Iveco Stralis Hi-Way 460 E6 4x2
04.02.2014 12:52
Auto, tekniikka ja kuljetus
Euro 6 ei ole tuonut uudistuksia Straliksen ulkokuoreen.
Auto, tekniikka ja kuljetus koeajoi numerossa 1/2014 Iveco Straliksen, jonka kulusta vastaavat nyt uuden sukupolven Cursor –moottorit.
|
Pelastusta pullosta
04.02.2014 12:18
Auto, tekniikka ja kuljetus
Valmistajan mukaan Korrek nahanhoitotuotteet eivät sisällä silikonia tai liuottimia. Puhdistus perustuu luonnonsaippuaan ja nahkaa hoitaviin öljyihin.
Nahka on kestävä ja miellyttävä verhoilumateriaali autossa. Vanhentuessaan nahka tahtoo kuitenkin kuivua ja haurastua. Siksi onkin tärkeää huoltaa auton nahkaiset sisäpinnat ja istuimet perusteellisesti vähintään kerran vuodessa.
RAM Promaster iskee
20.12.2013 11:42
Auto, tekniikka ja kuljetus
Ducatohan se siinä – ei kun RAM Promaster. Jenkeissä on luovuttu Dodge-nimestä tavara-autoissa, tilalle on tullut aikaisemmin Dodgen mallinimenä käytetty RAM, joka käsittää nyt kaikki Chryslerin tavara-autot.
Jokainen suomalainen pakettiauton käyttäjä tuntee Fiat Ducaton sisarineen. Harva silti tietää, että Ducatolla on serkku Amerikassa. Lue juttu Auto, tekniikka ja kuljetuksen 10/2013 -numerosta.
|
Kangoo kolmelle
20.12.2013 12:29
Auto, tekniikka ja kuljetus
Koeajokkimme ilmettä on piristetty lisävarustelistalta löytyvällä Styling pack:lla. Se sisältää mm. kaksiosaisen ja värisen etupuskurin, sumuvalot ja mustataustaiset ajovalot.
Auto tekniikka ja kuljetuksen 10/2013 -numerossa oleva Renault lyö hanttiin talouden taantumalle päivittämällä jo murrosikään ehtineen Kangoon moottoreita, ulkonäköä ja ajo-ominaisuuksia. Se on jatkossa saatavilla myös kolmelle rekisteröitynä.
Kortit uusiksi!
10.12.2013 15:18
Auto, tekniikka ja kuljetus
- Euroopan liikenneturvallisimmissa maissa B-kortin opetus tapahtuu yleisesti meidän opetuslupaan verrattavalla tavalla. B-kortin suorittaneilla on takanaan paljon enemmän ajokokemusta kuin B-kortin suorittaneilla Suomessa. Trafin mielestä raskaan liikenteen rengasmääräykset talvikeleillä on epäkohta. Yhteispohjoismainen ratkaisu olisi hyvä. On selvitettävä muutoksen vaikutukset kustannuksiin ja liikenneturvallisuuteen.
- Raskaan liikenteen osallisuus kuolemaan johtavissa onnettomuuksissa ei ole pienentynyt. Keskimäärin 28%:n osuus on päin vastoin kasvanut ja oli viime vuonna peräti 44%. Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin tieliikennejohtaja Sami Mynttinen toteaa Auto, tekniikka ja kuljetuksen 10/2013 numerossa.
|
|
|
|
Sivu 130 / 167 |