Iveco Eurocargo ML160E32/P

Sähköposti Tulosta PDF

Euro 6 päivityksen läpikäynyt Iveco Eurocargo säilyi ulkoisesti entisellään. Uudistukset toivat isoimpaan koneeseen 7 % teholisän ja 5 % paremman väännön.

Iveco Eurocargo astui vähin äänin Euro 6 aikaan. Hytti-, alusta- ja kokonaispainotarjonta säilyy entisellään. Parannuksiakin on tehty, pääosin konehuoneen puolelle.
 

Mitsubishi L200 DoubleCab 2.5 Di-D Magnum

Sähköposti Tulosta PDF

Päivitys toi L200:n keulan muotoiluun piirteitä Outlander –katumaasturista. L200 on lava-autokonseptinmukaisesti korkea auto niin maavaraltaan kuin lastauskorkeudeltaan.

Mitsubishi L200 on päivitetty. L200:n vahvuutena on asiallinen nelivetojärjestelmä ja hinta, jolla se asemoituu lava-automarkkinoilla kärkikahinoihin.
 

Virtaviivaista säästöä?

Sähköposti Tulosta PDF

Renault Premiumiin perustuva testiauto Optifuel Lab. Perävaunun katto on hieman kupera virtausten helpottamiseksi.

EU:n koneisto jauhaa liikenteeseen jo lähitulevaisuudessa uudenmittaista raskasta kalustoa. Mitä uudistuksella ajetaan loppujen lopuksi takaa?
 

Movano ja Vivaro uudistuvat

Sähköposti Tulosta PDF

Movanon ulkokuori on ennallaan. Uudistukset ovat teknisiä.

Opelin pakettiautopuolen syömähampaat Vivaro ja Movano ovat uudistuneet.Vivarossa kaikki on uutta. Movano on saanut sydämensiirron ja hieman muuta elvytystä.
 

Peugeotin ja Citroenin uudet

Sähköposti Tulosta PDF

Peugeot Boxerin nokka on muotoiltu rauhallisemmin kuin Jumper-veljen.

Citroen ja Peugeot marssittavat Suomen markkinoille uudet isot pakettiautot. Ne ovat ranskalaisten valttikortteja syksyn tiukassa uutuuskilpailussa.
 

Iveco New Daily

Sähköposti Tulosta PDF

Uuden Dailyn keulan muoto tekee selvän pesäeron entiseen malliin. Kylkipeltien pokkauksia pyöristettiin ja helmoihin lisättiin koko auton kiertävä muovitus. Se on vakiona kaikissa umpimalleissa. Kaikki uudistukset eivät kuitenkaan vieneet Dailya parempaan suuntaan. Umpi- ja alle 3,5 t alustamallien sivupeilien kokoa pienennettiin paremman ilmanvastuksen ja polttoainetalouden saavuttamiseksi. Kuorma-autoksi rekisteröitävät alustamallit toimitetaan yhä entisillä norsunkorvilla.

Suurikokoisten pakettiautojen kummisetä Iveco Daily uudistui keula-ilmeltään ja ohjaamoltaan. Kyse ei ole pelkästä pintaremontista vaan myös akselivälejä ja tavaratiloja kasvatettiin. Konepuoli on päivitetty ja ajettavuutta parannettu uuden etuakseliston avuin. Parhaimmillaan umpikylki-Dailyn tavaratilaan sopii lähes 20 m3 kuormaa.
 

Länsimetrohuijaus

Sähköposti Tulosta PDF


RAIDELIIKENNETTÄ AVOIMELLA VALTAKIRJALLA.

5/2006 Helsingin valtuusto hyväksyi metronsa täysautomatisoitavaksi 70 miljoonalla eurolla käyttövalmina vuonna  2010. 9/2006 Espoon valtuusto hyväksyi täysautomatisoidun Länsimetron valmistuvaksi 2013 hinnalla 452 miljoonaa euroa. 2007 perustetaan Länsimetro Oy. Hallituksen puheenjohtajaksi tulee Olavi Louko ja varapuheenjohtajaksi Matti Lahdenranta.
 

Hätäjarrutusavustin estää peräänajon

Sähköposti Tulosta PDF


Auto, tekniikka ja kuljetus kokeili R410-Scaniaa, jossa on etäisyystutka ja siihen yhdistetty automaattijarrutus. Juppi jäi henkiin!
 

Nissan e-NV200 sähköpaku

Sähköposti Tulosta PDF

Keulaan on muotoiltu Leafista tuttua ilmettä. Peruskori on sama kuin tavallisessa NV200 pakettiautossa.

Sähköllä toimiva pakettiauto on vielä Suomessa harvinainen. Valikoima on kasvamassa – asialla on Nissan.
 

Uudet Polarit taisteluun

Sähköposti Tulosta PDF

Etusäleikössä kaksi poikkiripaa matalalle asennetussa 2,3 leveässä "Arocs" ohjaamossa.

Sisu ei petä! Tuli 76 tonnia ja 4,40, ja jo vain: Uudet Sisu Polarit ovat valmiina töihin joissa muut taipuvat.  Arocsin uusimmilla ohjaamoilla, Mersun Euro6 moottoreilla, Fullerilla tai PowerShift3:lla, omilla uusiin painoihin ja mittoihin räätälöidyillä alusta-, akselisto- ja jousituskehitelmillä. 
 


Sivu 1 / 40

Lue uusimmasta numerosta

BUSSIMETRO.
Ensimmäinen bussimetro otettiin käyttöön 40 vuotta sitten. Euroopan komissio on lähtenyt edistämään bussimetroa. Sen EBSF-kehitysprojekti toimii jo seitsemässä kaupungissa.

OPELIT UUSIKSI.
Opelin pakettiautopuolen syömähampaat Vivaro ja Movano ovat uudistuneet. Vivarossa kaikki on uutta, Movanossa lähinnä moottori.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen
Juhlavuosi
on täällä!


Auto, tekniikka ja kuljetus täyttää vuosia! Tervetuloa juhlistamaan 35 vuotista taivalta lehtemme pariin.



 

Uutiset uusilla sivuilla

Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden ajankohtaiset uutiset löytyvät jatkossa www.kuljetusnet.fi sivustolta.



Kumpaan taksityypit kuuluu?
 
Kestotilaus 12 kk/10 numeroa 69,30 €
Määräaikainen 12 kk/10 numeroa 77,00 €
Irtonumero (esimerkiksi 6/2011) 7,40 €
*Nimi
*Osoite
*Postitoimipaikka ja postinumero
*Puhelin tai sähköposti
(*Pakollinen tieto) Tilaus alkaa seuraavasta mahdollisesta numerosta. Ulkomaan- ja lahjatilaukset 
Yhteistyössä:


"Trafille ei lentolupakirjan lääkärintarkastus riitä auton ajokortin uusimiseksi, vaan tätä varten on heti perään mentävä toiseen lääkärintarkastukseen saadakseen myös ajoluvan auton kuljettamiseen..."  
Lue lisää >>



[ 26.07.2014 08:05 ]
feed-image Feed Entries Add to Google

tallinksilja

Mainospalkki


www.timoteippi.fi title=