Sähköllä tonniluokkaan

Sähköposti Tulosta PDF

Maxus EH300 näyttävä kokonaisuus 7.5 tonniluokkaan.

Lähijakelu on sähköistynyt vauhdilla. Pakettiautoja on jo lähes kaikilla valmistajilla tarjolla pienimmistä aina 3.5 tn kokoluokkaan. Myös isompia aina 16 tonnin kokoon on ohjelmassa jo lähes kaikilla suurilla kuorma-autovalmistajilla. 7.5 tonnin luokka on jäänyt hieman pienemmälle huomiolle. Nyt Maxus tuo tähän kokoluokkaan mielenkiintoisen mahdollisuuden. Pääsimme ensimmäisenä Suomessa koeajamaan täyssähköisen Maxus EH300 mallin, joka oli varustettu NEK kevytkorilla.
 

Kuljetuksia joka puolelle maailmaa

Sähköposti Tulosta PDF

- Kotisatamalla ja päästökaupalla ei ole yhteyttä. Usea Finnlinesin laiva oli rekisteröity Maarianhaminaan jo ennen päästökauppapäätöstä, Pippingsköld summaa.

Suomi on erityisen riippuvainen yhteyksistä Eurooppaan ja edelleen ympäri maailmaa. Ukrainan sota on tuonut tähän uuden piirteen, kun kaikki liikenneyhteydet Venäjän kautta ovat poikki. Näin merikuljetusten rooli on kasvanut merkittävästi. Suomen viennistä meritse kulkee 90 % ja tuonnistakin 80 %.
 

Tinkimättömin tavoittein

Sähköposti Tulosta PDF

eActros 600:n maailmanensi-ilta toteutettiin Break Autohof Hamburg Nordheidessa A7-tien varrella Egestorfissa. Oman arvionsa mukaan Break Autohof edustaa valtateiden palvelujen tulevaisuutta. Huippumoderni kuorma-autojen freeflow-pysäköintijärjestelmä ennakkovarausmahdollisuudella. Monienergia- asema, 3 tähden hotelli sekä kansainvälisiä ja paikallisia ravintoloita ruokailu- jaostomahdollisuuksin. Kaikki palvelut (mukaan lukien Click & Collect, Order@Table) ovat pilvipohjaisia. Oma aurinkosähköjärjestelmä täyden omavaraisuuden takaamiseksi ja keskipitkällä aikavälillä myös oma vedyntuotanto. Ensimmäinen palvelualue, Break Autohof Hamburg Nordheide, on nyt avoinna yleisölle. Pian Break Autohofin toimipisteitä on kaikilla Saksan moottoritieverkoston tärkeimmillä liikenneakseleilla.

Uusi eActros 600 edustaa Mercedes-Benz Trucksin kohdalla merkittävää muutosta ja askelta kohti maanteiden tavaraliikenteen CO2-neutraaliutta.
 

Kiitosimeon Oy – Yhä laajemmalla

Sähköposti Tulosta PDF

- Kalusto uudistuu tasaista tahtia, kertoo Pontus Stenberg.

40 vuotta sitten 23.9.1983 liikenneneuvos Juha Lehtinen osti silloisen yhtiökumppaninsa kanssa kuljetusliikkeen. Alussa 5 autoa ajoi Suomessa raskasta öljyä ja 10 autoa kuljetti rahtia eri puolille Suomea ja myös Eurooppaan. Matkoja tehtiin jopa Irakiin, Iraniin ja Saudi-Arabiaan saakka.
 

Viisipaikkainen kevytkuorma-auto – TruckMasters OX ”Hilux”

Sähköposti Tulosta PDF

Lukkoperä takavedossa ja 17- tai 18-tuuman renkaat antavat myös hyvän maastokelpoisuuden. Lähtöhinta 43 300 €. Huoltoväli 15 000 km. 75 000 km kolmessa vuodessa tekisi huoltojen hinnaksi n. 60 €/kk.

Auto- ja ALV-verottomia uusia kevytkuorma-autoja on ollut tarjolla Suomessa jo puolen vuosikymmentä. Vasta nyt ne ovat nousseet suuren yleisön tietoisuuteen hinnaltaan edullisina ”jokamiehen” henkilö- ja kuormankuljettimina. Kevytkuorma-auto näkyy tänä päivänä yhä useamman maatalon ja yksityistalon kotipihalla sekä kylillä että asutuskeskuksissa.
 

Peruspaku sähköllä

Sähköposti Tulosta PDF

Tavaratilaan ei ole kurkkimista.

Uusi Fiat E-Doblò on käytännössä sama auto kuin Citroën Berlingo, Peugeot Partner ja Opel Combo. Se tulee luultavasti olemaan joukon halvin ja vähiten varusteltu. Koeajamamme malli vaikutti kuitenkin varsin riittävältä ja sopivan yksinkertaiselta työvälineeltä. Metallivärillä ja vaneroinnilla lisävarusteltuna koeajoauton hinta oli 44 139 €.
 

Huonommille alustoille halvemmat renkaat

Sähköposti Tulosta PDF

- Nastoitetut ovat vähenemään päin. Niitä kuitenkin vielä kaivataan muun muassa maito- ja elintarvikekuljetuksissa ja vastaavissa syrjäkylien sivuteillä, pikkuteillä ja talviolosuhteissa avatuilla jää- ja muilla tilapäisillä talviteillä, Jyrki Alikeskikylä Scasonilta toteaa.

Turku kuuluu Suomessa talvi- ja nastarengastuksen syntysijoihin. Jo 1960-luvulla Kelhu oli edelläkävijä jousipiikkirenkaillaan, joilla voitettiin Suomen mestaruuksiakin jäärata-ajoissa.
 

Monipuolinen osaaja

Sähköposti Tulosta PDF

Taittuva JOAB-koukkulaite. HMF:n 27,9 tonnimetrin nosturi on ohjaamon takana.

Mercedes Benz Actros lähenee jo ”miehen ikää”. Auto ensiesiteltiin vuonna 1996. Sen jälkeen päivityksiä on tullut jo neljä. Vuodet ovat tuoneet sille uusia sovellutuksia ja laaja-alaisia käyttökokemuksia. Tarkoituksenmukaisesti suunnitellulla varustevalinnalla nykymallinen Actros tarjoaa laajaa, hyvin toimivaa ja tehokasta toimintaa.
 

Ratkaisuja ja vastauksia hyötyajoneuvoteollisuuden megatrendeihin

Sähköposti Tulosta PDF

Innovaatioajoneuvot osoittavat, kuinka ZF:n yhdistetyt kuorma-auto- ja eTrailer-teknologiat vastaavat hyötyajoneuvoteollisuuden suuriin haasteisiin. Erityisen jännittäviä ZF:n innovaatioajoneuvoista tekee se, että niiden teknologiat toimivat jo nyt ja ovat pian saatavilla tieverkolle. Kaikkien segmenttien sähköistäminen: ZF tarjoaa sähköisiä liikkumisratkaisuja autoihin, hyötyajoneuvoihin, teollisuusratkaisuihin, rakennuskoneisiin ja mikroliikkuvuuteen.

ZF:n uusimmat innovaatioajoneuvot kertovat matkan alusta loppuun asti vertaansa vailla olevista turvallisuus- ja tehokkuuseduista, jotka liittyvät valmistajan tärkeimpien kuorma-auto- ja perävaunutekniikoiden yhdistämiseen ja integrointiin. Erityisen jännittäviä ZF:n innovaatioajoneuvoista tekee se, että niiden teknologiat toimivat jo nyt ja ovat jo pian käyttäjien saatavilla.
 

Peugeotin versio sähköpakusta

Sähköposti Tulosta PDF

Ulkoapäin e-Expertin paljastaa täyssähköiseksi vain kuljettajan oven etupuolella lokasuojassa oleva latausportti. Pösöksi auton tunnistaa heti maskin leijona-logosta.

Stellantiksella on monta brändiä ja samaa konseptia käytetään monen eri merkin alla. Nyt ajoimme Peugeotin leijonamerkillä varustettua e-Expert versiota ja siinä oli erikoistase, että umpipakettiautoon oli tehty jatko-ohjaamo.
 


Sivu 3 / 78

Lue uusimmasta numerosta

VOLVO VNL 2024
Volvon VNL:ssä esitellyt innovaatiot toteutettiin tavoitteena tehdä kuljettajan työstä helpompaa ja truvallisempaa.

AJOPIIRTURIT
Kuljettajan isoveli täyttää 180 vuotta ja älykäs digipiirturi on tulossa. Kattavassa raportissamme tutkimme piirtureita eilen, tänään  ja huomenna.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Entä vienti- ja ulkomaankauppamme ykkönen, EK ja sen toimitusjohtaja Jyri Häkämies: mitä olette tehneet asian hyväksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 19.04.2024 21:40 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki