
Minkä pienenä oppii, sen isona taitaa, todetaan vanhassa sanalaskussa. Kuljetus on ollut Virenin suvussa jo 1928 vuodesta alkaen. Autoalalla monipuolisen kokemuksen kartuttanut Tuomas Viren aloitti nykyisessä tehtävässään Ivecon Suomen myyntijohtajana vuoden 2020 alussa.
Kokemuksia kaasusta

Kuljetusliike K&O Tiilikainen Oy:llä on neljä vuotta kokemusta kaasua polttoaineena käyttävistä Iveco kuorma-autoista. Auto tekniikka ja kuljetus tapasi yrityksen toimitusjohtaja Ossi Tiilikaisen ja tiedusteli ajoneuvon soveltuvuutta kuljetusalalle.
Älykkäästi sähköllä

EQV-täyssähköauton ulkopuolen muotoilun keskiössä ovat musta Black Panel - jäähdyttimensäleikkö, jossa on kromilamellit, sekä pelkistetty sivuilme ja sitä täydentävät kookkaat 18-tuumaiset kevytmetallivanteet.
EQV 300 e jatkaa Mercedes-Benzin malliston sähköistymistä. Sekä ammatti- että yksityiskäyttöönsoveltuvan täyssähköisen henkilönkuljettimen akku- ja latausominaisuudet mahdollistavat pidemmätkin ajomatkat.
Vahvuus lähtee useasta eri tekijästä

Scania on viimeiset vuodet ollut raskaiden kuorma-autojen markkinajohtaja Suomessa. Kuorma- autokauppa on kokenut samoja haasteita kuin henkilöautokauppa. Merkkejä markkinoilla on kuitenkin selvästi henkilöautoja vähemmän ja myynnin volyymi on keskittynyt lähinnä kolmelle. Onkin aika ottaa selvää, miten markkinajohtaja näkee tilanteen. Henna Wickström on luotsannut toimitusjohtajana Scanian Suomen toimintoja 5 vuotta.
Tulevaisuuden ratkaisut

Liikennesektorin kasvihuonepäästöjä pyritään vähentämään monella eri tavalla. Kuljetusten tulevaisuuden voimanlähteiksi on tarjolla eri vaihtoehtoja.
Kaupunkiliikenne kalustomurroksessa

Kaupunkiliikenteen kilpailutus on laajentunut pääkaupunkiseudulta eri puolille Suomea. Kilpailutus on aiemmin ollut lähinnä ”kotipaikkakuntien” yritysten asia. Nyt tilanne on muuttunut ja tarjouksia sekä sopimuksia on tehty laajemmalle toimialueelle. Kalustovaatimukset ovat kiristyneet eri syistä eikä vähiten EU-direktiivivaatimusten vuoksi.
Kulutuksen optimointia

Scania esitteli viime syksynä uuden vaihteisto-ohjelman, jolla vähitellen korvataan kaikki nykyiset Opticruise-ratkaisut. Scanian uudessa vaihteistossa ei valmistajan mukaan ole ainuttakaan aiemmin käytössä ollutta osaa.
Mika Anttonen: Power2X ratkaisee

ST1-konsernin päämaja on kauppakeskus Triplan tornitalon ylimmässä kerroksessa. Vastaan astelee farkkuhousuihin pukeutunut urheilijanuorukaisen näköinen hoikka kaveri, "kahden miljardin euron" Mika Anttonen. Seuraan perässä yhteen yläkerran monista neukkareista.
Kohti puhtaampaa meriliikennettä

Ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi kansainvälistä meriliikennettä kohtaan on kovia päästövähennystavoitteita. Tavoitteisiin ei päästä ilman suuria investointeja. Uusilla polttoaineratkaisuilla tulee olemaan merkittävä rooli.
Lääkekuljetusten vaatimustaso korkealla

Ylimarkussa toimiva NEK Oy on Pohjois-Euroopan markkinoilla toimiva korinvalmistaja. Yhtiön kehitystyön lähtökohtana on ollut tiivis yhteistyö elintarvike- ja lääkealan sekä kuorma-autonmyyjien ja niiden käyttäjien kanssa. Auto, tekniikka ja kuljetus selvitteli yhtiön tuotteita, ja erityisesti lääkekuljetuksiin soveltuvaa NEK Pharma mallistoa.