40 vuotta sitten 23.9.1983 liikenneneuvos Juha Lehtinen osti silloisen yhtiökumppaninsa kanssa kuljetusliikkeen. Alussa 5 autoa ajoi Suomessa raskasta öljyä ja 10 autoa kuljetti rahtia eri puolille Suomea ja myös Eurooppaan. Matkoja tehtiin jopa Irakiin, Iraniin ja Saudi-Arabiaan saakka.
Viisipaikkainen kevytkuorma-auto – TruckMasters OX ”Hilux”
Auto- ja ALV-verottomia uusia kevytkuorma-autoja on ollut tarjolla Suomessa jo puolen vuosikymmentä. Vasta nyt ne ovat nousseet suuren yleisön tietoisuuteen hinnaltaan edullisina ”jokamiehen” henkilö- ja kuormankuljettimina. Kevytkuorma-auto näkyy tänä päivänä yhä useamman maatalon ja yksityistalon kotipihalla sekä kylillä että asutuskeskuksissa.
Peruspaku sähköllä
Uusi Fiat E-Doblò on käytännössä sama auto kuin Citroën Berlingo, Peugeot Partner ja Opel Combo. Se tulee luultavasti olemaan joukon halvin ja vähiten varusteltu. Koeajamamme malli vaikutti kuitenkin varsin riittävältä ja sopivan yksinkertaiselta työvälineeltä. Metallivärillä ja vaneroinnilla lisävarusteltuna koeajoauton hinta oli 44 139 €.
Huonommille alustoille halvemmat renkaat
Turku kuuluu Suomessa talvi- ja nastarengastuksen syntysijoihin. Jo 1960-luvulla Kelhu oli edelläkävijä jousipiikkirenkaillaan, joilla voitettiin Suomen mestaruuksiakin jäärata-ajoissa.
Monipuolinen osaaja
Mercedes Benz Actros lähenee jo ”miehen ikää”. Auto ensiesiteltiin vuonna 1996. Sen jälkeen päivityksiä on tullut jo neljä. Vuodet ovat tuoneet sille uusia sovellutuksia ja laaja-alaisia käyttökokemuksia. Tarkoituksenmukaisesti suunnitellulla varustevalinnalla nykymallinen Actros tarjoaa laajaa, hyvin toimivaa ja tehokasta toimintaa.
Ratkaisuja ja vastauksia hyötyajoneuvoteollisuuden megatrendeihin
ZF:n uusimmat innovaatioajoneuvot kertovat matkan alusta loppuun asti vertaansa vailla olevista turvallisuus- ja tehokkuuseduista, jotka liittyvät valmistajan tärkeimpien kuorma-auto- ja perävaunutekniikoiden yhdistämiseen ja integrointiin. Erityisen jännittäviä ZF:n innovaatioajoneuvoista tekee se, että niiden teknologiat toimivat jo nyt ja ovat jo pian käyttäjien saatavilla.
Peugeotin versio sähköpakusta
Ulkoapäin e-Expertin paljastaa täyssähköiseksi vain kuljettajan oven etupuolella lokasuojassa oleva latausportti. Pösöksi auton tunnistaa heti maskin leijona-logosta.
Stellantiksella on monta brändiä ja samaa konseptia käytetään monen eri merkin alla. Nyt ajoimme Peugeotin leijonamerkillä varustettua e-Expert versiota ja siinä oli erikoistase, että umpipakettiautoon oli tehty jatko-ohjaamo.
Kestävät perävaunut länsinaapurista
Ruotsalainen päällirakentaja SLP käyttää vain SSAB:n teräslaatuja. Kysytyimpiä Suomen markkinoilla ovat maa-aineskuljetusten kasettiyhdistelmät.
Maailman ensimmäinen sähköinen hybridi-kilpakuorma-auto
Mission Zero -hankkeessa pyritään poistamaan hiilidioksidipäästöjä jatkuvalla innovaatiosarjalla. Copa Truck on kuin kehityslaboratorion rakentamista radalle.
Mukavan simppeli
Dacian ensimmäinen hybridi, Jogger HYBRID 140 Extreme 7p, on mukavan yksinkertainen auto. Se soveltuu ammattiajoon tai perheautoksi kuskille, joka ei liiemmin kaipaa luksusta eikä kaikkein viimeisimpiä avustimia.