
Nelivetoinen Toyota Proace on omiaan esimerkiksi linjamiesten työmaa-autona. Lähes tiettömien taipaleiden takana oleville sähkölinjoille on päästävä korjaushommiin. Myös koneurakoitsijat arvostavat maasto- ominaisuuksia, he joutuvat ajamaan teillä, joilla ovat aikaisemmin möyrynneet vain järeät työkoneet.
Enduropyörän sarvista puuauton rattiin

Moninkertainen enduromestari, kuljetusyrittäjä Heikki Timonen, johtaa nyt liki satavuotiasta kuljetusyritystä. Yhtiön kalusto rahtaa raaka- ja energiapuuta sekä soraa. Helpolla hommasta ei selviä, sen osoitti viime vuoden järkyttävät kustannusten nousut.
Kaluston investointimäärät heikkoja

Auto, tekniikka ja kuljetuksen vuoden ensimmäisessä numeron teeman ollessa puukuljetukset, haastattelimme Metsäalan Kuljetusyrittäjät ry:n Toiminnanjohtaja Kari Palojärveä alan tilanteesta.
Kilot kannattavaksi liiketoiminnaksi

Tamtron on kansainvälisesti toimiva suomalainen punnitusteknologiayhtiö. Suomen lisäksi yhtiöllä on yritykset kahdeksassa Euroopan maassa.
Akkuala tarvitsee koulutettuja tekijöitä

Autotehtaat toisensa perään julistavat luopuvansa lyhyellä aikavälillä polttomoottoriautojen valmistuksesta, tilalle tulevat sähköautot. Akkuteollisuus on räjähtämässä käsiin. Akkujen suunnitteluun ja tekemiseen on koulutettava lisää väkeä. Muutamassa vuodessa Suomeen on syntynyt uusi koulutuslinja, johon oppilaitokset ovat jo heränneet. Nopeasti laajeneva teollisuuden ala kasvattaa myös kaivostoimintaa, sillä tuotanto kuluttaa lisääntyvää tahtia erikoismetalleja.
Tilaa ja muunneltavuutta

SpaceClass on Renaultin Traficista tekemä erityisesti henkilökuljetukseen suunniteltu pakettiauto. Tämän tehtävän se ajaakin täydellisesti ja vielä mukavalla ja tasokkaalla tavalla.
Peräkkäiset voitot

DAF on palkittu Vuoden Kuorma-autoksi kahdesti peräkkäisinä vuosina. Vuosi sitten palkittiin XF, XG ja XG+mallisto. Tänä vuonna palkinnon kumarsi XD-mallisto.
Koukkulava-autosta hetkessä konttiautoksi

Suomalainen Contle ylsi Trailer Innovation 2023 innovaatiokilpailussa kolmannelle sijalle kuljetuskonttien siirtämiseen tarkoitetulla sovittimellaan. Sovittimen avulla tavallinen koukku- eli vaihtolavalaitteella varustettu kuorma-auto varustellaan hetkessä kontteja kuljettavaksi ajoneuvoksi.
Talviolosuhteiden tavarankuljetukseen

Peugeot Expert nelivetoisena on pakettiauto, jolla tavarat saa hieman vaikeampaankin paikkaan. Eikä neliveto varmasti ole pahaksi paksussa lumihangessakaan. Kun ominaisuuden saa myös kytkettyä pidemmiksi matkoiksi pois polttoaineen säästämiseksi, kannattaa se ehdottomasti olla olemassa pahan päivän varalle.
Perävaunuilla ei ole mitta- eikä painorajaa!

Otto Lahti, käytännössä perävaunukehityksen tärkeä päättäjä Suomessa, istuu ison päällä. Se koskettaa jokaista suomalaista!