Vauhdissa poikittain

Sähköposti Tulosta PDF


Erikoiskuljetusyhdistelmän askeliohjaukseen tuli sähkävika. Kuljettaja oli kytkenyt virheellisesti maantieajoon jyrkän käännöksen ohjauksen. Tämä yhdistettynä tekniseen vikaan johti henkilövahinkoon.
 

Halpoja tuliaisia

Sähköposti Tulosta PDF

Kiuruveden korkeudella puolikkaita on vähän soranajossa.
- Lyhyttä matkaa ajettaessa se on kustannustehokas ja monipuolinen ratkaisu. Perävaunun voi vaihtaa lennosta, sanoo Arto Saharinen.

Kuljetus- ja maansiirtoalan yrittäjä Arto Saharinen tekee itse remontit ja tuo Virosta varaosia, autoja ja muuta kalustoa. Kokemukset ovat olleet hyviä.
 

SCT ostaa ja myy nosturiautoja

Sähköposti Tulosta PDF

P-Scania vaihdokki lähtee kauas, FM-Volvosta tehdään nosturiauto.

Ajolinjan numero 3 ilmestyy 9.4. Siinä on laaja teema nosturiautoista ja autonrakentelusta. Yksi nosturijutuista on Scandinavian Crane Trucks autokauppa, jossa Mikko Seppälä valottaa nosturiauton hankinnan haasteita ja karikoita.
 

Pitkät päivät, pitkät ventat

Sähköposti Tulosta PDF

Ennenkin oli hevivarastot aika ajoin täynnä. Kuorman purkua jouduttiin odottamaan joskus koko päivä. Tässä ollaan Hakkilassa vuonna 1995, ajokkina F12.

Oliko ammattikuljettajalla arki ennen parempaa?  Valikoiva muisti on tärkeää nostalgian nousuhumalassa. Oli vaivansa ennenkin, vaikka sitä kaiholla muistellaan.
 

Sivuluisua paloautolla

Sähköposti Tulosta PDF

Kaarrejarrutuksessa on tilannenopeus nostettu 45 km/h:iin. Kuormattu säiliöauto lähtee rajuun sivuluisuun kartioiden sinkoillessa. Ilman kokeneen kuljettajan toimia ajoneuvon hallinta olisi menetetty pahemman kerran. Tositilanteessa esteeseen olisi törmätty rajusti tai ajauduttu ojaan.

Onnettomuuden sattuessa apu on saatava paikalle kelissä kuin kelissä – mutta oikealla tilannenopeudella. Ajolinja osallistui pelastushenkilöstön ajokoulutukseen Rantasalmella.
 


Sivu 4 / 6
Lue uusimmasta numerosta

KAKKOSKOTI
Keravalainen omistajakuljettaja Mika Simo uusi nestekonttiveturinsa ja sai 110 senttiä leveän vuoteen.

SUOMEN AINOA
NOKKA-IVECO

Se on jutun paikka, kun kohdalle osuu nokalla varustettu eurooppalainen 2000-luvulla valmistettu raskas kuorma-auto.

Pääkirjoitukseen
Tilaa lehti



Yhteistyössä


[ 06.08.2020 01:36 ]
feed-image Feed Entries