Mainospalkki

”Pullakori”-Iveco

Sähköposti Tulosta PDF
  Iveco Dailyn pullakoriversio tarjoaa tilaa ja helppoutta lastaukseen. Pakettiautoksi rekisteröitynä sen kuskiksi kelpaa myös B-kortillinen. Koeajetun Iveco Dailyn päältä löytyy Närpiön Erikoisvaunut NEK Oy:n valmistama Microcargo-kori. Rahtitilan tilavuus on 19,4 m3 ja ajoneuvon kantavuus on 857 kg. Voit lukea lisää autosta 10.12. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus –lehdestä.
 

Selänsäästäjät vertailussa

Sähköposti Tulosta PDF
  Nokkakärry on tavarankuljettajalle tärkeä ja paljon käytetty työkalu. Kyseessä on tärkeä työkalu, sillä Työterveyslaitoksen mukaan valtaosa ammattikuljettajien työtapaturmista liittyy liikkumiseen ja toimimiseen lastaus- ja purkupaikoilla. Kone, työ ja ympäristö testasi neljää erilaista nokkakärryä. Testi paljasti, että kärryjä todella löytyy erilaisiin tarpeisiin. Lue testi 10.12. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus –lehdestä.
 

Hyötyajoneuvovalmistajat palkittiin

Sähköposti Tulosta PDF
Euroopan hyötyajoneuvoalan merkittävimmät vuosittain myönnettävät: International Truck Of The Year, International Van Of The Year, ja International Pick-up Of The Year –palkinnot jaettiin Ranskassa järjestetyn SOLUTRANS kuljetusnäyttelyn yhteydessä voittajilleen. Linja-autolle myönnettävä International Bus & Coach Of The Year –palkinto luovutettiin jo aikaisemmin.
Auto, tekniikka ja kuljetus -lehti paljastaa seuraavassa 10.12. julkaistavassa numerossa tuoreet voittajat ja tuomaristojen perustelut palkinnoille.
 

Sähköpaku työjuhtana

Sähköposti Tulosta PDF
Nissan e-NV200 täyssähköautoNissan e-NV200 täyssähköauto

Koeajoimme Nissanin e-NV200 sähköpakettiautoa jokapäiväisessä ajossa usean viikon ajan. Mitä opimme ja mitä jäimme kaipaamaan? Se selviää seuraavasta 10.12. julkaistavasta Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä.
 

Bioenergian hukatut vuodet

Sähköposti Tulosta PDF
Suomessa on jo vuosia hukattu mahdollisuus päästä käyttämään laajasti biopolttoaineita. Sekava energiapolitiikka sekä teollisuuden jahkailu ovat osaltaan vaikuttaneet bioenergian potentiaalin hukkaamiseen. Lue 10.12. julkaistavasta Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä tarkemmin, missä ongelmat ovat olleet ja mitä ratkaisuja saattaisi löytyä.
 

"Hyödylliset idiootit" maksavat nelinkertaisesti raidehuumasta

Sähköposti Tulosta PDF
Raide-Jokeria ajetaan kuin kuin käärmettä pyssyyn. Pisararadankin perään huudetaan. Suomi elää omassa umpiossa. Poliittisten päättäjien tietämättömyydestä kansa, Leninin nimittämät "hyödylliset idiootit", maksavat nelinkertaisesti joukkoliikenteestään.

Lue Bremer-kolumni seuraavassa lehdessämme, tiedät miksi näin on.
 

Siksi Suomessa ei ole kotimaan lentoyhteyksiä

Sähköposti Tulosta PDF
Euroopan 6. suurin maa, suurten etäisyyksien maa Suomi on aina ollut entisen Ilmailuhallituksen, nykyisen Finavian ikeen alla. "Esimies" Liikenneministeriö ei ole ymmärtänyt kotimaan lentoliikenteen, nopeiden yhteyksien kehittämisen tärkeyttä mm. kansainvälisen kilpailukykymme varmistamiseksi. Muihin Pohjoismaihin verrattuna Suomi on täysin kehittymätön oman alueellisen lentoliikenteen osalta.

Miksi näin on? Lue seuraavassa lehdessämme Ilmatie-osio, niin tiedät!
 

Vastaako EUn uusi kulutus/päästömittaus todellisuutta

Sähköposti Tulosta PDF
VW:n päästömanipulaatio aiheutti suuret jälkimainingit. Useita muitakin autonvalmistajia epäillään samanlaisesta manipulaatiosta. EU on ollut tietoinen NEDC-mittaustapansa heikkouksista. Parin vuoden aikana on valmisteltu uutta WLTC-mittaustapaa. Mitä se tarkoittaa käytännössä? Mikä muuttuu? Asiantuntijamme Pentti Mustonen selvittää seuraavassa lehdessämme, mitä siirtyminen uuteen WLTC-mittaustapaan tuo mukanaan.
 

Jymy-yllätys: Uusi järeä Ford Cargo!

Sähköposti Tulosta PDF
Ford CargoFord CargoTurkkilaisen Ford-tehtaan, Otosanin, uusi järeä Ford Cargo yllätti täysin Euroopan suuret kuorma-autovalmistajat sijoittumalla kolmanneksi Vuoden Kuorma-auto 2016 valinnoissa.

- Sen uusi 13 l:n moottorit yhdistettynä ZF:n 12-vaihteiseen automaattilaatikkoon ja hyvä jousitus tekivät siitä helpon ja hyvän ajettavan, lehtemme pitkäaikainen entinen päätoimittaja Martti Peltonen totesi testattuaan uutta Ford Cargoa päivän turkkilaisessa hiekkakuopassa ja tiellä rekkaveturina.
Ford Cargo julistettiin Kansainväliseksi Vuoden Kuorma-autoksi 1983. Sen jälkeen sen merkitys vähitellen hiipui. Nyt Ford tekee uutta paluuta järeiden luokkaan.

Lue seuraavassa lehdessä Martti Peltosen koeajoraportti uudesta Ford Cargosta.
 

Cadillac Escalade Platinum 6,2 V8 4x4

Sähköposti Tulosta PDF
Suoraan kevytkuorma-autojen kuninkuusluokkaan.
Americar Oy on ottanut tuoreimman sukupolven Cadillac Escalade -katumaasturit maahantuontiohjelmaansa. Katsoimme mitä kevytkuorma-autoksi rekisteröidyllä, yli 400 hevosvoimasella bensiini-V8 moottorilla ja 8-portaisella automaattivaihteistolla sekä lähes kaikilla saatavilla olevilla mukavuusvarusteilla varustettu Escaladella meille tarjoaa.

Tällaiselta auto näyttää. Koeajotunnelmista kerromme seuraavassa, 10.12. julkaistavassa Auto, tekniikka ja kuljetus –lehdessä.
 


Sivu 5 / 53

Lue uusimmasta numerosta

MB X-SARJA
Mercedes-Benz tuo markkinoille ensimmäisen oman lava-autonsa. X-sarja haastaa lava-autoluokassa tyylillä ja erinomaisella ajettavuudella.

VUOKRARENKAAT
Syksy tarkoittaa raskaalle kalustolle sopivinta aikaa vaihtaa alle uudet renkaat. Talvella renkaista tarvitaan niiden paras pito.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
Yhteistyössä:


"Liikennetekniikka, maailman nopeimmin kehittyviä tekniikan aloja, on kuitenkin Vihreille "musta aukko". Autovastaisuus on aatteen kivijalka..."  
Lue lisää >>



[ 18.12.2017 20:44 ]
feed-image Feed Entries

tallinksilja

Mainospalkki