Kyseessä työpaikat ja huoltovarmuus

Sähköposti Tulosta PDF

- Kuljettajanammatin arvostusta tulisi lisätä tavalla tai toisella. Tämän hetkinen yhteiskuntajärjestelmämme toimii lähes 90-prosenttisesti kumipyöräliikenteen tuottamien kuljetuspalveluiden varassa.

Polttoaineen veronkorotukset tuovat isoja vaikeuksia kuljetusalalle, toteaa Rahtarit ry:n puheenjohtaja Juha Nyberg.
 

Maailma täynnä mahdollisuuksia!

Sähköposti Tulosta PDF

Katson positiivisesti tulevaisuuteen ja olen varma, että vuosi 2021 tuo mukanaan myös kauniita asioita. Mustiksi naamioituna, ennakoi Harry Wolters arvoituksellisesti.

DAF Trucksin Toimitusjohtaja Harry Woltersia arvioi kanssamme taakse jäänyttä vuotta 2020. Sen iloja ja murheita. Woltersin mukaan koronakriisin värittämänä vuodesta 2020 muotoutui monella muotoa hieman erilainen kuin sitä edeltäneistä vuosista. Nyt Wolters valottaa meille, millä tavoin.
 

Liikenne sähköistyy – mitä tapahtuu korjaamolla?

Sähköposti Tulosta PDF

Raskaammallakin puolella ajoneuvokalustoon tulee sähkövaihtoehtoja, Suomessa on tällä hetkellä jo ajossa esimerkiksi MAN eTGE -sähköpakettiautoja ja eTGM-jakeluautoja.

Ilmastonmuutoksen hallitseminen edellyttää uusia tapoja liikkumiseemme ja tapaan millä liikutamme tavaravirtoja. Tämän hetken näkemyksen mukaan yksi nopeimmista ratkaisuista on siirtyä maantieliikenteessä käyttämään kaluston voimanlähteenä sähköllä toimivia moottoreita ja varastoida liikkumiseen tarvittava energia akkuihin. Sähköistymisellä on suuri vaikutus myös autokorjaamoiden toimintaan.
 

Pikkupakuun lisää henkilöautoa

Sähköposti Tulosta PDF

Uuden alustan myötä on Caddyn akseliväli pitkittynyt 2 775 mm:iin. Maxi-version akseliväli on taas lyhentynyt 2 970 mm:iin.

Vuoden 2021 aloitus näki viidennen sukupolven Volkswagen Caddyn lanseerauksen. Alustasta asti uusittu ajoneuvo on varustettu uudella tekniikalla ja avustimilla.
 

Lava-autot testissä

Sähköposti Tulosta PDF


Auto, tekniikka ja kuljetus 2/2021 julkaistaan 12.3. Lehdessä Arctic Test 2021, jossa Ford Ranger, Isuzu D-Max, Mitsubishi L200, Nissan Navara ja Toyota Hilux pääsivät lumiseen maastoon ja jäisille maanteille helmikuun purevassa pakkasessa.

Vuoden toisessa Auto, tekniikka ja kuljetuksessa on asiaa lisäksi muun muassa renkaista, romutuspalkkiosta ja liikenteen sähköistymisen vaikutuksista korjaamoihin. Haastatteluissa Rahtarit ry:n puheenjohtaja Juha Nyberg ja DAF Trucksin toimitusjohtaja Harry Wolters.
 

Valoa näkyvissä?

Sähköposti Tulosta PDF


Koronavirus on vaikuttanut eri lailla kuljetuksen eri sektoreihin. Kuorma-automyynti laski viime vuonna. Käytettyjen kuorma-autojen myynti on vetänyt vaihtelevasti. Henkilöautokaupassa esiintynyttä kysynnän kasvua käytetyille kuorma-autoille ei kuitenkaan tullut.  Vaikka volyymi viime vuonna jäikin alle vuoden 2019, ovat odotukset paremmasta vuodesta varsin vahvat. Yksi osatekijä tässä saattaa olla kaasuautojen tuki, mutta myös usealla merkillä uudistunut mallisto.
 

Voimakkaammaksi pumpattu

Sähköposti Tulosta PDF

Toyotan tiedotuspäällikkö Pekka Karvinen on luottavaisin mielin Hiluxin kyydissä, vaikka jyrkkä ja kivinen alamäki ei kaikille autoille sopisi.

Toyotan uudistunut pick-up on entistä voimakkaampi. Hilux selviää hienosti vaikeassa maastossa ja tehokkaampi moottori antaa maantiellekin lisää vauhdin hurmaa.
 

Kuorma-auton geenit

Sähköposti Tulosta PDF

Uusi D-Max on matalampi, pitempi ja leveämpi. Lyhyellä koeajolla auto pysyi hyvin lumiselle pellolle tehdyllä mutkaisella radalla, kovemmassakin vauhdissa.

Isuzun D-Max-lava-autolla on pitkä historia takanaan. Ensimmäinen D-Max valmistui vuonna 1963 ja nyt 57 vuotta myöhemmin on vuoro mallin kymmenennelle sukupolvelle.
 

Epäreilu kilpailu kuriin!

Sähköposti Tulosta PDF

- Dieselin veronkorotus nostaa kaiken kuljetettavan hintaa - ruuasta, elintarvikkeisiin, kulutustavaroihin. Korotuksen maksaa lopulta jokainen suomalainen!

Tulevaisuuden turvaaminen jäsenistölle on ykköshaaste, sanoo Suomen Kuljetus ja Logistiikka ry:n (SKAL) eli “Kuorma-autoliiton“ 26.10.2020 valittu uusi puheenjohtaja Jani Ylälehto.
 

Tietojen päivitys avainasemassa

Sähköposti Tulosta PDF


Autotekniikan vauhdikas kehittyminen ja uuden tekniikan nopea kasvu asettavat omat haasteensa uusien autojen luovutukseen ja parhaan mahdollisenkäytön opastamiseen. Kysyimme, kuinka tämä haaste on hoidettu raskaan kaluston eri merkkien kohdalla.
 


Sivu 15 / 78

Lue uusimmasta numerosta

VOLVO VNL 2024
Volvon VNL:ssä esitellyt innovaatiot toteutettiin tavoitteena tehdä kuljettajan työstä helpompaa ja truvallisempaa.

AJOPIIRTURIT
Kuljettajan isoveli täyttää 180 vuotta ja älykäs digipiirturi on tulossa. Kattavassa raportissamme tutkimme piirtureita eilen, tänään  ja huomenna.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Entä vienti- ja ulkomaankauppamme ykkönen, EK ja sen toimitusjohtaja Jyri Häkämies: mitä olette tehneet asian hyväksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 25.04.2024 22:04 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki