"Vieläkin parantaisin"

Sähköposti Tulosta PDF

Sampo Puurunen paransi IShiftiä jo kerran. Uuden Volvo 750:n I-Shiftin hän parantaisi toisenkin kerran!

Sampo Puurunen on ajanut 30 vuotta puuta. Kalustoa on kaatunut, uponnut suohon eikä kolareiltakaan ole vältytty. Mutta talousasiat ovat pysyneet neljän auton yrittäjällä hallinnassa, josta vaimolle suuri kiitos.
 

Arvoisat hallitusneuvottelijat!

Sähköposti Tulosta PDF
Suomi elää viennistä. Vienti elää kuljetusten varassa. 90% Suomen kuljetuksista kulkee teitä pitkin. Tieverkon huono kunto on Suomen kuljetusyrittäjien ongelmista pienimpiä. Halpamaiden laiton kilpailu on suurin tappiolähde ei vain yrittäjille vaan erityisesti Suomelle ja kansantaloudelle.
Seuraava Auto, tekniikka ja kuljetus, numero 3/15 kertoo avoimessa kirjeelssä tuleville hallitusneuvottelijoille miksi. Lehti ilmestyy ensi viikolla.
 

Anteeksi

Sähköposti Tulosta PDF

Valitettavan erehdyksen takia Atk 2/15 kannessa luvattiin puuautoilija Sampo Puurusen puhuvan kokemuksistaan I-Shiftistä. Metsäkeikasta Puurusen kanssa tehtiin kaksi juttua. Sen jälkeen toimituksessa puhuttiin paljon I-Shiftistä. Atk meni painoon ennen Ajolinjaa. Atk:n kanteen iskettiin teksti Puurusesta ja I-Shiftistä. Jutut kuitenkin vaihdettiin, Puurusen I-Shift arvio pantiinkin Ajolinjaan. Erehdyksessä kansiteksti Atk:ssa jäi vaihtamatta.

Kaikille lukijoillemme, joilta jäi Atk 2/15 lehdessä pois kansitekstin lupaama Puurusen arvio I-Shiftistä, lähetämme erikseen vastaavan 11.3.2015 ilmestyvän Ajolinja -lehden. Pyydämme ilmoittamaan postiosoitteen sähköpostilla osoitteeseen anu.litja@boy.fi tai puhelimitse 09-547621.

Pahoittelemme syntynyttä erehdystä, jonka pyrimme korjaamaan parhaamme mukaan.

Klaus Bremer

 

Renault T – Maistiaiset

Sähköposti Tulosta PDF


Auto, tekniikka ja kuljetus otti pikamaistit Suomen ensimmäisestä Renault Trucks T HIGH eli tasalattiaohjaamomallin esittelyautosta.
 

29. Arctic Test alkoi

Sähköposti Tulosta PDF
29. Arctic Test ajetaan 27.1. - 6.2. 2015 Mäntsälässä, Oulussa, Isosyötteellä ja Pohjois-Suomessa. Testattavina on kuusi uutta pakettiautoa, kolme 76 t kuorma-autoa sekä uutuus GAZ Transporter. Testiajajina on Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden toimittajien lisäksi 10 ulkomaalaista erikoistoimittajaa.
Katso yksityiskohtainen raportti testitapahtumasta klikkaamalla Kuljetusnet.fi.
 

Ergonomian ehdoilla

Sähköposti Tulosta PDF

Mercedes - Benz Econic

Mersun hyötyajoneuvopuolen erikoismallistoon kuuluvan Econicin ensimmäiset Euro 6 -mallit ovat saapuneet maahan. Tekniikkapäivitys toi kevyitä muutoksia konehuoneen lisäksi myös ohjaamon puolelle. Ohjaamo on yhä läpikäveltävä, joskin lattia on nyt keskiosastaan entistä korkeampi. Koeajossa Jäte-Joonaan työkalu paljastui ajettavuudeltaan ennakoitua ketterämmäksi. Econicin erikoismatalaan hyttiin on helppo kulkea ja se tarjoaa vähintäänkin siedettävät työolosuhteet parhaimmillaan jopa neljälle henkilölle. Erikoisratkaisut, korkeatasoinen viimeistely ja pitkälle viety työergonomia nostavat auton hankintahintaa, mutta vastapainoisesti ovat omiaan parantamaan auton tuottavuutta.
Econicin koeajo on luettavissa seuraavasta Auto, tekniikka ja kuljetus –lehdestä. (Atk 1/2015 ilmestyy 28.1. 2015)
 

Vuoden hyötyautot Suomessa

Sähköposti Tulosta PDF

Auto, tekniikka ja kuljetus -lehti on valinnut Vuoden Kuorma-auton Suomessa ja Vuoden Pakettiauton Suomessa. Valinnan suoritti lehden toimitus taustavoimineen.

Valintaa edelsi huolellinen ja tarkka perehtyminen autojen soveltuvuuteen ja vastaanottoon markkinoilla. Kilpailu alalla on tänään todella kovaa – siksi valinnalla on oma arvonsa. On muistettava, että maassamme ei myydä tänään yhtään huonoa hyötyautomallia. Se on kaikkien alalla toimivien kuljetusyrittäjien etu.
 

Likainen raha kaataa Malmin lentoaseman

Sähköposti Tulosta PDF

Nähdäänkö tulevaisuudessa Malmin lentoaseman isoon lentokonehalliin istutetun kauppakeskuksen omistajana Helsingin ylipormestari Jussi Pajusen ja perheensä vanha Malmi Nova... tai vuokranantajana oman uuden jättiostarin ohella?

Lentoliikenne on maailman nopeimmin kasvava liikennemuoto. Liikelennot ovat sen nopeimmin kasvava osa-alue. Lentokenttäkapasiteetin riittävyys tulevaisuudessa on EU:n strateginen huolenaihe. Jäsenvaltioita on jo vuonna 2009 kehotettu nykyaikaistamaan ja jopa perustamaan uusia pieniä ja keskisuuria lentokenttiä. EU arvioi lentoliikenteen olevan 2-3 -kertainen vuonna 2050 nykyiseen nähden. Kaikki suuret metropolit pitävät kiinni vanhoista lähikentistään tai hakevat uutta tilaa nk. citykentille mahdollisimman läheltä ydinkeskustaa. 21 Euroopan suurkaupungilla on lentoasema lähempänä keskustaa kuin Malmi Helsingissä.
 

DHL:ssä ei aikailla

Sähköposti Tulosta PDF

Suomen DHL Freight’n toimitusjohtaja Pekka Stenqvist ei hymyile todetessaan, että  ”jalostusarvo ja kuljetusaika ovat kriittisiä tekijöitä Suomen vientikuljetuksissa”. Hymy irtoaa vasta haastattelurupeaman jälkeen.

Jalostusarvo, kuljetusaika, yrittäjyys, keskiluokan puuttuminen, joustojen puute, Koillisväyläkin tuli puheeksi. Ja Saksan Posti ja Rautatiet ja Schenker.
 

Näin Malmin kenttää lakkautetaan

Sähköposti Tulosta PDF

Malmin kenttä on World Monuments Fundin maailmanluokan kulttuurimonumentti ilmailuhistoriassa sekä DoCoMoMo´n, Museoviraston, Ympäristöministeriön ja Helsingin Ympäristöviraston suojeluvaatimusten, vetoomusten ja suositusten kohde. Se ei ole Guggenheim, mutta on maailman nopeimmin kehittyvän liikennemuodon ohittamaton lähiliikennekenttä Helsingin seudulla.

Muokattu: Kirjoittaja, Esa Korjula

On ihmetelty, kuka on se kasvoton, riittävän vaikutusvaltainen henkilö Malmin uskomattoman nopean lakkauttamisen takana. Kukaan kun ei ole halunnut astua esiin Malmin tappajana.
 
Kenelle oli jäänyt hampaankoloon? Luonnollisestikin edellisellä Malmin kentän lakkautuskierroksella jäävätylle, siipeensä saaneelle Jussi Pajuselle. Hänellä oli viereisen Malmin kauppakeskuksen omistajana ja samalla poliittisena pelurina motiivi, valta ja suunnitelma asuttaa Malmi kaupalliseksi edukseen.
 
Sen jälkeen Jussi Pajunen on edennyt Helsingin kaupunginjohtajaksi.
 


Sivu 41 / 84

Lue uusimmasta numerosta

FUSO CANTER
JA eCANTER

Canter on kieltämättä ketterä kokoisekseen. Sillä onnistuu kaupungin keskustassakin pyörittely, peruutuskameran puuttumisesta huolimatta.

CAETANON VETYBUSSIT
Tulevan kesän aikana on tarkoitus aloittaa Jyväs- kylässä kaupunkiliikenne Caetanon vetybusseilla.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Eivät nämä kuuliaiset "ei-koskaan-ylinopeutta" ajavat edes ymmärrä, mitä heidän takanaan tapahtuu. Tuskin koskaan edes vilkaisevat taustapeiliin..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 

[ 01.07.2025 14:06 ]
feed-image Feed Entries