Mainospalkki

Tyylikäs tilaihme

Sähköposti Tulosta PDF

Maxi-mallin Caddyn pituus on 4 853 mm. Kyytiin mahtuu kaikkiaan seitsemän henkilöä.

Volkswagen Caddy Maxi Style 2,0 TDI 90 kW DSG on edellistä sukupolvea huomattavasti henkilöautomaisempi. Maxi-malli tuo autoon lisää ulottuvuutta ja mahduttaa kyytiin jopa seitsemän henkilöä.
 

Kokemuksia bioetanolista

Sähköposti Tulosta PDF

Bioetanolimoottorisen Scanian omamassa on 9 090 kg ja kokonaismassa 28 000 kg. Siihen on kytketty neliakselinen perävaunu, jolloin yhdistelmän kokonaismassa on 60 000 kiloa.

Kuljetusliike Helokivi Oy:llä on ollut käytössään kaksi vuotta ED95-bioetanolia polttoaineena käyttävä Scania G410. Auto, tekniikka ja kuljetus kiinnostui, miten se on toiminut ja matkasi Lahteen jututtamaan yhtiön toimitusjohtaja Joni Helokiveä.
 

Jimnyn comeback

Sähköposti Tulosta PDF

Jimnyn yksinkertaisuus ja kevyt paino tekevät siitä vaikuttavan maastoauton. Alennusvaihteisto ja sähköinen luistonestojärjestelmä auttavat vaikeissa olosuhteissa.

Suzuki Jimny LCV -maastoauto on tehnyt paluun Euroopan markkinoille pakettiautoversiona. InternationalVan of the Year -tuomariston englannin edustaja ajoi auton ja käännöksen koeajojutusta voi lukea ohesta. Teksti julkaistiin alun perin vanreviewer.co.uk-sivustolla.
 

Iveco haastaa uusitulla mallistolla ja verkoston panostuksilla

Sähköposti Tulosta PDF

Varaosahuolto on Tuomas Virenin mukaan kokonaisuudessaan Iveco Finlandin hoidossa.
- Saamme Tanskan keskusvarastolta iltapäivällä tehdyn tilauksen toimitettu eri puolille Suomen huoltopisteitä seuraavaksi aamuksi.

Minkä pienenä oppii, sen isona taitaa, todetaan vanhassa sanalaskussa. Kuljetus on ollut Virenin suvussa jo 1928 vuodesta alkaen. Autoalalla monipuolisen kokemuksen kartuttanut Tuomas Viren aloitti nykyisessä tehtävässään Ivecon Suomen myyntijohtajana vuoden 2020 alussa.
 

Kokemuksia kaasusta

Sähköposti Tulosta PDF

Ossi Tiilikainen ja kaasukäyttöinen Iveco.

Kuljetusliike K&O Tiilikainen Oy:llä on neljä vuotta kokemusta kaasua polttoaineena käyttävistä Iveco kuorma-autoista. Auto tekniikka ja kuljetus tapasi yrityksen toimitusjohtaja Ossi Tiilikaisen ja tiedusteli ajoneuvon soveltuvuutta kuljetusalalle.
 

Älykkäästi sähköllä

Sähköposti Tulosta PDF

EQV-täyssähköauton ulkopuolen muotoilun keskiössä ovat musta Black Panel - jäähdyttimensäleikkö, jossa on kromilamellit, sekä pelkistetty sivuilme ja sitä täydentävät kookkaat 18-tuumaiset kevytmetallivanteet.

EQV 300 e jatkaa Mercedes-Benzin malliston sähköistymistä. Sekä ammatti- että yksityiskäyttöönsoveltuvan täyssähköisen henkilönkuljettimen akku- ja latausominaisuudet mahdollistavat pidemmätkin ajomatkat.
 

Vahvuus lähtee useasta eri tekijästä

Sähköposti Tulosta PDF

Henna Wickströmin mukaan Scanian vahvuus on polttoainetalous ja luotettavuus sekä vahva myynti- ja huoltoverkosto.

Scania on viimeiset vuodet ollut raskaiden kuorma-autojen markkinajohtaja Suomessa. Kuorma- autokauppa on kokenut samoja haasteita kuin henkilöautokauppa. Merkkejä markkinoilla on kuitenkin selvästi henkilöautoja vähemmän ja myynnin volyymi on keskittynyt lähinnä kolmelle. Onkin aika ottaa selvää, miten markkinajohtaja näkee tilanteen. Henna Wickström on luotsannut toimitusjohtajana Scanian Suomen toimintoja 5 vuotta.
 

Tulevaisuuden ratkaisut

Sähköposti Tulosta PDF

Iveco ja amerikkalainen Nicola tekevät yhteistyötä sähköllä kulkevien kuorma-autojen kehittämisessä. Autot toimivat joko akkusähköllä tai polttokennon tuottamalla sähköllä.

Liikennesektorin kasvihuonepäästöjä pyritään vähentämään monella eri tavalla. Kuljetusten tulevaisuuden voimanlähteiksi on tarjolla eri vaihtoehtoja.
 

Kaupunkiliikenne kalustomurroksessa

Sähköposti Tulosta PDF

Elokuussa HSL:n liikenteessä aloittaa 80 uutta sähköbussia, nostaen HSL:n sähköbussien kokonaismäärän 160 kappaleeseen.

Kaupunkiliikenteen kilpailutus on laajentunut pääkaupunkiseudulta eri puolille Suomea. Kilpailutus on aiemmin ollut lähinnä ”kotipaikkakuntien” yritysten asia. Nyt tilanne on muuttunut ja tarjouksia sekä sopimuksia on tehty laajemmalle toimialueelle. Kalustovaatimukset ovat kiristyneet eri syistä eikä vähiten EU-direktiivivaatimusten vuoksi.
 

Kulutuksen optimointia

Sähköposti Tulosta PDF

Scanian uuden G33CM vaihteiston nopeusalue on merkittävästi edeltäjää laajempi. Suurin vaihde on nyt selkeä ylivaihde. Nykyinen V8-voimalinja tarjoaa jopa 6 prosentin polttoaineensäästöpotentiaalin, josta pari prosenttia muodostaa päivitetty moottori, prosentin verran uusi vaihteisto ja loppu saavutetaan hyödyntämällä vaihteiston laajentunut nopeusalue täysimittaisesti harvemman perävälityksen kautta. Uutta vaihteistoa oli Kymiringin ympäristössä mahdollista kokeilla 660 hv:n moottorilla varustetussa puutavarayhdistelmässä. Merkillepantava asia oli uuden vaihteiston vaihtamisen nopeus, kun synkronointirenkaat on jätetty pois ja synkronointi hoidetaan nyt akselijarruilla. Tämän koeajoyhdistelmän päällirakenneratkaisut olivat Jyki Groupin Oy:n toteuttamia. Perävaununa oli valmistajan uuden polven 5-akselinen Ultra Low-perävaunu. Uuden runkorakenteen ansiosta perävaunun alustan korkeus rengaskoolla 265/70R19,5 ” on vain 1030 mm, mikäli mahdollistaa noin 3,35 metrin tolppakorkeuden ja 2,7 m3 suuremman kuormatilan. Vaunun uudistetun rakenteen avulla myöskin loiskuormaa on saatu vähemmäksi ja kärryn asiamukaista huoltoa varmistaa uusi telematiikka.

Scania esitteli viime syksynä uuden vaihteisto-ohjelman, jolla vähitellen korvataan kaikki nykyiset Opticruise-ratkaisut. Scanian uudessa vaihteistossa ei valmistajan mukaan ole ainuttakaan aiemmin käytössä ollutta osaa.
 


Sivu 5 / 70

Lue uusimmasta numerosta

DAF XG 530 FTS
Pääsimme kokeilemaan DAF Digital Vision peilijärjestelmällä varustettua veturia lastatun kolmiakselisen puoliperän vetäjänä.

POWER TRUCK SHOW
-ENNAKKO

Raportoimme etukäteen, mitä kaikkea Power Truck Show tänä vuonna tarjoaa, jotta paikan päällä tietää tarkemmin mihin tutustua.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 


 

 
"Helsingin liikennejärjestelyillä pyritään synnyttämään mahdollisimman paljon ruuhkia sulkemalla pääkatuja massiivisilla katutöillä..."  
Lue lisää >>


Yhteistyössä:



[ 28.06.2022 14:28 ]
feed-image Feed Entries


Mainospalkki