Mainospalkki

Lahdesta kotoisin

Sähköposti Tulosta PDF


Scanian linja-automallistossa voidaan valita perinteisen ja biodieselin lisäksi kaasun, etanolin, lataushybridin, täyssähköisen välillä. Sähköinen mallisto käsittää 2- ja 3-akseliset ja laajenee myöhemmin myös nivelbussiin.
 

Tyylitelty Trafic

Sähköposti Tulosta PDF

Traficin keulaa on uudistettu reilusti. Led valot ovat vakiona ja maski, puskuri sekä konepeltikin ovat saaneet uuden ilmeen. Koeajoautossa oli lisävarusteiset 17 tuumaiset alumiinivanteet.

Renault Traficin keulan ilme on uudistettu ja se on nyt modernimpi ja tyylikkään näköinen ledivaloineen. Myös konepellin upotukset tuovat uuteen keulaanjämäkkyyttä eivätkä uusi puskuri ja maski sitä vähennä. Etupäähän on tullut 8cm pituutta lisää muun muassa uusien pakokaasujen puhdistuslaitteiden takia.
 

Vihdoin valoa horisontissa

Sähköposti Tulosta PDF

Ammattidiesel olisi ratkaisevan tärkeä maaseudun bussiliikenteelle. Siitä puhutaan. Tuskin sitä saadaan tämän vuoden aikana, Mika Mäkilä sanoo.

Mika Mäkilä, Linja-autoliiton (LaL) toimitus johtaja ei sano, että huonommaksi ei voi enää mennä. Moni jäsenyritys ja linja-autoalan yrittäjä ajattelee niin.
 

Sähköistyminen etenee

Sähköposti Tulosta PDF

Koeajo Scania 25P-jakeluautolla oli leppoisaa. Auto oli varustettu Piakon kokosivuaukeavalla 7,7 metrin pituisella korilla, takalaitanostimella ja kuormakorin lämmittimellä.

Scanialla on ollut jo muutaman vuoden tuotannossa kuorma-auto, joka toimii hybridiperiaatteella. Puhtaalla sähköllä ajo oli kuitenkin varsin lyhyt. Nyt tuotannossa on uusi sähkö-hybridimallisto, jossa 90 kWh akkupaketilla voidaan sähköllä ajaa suotuisissa oloissa jopa 60 km.
 

Sami Ojamo, VDL: Suomen menestyksen lähtökohta on EU:ssa

Sähköposti Tulosta PDF

– Suomalaisen liikennöitsijän, ostajan, pitäisi hyödyntää EU:n bussivalmistajien tarjoamia lukuisia vaihtoehtoja sisustuksen yksityiskohdisssa, rakenteissa ja varustelussa, lisävarustelussa, joilla bussi voidaan tehdä asiakkailleen ja itselle todella "omaksi". Sitä ei Euroopan ulkopuolelta saa, Sami Ojamo innostaa.

”Suomessa viranomaisten kilpailutuksissa painotetaan halvinta hintaa eikä laatua. Kun halvin tuote tai palvelu voittaa, elinkaarikustannuksiltaan ja ympäristövaikutuksiltaan paras häviää. Ostohetkellä halvin on hyvin harvoin paras. Oikeasti halvin selviää vasta elinkaaren lopussa.”
 

Hidasta monipuolistumista

Sähköposti Tulosta PDF

Nikola Tre.

Käyttövoimakeskustelu on laajentunut myös kuorma-autojen pariin. Henkilöautoissa sähkökäyttöon lyönyt vahvasti läpi. Latausinfraa on kevyen käyttöön saatu jo melko laajasti.
 

Kaluston ylläpitohuolto

Sähköposti Tulosta PDF


Suomi hiljentyy kesään Juhannuksesta koulujen alkamiseen elokuussa. Heinäkuussa Suomi on tauolla. Silloin on aikaa kunnostaa kuljetuskalustoa, tehdä ylläpitohuolto, syksyn ja talven varalle.
 

Suomen oloihin

Sähköposti Tulosta PDF

Uudessa S-Crossissa on ledivalot edessä ja takana. Mallin tunnistaa umpioiden pimeällä nähtävistä kolmesta erillistä valosta. Keulalla on kookas kiiltävän musta maski, jonka kromiosasta tosin jo musta maali hiukan irtoili.

S-Cross GLX +SR on Suzukin uusi crossover kokoluokan maastokykyinen henkilöauto, joka esiteltiin marraskuussa 2021, ja on nyt saatu lehdistökoeajoihin. Uutuus sijoittuu Vitaran ja ACrossin väliin ja on Suomessa aina nelivetoinen ja kevythybridi.
 

Mallia Pohjois-Amerikastako

Sähköposti Tulosta PDF

Nikola Tre on sarjatuotannossa oleva rekanvetäjä, jonka alustaosaaminen on Ivecon käsialaa.

Pohjoisamerikkalainen raskaan kuljetuksen mielikuva on selvä, maantietä yli sataa paahtava puoliperävaunuyhdistelmä etenee yläputket savuten kohti auringonlaskua. Maanteitse tapahtuvista pitkän matkan kuljetuksista viedään yli kaksi kolmasosaa pitkin valtateitä.
 

Kaupungin työrukkanen

Sähköposti Tulosta PDF

Renault Trucks D 16 T 4x2 E-Tech vahvisti käytännössä aiempia kokemuksiamme täyssähkökuorma-autoista. Suorituskyky kaupunkinopeuksissa on mainio, matkanteko värinätöntä ja melutaso ohjaamossa miellyttävän matala. Kaikki ominaisuuksia, jotka alentavat kuljettajan työpäivän aikaista kuormitusta.

Kuljetuskalustolle ja – ratkaisuille asetettavat vaatimukset päivittyvät nyt vilkkaaseen tahtiin. Huomattavan lyhyellä aikavälillä olemme siirtymässä pois fossiilisesta dieselistä ja etsimässä kestävää reittiä hiilidioksidipäästöttömään aikaan ja kuljetuksiin.
 


Sivu 2 / 71

Lue uusimmasta numerosta

FORD E-TRANSIT
E-Transit on Fordin ensimmäinen täyssähköinen hyötyajoneuvo. Fordin mukaan se on täysin uusi malli, joka tarkemman tutkailun jälkeen pitääkin paikkansa.

VETYÄ TEILLE!
Vetykäyttöinen Opel Vivaro polttokennopakettiauto on osa Stellantiksen satsausta uusiin, "nollapäästöisiin" teknologioihin.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Korkein viranomaistaho istuu hiljaa kuin hiiri: LVM, Traficom ja väylävirasto. Raideliikenteen valtavista päästömääristä ei puhuta.."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 27.09.2022 21:29 ]
feed-image Feed Entries


Mainospalkki