Syväpuhdasta äänellä

Sähköposti Tulosta PDF


Irrotimme Elekma Oy:n tuotevalikoimasta kokeiltavaksemme autonosien pesuun soveltuvan ultraäänipesurin. Se vakuutti positiivisesti ominaisuuksillaan.

Ensin puhdistettiin virranjakaja. Pelkällä vedellä pesutulos jäi hieman laihaksi. Lisäsimme pesuveteen ultraäänipesureille tarkoitettua pesunestettä. Puhdistustehon paraneminen on helposti havaittavissa. Jakajan pesutapahtuma kesti kokonaisuudessaan n. 10 minuuttia.

Lisää aiheesta tuoreessa Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdessä.
 

Vaiettuja miljoonalaskuja

Sähköposti Tulosta PDF


Tattarisuolle rakennetun Malmin lentokentän alla on 18-54 m syvälle suota ja pohjavesikerroksia. Kukaan ei tiedä paljonko siellä on jäteöljyä, lentobensaa ja kerosiinia. Niitä sinne on kaadettu surutta ainakin 50 vuotta. Ei riitä, että jokainen sinne tuleva asuintalo on on paalutettava suopohjia myöten. Jokainen neliömetri on paalutettava: kadut, pihat, vesijohdot, viemärit, LVI, sähkökaapelit, kaikki. Malmin kentän lakkautus poikii veronmaksajille miljoonalaskuja.
 

"Vieläkin parantaisin"

Sähköposti Tulosta PDF

Sampo Puurunen paransi IShiftiä jo kerran. Uuden Volvo 750:n I-Shiftin hän parantaisi toisenkin kerran!

Sampo Puurunen on ajanut 30 vuotta puuta. Kalustoa on kaatunut, uponnut suohon eikä kolareiltakaan ole vältytty. Mutta talousasiat ovat pysyneet neljän auton yrittäjällä hallinnassa, josta vaimolle suuri kiitos.
 

Arvoisat hallitusneuvottelijat!

Sähköposti Tulosta PDF
Suomi elää viennistä. Vienti elää kuljetusten varassa. 90% Suomen kuljetuksista kulkee teitä pitkin. Tieverkon huono kunto on Suomen kuljetusyrittäjien ongelmista pienimpiä. Halpamaiden laiton kilpailu on suurin tappiolähde ei vain yrittäjille vaan erityisesti Suomelle ja kansantaloudelle.
Seuraava Auto, tekniikka ja kuljetus, numero 3/15 kertoo avoimessa kirjeelssä tuleville hallitusneuvottelijoille miksi. Lehti ilmestyy ensi viikolla.
 

Anteeksi

Sähköposti Tulosta PDF

Valitettavan erehdyksen takia Atk 2/15 kannessa luvattiin puuautoilija Sampo Puurusen puhuvan kokemuksistaan I-Shiftistä. Metsäkeikasta Puurusen kanssa tehtiin kaksi juttua. Sen jälkeen toimituksessa puhuttiin paljon I-Shiftistä. Atk meni painoon ennen Ajolinjaa. Atk:n kanteen iskettiin teksti Puurusesta ja I-Shiftistä. Jutut kuitenkin vaihdettiin, Puurusen I-Shift arvio pantiinkin Ajolinjaan. Erehdyksessä kansiteksti Atk:ssa jäi vaihtamatta.

Kaikille lukijoillemme, joilta jäi Atk 2/15 lehdessä pois kansitekstin lupaama Puurusen arvio I-Shiftistä, lähetämme erikseen vastaavan 11.3.2015 ilmestyvän Ajolinja -lehden. Pyydämme ilmoittamaan postiosoitteen sähköpostilla osoitteeseen anu.litja@boy.fi tai puhelimitse 09-547621.

Pahoittelemme syntynyttä erehdystä, jonka pyrimme korjaamaan parhaamme mukaan.

Klaus Bremer

 

Renault T – Maistiaiset

Sähköposti Tulosta PDF


Auto, tekniikka ja kuljetus otti pikamaistit Suomen ensimmäisestä Renault Trucks T HIGH eli tasalattiaohjaamomallin esittelyautosta.
 

29. Arctic Test alkoi

Sähköposti Tulosta PDF
29. Arctic Test ajetaan 27.1. - 6.2. 2015 Mäntsälässä, Oulussa, Isosyötteellä ja Pohjois-Suomessa. Testattavina on kuusi uutta pakettiautoa, kolme 76 t kuorma-autoa sekä uutuus GAZ Transporter. Testiajajina on Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden toimittajien lisäksi 10 ulkomaalaista erikoistoimittajaa.
Katso yksityiskohtainen raportti testitapahtumasta klikkaamalla Kuljetusnet.fi.
 

Ergonomian ehdoilla

Sähköposti Tulosta PDF

Mercedes - Benz Econic

Mersun hyötyajoneuvopuolen erikoismallistoon kuuluvan Econicin ensimmäiset Euro 6 -mallit ovat saapuneet maahan. Tekniikkapäivitys toi kevyitä muutoksia konehuoneen lisäksi myös ohjaamon puolelle. Ohjaamo on yhä läpikäveltävä, joskin lattia on nyt keskiosastaan entistä korkeampi. Koeajossa Jäte-Joonaan työkalu paljastui ajettavuudeltaan ennakoitua ketterämmäksi. Econicin erikoismatalaan hyttiin on helppo kulkea ja se tarjoaa vähintäänkin siedettävät työolosuhteet parhaimmillaan jopa neljälle henkilölle. Erikoisratkaisut, korkeatasoinen viimeistely ja pitkälle viety työergonomia nostavat auton hankintahintaa, mutta vastapainoisesti ovat omiaan parantamaan auton tuottavuutta.
Econicin koeajo on luettavissa seuraavasta Auto, tekniikka ja kuljetus –lehdestä. (Atk 1/2015 ilmestyy 28.1. 2015)
 

Vuoden hyötyautot Suomessa

Sähköposti Tulosta PDF

Auto, tekniikka ja kuljetus -lehti on valinnut Vuoden Kuorma-auton Suomessa ja Vuoden Pakettiauton Suomessa. Valinnan suoritti lehden toimitus taustavoimineen.

Valintaa edelsi huolellinen ja tarkka perehtyminen autojen soveltuvuuteen ja vastaanottoon markkinoilla. Kilpailu alalla on tänään todella kovaa – siksi valinnalla on oma arvonsa. On muistettava, että maassamme ei myydä tänään yhtään huonoa hyötyautomallia. Se on kaikkien alalla toimivien kuljetusyrittäjien etu.
 

Likainen raha kaataa Malmin lentoaseman

Sähköposti Tulosta PDF

Nähdäänkö tulevaisuudessa Malmin lentoaseman isoon lentokonehalliin istutetun kauppakeskuksen omistajana Helsingin ylipormestari Jussi Pajusen ja perheensä vanha Malmi Nova... tai vuokranantajana oman uuden jättiostarin ohella?

Lentoliikenne on maailman nopeimmin kasvava liikennemuoto. Liikelennot ovat sen nopeimmin kasvava osa-alue. Lentokenttäkapasiteetin riittävyys tulevaisuudessa on EU:n strateginen huolenaihe. Jäsenvaltioita on jo vuonna 2009 kehotettu nykyaikaistamaan ja jopa perustamaan uusia pieniä ja keskisuuria lentokenttiä. EU arvioi lentoliikenteen olevan 2-3 -kertainen vuonna 2050 nykyiseen nähden. Kaikki suuret metropolit pitävät kiinni vanhoista lähikentistään tai hakevat uutta tilaa nk. citykentille mahdollisimman läheltä ydinkeskustaa. 21 Euroopan suurkaupungilla on lentoasema lähempänä keskustaa kuin Malmi Helsingissä.
 


Sivu 1 / 44

Lue uusimmasta numerosta

SALAINEN DAEWOO
Suomen Lappi on talviaikaan täynnä erikoisia, vielä salaisia automalleja. Kameran eteen osui tänä vuonna Daewoon rekka- veturi ja muutama muu testiauto.

MAN TGX 26.520
MAN TGX sarjaan tarjottava 15,2 -litrainen moottori- vaihtoehto parantaa merkin asemia Suomen markkinoilla huomattavasti.
Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen

 

 

 

Uutiset uusilla sivuilla

Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden ajankohtaiset uutiset löytyvät jatkossa www.kuljetusnet.fi sivustolta.
Yhteistyössä:


"Helsingin valtuustossa vuodesta 1995 jouduin kuuntelemaan haavi auki Vihreiden haikailua raideliikenteen perään. Vaihtoehtoa joukkoliikenteelle ei ollut..."  
Lue lisää >>



[ 27.03.2015 17:36 ]
feed-image Feed Entries Add to Google

tallinksilja

Mainospalkki