
Sähköakselin tunnistaa vihersiirtymään viittaavasta väristä. VAK eTrailerin edessä VAK:n toimitusjohtaja Ilpo Korhonen (vas.), Ahola Transportin toimitusjohtaja Åke Nyblom, VAK:n myyntijohtaja Matti Virtanen sekä Ahola Transportin markkinointi- ja viestintäjohtaja Jimmy Ahola. (Kuvalähde: VAK).
Sähköinen perävaunuakseli vähentää hyytymistä ylämäessä ja parantaa polttoainetaloutta. Se on paljon muutakin ja tulee varmaan muuttamaan huomisen kuljetuskalustoa.
Lue lisää... Kommentoi
Nato-maiden tilauksia odotellessa

Sisu GTP taipuu moneen kuljetustehtävään.
Panssaroitu Sisu GTP on suomalaisen kuorma-autovalmistajan pelastusrengas. Toistaiseksi Suomen armeija on ainut, jolle maastohirmua on mennyt.
Urasyvyys ja rengaspaine automaattisesti

Ahola Transportin Åke Nyblomin ja Goodyearin Laurent Lichtin edessä lattiassa on renkaiden mittauspiste.
Kun renkaiden kunto selviää kuin itsestään autopesun yhteydessä, se lisää turvallisuutta, vähentää rengasmenoja ja helpottaa rengashuoltoa.
Mikan uljas leijona

Mika Ahonen ja Tapani Saari olivat Jyväskylän Kuljetusnäyttelyssä juhlistamassa uutta kuorma-autoa. Upea punamusta MAN TGX 35.640 oli esillä Hiabin osastolla. Päällirakenteena on 26-tonninen Multilift Ultima 26S koukkulavavarustus Performance-paketilla.
Vinkkeliä lähdettiin ostamaan, mutta Scania hävisi valinnan 3–0. Kuljettaja Mika Ahonen varusteli TGM-MANin juuri omaan ajotehtäväänsä sopivaksi.
Auvisen Juhla-Scania

Rekisteri KA-169 on sama kuin Väinö Auvisen ensimmäisessä kuormaautossa.
Väinö Auvinen aloitti autoilun 70 vuotta sitten. Juhlan kunniaksi Mika Auvinen teetti Super-Scanian, jota Perttu Papunen kuvitti F-Volvoilla.