Halpoja tuliaisia

Sähköposti Tulosta PDF

Kiuruveden korkeudella puolikkaita on vähän soranajossa.
- Lyhyttä matkaa ajettaessa se on kustannustehokas ja monipuolinen ratkaisu. Perävaunun voi vaihtaa lennosta, sanoo Arto Saharinen.

Kuljetus- ja maansiirtoalan yrittäjä Arto Saharinen tekee itse remontit ja tuo Virosta varaosia, autoja ja muuta kalustoa. Kokemukset ovat olleet hyviä.
 

SCT ostaa ja myy nosturiautoja

Sähköposti Tulosta PDF

P-Scania vaihdokki lähtee kauas, FM-Volvosta tehdään nosturiauto.

Ajolinjan numero 3 ilmestyy 9.4. Siinä on laaja teema nosturiautoista ja autonrakentelusta. Yksi nosturijutuista on Scandinavian Crane Trucks autokauppa, jossa Mikko Seppälä valottaa nosturiauton hankinnan haasteita ja karikoita.
 

Pitkät päivät, pitkät ventat

Sähköposti Tulosta PDF

Ennenkin oli hevivarastot aika ajoin täynnä. Kuorman purkua jouduttiin odottamaan joskus koko päivä. Tässä ollaan Hakkilassa vuonna 1995, ajokkina F12.

Oliko ammattikuljettajalla arki ennen parempaa?  Valikoiva muisti on tärkeää nostalgian nousuhumalassa. Oli vaivansa ennenkin, vaikka sitä kaiholla muistellaan.
 

Sivuluisua paloautolla

Sähköposti Tulosta PDF

Kaarrejarrutuksessa on tilannenopeus nostettu 45 km/h:iin. Kuormattu säiliöauto lähtee rajuun sivuluisuun kartioiden sinkoillessa. Ilman kokeneen kuljettajan toimia ajoneuvon hallinta olisi menetetty pahemman kerran. Tositilanteessa esteeseen olisi törmätty rajusti tai ajauduttu ojaan.

Onnettomuuden sattuessa apu on saatava paikalle kelissä kuin kelissä – mutta oikealla tilannenopeudella. Ajolinja osallistui pelastushenkilöstön ajokoulutukseen Rantasalmella.
 

Litiumlogistiikka, heikko lenkki

Sähköposti Tulosta PDF

Tulliylitarkastaja Ari Peltonen ja tullimies Jari Kortelainen varmistavat, että litium ja muutkin kuljetukset tapahtuvat säädösten ja määräysten mukaisesti. Jos ilmenee laiminlyöntejä, niihin puututaan tapauskohtaisella vakavuudella ja tarvittaessa sanktioinnilla.

Litiumioniakkuja sisältävää kansainvälistä lähetystä ei saatu toimitettua perille, koska yksi pussikennoista syttyi palamaan. Virheelliset ADR-merkinnät olivat piilossa paketin sisällä. Kannattaako tilata vaikka ehkä halvalla saakin? Halvalla harvoin saa hyvää ja ilmaisilla kansainvälisillä postikuluilla tuskin kuljetusmääräysten mukaista ADR-lähetystä irrallisille kennoille. Jos litiumakut olisivat päässeet perille ostajalle, kuinka olisi käynyt ensimmäisessä latauksessa/käytössä?
 


Sivu 1 / 3
Lue uusimmasta numerosta

MUSTAA MAGIAA
Kauppilan Tomia pelotti hankkia uusi auto. Vuolen- koskelaisen Actros on kuitenkin toiminut hyvin 2,5 vuotta ja 121 000 kilometriä.

KESTÄÄKÖ VETOKYTKIN
Vetopalkki. Vetokytkin. Vetosilmukka. Aisa. Ne ovat kaikki turvalaitteita, joiden valinnassa ei sovi olla leväperäinen. Ajolinjan ohjeiden avulla vältät vetolaitehuolet.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 07.04.2020 00:20 ]
feed-image Feed Entries