Uusi Proace

Sähköposti Tulosta PDF
 Toyota tuo Suomeen uudesta Proacesta kaikki kolme koripituutta, 4,6, 4,6 ja 5,2 metriä. Kuutioita on 4,6, 5,3 tai 6,1 kuutiota. Vakiona Proacesta löytyy apumiehen istuimen alla oleva Smart Cargo -tavaratila, joka mahdollistaa 1,16 metriä varsinaista tavaratilaa pidempien esineiden kuljetuksen.

Ohjaamo on Proacessa aina kolmipaikkainen. Autosta on saatavana myös henkilökuljetusversioita aina yhdeksään paikkaan asti.
 

Mitä teet, Jari Lindström?

Sähköposti Tulosta PDF

 Sama rangaistus kohdistuu kohtuuttoman paljon raskaammin ammattikuljettajaan, ja myös kuljetusyritykseen, kuin yksityisautoilijaan.

Mikä ei ole kohtuus, ei voi olla lakikaan, lausui Olaus Petri ohjenuoraksi Suomen kansalle. Se on muodostunut kansanperinteeksi, jota suomalaiset seuraavat. Miten voi jatkua, että samoista liikennerikkeistä tuomitaan rangaistus, joka vaikutta tuskin mitenkään yksityisautoilijan elämään, mutta syöksee ammattikuljettajan työttömyyteen, usein pysyvään, ja hänen perheensä ja huollettavansa hirvittävään taloudelliseen ahdinkoon? Ja saattaa pahimmoillaan ajaa pienen kuljetusyrityksen ja sen työpaikat nurin!

Me kysyimme perusduunarilta, työministeriltä ja oikeusministeriltä Jari Lindströmiltä.

Kysyimme myös laittoman kabotaasin surullisista seurauksista Suomessa, jossa tuhannet ammattikuljhettajat ja sadat kuljetusyritykset ovat ajautuneet vararikkoon valvomattoman ja villiintyneet halpakuljettaja- ja -kuljetusliikevyöryn seurauksena.

Lue 1.7. ilmestyvä Auto, tekniikka ja kuljetus 6/16: Perusduunari, tuplaministeri Lindström Tentissä!

 

Koeajettua: Volkswagen Amarok V6

Sähköposti Tulosta PDF
 Vuonna 2009 markkinoille tullut Volkswagen Amarok tuli Suomeen vuonna 2011. Amarokin uusi versio on mallin historian ensimmäinen iso päivitys.

Tärkein uudistus on moottorin muuttuminen kuusisylinteriseksi. Eurooppaan myydään jatkossa vain kuusisylinterisiä malleja. Vanhaa nelisylinteristä ei päivitetä Euro 6 -tasoon. Mallinimellä Generation 2 Evo kulkeva kuusisylinterinen moottori on kolmilitrainen.
 

Koeajettua: Uusi Toyota Hilux

Sähköposti Tulosta PDF
 Uuden mallin myötä Toyota Hilux on saavuttanut jo kahdeksannen sukupolvensa. Suomen lava-autojen myyntitilaston piikkipaikkaa pitävää Hiluxia on perinteisesti pidetty toimivan ja luotettavan työkoneen maineessa.

Uudessa Hiluxissa on pyritty yhdistämään katumaastureista tuttua mukavuutta ja työmaille soveltuvaa suorituskykyä. Tämän huomaa jo virtaviivaisemmaksi suunnitellusta ulkonäöstä ja entistä tyylikkäämmistä sisätiloista.
 

Koeajettua: Mercedes-Benz Arocs HAD

Sähköposti Tulosta PDF


Saksalaisella Fischerillä on käytössään täysi tusina hydraulisella etuvedolla varustettuja Mercedes Arocs rekanvetäjiä. Niitä on verrattu tositoimissa reilun vuoden päivät perinteiseen 4x4 Arocsiin. Käyttökokemukset ovat olleet positiivisia, niin kuljettajien kuin omistajan puolelta katsottuna.

 

Koeajettua: Iveco Daily Euro 6

Sähköposti Tulosta PDF


Iveco Daily saa Euro 6 -päivityksessä uuden keulailmeen ja peruskoneen. Samalla automaattivaihteiston tarjontaa laajennetaan. Lisäksi päivitetään sisustan väriteemoja ja esitellään valmistajan pakettiautoja varten räätälöimät liitettävyyspalvelut.

Daily Euro 6 -mallisto eroaa ulkoisesti nykyisestä mallista käytännössä vain etusäleikön ja moottorin teholuokan paljastavan numeroyhdistelmän osalta.

 

Koeajettua: Vuoden Pick-up Nissan Navara

Sähköposti Tulosta PDF

Nissan Navara Duble Cab 2.3 dCi ATNissan Navara Duble Cab 2.3 dCi AT

Koeajoimme kansainväliseksi vuoden 2016 lava-autoksi valitun Nissan NP300 Navaran.

Nissan asetti ajettavuudenja mukavuuden parantamisen uuden Navaran suunnittelun lähtökohdiksi. Nyt koeajetun pitkähyttisen mallin kohdalla lopputulos ei ole lainkaan hassumpi.

Lue koeajoraportti seuraavasta 27.5. julkaistavasta Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä.

 

Dunlopin rengasuutuudet

Sähköposti Tulosta PDF
Dunlop SP346 -eturenkaan pitkittäisurissa on nyt vahvikelamellit.Dunlop SP346 -eturenkaan pitkittäisurissa on nyt vahvikelamellit.

Dunlop tuo kolme uutta rengasvaihtoehtoa kuorma-autoihin maantiekuljetuksiin. Valmistajan mukaan uudet renkaat kestävät entistä paremin kulutusta, ovat hiljaisempia ääniltään ja vähentävät pienennetyn vierintävastuksen ansiosta polttoaineenkulutusta.
Seuraavassa 27.5. julkaistavassa lehdessä paljastamme miten Dunlop lunastaa edellämainitut lupauksensa.
 

NV400 Combi Euro 6 -moottorilla

Sähköposti Tulosta PDF
 Uudella Euro 6 -moottorilla varustettu Nissan NV400 Combi täyttää syksyllä voimaan tulevat päästöstandardit ja kuljettaa yhdeksän henkilöä. Twin turbolla varustettu nelisylinterinen kone tuottaa parhaimmillaan tehoa 170 hv (125 kW) 3500 r/min ja vääntömomenttia 380 Nm kierrosalueella 1750-2750 r/min. Moottori on varustettu myös start-stop-toiminnolla. Lue kokemuksia uudella koneella varustetusta NV400 -henkilökuljetusautosta toukokuun lopulla ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä (ATK5).
 

Sähköauton seuraava askel

Sähköposti Tulosta PDF
 Polttokennoteknologia nähdään yhtenä tulevaisuuden ratkaisuista autojen vähäpäästöisenä energialähteenä. Japanilainen autojätti Toyota on kehittänyt oman versionsa vetyä polttoaineena käyttävästä ajoneuvosta. Mirai ajettiin Tanskasta Ruotsin läpi Suomeen. Kävimme koeajamassa polttokennoautoa sen Suomen visiitillä. Lue toukokuun lopussa ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä Toyota Miraista ja polttokennoteknologiasta.
 


Sivu 2 / 53

Lue uusimmasta numerosta

TIEHÖLMÖILY
TULEE KALLIIKSI

Kysyimme Suomen Tieyhdistys ry:ltä onko tieverkko karannut kokonaan valtion käsistä?

MARKKINAHÄIRIKKÖ?
Ford Truks lyö Itä-Euroopassa kukkoileville länsimerkeille nyt vahvasti kapulaa rattaisiin. Kävimme arvioimassa, millaisin eväin uusia markkinoita hakeva haastaja on liikkeellä.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
Yhteistyössä:


"Tavallinen henkilöauton omistaja kuvittelee, että kuorma-auto on lähinnä kaksi teräspalkkia pitkittäin, keulalla moottori ja vaihteisto ja päällä ohjaamo ja lava..."  
Lue lisää >>



[ 26.06.2017 11:36 ]
feed-image Feed Entries

tallinksilja

Mainospalkki