
Kuljetusalalla yhä suuremmat autot muuttuvat sähköisiksi. Se asettaa haasteita rakentaa tarvittavainfra ja sopeuttaa se olemassa olevaan sähköverkkoon.Monin paikoin verkko on niin heikko, että sitäkannattaa tukea järeällä akustolla.
Amppeeri-Actros

Teimme eActroksen kanssa ensikertaa tuttavuutta syksyllä 2018. Maistiaisia ajokin eri kehitysversioista on tämän jälkeen otettu useampaan kertaan.
Sähköpakettiautojen airut uudentuu

Renault uudistaa täyssähköistä hyötyajoneuvomallistoaan esittelemällä täysin uuden Kangoo E-Techin ja uudella 52 kWh:n akustolla varustetun Master E-Techin.
Tekoälyllä lisää ikää

Auto, tekniikka ja kuljetus kysyi IBM:n Country sales leader Riku Ahlrothilta eri tavoista, joilla tekoälyä jo käytetään apuna logistiikassa. Hän kertoi muun muassa tekoälystä, jota käytetään apunasiltojen rakenteiden tutkimisessa ja esimerkkinä puhui Storebæltin sillasta.
Vetyä teille!

Vetykäyttöinen polttokennopakettiauto on osa Stellantiksen satsausta uusiin, ”nollapäästöisiin” teknologioihin. Opel Vivaro-e Hydrogen tarjoaa sähköpakettiauton hyödyt ilman toimintamatkaan liittyviä rajoituksia. Teknologian yleistymisen suurimpina haasteina ovat vielä korkea hinta ja vajavainen tankkausverkosto.
Kaikkien autoilijoiden asialla

Autoliiton juuret johtavat vuoteen 1919, joka jälkeen eri yhdistymisten kautta nykymuotoinen Autoliitto syntyi vuonna 1972.
Rahtikiitäjä-Bulli

Koeajettu VW Transporter ”Premium Edition” 4Motion ”Bulli” umpipakettiauto pitkällä korilla edustaa vuonna 2021 Suomeen tuotua 50 auton erikoiserää kaikilla herkuilla.
Vähemmän päästöjä

Mercedes-Benzin lippulaivaveturi tarjoaa lukuisia innovaatioita ja teknisiä ratkaisuja, jotka avaavat kuljetusyrityksille mahdollisuuden hoitaa päivittäiset tehtävänsä entistä tehokkaammin. Päivitetty Actros L tarjoaa samaan pakettiin pakattuna kuljettajalle turvallisen, mukavan ja toiminnallisesti suorituskykyisemmän työkalun.
Se on tuttu juttu

Lisää tilaa, vaihteita, ilmajouset, uutta muotovaahtoa penkkiin ja mitä muuta? Tavaraa saadaan liikkeelle Iveco Daily MY22:lla. Vaihtoehtoja moottoreissa, vaihteistoissa, alustan jousituksessa ja lisävarusteissa lisätään, mutta joku on ja pysyy. Iveco Dailyn runko pysyy tikaspuu-mallisena ja jaksaa jatkossakin kantaa kuormat, taakat nurkumatta.
Huolto pitää pyörät pyörimässä

Kuljetuskaluston kunnossapito on merkittävä kustannuserä yrityksen kulubudjetissa. Ilman toimivaa kalustoa eivät pyörät kuitenkaan pyöri. Kuljetusyrityksen kustannuksista muut kulut haukkaavat noin neljänneksen, johon kakkupalaan kaluston kunnossapitokin sijoittuu.