Kunniapuheenjohtaja Kimmo Puntti: Kabotaasi syö Suomea!

Sähköposti Tulosta PDF
Valtakunnallisen 28 000 jäsenen Rahtarit ry:n perustaja ja kunniapuheenjohtaja Kimmo Puntti on eniten huolissaan kolmesta asiasta kumipyöräkuljetusten osalta: kabotaasista ja erityisesti sen laittomasta kytkennästä, tieverkon kunnosta ja raskaan kaluston taukopaikkojen puutteesta
 
- Kabotaasi syö ale-hinnoittelulla työpaikkoja suomalaisilta ammattikuljettajilta ja töitä suomalaisilta kuljetusliikkeiltä. Tilanne on riistäytynyt täysin käsistä,  Puntti toteaa.
 
- Suomen tiet ovat nyt samassa kunnosssa kuin DDR:ssä 1970-luvulla, Puntti sanoo ja kohdistaa kovaa arvostelua lyhytnäköiselle tavalle, jolla teitä korjataan.
 
- Ajo- ja lepoaikalain mukaan 3-4 tunnin välein on pakko löytää lepopaikka. Vuosaaren satama on pääkaupunkiseudulla ainoa turvallinen ja laillinen taukopaikka. Suurten logistiikkakeskusten alueille ei enää ole kaikilla asiaa, Kimmo Puntti kiteyttää.
 
Kimmo Puntin koko haastattelu on luettavissa Auto, tekniikka ja kuljetus 2/16 - lehden Tentissä 3.3.2016.
 

Vesi virtaa, rahti seisoo.

Sähköposti Tulosta PDF
Raportti Saimaan kanavan nykytilasta paljastaa veden virtaavaan yhä vuolaana kanavassa. Kerromme miten vuolaana virta vetää rahtitonniston puolella.
Seuraava lehti ilmestyy 1.3.
 

TESTIRAPORTTI: Arctic Van Test 2016

Sähköposti Tulosta PDF
Arctic Van Test 2016 talvitestiin osallistui: Fiat, Opel, Renault, Volkswagen, Citroen sekä DaciaArctic Van Test 2016 talvitestiin osallistui: Fiat, Opel, Renault, Volkswagen, Citroen sekä Dacia

Arctic Test ajettiin tänä vuonna 30. kerran. Viikolla 6 Pohjois-Suomessa ajetun Arctic Van Testin lämpötilat olivat tällä kertaa nollan tuntumissa. Vuodenaikaan nähden lämpimät ilmat vaikuttivat kuitenkin siihen, että tienpinta oli todella liukas. Lumisateet tekivätajokelistä vielä osaltaan haastavammat. Testissä käytetyt kitkarenkaat herättivät aluksi lumiseen ja jäiseen tienpintaan tottumattomissa kansainvälisissä toimittajissa epäilystä, joka kuitenkin kaikkosi nopeasti. Nokian Hakkapeliitta kitkarenkaat osoittautuivat vaikeissa olosuhteissa erittäin pitäviksi.

Testissä oli mukana kuusi kevyen luokan pakettiautoa. Toisistaan mittaa ottivat Citroën Berlingo, Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo ja Volkswagen Caddy. Testi oli tiukka, mutta ei päätynyt viime vuoden tapaan tasapisteisiin. Testissä löytyi siis voittaja. Jokaisella pikkupakulla oli myös oma kuljetusalaan liittyvä ominaisuutensa, missä pääsi loistamaan.

Arctic Van Testin tulokset ja voittaja julkaistaan 1.3. ilmestyvässä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdessä.
 

Cummins-Volvo Suomeen

Sähköposti Tulosta PDF
Volvo FE CNG:n nokalla pyörii Cumminsin maakaasumoottori.Volvo FE CNG:n nokalla pyörii Cumminsin maakaasumoottori.

Volvo Trucks toi maakaasukäyttöiset kuorma-autot Suomen maahantuontiohjlemaan. Pääsimme tuoreeltaan koeajamaan Cummins-koneella ja Allison automaattivaihteista FE 320 CNG -Volvoa.
Seuraava 1.3. ilmestyvä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehti paljastaa "Kaasu-Volvon" salat lukijoille.

 

Cargomaster CC 160 porraskiipijä

Sähköposti Tulosta PDF


Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden (1/2016) pikakokeessa on saksalaisen AAT:n valmistama CargoMaster CC 160 porraskiipijä. Akkukäyttöinen kiipijä nostaa parhaimmillaan 160 kg. Apua porraskiipijästä on niin paljon, että yksi työntekijä hoitaa sillä kahden henkilön hommat.
 

Arctic Van Test 2016 tiukempi kuin koskaan!

Sähköposti Tulosta PDF
Lehtemme vuosittain järjestämä, hyötyajoneuvomaailmassa jo legendan asemaan nostettu Arctic Test käynnistyy heti helmikuun alussa.
Seuraavassa lehdessä paljastamme mitkä autot ovat tänä vuonna koetuksella. Testiautojen ohella talvipakkasissa otetaan mittaa vaihtoehtoisia polttoaineita käyttävien autojen kylmänsietokyvyistä. Mielenkiintoista luettavaa on siis varmuudella tiedossa.
Testi- ja "ekstra"-autot paljastamme seuraavassa 27.1.2016 julkaistavassa lehdessämme. Testiraportit ovat tarjolla heti maaliskuun alussa. Atk 2/2016 numerossa.
Jottei odottavan aika kävisi pitkäksi suosittelemme tutustumaan lehtemme Facebook -sivuihin sekä KuljetusNet.fi -uutisportaaliimme. Siellä tulemme tarjoilemaan teille testin tunnelmia heti tuoreeltaan
 

"Merkur" tunnelipelastaja

Sähköposti Tulosta PDF
Ziegler MerkurZiegler Merkur
Tutustuimme Saksalaisen Zieglerin kehittämään tunnelipelastusautoon. Kaksipäinen, sähkön voimin kulkeva auto voisi olla varteenotettava vaihtoehto pelastuslaitoksille myös tunnelirakentamiseen innostuneessa Suomessa.
Lue seuraava 27.1. ilmestyvä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehti niin tiedät miksi!
 

Koeajossa Volvo FL 814 4X2 250 CitiPro

Sähköposti Tulosta PDF
Volvo FL CitiPro vuosimallia 2016 on jakeluautojen mallioppilasVolvo FL CitiPro vuosimallia 2016 on jakeluautojen mallioppilas
Volvon tehdasvalmis FL Citi Pro –mallisto yltää tänä vuonna kunnioitettavaan 10-vuoden ikään. Vuosien saatossa auton tekniikkaa on päivitetty ja peruskonseptia on jatkojalostettu asiakkaiden toiveiden ja tarpeiden mukaisesti.
Koeajoimme vuosimallia 2016 edustavan Volvo FL CitiPron.
Koeajoraportti on luettavissa seuraavassa 27.1. julkaistavasta Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä.
 

Varustelua nelivedolla

Sähköposti Tulosta PDF
 Mercedes-Benz Sprinteristä muokattu matkailuauto soveltuu sisätilojen puolesta mainiosti työmaille. Matkaan mahtuu viiden henkilön lisäksi rahtia tai työkaluja. Ajoneuvon nelivedon ansiosta se selviää hankalammistakin työmaateistä. Matkailuauton varustelutaso on korkea. Lue lisää ajoneuvosta ja sen varustelutasosta 27.1. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetuksen numerosta.
 

”Pullakori”-Iveco

Sähköposti Tulosta PDF
  Iveco Dailyn pullakoriversio tarjoaa tilaa ja helppoutta lastaukseen. Pakettiautoksi rekisteröitynä sen kuskiksi kelpaa myös B-kortillinen. Koeajetun Iveco Dailyn päältä löytyy Närpiön Erikoisvaunut NEK Oy:n valmistama Microcargo-kori. Rahtitilan tilavuus on 19,4 m3 ja ajoneuvon kantavuus on 857 kg. Voit lukea lisää autosta 10.12. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus –lehdestä.
 


Sivu 4 / 53

Lue uusimmasta numerosta

TIEHÖLMÖILY
TULEE KALLIIKSI

Kysyimme Suomen Tieyhdistys ry:ltä onko tieverkko karannut kokonaan valtion käsistä?

MARKKINAHÄIRIKKÖ?
Ford Truks lyö Itä-Euroopassa kukkoileville länsimerkeille nyt vahvasti kapulaa rattaisiin. Kävimme arvioimassa, millaisin eväin uusia markkinoita hakeva haastaja on liikkeellä.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
Yhteistyössä:


"Tavallinen henkilöauton omistaja kuvittelee, että kuorma-auto on lähinnä kaksi teräspalkkia pitkittäin, keulalla moottori ja vaihteisto ja päällä ohjaamo ja lava..."  
Lue lisää >>



[ 26.06.2017 11:33 ]
feed-image Feed Entries

tallinksilja

Mainospalkki