily MY22 lava-autona on Suomessa harvinainen. Tämä versio vaati ainakin lisää kuormaa.

Lisää tilaa, vaihteita, ilmajouset, uutta muotovaahtoa penkkiin ja mitä muuta? Tavaraa saadaan liikkeelle Iveco Daily MY22:lla. Vaihtoehtoja moottoreissa, vaihteistoissa, alustan jousituksessa ja lisävarusteissa lisätään, mutta joku on ja pysyy. Iveco Dailyn runko pysyy tikaspuu-mallisena ja jaksaa jatkossakin kantaa kuormat, taakat nurkumatta.
 

Huolto pitää pyörät pyörimässä

Sähköposti Tulosta PDF

Yritykset pitävät materiaalivarastot minimissä, jolloin täydennyskuljetusten on toimittava. Se edellyttää kuljetuskalustolta toimintavarmuutta.

Kuljetuskaluston kunnossapito on merkittävä kustannuserä yrityksen kulubudjetissa. Ilman toimivaa kalustoa eivät pyörät kuitenkaan pyöri. Kuljetusyrityksen kustannuksista muut kulut haukkaavat noin neljänneksen, johon kakkupalaan kaluston kunnossapitokin sijoittuu.
 

Takana suuria voittoja, edessä suuria haasteita!

Sähköposti Tulosta PDF

- Luottamuksellinen yhteistyö muiden muassa poliisin, Traficomin ja Shell/St1:n kanssa todistaa, että olemme oikealla tiellä nostamassa rahtareiden ammattiosaamista ja arvostusta, Suvi Puntti toteaa tyytyväisenä.

Rahtarit ry:n juuret johtavat Saksan liikenteessä olleelle autolautalle? Suvi Puntti, Kerro vähän lähtötilanteesta!
 

Lahdesta kotoisin

Sähköposti Tulosta PDF


Scanian linja-automallistossa voidaan valita perinteisen ja biodieselin lisäksi kaasun, etanolin, lataushybridin, täyssähköisen välillä. Sähköinen mallisto käsittää 2- ja 3-akseliset ja laajenee myöhemmin myös nivelbussiin.
 

Tyylitelty Trafic

Sähköposti Tulosta PDF

Traficin keulaa on uudistettu reilusti. Led valot ovat vakiona ja maski, puskuri sekä konepeltikin ovat saaneet uuden ilmeen. Koeajoautossa oli lisävarusteiset 17 tuumaiset alumiinivanteet.

Renault Traficin keulan ilme on uudistettu ja se on nyt modernimpi ja tyylikkään näköinen ledivaloineen. Myös konepellin upotukset tuovat uuteen keulaanjämäkkyyttä eivätkä uusi puskuri ja maski sitä vähennä. Etupäähän on tullut 8cm pituutta lisää muun muassa uusien pakokaasujen puhdistuslaitteiden takia.
 

Vihdoin valoa horisontissa

Sähköposti Tulosta PDF

Ammattidiesel olisi ratkaisevan tärkeä maaseudun bussiliikenteelle. Siitä puhutaan. Tuskin sitä saadaan tämän vuoden aikana, Mika Mäkilä sanoo.

Mika Mäkilä, Linja-autoliiton (LaL) toimitus johtaja ei sano, että huonommaksi ei voi enää mennä. Moni jäsenyritys ja linja-autoalan yrittäjä ajattelee niin.
 

Sähköistyminen etenee

Sähköposti Tulosta PDF

Koeajo Scania 25P-jakeluautolla oli leppoisaa. Auto oli varustettu Piakon kokosivuaukeavalla 7,7 metrin pituisella korilla, takalaitanostimella ja kuormakorin lämmittimellä.

Scanialla on ollut jo muutaman vuoden tuotannossa kuorma-auto, joka toimii hybridiperiaatteella. Puhtaalla sähköllä ajo oli kuitenkin varsin lyhyt. Nyt tuotannossa on uusi sähkö-hybridimallisto, jossa 90 kWh akkupaketilla voidaan sähköllä ajaa suotuisissa oloissa jopa 60 km.
 

Sami Ojamo, VDL: Suomen menestyksen lähtökohta on EU:ssa

Sähköposti Tulosta PDF

– Suomalaisen liikennöitsijän, ostajan, pitäisi hyödyntää EU:n bussivalmistajien tarjoamia lukuisia vaihtoehtoja sisustuksen yksityiskohdisssa, rakenteissa ja varustelussa, lisävarustelussa, joilla bussi voidaan tehdä asiakkailleen ja itselle todella "omaksi". Sitä ei Euroopan ulkopuolelta saa, Sami Ojamo innostaa.

”Suomessa viranomaisten kilpailutuksissa painotetaan halvinta hintaa eikä laatua. Kun halvin tuote tai palvelu voittaa, elinkaarikustannuksiltaan ja ympäristövaikutuksiltaan paras häviää. Ostohetkellä halvin on hyvin harvoin paras. Oikeasti halvin selviää vasta elinkaaren lopussa.”
 


Sivu 11 / 81

Lue uusimmasta numerosta

KULJETUSALAN TULEVAISUUS
Vaihtoehtoiset polttoaineet sekä aasialaisten yritysten mukanaolo olivat yksi näkyvimmistä asioista tämän vuoden IAA Transportation -näyttelyssä.

NOSTUREISSA VALINNANVARAA
Hydrauliset autonosturit ovat mullistaneet kappaletavara- kuljetukset samaan tapaan kuin kontit merellä.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Liikenneministeri Anne Berner ajoi läpi Suomen taksiuudistuksen 2017, vaikka Ruotsin kokemukset samanlaisesta "uudistuksesta" 1990 olivat osoittautuneet täydelliseksi katastrofiksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 23.10.2024 16:12 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki