Kokemus muuttaa markkinoita

Sähköposti Tulosta PDF

- Sähkö tulee erittäin vahvasti ja nopeasti erityisesti henkilöja pakettiautoihin, Ruotsalainen toteaa.

Veho on tänään yksi Suomen, Baltian ja myös Pohjoismaiden merkittävimmistä autokaupan toimijoista. Toiminta on laajentunut viime vuosien aikana erityisesti Suomen rajojen ulkopuolella.
 

Päästöleikkausten mahdollistaja

Sähköposti Tulosta PDF

Kaasu-Daily on osa Ivecon vähäpäästöisien pakettiautojen Daily Blue Power -mallistoa, jonka huomaa etusäleikön sinisestä värityksestä.

Kaasu on voimalinjavaihtoehto, jolla voi vähentää polttoainekustannuksia ja biokaasun kanssa huomattavasti myös hiilidioksidipäästöjä. Ivevco Daily Hi-Matic Natural Power osoittaa, että kaasun kanssa ei tarvitse tehdä juurikaan kompromisseja.
 

Tyylikäs tilaihme

Sähköposti Tulosta PDF

Maxi-mallin Caddyn pituus on 4 853 mm. Kyytiin mahtuu kaikkiaan seitsemän henkilöä.

Volkswagen Caddy Maxi Style 2,0 TDI 90 kW DSG on edellistä sukupolvea huomattavasti henkilöautomaisempi. Maxi-malli tuo autoon lisää ulottuvuutta ja mahduttaa kyytiin jopa seitsemän henkilöä.
 

Kokemuksia bioetanolista

Sähköposti Tulosta PDF

Bioetanolimoottorisen Scanian omamassa on 9 090 kg ja kokonaismassa 28 000 kg. Siihen on kytketty neliakselinen perävaunu, jolloin yhdistelmän kokonaismassa on 60 000 kiloa.

Kuljetusliike Helokivi Oy:llä on ollut käytössään kaksi vuotta ED95-bioetanolia polttoaineena käyttävä Scania G410. Auto, tekniikka ja kuljetus kiinnostui, miten se on toiminut ja matkasi Lahteen jututtamaan yhtiön toimitusjohtaja Joni Helokiveä.
 

Jimnyn comeback

Sähköposti Tulosta PDF

Jimnyn yksinkertaisuus ja kevyt paino tekevät siitä vaikuttavan maastoauton. Alennusvaihteisto ja sähköinen luistonestojärjestelmä auttavat vaikeissa olosuhteissa.

Suzuki Jimny LCV -maastoauto on tehnyt paluun Euroopan markkinoille pakettiautoversiona. InternationalVan of the Year -tuomariston englannin edustaja ajoi auton ja käännöksen koeajojutusta voi lukea ohesta. Teksti julkaistiin alun perin vanreviewer.co.uk-sivustolla.
 

Iveco haastaa uusitulla mallistolla ja verkoston panostuksilla

Sähköposti Tulosta PDF

Varaosahuolto on Tuomas Virenin mukaan kokonaisuudessaan Iveco Finlandin hoidossa.
- Saamme Tanskan keskusvarastolta iltapäivällä tehdyn tilauksen toimitettu eri puolille Suomen huoltopisteitä seuraavaksi aamuksi.

Minkä pienenä oppii, sen isona taitaa, todetaan vanhassa sanalaskussa. Kuljetus on ollut Virenin suvussa jo 1928 vuodesta alkaen. Autoalalla monipuolisen kokemuksen kartuttanut Tuomas Viren aloitti nykyisessä tehtävässään Ivecon Suomen myyntijohtajana vuoden 2020 alussa.
 

Kokemuksia kaasusta

Sähköposti Tulosta PDF

Ossi Tiilikainen ja kaasukäyttöinen Iveco.

Kuljetusliike K&O Tiilikainen Oy:llä on neljä vuotta kokemusta kaasua polttoaineena käyttävistä Iveco kuorma-autoista. Auto tekniikka ja kuljetus tapasi yrityksen toimitusjohtaja Ossi Tiilikaisen ja tiedusteli ajoneuvon soveltuvuutta kuljetusalalle.
 

Älykkäästi sähköllä

Sähköposti Tulosta PDF

EQV-täyssähköauton ulkopuolen muotoilun keskiössä ovat musta Black Panel - jäähdyttimensäleikkö, jossa on kromilamellit, sekä pelkistetty sivuilme ja sitä täydentävät kookkaat 18-tuumaiset kevytmetallivanteet.

EQV 300 e jatkaa Mercedes-Benzin malliston sähköistymistä. Sekä ammatti- että yksityiskäyttöönsoveltuvan täyssähköisen henkilönkuljettimen akku- ja latausominaisuudet mahdollistavat pidemmätkin ajomatkat.
 

Vahvuus lähtee useasta eri tekijästä

Sähköposti Tulosta PDF

Henna Wickströmin mukaan Scanian vahvuus on polttoainetalous ja luotettavuus sekä vahva myynti- ja huoltoverkosto.

Scania on viimeiset vuodet ollut raskaiden kuorma-autojen markkinajohtaja Suomessa. Kuorma- autokauppa on kokenut samoja haasteita kuin henkilöautokauppa. Merkkejä markkinoilla on kuitenkin selvästi henkilöautoja vähemmän ja myynnin volyymi on keskittynyt lähinnä kolmelle. Onkin aika ottaa selvää, miten markkinajohtaja näkee tilanteen. Henna Wickström on luotsannut toimitusjohtajana Scanian Suomen toimintoja 5 vuotta.
 

Tulevaisuuden ratkaisut

Sähköposti Tulosta PDF

Iveco ja amerikkalainen Nicola tekevät yhteistyötä sähköllä kulkevien kuorma-autojen kehittämisessä. Autot toimivat joko akkusähköllä tai polttokennon tuottamalla sähköllä.

Liikennesektorin kasvihuonepäästöjä pyritään vähentämään monella eri tavalla. Kuljetusten tulevaisuuden voimanlähteiksi on tarjolla eri vaihtoehtoja.
 


Sivu 2 / 67

Lue uusimmasta numerosta

VETY-DAF
Paccar konserni tekee kahdella mantereella aktiivisesti tukimusta kehittääkseen raskaan kaluston käyttövoimaa.

PÄÄLLIRAKENTEET
Auto, tekniikka ja kuljetuksen teeman mukaisesti selvitimme suurimpien päällirakenne valmistajien tämän hetken kuulumiset.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Eikä valvontaa ole! On vain löysä ohjeistus tietyömaan urakoitsijalle, että rajoituksia olisi vain tilanteen mukaan työn ollessa käynnissä..."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 03.12.2021 22:30 ]
feed-image Feed Entries