Oheisessa kuormassa on 22 kappaletta 500-kiloisia EUR-lavoja eli 11 tonnia. Ne purettiin prototyyppinostimella auton viereen kahteen riviin. Kuva on vuodelta 2022. Tuotantoon tuleva ”Muuli” kykenee Pertti Havaksen mukaan purkamaan kuorman kolmeen, kun yksittäinen lava paina enintään 1 000 kiloa.
Sähkökäyttöinen kuormatilan kattoon asennettava nostin on vuosien pilotoinnin kehittelyn jälkeen tuotantovalmis.
Lue lisää... Kommentoi
Käytetyt käy kaupaksi, uusien kokoa harkitaan tarkemmin
Palfingerin varustama Paldrive-nosturiauto. Alustana on Scania, nosturina 24-tonnimetrinen Palfinger.
Kappaletavaranostureihin keskittynyt lietolainen Scandinavian Crane Trucks tuntee alan markkinatilanteen. Kysytään siitä Mikko Seppälältä.
Latausahdistusta
E-Transitin maskin saa loistamaan sinistä LED-valoa.
Pakkaskelillä E-Transitin toimintamatka puolittuu ja akun lämmityksen puute pidentää pikalatausaikaa. Maantiereissuun meni tuplaten aikaa dieselautoon verrattuna.
Ivecon sähköviat Esson baarin juttuja
Uudella puolella Veikko Lasonen (vas.) ja Andero Unga työn touhussa. Taustalla on riihimäkeläisen Matti Pitkän Iveco Trakker.
Huoltopalvelu Viitanen toimii Lahdessa Ivecon merkkikorjaamona ja Mecatruck monimerkkikorjaamona. Toiminta on ollut kasvussa, puikoissa on tuore autoinsinööri.
Sveitsin hurja sähkö-Volvo
Designwerket HC 900 E mallin ensiesittelystä on pari vuotta.
Volvo omistaa enemmistön Designwerk-yhtiöstä. Se rakentaa suurakkuisia rekkavetureita FH-mallin pohjalta. Hurjin niistä on Designwerk HC 900 E.