Auto, tekniikka ja kuljetus

Mikko Alatalo: VR-politiikka on onnetonta

Sähköposti Tulosta PDF
Tentissä (Atk 7/2013) yli kolmen miljoonan kilometrin mies, kansanedustaja Mikko Alatalo, eduskunnan liikennevaliokunnan vanhin jäsen, moittii ankarasti Liikenneministeriötä sen rautatiepolitiikasta. Alatalo murehtii myös kuorma-auto- ja linja-autoelinkeinojen syrjintää. Alatalo vaatii moottoritien rakentamista Suomen läpi etelästä pohjoiseen. Hän perustelee myös nopeusrajoitusten korotusehdotusta ja todistaa sen parantavan liikenneturvallisuutta ja vähentävän polttoaineen kulutusta ja päästöjä.
Lue Atk 7/2013 niin tiedät! Lehti ilmestyy 5.9.
 

Teoriatieto liikenteen ongelmana

Sähköposti Tulosta PDF
Liikennekielen oppii vain satojen tuhansien kilometrien kokemuksilla kaikisssa olosuhteissa tien päällä väittää päätoimittaja Klaus Bremer kolumnissaan "Liikennekieli". Kirjanoppineet liikennesuunnittelijamme ja liikenneturvallisuusinsinöörimme eivät osaa liikennekieltä. Siksi kirjanoppineiden tekemät liikenneympäristön ja liikenneturvallisuuden parannukset etenevät hitaasti virheiden ja korjausten kautta. Yritysten ja erehdysten kautta eteneminen maksaa yhteiskunnalle paljon ja moni ehtii kuolla ja loukkaantua ennen kuin toimivat ratkaisut löytyvät.
Lue Klaus Bremerin kolumni lehdessämme Atk 7/2013 tai klikkaamalla "Klaus Bremerin Blogia" kotisivun keskipalstalla alhaalla.
 

International Bus of the Year 2014 finalistit

Sähköposti Tulosta PDF
Vuoden 2014 Matka/tilausajobussin finalisteiksi kansainvälinen tuomaristo on nimenny Van Hool TDX27 Astromega Euro 6:n, Setra S 515 HD:n ja Mercedes-Benz Travego Edition 1 - Safety Coachin. Auto, tekniikka ja kuljetus on Suomen edustaja tuomaristossa. Voittaja julkistetaan syyskuussa. Palkinto jaetaan Kortrijkin Busworld näyttelyssä lokakuussa.
 

3 miljardia tkm vähemmän töitä!

Sähköposti Tulosta PDF
Syyskuun 5. päivänä ilmestyvä Atk 7/2013 paljastaa, että lama on kahdessa vuodessa, 2011-2012, vähentänyt kumipyöräkuljetuksia maassamme peräti kolme miljardia tonnikilometriä verrattuna vuosien 2001-10 keskiarvoon. Jokainen kuvitelkoon mielessään, miten kuinka pitkä on rekkojen jono, joka kuljettaisi vielä tänään kolme miljardia tonnikilometriä rahtia!
Toteuttaako Suomen valtiojohto tietoisesti oman kumipyörä-kuljetuselinkeinon lakkauttamisen?
Samalla paljastui, että kellään ei ole tarkkaa tietoa, mikä on kumipyöräkuljetusten osuus maamme vienti- ja tuontikuljetuksissa tonneissa ja tonnikilometreissä laskien. Alan päätekijöiden karkea arvio päätyy noin 80%:iin.
Lue seuraavan lehden pääkirjoitus. Klikkaa viereisellä palstalla sanaa "Pääkirjoitukseen".
 

MAN TGX International Truck of the Year 2014 finaaliin

Sähköposti Tulosta PDF
MAN TGX 18.440 Euro6MAN TGX 18.440 Euro6

MAN TGX on yksi tämän vuoden ITOY 2014 finalisteista. Riittävätkö rahti-audin rahkeet MANin kautta aikain kahdeksanteen ITOY palkintoon? Lue seuraavasta 5.9. ilmestyvästä Atk 7/2013 numerosta lisää MAN Euro 6 teknologiasta.
 


Sivu 134 / 167

Lue uusimmasta numerosta

TOIMIVA TILATAKSI
Ford on tunnettu kyvystään yhdistää käytännöllisyys ja ajomukavuus – ja uusin Tourneo Custom Avtive PHEV ei ole poikkeus.

MERCEDES-BENZ AROCCS EXTENT BAUMASSA
Mercedes-Benzin erikoismalli, Arocs Extent, herätti runsaasti huomiota Baumassa.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Kautta maailman historian maita ja kansoja on perinteisesti valloitettu sotajoukoilla ja aseilla, sodilla. Kiina näyttää maailmalle uuden keinon: se valloittaa maailmaa rahalla..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 22.05.2025 22:14 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki