Hälytys korjaamolle

Sähköposti Tulosta PDF

Kuljetusliike Vuotilan yhdistelmä on ollut pilottikäyttäjänä Volvo Älykäs Rengaspalvelussa.

Rengaspainevahdit ovat tulossa pakolliseksi kuorma-autoihin. Volvolta sellaisen saa jo, jopa 34-metrisen yhdistelmän jokaiseen renkaaseen. Kuljetusyrittäjä voi halutessaan antaa Volvolle renkaiden kokonaisvastuun.
 

Yöparkit pullistuvat yli äyräiden

Sähköposti Tulosta PDF

Ventoniemen sorayhdistelmän kuljettaja Timo Sulin aikoi pitää ruokatauon Keimolan Itäisellä Nesteellä. Siihen ei ollut mitään mahdollisuutta, koska parkkialue oli täynnä ulkomaisia rekkoja. Niiden kuljettajat eivät käytä asemien maksullisia palveluja.

Etelä-Suomen taukopaikkaselvitykssä saatiin murheellinen tulos. Rekkaliikenne kasvaa, taukopaikkamäärä ei. Tilanne muuttuu koko ajan katastrofaalisemmaksi.
 

Halpaa Scanian ja Volvon osaa

Sähköposti Tulosta PDF

Varaosat on pakattu pääosin HD-Partsin paketteihin. Lasse Lindqvist haluaa pitää matalaa profiilia eikä halunnut isona kuviin.
 
Varaosatukkuri kertoo tekemisensä tarkoituksen: Alentaa loppukäyttäjän korjauskuluja.
 
Vantaalainen HD-Parts on tehnyt kuorma-autojen varaosien tukkukauppaa yli 40 vuotta. Toimitukset ovat keskittyneet valtaosin Scaniaan ja Volvoon.
 

Sähikäinen

Sähköposti Tulosta PDF

Ketjut nousevat vetopyörien päälle, vaikka Emmi Vaikonpäällä on elopainoa vain viitisenkymmentä kiloa.

19-vuotias Emmi sai unelmilleen pyörät ja lähti puukuormanhakuun. Ajolinja hyppäsi mukaan.
 

Ajolinja käräytti

Sähköposti Tulosta PDF

Suunniteltua kettukuljetusta käsiteltiin laajasti mediassa. Kuvissa Vasabladetin ja Yleisradion uutisointia.
 
2 500 siitoskettua piti viedä Kokkolasta Helsinki-Vantaan lentoasemalle liettualaisrekoilla. Kuljetus olisi ollut laitonta kabotaasia, koska autot tulivat Suomeen tyhjinä. Ajolinja antoi vinkin asiasta viranomaisille ja kuljetus kaatui kabotaasisääntöihin.
 
Lisää artikkeleita...


Sivu 5 / 6
Lue uusimmasta numerosta

KAKKOSKOTI
Keravalainen omistajakuljettaja Mika Simo uusi nestekonttiveturinsa ja sai 110 senttiä leveän vuoteen.

SUOMEN AINOA
NOKKA-IVECO

Se on jutun paikka, kun kohdalle osuu nokalla varustettu eurooppalainen 2000-luvulla valmistettu raskas kuorma-auto.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 03.07.2020 17:40 ]
feed-image Feed Entries