12 konttia kyytiin kerralla

Sähköposti Tulosta PDF

Brisbanen sataman asiakas ja maailmanlaajuisesti operoiva logistiikkayritys Qube Logistics on onnistuneesti testannut uutta Super B Double Stacked -yhdistelmää Brisbanen satamassa. Kokeilussa ovat vahvasti mukana National Heavy Vehicle Regulator (NHVR), Port of Brisbane Pty Ltd (PBPL) ja Australian Road Research Board (ARRB). Quben Super B Double Double Stacked-yhdistelmää vetää Scania.

Logistiikkayhtiö Qube Logistics, O’Phee Trailers ja Drake Group sekä Brisbanen satama ovat yltäneet merkittävään virstanpylvääseen. Niiden tavoitteena on siirtää mahdollisimman paljon tyhjiä kontteja mahdollisimman tehokkaalla tavalla Brisbanen satama-alueella.
 
Uraauurtavaa ratkaisu ja innovaatio nostaa konttikuljetusten tuottavuutta ja parantaa turvallisuutta matkalla kohti uusia korkeuksia.


Nykyisten käyttö- ja lupaehtojensa mukaisesti uusi, kahteen kerrokseen pinottuja kontteja kuljettava ajoneuvoyhdistelmä kuljettaa tyhjiä kontteja ennalta määritellyllä reitillä Quben satama-alueen sisällä ja yleisillä satamateillä tiukasti rajatuissa turvallisuus- ja käyttöolosuhteissa. Tämä on ensimmäinen kerta, kun kahteen kerrokseen pinottuja kontteja kuljettavaa yhdistelmää testataan tällä tavalla Australiassa. Kuvan ajoneuvoilla on potentiaalia lisätä toiminnan tehokkuutta, koska ne pystyvät siirtämään 12 kappaletta 20 jalan kontteja kerrallaan.

Kahteen kerrokseen pinottuja kontteja kuljettavaa konttiajoneuvoa kokeillaan Australiassa satamissa ja yleisellä tieverkolla. Uusi innovatiivinen yhdistelmä lisää merkittävästi tuottavuutta nykyisiin käytössä oleviin tehokkaisiin Super-B- ja PBS A-double-yhdistelmiin verrattuna, koska ensimmäinen Project London -ajoneuvo oli suunniteltu siirtämään neljä neljänkymmenen jalan tai kahdeksan 20 jalan tyhjää kuljetuskonttia vaikuttavaan yli 7 metrin korkeuteen pinottuina.


Ensimmäinen 32-metrinen Super B-double- yksikkö pystyi kuljettamaan neljää 40” konttia tai kahdeksaa 20” konttia jo ennen kolmannen trailerin lisäämistä.

Logistiikkayhtiö Qube käyttää Super B-double Double Stacked -yhdistelmää kokeilussa, joka suoritetaan tiukoissa turvallisuus- ja käyttöolosuhteissa Brisbanen satamassa.
 
Kansallinen raskaiden ajoneuvojen sääntelyviranomainen (NHVR) ja Australian Road Research Board (ARRB) valvovat kokeilua, jossa ajoneuvo kuljetti kahdeksan tyhjää 20-jalkaista (TEU) konttia ennalta määritellyllä reitillä Quben satamatiloissa, satama-alueella ja yleisillä satamateillä. Kokeilu tapahtuu NHVR:n väliaikaisella luvalla ja PBPL:n sataman tienhoitajana antamalla tilapäisellä luvalla.
 
Lempinimen ” the London Project” saaneen projektin, kunnianosoituksena Lontoon ikonisille kaksikerroksisille busseille, korkean tuottavuuden ajoneuvot voivat lisätä satamatoiminnan tehokkuutta, koska ne pystyvät kuljettamaan 12 TEU:ta kerralla. Qube odottaa, että O’Phee Trailersin ja Drake Groupin valmistamien kahteen kerrokseen lastattavien perävaunujen avulla saadaan kuljetuskertoja vähentämällä madallettua päästöjä.


National Heavy Vehicle Regulator(NHVR) kehitti konseptille standardit ja suorituskykyvaatimukset ja on suorittanut ajoneuvon tietokonemallinnuksen ja simuloinnin sekä yhdistelmän vakauden fyysisen testauksen. Arvioinnissa otettiin huomioon myös erityiset käyttöolosuhteet, kuten ajoneuvon nopeus tai tuulen nopeus, jotta varmistetaan korkea tuottavuus ja korkein turvallisuustaso.

- Tämä on loistava ulostulo Qube Logisticsilta ja kaikilta kokeilun osapuolilta. Se on myös selkeä osoitus asiakkaidemme ja kumppaneidemme täällä satamassa toteuttamasta yhteistyöstä ja innovaatiosta, joka lisää heidän toimintojensa tuottavuutta ja tehokkuutta, totesi PBPL:n toimitusjohtaja Neil Stephens onnitellessaan kaikkia, jotka ovat mukana onnistuneessa kokeilussa.
 
- Satamaoperaattorina yksi tärkeimmistä prioriteeteistamme on infrastruktuuriin investoiminen toimitusketjun tehostamiseksi, Stephens huomautti ja jatkoi:
 
- Olimme iloisia toteuttaessamme tienparannustöitä ja päivittäessämme sisään- ja ulostuloja sataman tiloihin tukeaksemme uutta ajoneuvoratkaisua ja Quben innovaatioita.

Teksti | Martti Peltonen, kuvat | Port of Brisbane Pty Ltd

TILAA AUTO, TEKNIIKKA JA KULJETUS   |   LUE DIGILEHTI
 

Lisää kommentti

Pysy otsikon asiassa
ÄLÄ HUUDA! eli käytä isoja kirjaimia
Noudata Suomen lakia ja hyviä tapoja
Jokainen vastaa itse kirjoituksestaan, myös lain edessä


Turvakoodi
Päivitä


Lue uusimmasta numerosta

UUSI AIKAKAUSI
Futuristisesti suunniteltu ProCabin-ohjaamo merkitsee Mercedes-Benz Actros-malliston päivitystä uudelle aikakaudelle.

VILLILÄNSI JATKUU
Suuresta taksiuudistuksesta on jo useita vuosia. Lähes heti todettiin että pieleen meni ja korjattavaa riittää. Aikaa kuluu ja edelleenkään mitään ei tapahdu.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Virastojen ja virkamiesten määrä on Suomessa kasvanut yli äyräidensä. Apulaisiksi tarkoitetut ovat kasvaneet herrakansaksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 29.04.2024 22:56 ]

Mainospalkki