Sähköä salkusta
09.12.2013 13:33
Auto, tekniikka ja kuljetus
Salkkumallinen Yamahan EF2000iS invertterigeneraattori tuottaa häiriötöntä, kaikille sähkölaitteille sopivaa sähköä. Halvempiin generaattoreihin verrattuna sen etuna on myös se, että moottoria kuormitetaan vain tarvittavan todellisen virrankulutuksen mukaan. Se vaikuttaa suoraan polttoaineen kulutukseen.
Aggregaatteja on monenlaisia ja monen kokoisia, lähtien pienistä bensiinikäyttöisistä alle 1 kVA:n yksiköistä suuriin monen megawatin dieselkäyttöisiin yksiköihin asti. Auto, tekniikka ja kuljetus testasi 10/2013 numerossa Yamaha EF2000iS Invertterigeneraattorin.
|
Halpa tuulilasikamera
05.11.2013 13:30
Auto, tekniikka ja kuljetus
Pienikokoisen, erehdyttävästi tutkanpaljastinta muistuttavan kameran näytön resoluutio ei ole kovinkaan kaksinen. Täydellä akulla kuvaa useita tunteja videokuvaa.
Netti ovat pullollaan erilaisia auton tuulilasiin kiinnitetyillä videotallentimilla otettuja videoita. Auto, tekniikka ja kuljetus tarttui numerossa 9/2013 tilaisuuteen ja hankki sellaisen, mutta tekeekö sillä mitään?
Markkinajohtaja & avustajat
04.11.2013 09:30
Auto, tekniikka ja kuljetus
Sprinterin keula noudattaa Mersu n henkilöautopuolen linjauksia. Uusi maski on entistä leveämpi ja konepelti korkeampi. Puskurin yöäreuna on nostettu uudistettujen ajovalojen ala-osaan. Alusta on nyt 30 mm aikaisempaa matalammalla.
Auto, tekniikka ja kuljetuksen 9/2013 numerossa koeajettu Sprinterin tuorein päivitys toi mukanaan Euro 6 –moottorit sekä tukun turvallisuusvarusteita.
|
Puolustusvoimien ajoneuvo- hankinta kypsytysvaiheessa
04.11.2013 11:58
Auto, tekniikka ja kuljetus
Kaikilla johtavilla kuorma-auton tekijöillä on 8x4 vetotavalla oleva maansiirtoauto vakiomallistossaan. Jos tutkitaan pelkkää hintaa, ovat esimerkiksi Iveco ja Renault vahvoilla. Saksalaiset ja ruotsalaiset ovat niitä kalliimpia. Yksikään tarjottavista autoista ei ole teknisenä tuotteena huono.
Puolustusvoimille ollaan hankkimassa uutta autokalustoa. Tarjouskilpailu asiasta on loppusuoralla. Auto, tekniikka ja kuljetus raportoi numerossa 9/2013 mitä asiassa juuri nyt tapahtuu.
"Tiukkoja ehdotuksia, nyt taistellaan"
01.11.2013 15:23
Auto, tekniikka ja kuljetus
Mepin työpäivät ovat usein 14-16 tuntisia. Sen jälkeen on hyvä vetää tuulipuku niskaan ja lähteä lenkille. Se pitää ajatukset kirkkaina. Aina ei ymmärretä, miten paljon meppi pystyy oikeasti vaikuttamaan täällä käsiteltävien asioiden lopputuloksiin, sanoo Petri Sarvamaa.
Auto, tekniikka ja kuljetus haastatteli Euroopan Parlamentin liikenteestä vastaavan TRAN-valiokunnan ainoaa suomalaisjäsentä Petri Sarvamaata numerossa 9/2013. Sarvamaa oli juuri saanut käsiinsä uuden ehdotuksen tavaraliikenteen tulevaisuudesta. Se on tiukka paperi, jota ei voi sellaisenaan hyväksyä.
|
|
|
|
Sivu 131 / 167 |