Auto, tekniikka ja kuljetus testasi Sisu GTP panssarikiiturin

Sähköposti Tulosta PDF
 Suomalainen 2+8 paikkainen miina- ja luotisuojattu nelivetoinen panssarimaasturi Sisu GTP aiheutti pienen sensaation Latvian puolustusvoimien vertailutesteissä. Se pesi useimmissa osasuorituksissa kovien kriisipesäkkeiden kehittämät huipputuotteet, mm. Israelin, Turkin, Etelä-Afrikan vastaavat erikoisjoukkojen panssariautot.

 Sisu GTP:n monitoimiratkaisu on lajissaan nerokas. Samalla siinä on tilaa merkittävällekin tuotekehitykselle yksityiskohdissa. Maantiekiitäjänä se etenee kuin susi maastossa, on ketterä kuin ilves ja samalla kameleontti autoksi todetaan Sisu GTP:n ensimmäisessä siviilikoeajossa.

Auto, tekniikka ja kuljetus 5/2018 antaa yksityiskohtaisen koeajoraportin. Lehti ilmestyy 28.6.

 

Töykeitä ylikuormamaksuja

Sähköposti Tulosta PDF
Poliisi sakotti loppukeväällä yhdeksänakselista puutavarayhdistelmää ylikuormasta. Tähän tärkeimpänä syynä johti yksi liian kevyt akseli vetoautossa. Mielettömiltä tuntuvat sakottamiset saattavat yleistyä, sillä raskaan liikenteen massoja säätelevän käyttöasetuksen mukaan poliisi toimi oikein. Elintarvikekuljetuksia ja eräitä puolitäysinä ajettavia kuljetuksia saattaa olla mahdotonta ajaa joka hetki laillisin massoin. Auto, tekniikka ja kuljetus 5/2018, ilm. 28.6., kertoo esimerkein lisää.
 

Renkaista autoteollisuuden valmistajaksi

Sähköposti Tulosta PDF
Perinteikäs rengasvalmistaja Continental lähti joitain kymmeniä vuosia sitten tosissaan lisäämään toimialojaan. Tähän päivään mennessä jättiyritysestä on kasvanut merkittävä ajoneuvotekniikan elektronisten laitteiden ja järjestelmien valmistaja. Saksalaisen Continentalin renkaat pyörivät vastaisuudessakin niin henkilöautojen kuin raskaan liikenteen alla. Lähes 150-vuotiaan yrityksen nuortumisesta enemmän Auto, tekniikka ja kuljetus 5/2018:ssa. Lehti ilmestyy 28.6.
 

Sesongit tasaisiksi

Sähköposti Tulosta PDF
Kausivaihtelut luovat epävarmuutta kuljetusyrityksen työvoiman saannille. Lomautuksen päätyttyä aiempia työntekijöitä ei ehkä saada takaisin. Parinkymmenen henkilön suuruisen kuljetusyrityksen toimitusjohtaja kertoo, miten yritys on onnistunut poistamaan työvoiman tarpeen vaihtelut. Uuden tietotekniikan ansiosta toiminta on tehostunut ja kuljettajien tyytyväisyys kasvanut. Henkilökunnan kouluttamisen täytyy oikeasti olla hyödyllistä. Asiasta enemmän 28.6. ilmestyvässä Auto, tekniikka ja kuljetus 5/2018:ssa.
 

Rengasmarkkinoita ravistellaan

Sähköposti Tulosta PDF
Toukokuun 2018 alussa EU asetti kiinalaisille kuorma- ja linja-autonrenkaille useiden kymmenien euron suuruisen polkumyyntitullin. Tämä pysäyttää myös monen halparenkaan maahantuonnin Suomeen vähintään hetkeksi tai jopa lopullisesti. Rangaistustullin vaikutukset saattavat heijastua laatumerkkien hinnoitteluun saakka. Mitä rengasmarkkinoilla tapahtuu? Lue Auto, tekniikka ja kuljetus 5/2018, joka ilmestyy 28.6.
 

Ennätyssuuri Power Truck Show elokuussa

Sähköposti Tulosta PDF
Elokuussa Kauhavan Alahärmässä järjestettävä Power Truck Show rikkoo aiempia ennätyksiään. Hyvä vire kuljetusalalla näkyy lukuisina tuotteiden ja palveluiden näyttelyosastoina. Näyttelyautoja saapuu paikalle enemmän kuin kertaakaan aiemmin. Lue ennakkotunnelmista enemmän 28.6. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus 5/2018:sta.
 

Bremer: Suomen poliisi johdattaa rattiraivoon

Sähköposti Tulosta PDF

Suomen poliisin otteet liikennevalvonnassa ovat tulleet vuosien varrella yhä asiakasläheisemmiksi. Silti on vielä paljon Tsaarin aikaista millintarkkaa virkamiesylemmyyttä virantoimituksessa. Kirjallisia huomautuksia jaetaan polkupyöräilijöille vaarattomissa paikoissa aivan kuten ylinopeuksista rangaistaan perusteena "liikenneturvallisuuden vaarantaminen" paikoissa, joissa mitään sellaista ei ole pahimmallakaan mielikuvituksella. Samalla poliisi loistaa poissaolollaan paikoissa, joissa valvontaa todella tarvittaisiin.

Bremerin kolumni paljastaa, miten syntyy mm. suomalainen rattiraivo.

Lue Auto, tekniikka ja kuljetus 5/2018, ilmestyy 28,6. Tiedät enemmän.

 

Käytettyjen kaupan nuolenkärki

Sähköposti Tulosta PDF


Volvo Trucks tuo käytettyjen kuorma-autojen Arrow Truck Sales-myyntikonseptin Eurooppaan. Pohjoisamerikkalaisen Volvo Group Holding North American tytäryhtiö Arrow Truck Sales, Inc. on perustettu vuonna 1950, ja se on kasvanut Pohjois-Amerikan johtavaksi keskiraskaiden ja raskaiden kuorma-autojen myyntikanavaksi.

Kysyimme Arrowin tulevalta osto- ja myyntijohtaja Mikko Nevalalta, kuinka konkreettisesti tämä muutos tulee Suomen kuorma-autokauppaan vaikuttamaan. Käytettyjen kuorma-autojen markkinat ovat siirtyneet vahvasti verkkoon. Verkkomarkkinointi ja verkkokauppa ovat alueita, joita Arrow konsepti tulee kehittämään. Arrow Trucks tulee olemaan monimerkkitoimija, jonka toiminta ei siis rajoitu vain Volvoon, vaan yritys tulee ostamaan ja myymään kaiken merkkisiä kuorma-autoja.

 

Optimoitua aerodynamiikkaa

Sähköposti Tulosta PDF


Renault Trucks T-440 tehtaan press test demoauto oli Suomessa Huhtikuun alussa, mahdollistaen lehdistölle sen koeajot. Ajossa mukana ja auton ominaisuuksista kertomassa oli lisäksi ranskalainen press test ajattaja Herve Beslay.

 

Sähköjakari - konseptista päivittäiskäyttöön

Sähköposti Tulosta PDF
 Kymmenen sähkö-Actroksen laivue lähtee asiakkaille kahden vuoden kenttätesteihin keräämään suoraa asiakaspalautetta. Kaikki asiakastestien tuottama tieto analysoidaan hyvin tarkasti ja tulokset syötetaan takaisin meneillään olevaan eActroksen kehitysprosessiin. Mercedes-Benzin tavoitteena on taajama- ja kaupunkiympäristöissä operoivan sähkökäyttöisen 18-25 tonnin jakelukuorma-auton sarjavalmistuksen käynnistäminen vuonna 2021.

Nyt käynnistyvän kenttätestivaiheen  haasteita ovat eActroksen toimintasäteen kasvattaminen, arkipäivän kuljetustoiminnan vaatiman standardoidun latausinfran vakiinnuttaminen ja sähkökuormurin käytönaikaisten kustannusten puristaminen dieselkaluston kanssa kilpailukykyiselle tasolle.
 


Sivu 7 / 61

Lue uusimmasta numerosta

AJOVALOT JA NÄKEMINEN
Älykäs ammattiajo -projekti alkoi 1.9.2020. Jo nyt on tarjolla simulaattoritestejä kuljettajan liikennenäön selvittämiseksi.

FinnMETKO 2020
Hiljaisen tapahtumakesän jälkeen FinnMETKO 2020 järjestettiin Jämsässä syyskuun alussa. Toivoa tulevaan oli ilmassa.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Verorasitettu metsäteollisuus on pakotettu hakemaan "maailman halvimpia kuljetuksia" tuotteilleen. SDP, SAK, AKT ja EK avittavat...""  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 01.10.2020 08:41 ]
feed-image Feed Entries