3 miljardia tkm vähemmän töitä!

Sähköposti Tulosta PDF
Syyskuun 5. päivänä ilmestyvä Atk 7/2013 paljastaa, että lama on kahdessa vuodessa, 2011-2012, vähentänyt kumipyöräkuljetuksia maassamme peräti kolme miljardia tonnikilometriä verrattuna vuosien 2001-10 keskiarvoon. Jokainen kuvitelkoon mielessään, miten kuinka pitkä on rekkojen jono, joka kuljettaisi vielä tänään kolme miljardia tonnikilometriä rahtia!
Toteuttaako Suomen valtiojohto tietoisesti oman kumipyörä-kuljetuselinkeinon lakkauttamisen?
Samalla paljastui, että kellään ei ole tarkkaa tietoa, mikä on kumipyöräkuljetusten osuus maamme vienti- ja tuontikuljetuksissa tonneissa ja tonnikilometreissä laskien. Alan päätekijöiden karkea arvio päätyy noin 80%:iin.
Lue seuraavan lehden pääkirjoitus. Klikkaa viereisellä palstalla sanaa "Pääkirjoitukseen".
 

Liikennetraktori - kuorma-auton kilpailija?

Sähköposti Tulosta PDF

Liikennetrakstori on mielenkiintoinen vaihtoehto maansiirtoon.

Mihin se sitten sopii? Tarvitseeko se liikenneluvan? Millä kortilla sitä ajetaan?

Vastaukset löydät seuraavasta 5.9. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetu -lehdestä
 

Rahtiohjusten taisto: Eurooppa vastaan USA

Sähköposti Tulosta PDF
Kumpi johtaa teknistä kehitystä?Kumpi johtaa teknistä kehitystä?

Elämän eri osa-alueilla käydään jatkuvaa mannertenvälistä kilpailua.
Nyt on aika katsoa, kumman tuote on tavaratonnien ja- kuutioiden siirrossa näppärämpi ja etevämpi -pohjois-Amerikan vai Euroopan?

Vastaus tähän kiperään kysymykseen selviää seuraavasta 5.9. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä.
 

International Bus of the Year 2014 finalistit

Sähköposti Tulosta PDF
Vuoden 2014 Matka/tilausajobussin finalisteiksi kansainvälinen tuomaristo on nimenny Van Hool TDX27 Astromega Euro 6:n, Setra S 515 HD:n ja Mercedes-Benz Travego Edition 1 - Safety Coachin. Auto, tekniikka ja kuljetus on Suomen edustaja tuomaristossa. Voittaja julkistetaan syyskuussa. Palkinto jaetaan Kortrijkin Busworld näyttelyssä lokakuussa.
 

Van Hool TDX27 Astromega Euro 6 koeajettu

Sähköposti Tulosta PDF
Vuoden 2014 Kansainvälisen Matka/tilausajobussin voittajaehdokkaaksi nostettu kaksikerros-Van Hool oli Atk:n arvioitavana Itävallassa. Valmistaja totesi sen myyvän parhaiten kaupunkien väliseen liikenteeseen. Alan erikoistoimittajat pitivät sitä markkinoiden parhaana pitkän matkan turistibussina. Maistelun tulos seuraavassa Atk 7/13 lehdessä, joka ilmestyy elokuun lopulla. Lue niin tiedät!

 

MAN TGX International Truck of the Year 2014 finaaliin

Sähköposti Tulosta PDF
MAN TGX 18.440 Euro6MAN TGX 18.440 Euro6

MAN TGX on yksi tämän vuoden ITOY 2014 finalisteista. Riittävätkö rahti-audin rahkeet MANin kautta aikain kahdeksanteen ITOY palkintoon? Lue seuraavasta 5.9. ilmestyvästä Atk 7/2013 numerosta lisää MAN Euro 6 teknologiasta.
 

Power Truck Show 2013

Sähköposti Tulosta PDF


Auto, tekniikka ja kuljetus vieraili Alahärmässä. Katso kuvat ja lue seuraavasta, syyskuun viidentenä ilmestyvästä Atk:n numerosta kuljetusalan tärkeimmät uutiset sekä kuumimmat juorut.

Päivittäin vaihtuvat uutiset löytyvät kuljetusnet.fi -sivuilta
 

Koeajossa: Opel Movano

Sähköposti Tulosta PDF
Opel Movanoa saa nyt myös kuorma-autonaOpel Movanoa saa nyt myös kuorma-autona

Opel tarjoaa monikäyttöistä Movanoaan nyt myös kuorma-autovarustuksella.
Varusteisiin kuuluu tehdasasenteinen kippilava.
Atk selvitti Movanon sopivuutta katu- ja viherrakentajien työvälineeksi.
Lue lisää seuraavasta 5.9.2013 ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä.
 

Viisi kilpailee Kansainvälisen Vuoden Kuorma-auto 2014 tittelistä

Sähköposti Tulosta PDF
Daf, MAN, Mercedes-Benz Scania ja Volvo ovat mukana loppukilpailussa, kun 25 maan ammattiliikenteen asiantuntija-toimittajat valitsevat Kansainvälisen Vuoden Kuorma-auton 2014. Voittaja julkistetaan Moskovassa Comtrans-näyttelyssä 9. syyskuuta. Auto, tekniikka ja kuljetus edustaa Suomea tuomaristossa vuodesta 1981 lähtien. Valinta on tehty vuodesta 1977.
 

Via Baltica kilpailee Finnlinesin kanssa

Sähköposti Tulosta PDF
Toimittajamme on koeajanut Via Baltican ja jatkeen Varsovan kautta Tsekkiin ja Itävaltaan. Valtakunnanrajoja Baltiassa ei enää edes huomaa. Puolassa moottoritiet pelaavat Varsovasta länteen ja etelään. Tietulliasemia rakennetaasn vinhaa vauhtia. Raportti vahvasta vaihtoehdosta merikuljetuksille Saksan satamiin seuraavassa Atk 7/2013 lehdessä.
 


Sivu 44 / 78

Lue uusimmasta numerosta

VOLVO VNL 2024
Volvon VNL:ssä esitellyt innovaatiot toteutettiin tavoitteena tehdä kuljettajan työstä helpompaa ja truvallisempaa.

AJOPIIRTURIT
Kuljettajan isoveli täyttää 180 vuotta ja älykäs digipiirturi on tulossa. Kattavassa raportissamme tutkimme piirtureita eilen, tänään  ja huomenna.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Entä vienti- ja ulkomaankauppamme ykkönen, EK ja sen toimitusjohtaja Jyri Häkämies: mitä olette tehneet asian hyväksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 17.04.2024 02:22 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki