
Teknologiayritys Mobility & Innovation Production s.r.o. esitteli marraskuun puolivälissä ensimmäisen vetykäyttöisen kuorma-auton, joka on läpäissyt kaikki EU-määräysten mukaiset sertifiointitestit.
Hyvää Joulua!

Auto, tekniikka ja kuljetus toivottaa kaikille lukijoilleen ja yhteistyökumppaneilleen hyvää Joulua ja menestystä vuoteen 2025!
Asiakaspalvelumme on suljettu lomien ajan (23.12.2024 - 6.1.2025).
Lisätehoa kalustonhallintaan

Laajan tietovalikoimansa ja helppokäyttöisyytensä ansiosta uusi Paccar Connect asettaa raamit online-kalustonhallinta-alustoille.
Logistiikan vetykeskustelu alkaa

Suomen ensimmäinen vetykuorma-auto oppilaitoskäyttöön hankitaan Ouluun.
Maxuksella on entistä kattavampi mallisto

Maxus tarjoaa jo tällä hetkellä laajaa sähköisten pakettiautojen mallistoa. eDeliver mallien 3, 7 ja 9 joukossa on useita eri versioita. Nyt IAA Hannoverissa esiteltiin myös uusi eDeliver 5, joka sijoittuu numeron mukaiselle paikalle 3 ja 7 väliin. Toisena uutena tuotteena esiteltiin 4-vetoinen uusi täyssähköinen pick-up-malli eTerron 9.
Yhden kuorma-auton yrityksestä logistiikan monitoimijaksi

Vuonna 1952 Antero Mäkinen käynnisti yrityksen yhdessä vaimonsa Sylvi Elisabethin kanssa. Tästä yrityksen nimi SE Mäkinen. Eri vaiheiden kautta yritys on kasvanut kolmen sukupolven ohjauksessa nykyiseksi logistiikan monitoimijaksi.
Toimintaa vuosien kokemuksella

Jo vuonna 1945 Bror Eklund perustaa yrityksen Eklunds Snickeri, joka alkuun toimi puusepän liikkeenä. 1950-luvulla valmistuksessa oli jo erilaisia päällirakenteita ja perävaunuja sekä asuntovaunuja. Varsinaisiin puoliperävaunuihin Ekeri erikoistui 1960 luvulla.
Isuzun turistipyydys

Isuzu Motorsin historia alkaa 1916 kun Tokyo Shipbuilding suunnitteli Tokyo Gas and Electricin kanssa autojen valmistusta. 1918 syntyi tekninen yhteistyö Wolseley Motorsin kanssa. Monien vaiheiden jälkeen vuonna 1949 nimeksi tuli Isuzu Motors Isuzu joen mukaan. Isuzu tarkoittaa ”50 kelloa” (50 bells). Siitä mm. Isuzu Bellet.
Sivulastaajalla maailmanvalloitukseen

Hammar Maskin AB täyttää tänä vuonna 50 vuotta. Kaikki alkoi 1970-luvun alussa, kun Bengt-Olof Hammar, vastavalmistunut diplomi-insinööri Chalmersin teknillisestä korkeakoulusta, näki sivulastaajien lupaukset ja mahdollisuudet. Bengt-Olofin diplomityö johti työsuhteeseen erään sivulastaaja-valmistajan kanssa.
DAF XF 530 FAW 8x4 koukkulava – Riuska hollantilainen

Väkevimmän moottorin, Vantaalainen Nordic Truckcenter on saanut ryhtiä maahantuomiensa DAF kuorma-autojen myyntiin. Pari vuotta sitten esitellyt uuden sukupolven mallisarjan edustajat alkavat olla yleinen näky myös meidän valtaväylillämme.