Euroopan Vuoden 2015 Kaupunkibussi

Sähköposti Tulosta PDF
altalt
MAN Lion´s City GL CNG "Capacity"
Euroopan Vuoden 2015 Kaupunkibussi

20 maan erikoistoimittajista koostuva Bus & Coach of the Year tuomaristo on valinnut 168 matkustajaa kuljettavan, 18,75 m pitkän MAN "Capacityn" Vuoden 2015 Kaupunkibussiksi. MAN "Capacity" valittiin viiden kilpailijan kesken suoritetussa vertailutestissä Sveitsin Luzernin kaupungin keskustalinjalla ja lentokenttäkokeissa. MAN "Capacityn" koeajoraportti seuraavassa Atk 7/14 lehdesä, joka ilmestyy 10.9.2014.

 

Kumpi on pihimpi?

Sähköposti Tulosta PDF

Kaksi Scaniaa ajoi 300 000 kilometriä vertailukelpoisissa oloissa 11 kuukauden aikana. Kuljetusyrityksen mukaan Euro6-koneinen kulutti 72000 kruunun edestä enemmän polttoainetta.

Ruotsalainen kuljetusyritys teki vajaan vuoden mittaisen vertailun Euro5 ja Euro6 kuormureiden kulutuksen välillä. Yrityksen mukaan Euro5 on taloudellisempi kuin Euro6. Scania tyrmää väitteen.
 

Maantiesukkula huomiseen

Sähköposti Tulosta PDF

Ulkomuoto on hätkähdyttävä – mutta hieman samankaltaisia on nähty niin Euroopassa kuin Venäjälläkin. Kaikki valot toimivat led-tekniikalla.

Amerikkalainen Walmart-tavarataloketju on kehittämässä uudenlaisia kuorma-autoja jakeluajoon. Uusi auto on hybridi!
 

Yritykset säädellään kilpailukyvyttömiksi

Sähköposti Tulosta PDF
Entisenä Lipposen hallituksen oikeusministerinä ja 17 vuotta Suomen Yrittäjät ry:n toimitusjohtajana toimineena Jussi Järventaus tietää tarkalleen mistä puhuu.

- ”Kaikki puolueet laidasta laitaan vakuuttavat suosivansa yrittäjyyttä nykyään. Mutta silti lainsäädäntökone suoltaa aina vaan lisää uusia velvoitteita yrittäjille.”  Se harmittaa Jussi Järventausta. Pk-yrittäjät ovat nousseet työllisyytemme ja maamme kansainvälisen kilpailukyvyn pelastajiksi.
 
- Ylisääntely tukahduttaa yrittäjiä ja vie voimia yrityksen kehittämiseltä ja työpaikkojen lisäämiseltä, Jussi  Järventaus sanoo.
 

Lisää tehoa ja toimintoja MAN TGX-sarjaan

Sähköposti Tulosta PDF

Uudet tehokkaat moottorit ovat saatavilla XL, XLX ja XXL- ohjaamoilla varustettuihin autoihin.

MAN
tuo uudet 15,2 -litraiset D3876 -moottorit TGX mallisarjaan, teholuokissa 520, 560 ja 640 hv / 2500, 2700 ja 3000 Nm.
Kaksivaiheisen turboahtamisen ansiosta uusi D38 -moottori tuottaa täyden vääntömomentin jo 930 rpm kohdalla.
 

Auto, tekniikka ja kuljetus nyt myös Facebookissa

Sähköposti Tulosta PDF

altalt
ATK palvelee nyt myös Facebookissa.

Auto, tekniikka ja kuljetus -lehden uudella Facebook-sivulla tarjoamme tietoa tulevien lehtien sisällöstä.

Tiedotamme Facebook-sivullamme myös viimeisimmistä uutisista, kuten messuista, tapahtumista sekä tuote- ja mallistouudistuksista.

Tykkää Facebook-sivustamme, niin saat viimeisimmät kuulumiset ensimmäisten joukossa!

 

Pärjääkö uusii Scania "Lahti" kaupunkibussi?

Sähköposti Tulosta PDF

Scania ”Lahti” OE 320LE on kaupunkibussina muotoilultaan tuiki tavanomainen, takaosastaan epäkäytännöllinen, laadullisesti parhaimman luokan työkalu.

Lahden Autokori Oy:n bussivalmistuksen jatkaja, Scanian omistama SOE Bus Production Finland Oy, on tuonut markkinoille ensimmäisen kaupunkibussi-prototyyppinsä. Scania "Lahti" OE 320LE on vastikään mennyt koeliikenteeseen Helsinkiin HKL:n linjoille.
 

Iveco Eurocargo ML160E32/P

Sähköposti Tulosta PDF

Euro 6 päivityksen läpikäynyt Iveco Eurocargo säilyi ulkoisesti entisellään. Uudistukset toivat isoimpaan koneeseen 7 % teholisän ja 5 % paremman väännön.

Iveco Eurocargo astui vähin äänin Euro 6 aikaan. Hytti-, alusta- ja kokonaispainotarjonta säilyy entisellään. Parannuksiakin on tehty, pääosin konehuoneen puolelle.
 

Mitsubishi L200 DoubleCab 2.5 Di-D Magnum

Sähköposti Tulosta PDF

Päivitys toi L200:n keulan muotoiluun piirteitä Outlander –katumaasturista. L200 on lava-autokonseptinmukaisesti korkea auto niin maavaraltaan kuin lastauskorkeudeltaan.

Mitsubishi L200 on päivitetty. L200:n vahvuutena on asiallinen nelivetojärjestelmä ja hinta, jolla se asemoituu lava-automarkkinoilla kärkikahinoihin.
 

Virtaviivaista säästöä?

Sähköposti Tulosta PDF

Renault Premiumiin perustuva testiauto Optifuel Lab. Perävaunun katto on hieman kupera virtausten helpottamiseksi.

EU:n koneisto jauhaa liikenteeseen jo lähitulevaisuudessa uudenmittaista raskasta kalustoa. Mitä uudistuksella ajetaan loppujen lopuksi takaa?
 


Sivu 39 / 78

Lue uusimmasta numerosta

UUSI AIKAKAUSI
Futuristisesti suunniteltu ProCabin-ohjaamo merkitsee Mercedes-Benz Actros-malliston päivitystä uudelle aikakaudelle.

VILLILÄNSI JATKUU
Suuresta taksiuudistuksesta on jo useita vuosia. Lähes heti todettiin että pieleen meni ja korjattavaa riittää. Aikaa kuluu ja edelleenkään mitään ei tapahdu.

Sisällysluetteloon
Pääkirjoitukseen


 


 

 
"Virastojen ja virkamiesten määrä on Suomessa kasvanut yli äyräidensä. Apulaisiksi tarkoitetut ovat kasvaneet herrakansaksi..."  
Lue lisää >>



Yhteistyössä:

 


[ 29.04.2024 14:30 ]
feed-image Feed Entries

Mainospalkki