Isuzun turistipyydys

Sähköposti Tulosta PDF

Täyssähköinen Isuzu Novo Volt on tehty turistikäyttöön. Lyhyellä akselivälillään se on ketterä kulkija vanhojen kaupunkien kapeilla kaduilla ja ahtaissa tiloissa.

Isuzu Motorsin historia alkaa 1916 kun Tokyo Shipbuilding suunnitteli Tokyo Gas and Electricin kanssa autojen valmistusta. 1918 syntyi tekninen yhteistyö Wolseley Motorsin kanssa. Monien vaiheiden jälkeen vuonna 1949 nimeksi tuli Isuzu Motors Isuzu joen mukaan. Isuzu tarkoittaa ”50 kelloa” (50 bells). Siitä mm. Isuzu Bellet.
 

Sivulastaajalla maailmanvalloitukseen

Sähköposti Tulosta PDF

Drumloader 550 on tarkoitettu suurten jopa 50 tonnin kaapelirumpujen lastaukseen. Se on testattu 65 tonnin nostolla CE-merkintää varten. Samalla se rikkoi Guinnessin ennätyskirjassa noteeratun sivulastaajaennätyksen.

Hammar Maskin AB täyttää tänä vuonna 50 vuotta. Kaikki alkoi 1970-luvun alussa, kun Bengt-Olof Hammar, vastavalmistunut diplomi-insinööri Chalmersin teknillisestä korkeakoulusta, näki sivulastaajien lupaukset ja mahdollisuudet. Bengt-Olofin diplomityö johti työsuhteeseen erään sivulastaaja-valmistajan kanssa.
 

DAF XF 530 FAW 8x4 koukkulava – Riuska hollantilainen

Sähköposti Tulosta PDF

Läpivetävällä Tridem-teliakselistolla varustettu nelikko on tyypillinen perusleipäkone moneen käyttöön.

Väkevimmän moottorin, Vantaalainen Nordic Truckcenter on saanut ryhtiä maahantuomiensa DAF kuorma-autojen myyntiin. Pari vuotta sitten esitellyt uuden sukupolven mallisarjan edustajat alkavat olla yleinen näky myös meidän valtaväylillämme.
 

Yli miljoona muunnelmavaihtoehtoa

Sähköposti Tulosta PDF

MAN näkee valtavan kysyntäpotentiaalin uudelle eTruckille: Tätä tarkoitusta varten hyötyajoneuvojen valmistaja on asemoitunut vahvaan ja joustavaan eTruck-portfolioon, joka oli kokonaisuudessaan esillä syksyn IAA Transportation 2024 -messuilla: Se mahdollistaa yli miljoona konfiguroitavaa muunnelmaa sekä pitkän matkan että jakelukuljetuksiin tai kunnalliseen ja erikoiskäyttöön. MAN esitteli puoliperävaunuvetureitaan Saalfeldenissä Itävallassa jo ennen IAA:ta. eTGX on mahdollista tunnistaa sen punaisista korostuksista sivusuojissa, puskurissa, jäähdyttimen säleikön lamelleissa ja aurinkolipassa. Ne luovat urheilullista vaikutelmaa ja tarjoavat viitteitä ajonautinnosta. Sähkökonevaihtoehtoja on 245, 330 tai 400 kW, joista kaksi jälkimmäistä on yhdistetty nelivaihteiseen vaihteistoon. Sähkökone ”roikkuu” voimalinjassa akselivälillä. Akuston maksimikapasiteetti: 6 x 80 kWh eli käytettävissä olevaa energiareserviä on tarjolla 480 kWh.

MANille on näyttänyt olevan hyvin tärkeää pitää alan toimittajat ja asiakkaat mukana energiamuutoksen matkassa, mikä käytännössä on tarkoittanut jännityksen rakentamista ja ylläpitämistä sähkökuorma-autojen sarjatuotannon käynnistymiseen asti. Se, mikä vielä vuosi sitten kuulosti ja vaikutti vallankumoukselta, tuntui Itävallan koeajotiestöllä nyt heti erittäin tutulta.
 

Virkkuna turvallisemmin

Sähköposti Tulosta PDF

- Väsyneenä ajamisen vähentämisen poistamisessa toimenpiteiden kohderyhmiä täytyy laajentaa käsittämään muitakin kuin ammattikuljettajia. Liikaa vastuuta on vieritetty kuljettajan harteille, sanoo Mia Nyholm.

Kun tiedotusvälineet kertovat liikenneonnettomuudesta, siinä mahdollisesti mukana ollut raskas ajoneuvo lähes takuuvarmasti nostetaan otsikkoon.
 

MAN eTGL – Jakoleijona

Sähköposti Tulosta PDF

MAN täydentää täyssähköisten kuorma-autojensa valikoimaa eTGL:llä. Valmistaa juhlii tuoreen 12 tonnin kuorma-autonsa maailmanensi-iltaa IAA Transportationissa Hannoverissa. eTGL mahdollistaa jopa 6,6 tonnin hyötykuorman. Kuvan kuormatilan kanssa kantavuutta jää vajaat viisi tonnia. eTGL on uusi vaihtoehto hiljaisiin ja paikallisesti CO2-vapaasiin kuljetuksiin kaupunkien tavaralogistiikassa elintarvikeketjuille, jälleenmyyjille tai ravintola-alalle. Jakeluauton myynti käynnistyy huhtikuussa 2025.

MAN eTGL maailmanensi-ilta ajoitettiin IAA 2024 -tapahtumaan. eTGL laajentaa nykyisiä eTruck-kokoonpanovaihtoehtoja kattamaan kevyen jakelukuljetuksen. MAN tarjoaa nyt kattavan valikoiman eTruck-autoja, painoluokassa 12-42 tonnia.
 

Kylmäkuljetuksiin jättiparannus

Sähköposti Tulosta PDF

Molempia paneelimalleja käytetään perävaunun lattiarakenteessa. Vasemmanpuoleisen LiteShellin kuitumuovinen poikittaispalkki on huomattavasti kapeampi kuin oikeanpuoleisen, nyt valmistuksesssa olevan PurFerron puinen poikittaispalkki. Lämpöeristeen määrä pinta-alaa kohti on LiteShellillä suurempi.

Kögel kehittää uutuutta, erityisen kevyttä ja energiatehokasta lämpösäädeltyä kuormakoria. Kyse on valmistajan historian suurimmasta tuoteinvestoinnista.
 

Kilpailu kiristyy

Sähköposti Tulosta PDF

Maxus e-Deliver 7 on tonniluokan uusi tulokas.

Suomessa selvästi suosituin pakettiautojen kokoluokka on ns. tonniluokka. Tähän kokoluokkaan luetaan yleisesti myös alle 1 000 kg kantavuuden autot. 1 000 kg kantavuuden omaavia autoja on selvästi vähemmän erityisesti sähköisten pakettiautojen parissa.
 

Henkilöauton tuntuma

Sähköposti Tulosta PDF

Uuden mallin tunnistaa isommasta maskista.

Runsas puoli vuotta sitten uudistunut Mercedes Benz Vito tarjoaa hienoa matkantekoa. Kun sähköautojen hype tuntuu valtaavan alaa, on hyvä perehtyä myös dieselmalliin, jota Mercedes jatkuvasti kehittää.
 

Toimitusjohtaja Juha Ruotsalainen, Veho Oy: Automarkkinoiden erot suuria nykytilanteessa

Sähköposti Tulosta PDF

"Tulevaisuus on nähtävä positiivisena ja täynnä mahdollisuuksia", Juha Ruotsalainen painottaa!

Juha Ruotsalainen puhuu mielellään tulevaisuudesta.
 


Sivu 4 / 84

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 15.06.2025 18:25 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki