MAN TGE NEXT – Kohti tulevaa

Sähköposti Tulosta PDF

Neliveto MAN TGE Next taipui mainiosti upeissa Itävallan maisemissa.

Laaja hyötyajoneuvojen ja kuljetuksen parissa toteutuva näyttely Hannoverissa oli pohjalla, kun MAN esitteli näyttelyyn tulevia uutuuksiaan koeajon merkeissä Itävallassa heinäkuun alussa. Esillä oli laaja mallisto kuorma-autoja eri kokoisina ja eri käyttövoimin.
 

Kuorma-autot Euro NCAP -testiin

Sähköposti Tulosta PDF

Loppuvuotena 2024 Euro NCAP:ssä aloitettavissa testeissä luvataan huomioitavan viisi raskaiden hyötyajoneuvojen tyyppiä. Niistä yhtenä kippiautoja arvioidaan omilla erityisillä turvallisuusvaatimuksilla. Jos kuvan Sisu testattaisiin, se kuormattaisiin 25 462 kg massaan eli puoleen kantavuudestaan. Ajoneuvon omamassa näet on 16 460 ja kokonaismassa 34 464 kg.

Euro NCAP laajentaa turvallisuustestejään kuorma-autoihin. Toukokuussa 2024 niille julkaistiin ensimmäiset testausohjeet. Testausohjeiston nimi on Truck Safe. Törmäystestejä niihin ei aluksi kuulu.
 

Tule meille töihin!

Sähköposti Tulosta PDF
Jos sinulla on vähintään B-ajokortti ja olet kiinnostunut henkilöautojen lisäksi myös pakettiautoista tai jopa kuorma- tai linja-autoista, ja osaat kirjoittaa ajatuksiasi ja mielipiteitä paperille, me koulutamme sinut
 
ALAN TOIMITTAJAKSI
 
Älä epäröi. Kerro itsestäsi osoitteella klaus.bremer@boy.fi tai utele lisää puhelimella 040-9000140.
 

Nosturikin kaipaa tarkastuksia

Sähköposti Tulosta PDF

Kuormausnosturille on tehtävä perusteellinen määräaikaistarkastus lähestyttäessä valmistajan määrittämää nostolaitteen suunnittelurajaa. Mikäli rajat eivät ole tiedossa, on tarkastus tehtävä viimeistään 10 vuoden kuluessa käyttöönotosta.

Asennus- ja kuormausnostureiden parissa toimivat tahot puhuvat sujuvasti nostureiden kympityksistä ja kymppivuotistarkastuksista. Turvallisuuden nimissä on tarkastuksia tehtävä kuitenkin vuosittain.
 

Älykäs tulevaisuus

Sähköposti Tulosta PDF

Hans Schep, Ford Pro Euroopan toimitusjohtaja, esitteli yrityksen uutta digitaalista teknologiaaVuoden Kansainvälinen Pakettiauto -palkinnon raadille Frankfurtissa toukokuun lopulla.

Ford Pro kutsui Vuoden Pakettiauto -tuomariston jäsenet toukokuun lopulla Frankfurtiin esitelläkseen pk-yrityksille suunnattua digitaalista sovellustaan.Koeajettavana oli myös seitsemän erilaista versiota Vuoden Pakettiautosta 2024, Ford Transitista.
 

Satavuotias standardointi

Sähköposti Tulosta PDF

Muun muassa älyliikenne, automatisoidut ajoneuvot ja kyberturvallisuus työllistävät standardisoijia nyt ja tulevaisuudessa yhä enemmän.

Jokapäiväiseen toimintaamme ja olemiseemme vaikuttaa lähes kolmekymmentätuhatta standardia. Ne eivät erityisesti näy missään, mutta tekevät monet asiat turvallisiksi, auttavat teollista tuotantoa sekä vientiteollisuutta ja yksinkertaistavat monia elämän asioita. Standardeilla ei määritellä kurkun käyryyttä tai paksuutta, ne kuuluvat EU-direktiiveihin.
 

Kilpailua tonniluokassa

Sähköposti Tulosta PDF

Uusi Maxus Delivery 7 lisää kilpailua tonniluokassa.

Suomessa tärkein kokoluokka pakettiautoissa on ns. tonniluokka. Tässä kokoluokassa ovat lähes kaikki merkit mukana. Myös sähköiset versiot ovat kasvattaneet osuuttaan näissä autoissa.
 

Vuoden Haastaja 2024 on Mercedes-Benz eActros 600

Sähköposti Tulosta PDF

Vuoden Haastaja 2024: Mercedes-Benz eActros 600.

Pyysimme maahantuojilta ehdokkaat Vuoden Haastaja -äänestykseen (Atk 3/2024). Maahantuojien asettamiksi kilpailijoiksi tulivat: MAN eTGX, Volvo Aero, Renault T High, DAF XG+, Scania Super, Mercedes-Benz eActros 600 ja Iveco S-Way.
 

Bussipro yhdistää varaosat ja palvelun

Sähköposti Tulosta PDF

Bussipro ja sen palvelu kulminoituu paljolti perustajaansa Jussi Raunistoon, joka haluaa olla etulinjassa kehittämässä bussialan palveluita.
- Sähköbussien nopea kehitys yllätti monen toimijan. Volvon ja Scanian linjaukset bussituotannon päättämisestä olivat myös yllättäviä seikkoja. Näen kuitenkin sähköistymisessä monia mahdollisuuksia, joita meidän pitää hyödyntää, maalaa Jussi Raunisto.

Varaosien markkinointiin ja hankintaan on 2020-luvun maailmassa monta erilaista tapaa. Bussipro Oy tarjoaa asiakkailleen varaosia puskurista puskuriin kattavaa palvelua unohtamatta. Jussi Rauniston tarjoamalla toimintamallilla ravistellaan vanhoillista toimialaa.
 

Järjestys se olla pitää

Sähköposti Tulosta PDF

Erilaisilla ratkaisuilla saadaan kullekin käyttäjälle parhaiten soveltuva kokonaisuus.

Pakettiautojen käyttö on varsin monipuolista. Puhtaan tavarankuljetuksen rinnalla auto on monesti työpiste ja erilaisten osien ja varusteiden varasto. Hyllyrakenteita rakennettiin aikanaan omaan tarpeeseen sen enempää järjestelmää pohtimatta. Nykyään tarkoin harkitut ratkaisut hyödyntävät auton tarjoamat mahdollisuudet parhaiten. Jokaisella osalla, laitteella ja työkalulla pitää olla oma, mietitty paikkansa.
 


Sivu 5 / 84

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 15.06.2025 17:09 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki