Koeajossa Caddy Maxi

Sähköposti Tulosta PDF
 Volkswagen on uudistanut tuoteperhettään. Koeajoimme uudistuneen Caddy Maxin nelivetoisen version. Uusi Euro 6 -moottori antoi nelivedolle mukavasti vääntöä ja tavaratilan koko tekee siitä oivan jakeluauton.
Lue aiheesta seuraavasta 24.9. julkaistavasta Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä (8/2015).
 

Koeajossa TruckMasters OX

Sähköposti Tulosta PDF
TruckMasters OX on kelpo peli moneen työtehtäväänTruckMasters OX on kelpo peli moneen työtehtävään

Toyota Hiluxista kuorma-autoksi räätälöity TruckMasters OX kamppailee markkinoilla elintilasta perinteisien lava-autojen rinnalla.
Tutustuimme koeajon merkeissä kevyt kuorma-auton ominaisuuksiin sekä ajettavuuteen. Ihastuimme auton hyvään varustelutasoon, 5-paikkaisuuteen ja reippaaseen kantavuuteen sekä yrittäjäystävälliseen verokohteluun. Tummat pilvet nousivat taivaalle kun aloimme selvittää sen sopivuutta perävaunun vetäjäksi. Rekisteriotteen mukaan auton perässä ei sovi vetää lainkaan kärryä.
Lisää aiheesta seuraavassa 24.9. julkaistavassa numerossa (8/2015)

PÄIVITYS 21.10. 2015

Truckmasters maahantuoja ilmoitti että jatkossa uusien Truckmasters OX -mallien perävaunun vetopaino on 3500 kg ja jo ilman perävaunutietoja rekisteröidyt autot voidaan nyt muutoskatsastaa samalle vetopainolle. Lisätietoja maahantuojalta.
 

Koeajettua: Iveco Daily retkeilyauto

Sähköposti Tulosta PDF

Formula 1 -kuljettaja Kimi Räikkönen sekä enduropyöräilijä Marko Tarkkala valitsi Iveco Dailyn kaksipyöräisen kilpakaluston liikkuvaksi varikokseen.
Koeajoimme vastaavasti varustellun auton ja paljastamme lehtemme seuraavassa numerossa minkälaisiin tilaratkaisuihin kilpakuljettajat ovat autoissaan päätyneet.
Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden seuraavan numeron (8/2015) julkaisupäivä on 24.9.2015
 

Atk 8/15: Pääkaupungin liikenteen kolme miljardimokaa

Sähköposti Tulosta PDF
Suunnittelijat suunnittelevat, virkamiehet päättävät, kansan vaalitsemat edunvalvojat valtuustossa ja kunnanhallituksessa eivät ymmärrä muuta kuin hyväksyä - ja miljardimokat maksatetaan lopulta veronmaksajilla. Pääkaupunkiseudun liikennesuunnittelu on aivan retuperällä. Kukaan ei ole vastuussa. Vain maksaja tiedetään: kansa maksaa. BREMER-kolumni: lue vklla 39
 

Atk 8/15: Länsisatama rassaa kumipyöräkuljetuksia

Sähköposti Tulosta PDF
Helsingin Länsisataman rajusti kasvanut lauttaliikenne ei ole siirtänyt kuorma-autokuljetuksia Vuosaaren satamaan, mikä oli Vuosaaren sataman rakentamisen lähtökohta. Nyt kaupunki vaikeuttaa kuorma-autokuljetuksia Länsisatamassa ja kasvaneet liikenneruuhkat tukehduttavat Helslingin sydäntä. Miten siinä oikein kävikään: lue vklla 39
 

Atk 8/15: Robokopterit ja pakettikuljetukset

Sähköposti Tulosta PDF
Suomen Posti kiiruhti ensimmäisenä Euroopassa kokeilemaan robottikopteria, pakettikuhnuria, Verkkokaupan pikkupaketin kuljetuksessa Helsingin rannasta Suomenlinnaan. Arvio pakettikuhnurien tulevaisuudesta jakelukuljetuksista: vklla 39
 

Coach of the Year 2016: Iveco Magelys Pro

Sähköposti Tulosta PDF
Iveco Magelys Pro on nimitetty Vuoden Linja-autoksi 2016, Coach of the Year 2016. Valinnan suoritti 20 Euroopan maata edustava, linja-autotoimittajista koostuva tuomaristo. Ivecon lisäksi loppukilpailuun selvisivät Neoplan Skyliner, Setra TopClass 516HDH, VDL Futura FMD2, Temsa HD12 ja Sunsundegui SC7 Volvo. Voittaja selvisi Bulgarian Plovdiv:ssa suoritetuissa vertailutesteissä.
Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden päätoimittaja Klaus Bremer edusti Suomea Coach of the Year-tuomariston järjestämissä vertailutesteissä.Ivaco Magelys Pro koeajoraportti on julkaistu Auto, tekniikka ja kuljetus 7/2015:ssä.
 

Peugeot Boxer retkeilyauto

Sähköposti Tulosta PDF
Peugeot Boxer L4H2 HDi 150 FAP Pro -varustuksellaPeugeot Boxer L4H2 HDi 150 FAP Pro -varustuksellaBoxer retkeilyauto on toteutettu pakettiauton ohjaamoa kasvattamalla. Retkeily- ja monikäyttöautoksi tietyin ehdoin Suomessa varustellut umpipaketti- tai kevytkuorma-autot ovat vaihtoehtoja kalliiksi verotetuille tehdasvalmiille henkilönkuljetusautoille. Ajoneuvossa on tilan tuntua, mutta kuinka paljon? Sen voit lukea 27.8. ilmestyvästä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehdestä.
 

SsangYongin paluu

Sähköposti Tulosta PDF
SsangYong RextonSsangYong RextonEteläkorealainen SsangYong teki tämän vuoden puolella paluun Suomen markkinoille. Auto, tekniikka ja kuljetus koeajoi SsangYong Rexton W:n. Koeajon voit lukea 7.7. ilmestyvästä lehdestä.
 

European Coach of the Year 2016 valitaan Plovdiv:ssä

Sähköposti Tulosta PDF
Vuoden Turistibussi, Coach of the Year 2016, valitaan 16-19.6. 2105 Bulgariassa pääkaupunki Sofian naapurissa olevan Plovdiv-nimisen pikkukaupungin ympäristössä.Valinta suoritetaan kuuden loppukilpailuun kelpuutetun bussivalmistajan huipputuotteilla. Vertailutestiin valikoituivat Iveco, MAN, VDL, Setra, Sunsundegui ja Temsa. Valinnan suorittavat 21 Euroopan maata edustavat ammattilehtien testikuljettajat. Suomea testeissä edustaa Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden päätoimittaja Klaus Bremer.
 


Sivu 32 / 78

Lue uusimmasta numerosta

UUSI AIKAKAUSI
Futuristisesti suunniteltu ProCabin-ohjaamo merkitsee Mercedes-Benz Actros-malliston päivitystä uudelle aikakaudelle.

VILLILÄNSI JATKUU
Suuresta taksiuudistuksesta on jo useita vuosia. Lähes heti todettiin että pieleen meni ja korjattavaa riittää. Aikaa kuluu ja edelleenkään mitään ei tapahdu.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Virastojen ja virkamiesten määrä on Suomessa kasvanut yli äyräidensä. Apulaisiksi tarkoitetut ovat kasvaneet herrakansaksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 29.04.2024 15:28 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki