Uusilla jousilla tulevaan

Sähköposti Tulosta PDF

- Oman haasteensa nykyisin muodostaa Vallilan Takomon käyttämän erikoisjousiteräksen saatavuus, sillä lehtijousien valmistajia Vallilan Takomon lisäksi Suomessa ei juuri enää ole, Teemu Punkka kertoo.

Vallilan Takomo Oy:llä on kertynyt osaamista jo vuodesta 1945. Sodan jälkeen kuorma- ja linja-autokalusto vaati paljon erilaista korjausta. Tähän tarpeeseen perustettiin Vallilan Takomo Oy. Huolehtimaan erityisesti raskaan kaluston jousituksesta.
 

Kolmen polttoaineen moottorit

Sähköposti Tulosta PDF

Cumminsin X-sarjan polttomoottorit tarjoavat vähäpäästöisiä vaihtoehtoja perinteisessä muodossa. Energiamuodon vaihto käy näppärästi sylinterinkantta vaihtamalla.

Viime aikoina tulevaisuuden raskaankaluston polttoaineisiin liittyvissä keskusteluissa on huomio keskittynyt sähköön sekä vetyyn. Samalla perinteinen Diesel-moottori on vaihtoehtojen ohella jatkanut kehitystään.
 

Kaasu vie eri tavoilla

Sähköposti Tulosta PDF

Kahden erilaisen toimintatavan omaavan kuorma-auton merkittävä ero on niiden hidastimen toiminnassa. 
 
Vaihtoehtoisista polttoaineista kaasu on ollut suosituin voimanlähde raskaassa kalustossa. Sen saatavuus on valtakunnallista, hinta on energiasisältöön nähden kohtuullista ja valtion hankintatuki on helpottanut monen yrityksen päätöksentekoa.
 

Ensimmäinen FCEV-veturi Slovakiasta

Sähköposti Tulosta PDF

Durapowerille MPI:n projekti on ensimmäinen virstanpylväs akkujärjestelmien toimittamisessa 44-tonniseen polttokennoautoon Euroopassa. Durapower toteaa olevansa ylpeä voidessaan tukea tällaista innovatiivista projektia, jossa sen akut on integroitu täysin Eatonin 4-portaiseen vaihteistoon, NPROXX 700 barin vetysäiliöihin ja Refire -polttokennojärjestelmään.

Teknologiayritys Mobility & Innovation Production s.r.o. esitteli marraskuun puolivälissä ensimmäisen vetykäyttöisen kuorma-auton, joka on läpäissyt kaikki EU-määräysten mukaiset sertifiointitestit.
 

Hyvää Joulua!

Sähköposti Tulosta PDF


Auto, tekniikka ja kuljetus toivottaa kaikille lukijoilleen ja yhteistyökumppaneilleen hyvää Joulua ja menestystä vuoteen 2025!

Asiakaspalvelumme on suljettu lomien ajan (23.12.2024 - 6.1.2025).
 

Lisätehoa kalustonhallintaan

Sähköposti Tulosta PDF

Paccar Connect -kalustonhallinta- alusta – vakiona jokaisessa uudessa DAF-kuorma-autossa – on erittäin helppokäyttöinen. Sen saumaton integrointi kolmansien osapuolten logistiikkasovelluksiin ja lisävarusteena saatavaan Paccar Connect -tablettiin helpottaa ja ennen kaikkea tehostaa logistiikkaprosessien valvontaa ja optimointia.

Laajan tietovalikoimansa ja helppokäyttöisyytensä ansiosta uusi Paccar Connect asettaa raamit online-kalustonhallinta-alustoille.
 

Logistiikan vetykeskustelu alkaa

Sähköposti Tulosta PDF

Isobritannialainen Hydrogen Vehicle Systems käyttää kuorma- autostaan lyhennettä HVS. Huhtikuussa 2023 esitelty, 36–42 tonnin yhdistelmämassalle tarkoitettu rekkaveturi luultavasti ei koskaan tule tuotantoon, vaan valmistaja tähdännee sillä voimalinjatekniikan valmistajaksi. Ajoneuvolle luvataan toimintamatkaksi 600 km ja tankkausajaksi enimmillään 20 minuuttia.

Suomen ensimmäinen vetykuorma-auto oppilaitoskäyttöön hankitaan Ouluun.
 

Maxuksella on entistä kattavampi mallisto

Sähköposti Tulosta PDF

Maxuksen uusi eDeliver 5.

Maxus tarjoaa jo tällä hetkellä laajaa sähköisten pakettiautojen mallistoa. eDeliver mallien 3, 7 ja 9 joukossa on useita eri versioita. Nyt IAA Hannoverissa esiteltiin myös uusi eDeliver 5, joka sijoittuu numeron mukaiselle paikalle 3 ja 7 väliin. Toisena uutena tuotteena esiteltiin 4-vetoinen uusi täyssähköinen pick-up-malli eTerron 9.
 

Yhden kuorma-auton yrityksestä logistiikan monitoimijaksi

Sähköposti Tulosta PDF

Iiro Mäkinen johtaa vahvasti yli 70 vuotiasta perheyritystä.

Vuonna 1952 Antero Mäkinen käynnisti yrityksen yhdessä vaimonsa Sylvi Elisabethin kanssa. Tästä yrityksen nimi SE Mäkinen. Eri vaiheiden kautta yritys on kasvanut kolmen sukupolven ohjauksessa nykyiseksi logistiikan monitoimijaksi.
 
Yrityksen toimitusjohtajana on jo yli 10 vuoden ajan toiminut kolmannen sukupolven edustaja Iiro Mäkinen. Otetaanpa mies tenttiin ja katsotaan mitä polkua pitkin SE Mäkinen on tullut nykytilaan ja miltä tilanne nyt näyttää.
 

Toimintaa vuosien kokemuksella

Sähköposti Tulosta PDF

Laatu ja ympäristö on varmistettu jo vuodesta 2007 sertifioinneilla. Omat haasteensa on tullut kuljetusyksiköiden koon kasvaessa.

Jo vuonna 1945 Bror Eklund perustaa yrityksen Eklunds Snickeri, joka alkuun toimi puusepän liikkeenä. 1950-luvulla valmistuksessa oli jo erilaisia päällirakenteita ja perävaunuja sekä asuntovaunuja. Varsinaisiin puoliperävaunuihin Ekeri erikoistui 1960 luvulla.
 


Sivu 3 / 84

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 15.06.2025 18:18 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki